Druga RAV4 i druga hybryda w domu (jest Auris Touringsport). Kupiona w grudniu 2017 wersja modelowa 2018 Selection 4x4, przejechane 25.000 km. Poprzednia RAV4 przejechane 195.000 km bez problemowa (żyleta).
Wady:
1) żenująca jakość dźwięku audio (Toyota Touch and Go)
2) brak CD (chcąć posłuchać płyty trzeba się bawić w zamianę na mp3 - brak czasu i się odechciewa) - w poprzedniej RAV4 Premium 4x4 2011 r. była zmieniarka na 6 płyt i dźwięk był przyzwoity
3) brak wyświetlania sms w iphone 6 - na androidzie działa,
4) wyświetlacz pomiędzy zegarami po angielsku, a większy po polsku,
5) przedpotopowy soft i grafika,
6) brak radia DAB+ co przy fatalnych głośnikach powoduje, iż nie chce się słuchać radia,
7) brak podświetlanych przycisków ustawiania i składania lusterek
8) brak automatycznego domykania pozostałych szyb,
9) tył przednich foteli fatalny w porównaniu do wersji z 2011 r.
10) idiotyczne rozmieszczenie przycisków EV/ECO/SPORT - powinny być na kierownicy lub bliżej dźwigni,
11) zbyt mały zbiornik paliwa - w poprzedniej wchodziło 55 litrów w tej wlewam ok 43. Przy większym zbiorniku byłby większy zasięg
12) bardzo wysokie spalanie na autostradzie - przy 120 km/h i bardzo delikatnym operowaniu gazem ok 10,5, później wzrasta spalanie o około 1 litr na każde 10 km/h. Przy 160 km/h spalanie ok. 15 litrów co przy tak małym baku powoduje konieczność tankowania co 400 km - porażka
13) wycie skrzyni przy przyspieszaniu,
14) tylna przestrzeń bagażnika z kretyńskim wystającym schowkiem co ogranicza możliwość położenia dużych walizek na płasko - są pod kątem i zjeżdżają na kółkach,
15) brak automatycznego składania lusterek bocznych przy zamykaniu samochodu - w auris hybrid jest (nie do wiary, że w samochodzie za 158 k tego nie ma),
16) brak elektrycznej regulacji fotela kierowcy (płacąc 158 k za selection),
17) przy prędkości ok 140 km/h pokrywa silnika trzęsie się jakby miała odpaść - w modelu z 2011 tego nie było (sprawia wrażenie lichej blachy),
18) przy odtwarzaniu muzyki na wartości ok 12 soś skrzypi w wygłuszeniu dachu i drzwiach (żenada)\
19) cena dodatkowych nakładek ochronnych na progi tylko na przód to 1200 zł (w wersji z 2011 były w standardzie na przód i tył)
20) brak doświetlania zakrętów