W celu wyjaśnienia czemu Toyota zaleca stosowanie zestawu naprawczego polecam obejrzenie filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=pWF8TwpHB0o-statystycznie guma zdarza się raz na 5 lat
-ogólnie wożenie zestawu zamiast koła ogranicza zużycie paliwa
-o połowę skraca czas naprawy/powrotu do mobilności
-jest bezpieczniejsze niż wymiana koła
Jeśli czujesz że złapałeś gumę postaraj się zatrzymać, jednak w bezpiecznym miejscu
-włącz światła awaryjne i uruchom hamulec ręczny
-zlokalizuj w miarę możliwości uszkodzenie (najczęściej to wbity gwóźdź, śruba lub inny mały element)
Nie używaj zestawu naprawczego jeśli;
- uszkodzenie przekracza 4 mm
- uszkodzeniu uległa felga
- opona była bez powietrza lub z niskim poziomem powietrza d dłuższego czasu
Jeśli w oponie znalazłeś np. śrubę- nie usuwaj jej!!
W zestawie naprawczym są 2 naklejki- na koło i na słupek wewnętrzny - by pamiętać o tym, że jedziemy na uszkodzonej oponie
Po zainstalowaniu zestawu i podłączeniu do gniazda zapalniczki i uruchomieniu zasilania - napełniamy do wymaganego ciśnienia - żółtym przyciskiem sprawdzamy ciśnienie w oponie(napełniamy do około 10min)
Jeśli po tym czasie nie udaje się uzyskać wystarczającego ciśnienia - oznacza to że WSKAZANE JEST WEZWAĆ POMOC
jeśli CIŚNIENIE OKAZAŁO SIĘ WYSTARCZAJĄCE-odłóż zestaw do bagażnika a PO PRZEJECHANIU KILKU KILOMETRÓW- SPRAWDŹ PONOWNIE OPONĘ!
Jeśli ciśnienie jest niewystarczające- WEZWIJ POMOC
Jeśli ciśnienie jest wystarczające - napełnij je do wskazanego w instrukcji, kontynuuj jazdę ale z prędkością nie większą niż 80km/h
Kontaktuj się z serwisem Toyoty tak szybko jak to możliwe
WNIOSKI;
-poruszając się lokalnie - można ryzykować poruszanie i używanie załączonego zestawu serwisowego
-w przypadku dalszej podróży, - rozsądne wydaje się posiadanie co najmniej koła serwisowego
Tyle tytułem przypomnienia instrukcji- sam zawsze miałem koło i ta sytuacja z koniecznością użytkowania zestawu naprawczego jest mało komfortowa- więc śladem przedmówców postaram się zaopatrzyć w koło dojazdowe.