Autor Wątek: wady RAV4 hybrid..  (Przeczytany 71300 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #135 dnia: 20-10-2018, 06:15:18 »
ano premium to właśnie dbałość o szczegóły a nie tylko rozwiązania techniczne. Nie chodzi o fanatyzm tylko o subiektywna ocenę samochodu dla jednych coś jest istotne dla innych bez znaczenia.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #136 dnia: 20-10-2018, 07:24:52 »
Dokładnie. Poza tym nie ma samochodów bez wad i jeszcze takiego nie widziałem. Natomiast zawsze pamiętam, że dużo większą wadą, niż te wymienione pierdoły byłoby gdyby mi w VW silnik czy skrzynia padła po 50 tys km albo jakby mi w nim szyba przednia co chwilę pękała bez powodu. I z tą myślą - mimo, że przy kupnie biorę pod uwagę wszystkie marki i zdaję sobie sprawę, że Toyota też ma wady - zostaję jednak przy niej. A jak już kupię to nie skupiam się na wadach i staram się je olewać - po prostu dlatego, że nie jestem masochistą. A do czego nie uda mi się przyzwyczaić to postaram się zwrócić uwagę, żeby było inaczej zrobione w następnym aucie. Generalnie podchodzę do tematu spokojnie bo samochód to dla mnie zwykły przedmiot a nie obiekt kultu.
« Ostatnia zmiana: 20-10-2018, 07:32:51 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #137 dnia: 20-10-2018, 08:22:14 »
I to jest zdrowe podejście do tematu :-). W zasadzie to tytuł wątku powinien być w stylu co MNIE wkurza w RAV4 bo wady to coś obiektywnego i mocno utrudniającego życie, a od pewnego czasu dyskusja jest o drobiazgach i to bardzo subiektywnych. Oczywiście też mam swoją listę (fanatykiem nie jestem):
- kontrola trakcji i napęd 4x4 (mogło by być lepiej, na razie bez problemów, ale trzeba z tym żyć)
- nawigacja (jakość map to jedno, ale głupawe algorytmy wytyczania trasy to już nie)
- brak stabilnej możliwości podpięcia telefonu do multimediów (chętnie bym widział Google Maps)
- podgrzewanie przedniej szyby nie pokrywa się z zakresem pracy wycieraczek (tego nie rozumiem)
- ergonomia (np. położenie przycisków trybu jazdy i podgrzewania foteli)
- słabe/niedopracowane "asystenty" kierowcy
- brak pamięci ustawienia foteli
- powolna tylna klapa

Ale Toyota to nie marka premium i coś musi być budżetowe. Jak będę  chciał mieć prędkościomierz dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń to kupię coś innego :-)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 841
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #138 dnia: 20-10-2018, 16:33:08 »
Dobi, to o czym napisałeś dotyczy głownie elektroniki, która szczególnie w ostatnich latach bardzo szybko ewoluuje w sensie dostępności w normalnej cenie. Stąd niemal wszyscy producenci pakują co się da, byle było w katalogu; ze skutecznością naprawdę różnie bywa. Toyota stawia na niezawodność, więc wszystkie te bajery muszą zgadzać się z ich normami oraz przejść jakiś standardowy cykl sprawdzający. To generuje koszty a jak wiadomo bilans musi się zgadzać..

Mnie bardziej interesowały by skuteczne rozwiązania mechaniczne w postaci bardziej zaawansowanego zawieszenia, skutecznej szpery dla hybryd czy np. lepszego wygłuszenia - tu problem stanowi marka lexus. Marzeniem ściętej głowy pozostaje zmiana charakterystyki CVT, niestety w tej kwestii pozostają wyjątkowo nieugięci. Nie wiem z czego to naprawdę wynika, ravka do tyłu na samym prądzie ma bardzo dobre przyspieszenie..

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #139 dnia: 20-10-2018, 16:57:33 »
Ano słabą elektronikę widać od razu z drugiej strony większość problemów dało by się rozwiązać przez aktualizację oprogramowania przy tym samym sprzęcie, a to się nie dzieje (np.navi). Rozumiem cykl produkcyjny Toyoty, ale trochę za dużo błędów przechodzi może są to inne standardy jak dla mechaniki. Wyciszenie jak dla mnie jest na granicy z przewagą akceptowalnego (no może tylko szum opon mógłby być mniejszy). No i wiadomo za dobrze nie może być bo Lexus ... W przyszłym roku będzie nowe RAV4 i pewnie lepsze ...

Offline Wojteksw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #140 dnia: 25-10-2018, 15:35:18 »
Panowie czy u was zdarza się podczas deszczu piszczy czujnik parkowania na światłach jak stoicie? Przez to cho... muszę wyłączyć , a jak jest sucho to spoko. Tak macie?

Ja też dziś zaliczyłem taką przypadłość, fakt jechałem w korku, duże zabrudzenie szło na czujniki i szybę. Zobaczę co dalej z tym tematem da się zrobić.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 675
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #141 dnia: 29-04-2019, 10:52:07 »
Panowie czy jest sens przedłużenia gwarancji o dodatkowo 2 lata za 5000zl?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline SylB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 114
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #142 dnia: 29-04-2019, 17:08:30 »
Ja, się zastanawiam czy płacić za przegląd akumulatora.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 841
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #143 dnia: 29-04-2019, 17:26:28 »
Moim zdaniem za aku warto, sam zapłacę te dwie stówki rocznie choćby po to by następny właściciel miał spokojny sen. Gwarancję w postaci polisy sobie darowałem, zresztą właśnie mi minęła. Lepiej zainwestować w dobre autocasco.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 675
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #144 dnia: 29-04-2019, 17:31:15 »
A za akumulator to nie jest na 10 lat gwarancji?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 841
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #145 dnia: 29-04-2019, 18:20:26 »
no jest 10 lat na aku jeśli tylko zostawisz dwie stówki w serwisie za test online. zbierają w ten sposób dane potrzebne do zaimplementowania nie gorszej baterii w tej nowej brzydkiej ravce:)
wciąż nie mogę się do nie przekonać; zbyt małe koła w zbyt dużej budzie..

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 675
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #146 dnia: 30-04-2019, 12:19:49 »
No a jak w przypadku końca gwarancji trzyletniej i czy żeby zachować gwarancję na akumulator przez 10 lat to muszę na przeglądy co 15 tys.km wyłącznie w ASO?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline SylB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 114
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #147 dnia: 30-04-2019, 19:57:28 »
Warto na spokojnie przeczytać zapisy w tzw. "gwarancji 10 lat na akumulatory".
Bo to jest 5+5. I tzw. gwarancja jest przedłużana na kolejny rok, pod warunkiem, że masz sprawny akumulator  :o
I budzi, to u mnie obawy, czy nie jest z tym jak z gwarancją na blachy nadwozia.
Gdzie serwis na moje pytanie o malutkie "purchle" na tylnej klapie, poprosił abym zapoznał się z definicją perforacji. :grin:

No i przypomnę, że
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/czy-auto-na-gwarancji-mozna-serwisowac-poza-aso/7vprkhq



Offline Pemek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #148 dnia: 01-05-2019, 21:07:31 »
No a jak w przypadku końca gwarancji trzyletniej i czy żeby zachować gwarancję na akumulator przez 10 lat to muszę na przeglądy co 15 tys.km wyłącznie w ASO?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Musisz co roku lub co 15 tys.km robić test baterii i całego układu hybrydowego. Czy łączy się to z przeglądem całego w ASO to nie wiem. Ja i tak jeżdżę tylko do ASO więc gwarancję na układ hybrydowy na pewno dokupię - 200 zł rocznie to pryszcz, a tego co się pytałem na serwisie - to w przypadku jakiejkolwiek usterki baterii to dają nową, nie regenerują ogniw. Choć to też rozwiązanie dobre i dużo tańsze niż nowe ogniwo, szczególnie w Toyotach.
Toyota/Lexus mają bardzo dopracowane te hybrydowe układy, i jeśli zapali się kontrolka usterki układu hybrydowego, i nie będzie się zwlekać z wizytą w serwisie, to zazwyczaj uszkodzonych jest parę pakietów ogniw ( jedna cela to 200-300zł ), które można nawet podmienić na nowe lub z jakiegoś rozbitka i jest ok. W Hondach np najczęściej jak już wyświetli się informacja o usterce to praktycznie cała bateria jest do wyrzucenia. Ważne jest też regularne czyszczenie lub wymiana filtra powietrza w baterii i wymiana czynnika chłodzącego w baterii. Usterki akumulatorów bardzo często wynikają właśnie z braku tych ostatnich dwóch czynności. Generalnie jest tak, że jeśli w trakcie trwania gwarancji coś się dzieje z baterią, to dostajesz nówkę. Dlatego warto jak dla mnie skorzystać z usług ASO i mieć tą gwarancję pewną na cały układ hybrydowy. Poza tym sprzedając auto po powiedzmy 8-9 latach, kupujący dostaje samochód ciągle objęty gwarancją na potencjalnie najbardziej newralgiczny element w jego mniemaniu, nie muszę mówić jaki to ma wpływ na cenę odsprzedaży...
Natomiast przedłużenie gwarancji o 2 lata za 5000zł to dla mnie nie jest opłacalne. ( Autocasco nic nie da, nie wiem skąd komuś to przyszło do głowy. )
Ale w tych autach mało co się psuje, ja nie brałem w 3 gen i nie żałuję, nie wezmę też w 4tej i 5tej. Zależy też od przebiegu jaki robisz. U mnie się nie opłaca.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 675
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #149 dnia: 01-05-2019, 21:44:34 »
Generalnie jest tak, że jeśli w trakcie trwania gwarancji coś się dzieje z baterią, to dostajesz nówkę. Dlatego warto jak dla mnie skorzystać z usług ASO i mieć tą gwarancję pewną na cały układ hybrydowy. Poza tym sprzedając auto po powiedzmy 8-9 latach, kupujący dostaje samochód ciągle objęty gwarancją na potencjalnie najbardziej newralgiczny element w jego mniemaniu, nie muszę mówić jaki to ma wpływ na cenę odsprzedaży...
Natomiast przedłużenie gwarancji o 2 lata za 5000zł to dla mnie nie jest opłacalne. ( Autocasco nic nie da, nie wiem skąd komuś to przyszło do głowy. )
Ale w tych autach mało co się psuje, ja nie brałem w 3 gen i nie żałuję, nie wezmę też w 4tej i 5tej. Zależy też od przebiegu jaki robisz. U mnie się nie opłaca.
Na razie wychodzi mi rocznie 15 tys.km W planach raczej max. do 20-25 tys.km Mnie jedna rzecz nie podoba to, że są bardzo duże różnice cen ASO w promieniu 150km (+-1000zł).

No i przypomnę, że
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/czy-auto-na-gwarancji-mozna-serwisowac-poza-aso/7vprkhq
To mnie zaciekawiło poza ASO , ale na razie chyba widać jest mało serwisów w Polsce, a szkoda.






 

Beesafe.pl