Autor Wątek: wady RAV4 hybrid..  (Przeczytany 71968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
wady RAV4 hybrid..
« dnia: 11-06-2017, 18:17:50 »
wpiszcie proszę, co negatywnie zaskoczyło was już w trakcie użytkowania ravki. pomińmy kwestię spalania; wiadomo że jest potencjał do oszczędzania, lecz dużo zależy od warunków i nastawienia drivera.

jeśli o mnie chodzi, po ponad roku użytkowania:
- jestem bardzo rozczarowany jakością dźwięku, choć funkcjonalnie jednostka centralna by panasonic jest wystarczająca. przydało by się wsparcie dla carplay, jednak to już tylko gadżet..
- denerwuje mnie programowa deaktywacja radaru poniżej 30km/h - urządzenia w ogóle działa świetnie, więc tym bardziej nie pojmuję skąd takie ograniczenie?
- szum z opon na zużytym asfalcie jest jednak zbyt duży. moim zdaniem to kwestia typu zastosowanych tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu. mogli to poprawić w stosunku do poprzedniego modelu, lecz olali..

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #1 dnia: 11-06-2017, 19:16:38 »
Z drobiazgów:
  - menu komputera pokładowego jak dla mnie zbyt bardzo uproszczone niby wszyto jest, ale na kilku ekranach dla mnie idealnie by było aby na raz dostępne były informacje: TripA albo TripB, ODO, zasięg, średnie spalanie, pasek z chwilowym spalaniem, stan baterii.
- brak statusu telefonu w trybie pełnoekranowym nawigacji, bywa że mój telefon się nie podpina i można tego nie zauważyć (problem rozwiązała aplikacja na telefonie co daje sygnał dźwiękowy w chwili podpięcia przez bluetooth)
- słaba rozdzielczość kamer i dość mały ekran nawigacji, w poprzednim samochodzie miałem o wiele lepiej.
- ograniczony tempomat adaptacyjny
- brak trybu "autohold"
- niedopracowany system rozpoznawania znaków (nie wszystko widzi, niekiedy ma zwidy), nie wiadomo dlaczego nie wyświetla kilku znaków (tzn. wyświetla, ale w osobnym trybie).
- niekiedy głośne dobicie przy przejeżdżaniu przez poprzeczną nierówność (raczej wada konstrukcyjna bo w demo było to samo).
- rozmieszczenie guzików szczególnie tych po konsolą
- przednia szyba ogrzewana nie na całej powierzchni i druciki zamiast folii (co prawda z czasem się ich nie widzi).
- opady śniegu mogą zanieczyścić radar (co powoduję cykliczne alarmy - powinien być jeden i następnie żółty trójkąt)
- mało użyteczny tryb EV (prawie zawsze niedostępny kiedy by się przydał)
- ruszanie w trybie elektrycznym bardzo powolne.
- zbyt mała pojemność baterii trakcyjnej jak na nasze korki.
 
 
« Ostatnia zmiana: 11-06-2017, 19:26:25 wysłana przez Dobi »

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #2 dnia: 25-06-2017, 15:29:01 »
Cześć dobry pomysł z wątkiem na temat wad (i zalet tez myśle). Pytanie do moderatora: czy założyć osobne 2 wątki na temat wad i zalet rav4 generacja IV (nie tylko hybrydy) czy tez podpiac się pod ten wątek? Pozdrawiam

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #3 dnia: 25-06-2017, 15:38:06 »
@compucar: zgadzam się z Tobą odnośnie deaktywacji radaru poniżej prędkości 30 km/u. Sam radar działa ok czemu nie można z niego skorzystać jadąc wolniej? Może to uchronić przed kolizja jeśli ktoś w mieście wtargnalby nagle pod koła. Mam wersje benzynowa ale radar chyba działa tak samo, jak w hybrydzie.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #4 dnia: 26-06-2017, 12:06:29 »
Przez radar rozumiecie system przeciwkolizyjny (PCS) czy tempomat adaptacyjny?   Bo te 30km/h to dotyczy wg. instrukcji funkcji wspomagania hamowania (tzn. samochód dociska za mocniej hamulec podczas naszej reakcji), samo hamowanie awaryjne i ostrzeganie jest od niższej prędkości ok. 10km/h + odpowiednia różnica prędkości. Natomiast tempomat adaptacyjny działa przy większych prędkościach (50km/h aktywacja, 40km/h dezaktywacja), czyli słabo na jazdę w korkach.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #5 dnia: 26-06-2017, 12:11:54 »
Cześć dobry pomysł z wątkiem na temat wad (i zalet tez myśle). Pytanie do moderatora: czy założyć osobne 2 wątki na temat wad i zalet rav4 generacja IV (nie tylko hybrydy) czy tez podpiac się pod ten wątek? Pozdrawiam

Też jestem za tym, aby wątek dotyczył nie tylko hybryd (może admin zmieni tytuł) + albo roboczo można ustalić, że można w nim pisać IV generacji nie koniecznie hybrydowej.

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #6 dnia: 26-06-2017, 19:16:26 »
Miałem na myśli PCS. Instrukcja mówi o 3 regionach sprzedaży: A, B i C. Funkcja awaryjnego hamowania w ramach PCS jest dostępna tylko w regionach A i B. Nie znalazłem info do którego regionu jest zaliczana Polska. W USA użytkownicy zgłaszają problemy z funkcja awaryjnego hamowania: http://www.rav4world.com/forums/123-4-4-general/234409-pcs-not-working.html#/topics/234409?page=4

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #7 dnia: 27-06-2017, 11:16:17 »
Patrząc na specyfikację samochodu to do regionu A (Dostępne obie funkcje wykrywania pieszych i przedkolizyjnego
automatycznego hamowania - wg. spec wykrywanie pieszych jest dostępne - nie testowałem jeszcze jak to jest w realu). Wg moich obserwacji system działa bardzo poprawnie - praktycznie brak fałszywych alarmów - jak już reaguje to w uzasadnionych momentach. Pamiętać należy tylko to, że jest to tylko system wspomagający i w pewnych sytuacjach może nie zadziałać lub sprawiać problemy (np. podczas opadów śniegu) czyli trzeba być czujnym z kierownicą.

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #8 dnia: 27-06-2017, 20:25:03 »
Z drobiazgów:
  - menu komputera pokładowego jak dla mnie zbyt bardzo uproszczone niby wszyto jest, ale na kilku ekranach dla mnie idealnie by było aby na raz dostępne były informacje: TripA albo TripB, ODO, zasięg, średnie spalanie, pasek z chwilowym spalaniem, stan baterii.
- brak statusu telefonu w trybie pełnoekranowym nawigacji, bywa że mój telefon się nie podpina i można tego nie zauważyć (problem rozwiązała aplikacja na telefonie co daje sygnał dźwiękowy w chwili podpięcia przez bluetooth)
- słaba rozdzielczość kamer i dość mały ekran nawigacji, w poprzednim samochodzie miałem o wiele lepiej.
- ograniczony tempomat adaptacyjny
- brak trybu "autohold"
- niedopracowany system rozpoznawania znaków (nie wszystko widzi, niekiedy ma zwidy), nie wiadomo dlaczego nie wyświetla kilku znaków (tzn. wyświetla, ale w osobnym trybie).
- niekiedy głośne dobicie przy przejeżdżaniu przez poprzeczną nierówność (raczej wada konstrukcyjna bo w demo było to samo).
- rozmieszczenie guzików szczególnie tych po konsolą
- przednia szyba ogrzewana nie na całej powierzchni i druciki zamiast folii (co prawda z czasem się ich nie widzi).
- opady śniegu mogą zanieczyścić radar (co powoduję cykliczne alarmy - powinien być jeden i następnie żółty trójkąt)
- mało użyteczny tryb EV (prawie zawsze niedostępny kiedy by się przydał)
- ruszanie w trybie elektrycznym bardzo powolne.
- zbyt mała pojemność baterii trakcyjnej jak na nasze korki.
@Dobi: odnośnie Twoich uwag, to:
-uproszczone menu: niedawno jeździłem Fiatem 500X i wole zdecydowanie menu Toyoty ????. Myśle ze jest niezłym kompromisem pomiędzy wymagana ilością informacji do jednoczesnego dostarczenia a możliwością natychmiastowej obsługi przez nowego użytkownika. W 500X ta natychmiastowa obsługa była dla mnie problematyczna
-brak statusu telefonu: zgadzam się
-kamery i ekran: dla mnie wystarczające. Mały to jest dopiero ekran we wspomnianej 500X ????. Jeździłem tez niedawno Mercedesem klasy E, który ma świetna kamere, lecz ergonomia obsługi nawigacji przy pomocy centralnego pokrętła jest wg mnie niewygodna, zdecydowanie wole RAV4
-tempomat: jakie ograniczenia masz na myśli?
-brak autohold: jeśli chodzi Ci o wspomaganie podjazdu pod górę to mam to w wersji benzynowej. Czy hybryda tego nie ma?
-rozpoznawanie znaków: zgadzam się, np. w autach Renault działa o wiele lepiej
-dobijanie zawieszenia: tragedii nie ma
-rozmieszczenie przycisków w dolnej części konsoli: zamieniłbym miejscami włącznik LDA oraz blokadę AWD. Asystenta pasa ruchu LDA włącza się raz i po temacie. Z blokady AWD trzeba korzystać od czasu do czasu a przycisk AWD jest całkowicie ukryty pod kierownica ????
-pozostałe punkty z Twojej listy dotyczą hybrydy, wiec się nie wypowiem na ich temat
Pozdrawiam ????

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #9 dnia: 27-06-2017, 21:18:56 »
Wspomaganie ruszania pod górę hybryda posiada, przez autohold rozumiem funkcję wyłączenia pełzania skrzyni automatycznej. Przez ograniczony tempomat rozumiem zakres jego pracy tzn. Od 40-50 km/h czyli brak funkcji wspomagania jazdy w korku. Menu komputera w stylu suzuki boleno mi się podoba, ale ja lubię dużo danych na raz.

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #10 dnia: 27-06-2017, 22:44:51 »
Uzupelnilem swoją wiedzę dotycząca autohold: http://autokult.pl/28457,co-to-jest-funkcja-auto-hold
Z powyższego linka zrozumiałem, ze brak tej funkcji może być spowodowany zastosowaniem tradycyjnego hamulca ręcznego zamiast elektromechanicznego. Z dwojga złego wole jednak tradycyjna rączkę do jego zaciągania, niż elektromechaniczny, który za pare lat zacznie stwarzać problemy. Brak wspomagania jazdy w mieście to faktycznie wada, rozmawiałem kiedyś z kolegami, który chwalili sobie to rozwiązanie jeżdżąc autami wyposażonymi w taka funkcje.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #11 dnia: 28-06-2017, 07:59:48 »
Hybryda nie ma konwertera więc to ciągniecie nie jest cechą skrzyni, możliwe że da się zrobić to inaczej (tzn. autohold) niż przy pomocy hamulca elektrycznego w każdym razie to drobiazg - bo pełzanie jest też przydatne. Elektromechaniczny hamulec miałem w poprzednim samochodzie i przez cały okres użytkowania nie sprawiał problemu, przy okazji pełnił on funkcję "trwałego" hillholdera więc była też jakaś wartość dodana.
« Ostatnia zmiana: 28-06-2017, 08:05:48 wysłana przez Dobi »

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #12 dnia: 02-07-2017, 17:13:56 »
funkcja pełzania umożliwia precyzyjne parkowanie i dla mnie jest nieodzowna. gdyby natomiast ravka posiadała elektryczny hamulec postojowy, na pewno szukałbym innego auta; nie widzę żadnej praktycznej zalety tego rozwiązania. zresztą producenci uzasadniają to większą możliwością aranżacji tunelu środkowego:)

hill holder oczywiście działa, przez trzy sekundy trzyma auto na podjeździe. w tym czasie każdy zafajdany kierowca jest w stanie ruszyć poprzez dodanie gazu..

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #13 dnia: 03-07-2017, 08:43:18 »
funkcja pełzania umożliwia precyzyjne parkowanie i dla mnie jest nieodzowna. gdyby natomiast ravka posiadała elektryczny hamulec postojowy, na pewno szukałbym innego auta; nie widzę żadnej praktycznej zalety tego rozwiązania. zresztą producenci uzasadniają to większą możliwością aranżacji tunelu środkowego:)

Dlatego autohold można dezaktywować - raz się przydaje (korki z postojami, przejazd kolejowy itp) a raz nie (manewry, powolna jazda w korku).  Za elektrycznym hamulcem też nie tęsknię, małą zaletą jest jego zwolnienie przez dodanie gazu, w niektórych samochodach może się sam zaciągać jak wprowadzi się skrzynię na "P" - czy to istotne to już kwestia dyskusyjna.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #14 dnia: 07-07-2017, 16:49:04 »
na codzień pokonuję ravką ekstremalnie krótkie odcinki, co powoduje wzrost poziomu oleju; a w zasadzie jego rozrzedzenie benzyną. z tego powodu, po półrocznej eksploatacji profilaktycznie wymieniłem olej w silniku. jednak... nie jest to konieczne. starczy kilkunastominutowa jazda autostradą z dopuszczalną prędkością 140+, żeby ta benzyna odparowała. w moim przypadku wypad toruń-ciechocinek rozwiązuje problem..

trudno powiedzieć, czy to wada czy też cecha auta, niemniej jeśli ktoś ma tak samo, proszę się nie przejmować..


 

Beesafe.pl