Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: wady RAV4 hybrid..  (Przeczytany 13652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dobi

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 396
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #105 dnia: 12-10-2018, 12:44:07 »
Spalanie wysokie może dlatego, że pojemność 2,5 litra?

Jak to SUV na autostradzie, ale masz jakieś wysokie to spalanie. Na jakiej długości odcinkach jeździsz?

Offline skorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #106 dnia: 12-10-2018, 13:00:37 »
No i jeszcze jedna rzecz - przy prędkościach autostradowych, wskazania zasięgu nie odpowiadają rzeczywistej ilości przejechanych kilometrów, co można porównać z odległością do przebycia z nawigacji. Komputer zawyża, a kilometry z zasięgu znikają szybciej niż faktycznie przejechane np. zasięg 350 km, do przejechania 150 km, prędkość 140 km/h, po przybyciu na miejsce zasięg 150 km, a nie 200 km.

Trasy autostradowe Rzeszów - Kraków - Rzeszów ok. 170 km w jedną stronę.

Przy prędkościach na drogach lokalnych zasięg w miarę odpowiada przejechanym kilometrom. Na jednym tankowaniu jazda po mieście i trasy Rzeszów - Krosno - Rzeszów, Rzeszów - Jasło - Rzeszów (teren w połowie pagórkowaty): spalanie średnie ok. 6,5 l, zasięg przy oszczędnej jeździe do wskazania zasięgu "0" około 650-720 km.

Różnica w spalaniu do modelu RAV4 Premium benzyna 4x4 2011 r. to średnio 2,5 l na 100 km (tam średnia na yych trasach to 8,5 l)
Auris Touring Sport Hybrid, RAV4 Selection Hybrid 4x4

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 619
  • RAV4 IV gen FL
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #107 dnia: 12-10-2018, 13:55:00 »
No i jeszcze jedna rzecz - przy prędkościach autostradowych, wskazania zasięgu nie odpowiadają rzeczywistej ilości przejechanych kilometrów, co można porównać z odległością do przebycia z nawigacji. Komputer zawyża, a kilometry z zasięgu znikają szybciej niż faktycznie przejechane np. zasięg 350 km, do przejechania 150 km, prędkość 140 km/h, po przybyciu na miejsce zasięg 150 km, a nie 200 km.


To akurat chyba jest logiczne, że samochód nie wie z góry jakimi drogami będziesz jeździł, z jaką prędkością i z jak wysokim spalaniem więc obliczając zasięg komputer pokładowy musi przyjąć jakieś założenia; pewnie na podstawie poprzedniego średniego spalania w twoim aucie na jakimś odcinku (jeśli system jest trochę bardziej inteligentny) albo też ma z góry założone i niezmienne średnie spalanie, niezależnie od konkretnego przypadku, i na tej podstawie oblicza zasięg (system głupszy). Nie wiem, która wersja jest prawdziwa bo tego nie badałem jakoś szczególnie ale logiczne jest, że system nie jest w stanie z góry przewidzieć, że będziesz jechał autostradą 140 km/h ze średnim spalaniem 11 l/100 km, co znacznie obniży twój PRZEWIDYWANY zasięg. Po prostu jak już jedziesz to zasięg spada szybciej niż system wcześniej zakładał.
My Toyota is Fantastic :)

Offline mleni

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #108 dnia: 12-10-2018, 13:55:26 »
No to u mnie trasa Kielce Skarżysko 180km/h wyszło 14-15 l. Skarżysko Radom 130km/h 9 l.


Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline Tomik01

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #109 dnia: 13-10-2018, 10:14:52 »
Ponieważ szukam następcy Verso, jako samochodu dla 5 osobowej rodziny, mam do Was pytanie, czy na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować 3 dorosłe osoby, lub 2 dorosłe plus fotelik samochodowy dla dziecka. W Verso nie ma z tym problemu, a jak jest u Was ?

Offline Wojteksw

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #110 dnia: 13-10-2018, 10:26:32 »
Musisz dokonać pomiaru długości poszczególnych kanap, wtedy masz precyzyjną odpowiedź. To, czy mieszczą się dwie, czy trzy osoby zależy od postury tych osób. Widziałem nawet sytuacje, że dwie osoby miały problemy na tylnej kanapie.

Offline kabug

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #111 dnia: 16-10-2018, 14:33:32 »
Ponieważ szukam następcy Verso, jako samochodu dla 5 osobowej rodziny, mam do Was pytanie, czy na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować 3 dorosłe osoby, lub 2 dorosłe plus fotelik samochodowy dla dziecka. W Verso nie ma z tym problemu, a jak jest u Was ?

 Nie wiem jak to wygląda w Verso, ale u nas w Ravce z tyłu 2 foteliki + osoba dorosła ma już trochę mało miejsca niestety. Wiadomo - wszystko zależy od gabarytów podróżujących

Offline skorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #112 dnia: 17-10-2018, 10:24:20 »
Ponieważ szukam następcy Verso, jako samochodu dla 5 osobowej rodziny, mam do Was pytanie, czy na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować 3 dorosłe osoby, lub 2 dorosłe plus fotelik samochodowy dla dziecka. W Verso nie ma z tym problemu, a jak jest u Was ?

W modelu RAV4 z 2011 miałem z tyłu dwa duże foteliki z bocznymi regulowanymi osłonami i miejsca pomiędzy nimi praktycznie nie było.
Auris Touring Sport Hybrid, RAV4 Selection Hybrid 4x4

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #113 dnia: 17-10-2018, 14:13:22 »
Druga RAV4 i druga hybryda w domu (jest Auris Touringsport). Kupiona w grudniu 2017 wersja modelowa 2018 Selection 4x4, przejechane 25.000 km. Poprzednia RAV4 przejechane 195.000 km bez problemowa (żyleta).
Wady:
1) żenująca jakość dźwięku audio (Toyota Touch and Go)
2) brak CD (chcąć posłuchać płyty trzeba się bawić w zamianę na mp3 - brak czasu i się odechciewa)  - w poprzedniej RAV4 Premium 4x4 2011 r. była zmieniarka na 6 płyt i dźwięk był przyzwoity
3) brak wyświetlania sms w iphone 6 - na androidzie działa,
4) wyświetlacz pomiędzy zegarami po angielsku, a większy po polsku,
5) przedpotopowy soft i grafika,
6) brak radia DAB+ co przy fatalnych głośnikach powoduje, iż nie chce się słuchać radia,
7) brak podświetlanych przycisków ustawiania i składania lusterek
8) brak automatycznego domykania pozostałych szyb,
9) tył przednich foteli fatalny w porównaniu do wersji z 2011 r.
10) idiotyczne rozmieszczenie przycisków EV/ECO/SPORT - powinny być na kierownicy lub bliżej dźwigni,
11) zbyt mały zbiornik paliwa - w poprzedniej wchodziło 55 litrów w tej wlewam ok 43. Przy większym zbiorniku byłby większy zasięg
12) bardzo wysokie spalanie na autostradzie - przy 120 km/h i bardzo delikatnym operowaniu gazem ok 10,5, później wzrasta spalanie o około 1 litr na każde 10 km/h. Przy 160 km/h spalanie ok. 15 litrów co przy tak małym baku powoduje konieczność tankowania co 400 km - porażka
13) wycie skrzyni przy przyspieszaniu,
14) tylna przestrzeń bagażnika z kretyńskim wystającym schowkiem co ogranicza możliwość położenia dużych walizek na płasko - są pod kątem i zjeżdżają  na kółkach,
15) brak automatycznego składania lusterek bocznych przy zamykaniu samochodu - w auris hybrid jest (nie do wiary, że w samochodzie za 158 k tego nie ma),
16) brak elektrycznej regulacji fotela kierowcy (płacąc 158 k za selection),
17) przy prędkości ok 140 km/h pokrywa silnika trzęsie się jakby miała odpaść - w modelu z 2011 tego nie było (sprawia wrażenie lichej blachy),
18) przy odtwarzaniu muzyki na wartości ok 12 soś skrzypi w wygłuszeniu dachu i drzwiach (żenada)\
19) cena dodatkowych nakładek ochronnych na progi tylko na przód to 1200 zł (w wersji z 2011 były w standardzie na przód i tył)
20) brak doświetlania zakrętów
 
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?


Offline skorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #114 dnia: 17-10-2018, 15:10:17 »
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?

Wątek dotyczy wad samochodu zaobserwowanych w trakcie użytkowania, więc nie wiem z czego wynika twoje pytanie?
Może załóż wątek pod tytułem "Dlaczego pomimo świadomości istnienia znanych Ci wad RAV4 Hybrid ... (tu je wstaw) zdecydowałeś się kupić ten samochód?" - wtedy tak zadane pytanie będzie na miejscu.
Bez urazy, 
Auris Touring Sport Hybrid, RAV4 Selection Hybrid 4x4

Online pireus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 521
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #115 dnia: 17-10-2018, 16:03:45 »
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?
Bo może miał taki kaprys, a to że punktuje wady to bardzo dobrze. Najgorsi są właściciele samochodów traktujących je jak ósmy cud  świata, niezależnie od marki.

Offline compucar

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 243
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #116 dnia: 17-10-2018, 18:19:49 »
Druga RAV4 i druga hybryda w domu (jest Auris Touringsport). Kupiona w grudniu 2017 wersja modelowa 2018 Selection 4x4, przejechane 25.000 km. Poprzednia RAV4 przejechane 195.000 km bez problemowa (żyleta).
Wady:
1) żenująca jakość dźwięku audio (Toyota Touch and Go)
2) brak CD (chcąć posłuchać płyty trzeba się bawić w zamianę na mp3 - brak czasu i się odechciewa)  - w poprzedniej RAV4 Premium 4x4 2011 r. była zmieniarka na 6 płyt i dźwięk był przyzwoity
3) brak wyświetlania sms w iphone 6 - na androidzie działa,
4) wyświetlacz pomiędzy zegarami po angielsku, a większy po polsku,
5) przedpotopowy soft i grafika,
6) brak radia DAB+ co przy fatalnych głośnikach powoduje, iż nie chce się słuchać radia,
7) brak podświetlanych przycisków ustawiania i składania lusterek
8) brak automatycznego domykania pozostałych szyb,
9) tył przednich foteli fatalny w porównaniu do wersji z 2011 r.
10) idiotyczne rozmieszczenie przycisków EV/ECO/SPORT - powinny być na kierownicy lub bliżej dźwigni,
11) zbyt mały zbiornik paliwa - w poprzedniej wchodziło 55 litrów w tej wlewam ok 43. Przy większym zbiorniku byłby większy zasięg
12) bardzo wysokie spalanie na autostradzie - przy 120 km/h i bardzo delikatnym operowaniu gazem ok 10,5, później wzrasta spalanie o około 1 litr na każde 10 km/h. Przy 160 km/h spalanie ok. 15 litrów co przy tak małym baku powoduje konieczność tankowania co 400 km - porażka
13) wycie skrzyni przy przyspieszaniu,
14) tylna przestrzeń bagażnika z kretyńskim wystającym schowkiem co ogranicza możliwość położenia dużych walizek na płasko - są pod kątem i zjeżdżają  na kółkach,
15) brak automatycznego składania lusterek bocznych przy zamykaniu samochodu - w auris hybrid jest (nie do wiary, że w samochodzie za 158 k tego nie ma),
16) brak elektrycznej regulacji fotela kierowcy (płacąc 158 k za selection),
17) przy prędkości ok 140 km/h pokrywa silnika trzęsie się jakby miała odpaść - w modelu z 2011 tego nie było (sprawia wrażenie lichej blachy),
18) przy odtwarzaniu muzyki na wartości ok 12 soś skrzypi w wygłuszeniu dachu i drzwiach (żenada)\
19) cena dodatkowych nakładek ochronnych na progi tylko na przód to 1200 zł (w wersji z 2011 były w standardzie na przód i tył)
20) brak doświetlania zakrętów
 
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?

z wieloma sprawami nie sposób się nie zgodzić:
1. faktycznie żenująca, wstyd..
2. nie używam, lecz to także wstyd..
3. iphone 6 nie był niczemu winny, działa na każdym nowszym ios..
4. jestem w stanie to zrozumieć, choc przez rok sam tego nie zauważyłem..
5. to fakt; japończycy są niereformowalni dopóki się im to nie opłaca..
6. akurat dab zdegraduje jakość dźwięku, niemniej jego brak to ewidentny minus..
7. wtopa
8. jak wyżej
9. oparcie jest porównywalne, podobnie regulowane..
10. skoro niczego nie wnoszą, po co zaśmiecać klawisze na kierownicy? gdyby zmieniały nastawy zawieszenia lub chociaż wspomagania..
11. chyba dla wielu nieistotne..
12. diesel na autostrady is the best. hybryda nie powstała w tym celu..
13. to fakt, z tym że wyje silnik a skrzynia milczy..
14. dość głupi argument; może inne walizki..
15. automat składania lusterek jest problematyczny; w warunkach zimowych łatwo o uszkodzenie takiego mechanizmu.
16. w tanim style był w standardzie..
17. to poważny zarzut, problem znany z nowszych mazd oraz innych lekkich aut. nie stwierdziłem w swojej ravce, choć czasami sprawdzam ile pójdzie..
moim zdaniem solidność wykonania to największa zaleta tego auta.
18, 19 oraz 20. nie skomentuję. niemniej są niedrogie auta mające w folderach wszystko w standardzie..

Offline skorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #117 dnia: 17-10-2018, 20:52:24 »
Co do pkt 10 - przy wyprzedzaniu zachodzi czasem potrzeba wciśnięcia trybu Sport, głębokie umieszczenie powoduje konieczność szukania przycisku, czasem oderwania pleców od oparcia. W najnowszej wersji (jeszcze nie w sprzedaży) przyciski są już przy dźwigni zmiany biegów. Również w obecnym Aurisie są przy dźwigni.
Auris Touring Sport Hybrid, RAV4 Selection Hybrid 4x4

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 619
  • RAV4 IV gen FL
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #118 dnia: 17-10-2018, 21:46:46 »
Co do pkt 10 - przy wyprzedzaniu zachodzi czasem potrzeba wciśnięcia trybu Sport

A po co niby masz go wciskać przy wyprzedzaniu? Ty myślisz, że to jest jakiś dopalacz czy co? Wystarczy w trybie normalnym mocniej docisnąć nogę na pedale gazu i jest dokładnie ten sam efekt.. warto zrozumieć co wnosi tryb Sport zamiast pisać absurdy.. oprócz zwiększenia czułości pedału gazu i trzymania silnika na wyższych obrotach przez skrzynię, jedyna realna sprawa to przeniesienie na stałe bodaj 10% mocy na tylną oś niezależnie od prędkości.. dlatego tryb Sport przydaje się w górach, na krętych drogach i na śniegu a nie przy wyprzedzaniu. Tam w razie potrzeby wystarczy trochę cięższa noga i nie trzeba niczego wciskać poza pedałem.
« Ostatnia zmiana: 17-10-2018, 21:56:42 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline skorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #119 dnia: 17-10-2018, 23:28:48 »
Po to wciskać, że w trybie normalnym gaz jest gumowy, co przy tej masie i gabarytach ma znaczenie, a czasem przy wyprzedzaniu te 0,8 s opóźnienia przez gumowy pedał  to naprawdę dużo. Parę osób też o tym pisało.
Auris Touring Sport Hybrid, RAV4 Selection Hybrid 4x4

Toyota Klub

Odp: wady RAV4 hybrid..
« Odpowiedź #119 dnia: 17-10-2018, 23:28:48 »