Z drobiazgów:
- menu komputera pokładowego jak dla mnie zbyt bardzo uproszczone niby wszyto jest, ale na kilku ekranach dla mnie idealnie by było aby na raz dostępne były informacje: TripA albo TripB, ODO, zasięg, średnie spalanie, pasek z chwilowym spalaniem, stan baterii.
- brak statusu telefonu w trybie pełnoekranowym nawigacji, bywa że mój telefon się nie podpina i można tego nie zauważyć (problem rozwiązała aplikacja na telefonie co daje sygnał dźwiękowy w chwili podpięcia przez bluetooth)
- słaba rozdzielczość kamer i dość mały ekran nawigacji, w poprzednim samochodzie miałem o wiele lepiej.
- ograniczony tempomat adaptacyjny
- brak trybu "autohold"
- niedopracowany system rozpoznawania znaków (nie wszystko widzi, niekiedy ma zwidy), nie wiadomo dlaczego nie wyświetla kilku znaków (tzn. wyświetla, ale w osobnym trybie).
- niekiedy głośne dobicie przy przejeżdżaniu przez poprzeczną nierówność (raczej wada konstrukcyjna bo w demo było to samo).
- rozmieszczenie guzików szczególnie tych po konsolą
- przednia szyba ogrzewana nie na całej powierzchni i druciki zamiast folii (co prawda z czasem się ich nie widzi).
- opady śniegu mogą zanieczyścić radar (co powoduję cykliczne alarmy - powinien być jeden i następnie żółty trójkąt)
- mało użyteczny tryb EV (prawie zawsze niedostępny kiedy by się przydał)
- ruszanie w trybie elektrycznym bardzo powolne.
- zbyt mała pojemność baterii trakcyjnej jak na nasze korki.
@Dobi: odnośnie Twoich uwag, to:
-uproszczone menu: niedawno jeździłem Fiatem 500X i wole zdecydowanie menu Toyoty ????. Myśle ze jest niezłym kompromisem pomiędzy wymagana ilością informacji do jednoczesnego dostarczenia a możliwością natychmiastowej obsługi przez nowego użytkownika. W 500X ta natychmiastowa obsługa była dla mnie problematyczna
-brak statusu telefonu: zgadzam się
-kamery i ekran: dla mnie wystarczające. Mały to jest dopiero ekran we wspomnianej 500X ????. Jeździłem tez niedawno Mercedesem klasy E, który ma świetna kamere, lecz ergonomia obsługi nawigacji przy pomocy centralnego pokrętła jest wg mnie niewygodna, zdecydowanie wole RAV4
-tempomat: jakie ograniczenia masz na myśli?
-brak autohold: jeśli chodzi Ci o wspomaganie podjazdu pod górę to mam to w wersji benzynowej. Czy hybryda tego nie ma?
-rozpoznawanie znaków: zgadzam się, np. w autach Renault działa o wiele lepiej
-dobijanie zawieszenia: tragedii nie ma
-rozmieszczenie przycisków w dolnej części konsoli: zamieniłbym miejscami włącznik LDA oraz blokadę AWD. Asystenta pasa ruchu LDA włącza się raz i po temacie. Z blokady AWD trzeba korzystać od czasu do czasu a przycisk AWD jest całkowicie ukryty pod kierownica ????
-pozostałe punkty z Twojej listy dotyczą hybrydy, wiec się nie wypowiem na ich temat
Pozdrawiam ????