Druga RAV4 i druga hybryda w domu (jest Auris Touringsport). Kupiona w grudniu 2017 wersja modelowa 2018 Selection 4x4, przejechane 25.000 km. Poprzednia RAV4 przejechane 195.000 km bez problemowa (żyleta).
Wady:
1) żenująca jakość dźwięku audio (Toyota Touch and Go)
2) brak CD (chcąć posłuchać płyty trzeba się bawić w zamianę na mp3 - brak czasu i się odechciewa) - w poprzedniej RAV4 Premium 4x4 2011 r. była zmieniarka na 6 płyt i dźwięk był przyzwoity
3) brak wyświetlania sms w iphone 6 - na androidzie działa,
4) wyświetlacz pomiędzy zegarami po angielsku, a większy po polsku,
5) przedpotopowy soft i grafika,
6) brak radia DAB+ co przy fatalnych głośnikach powoduje, iż nie chce się słuchać radia,
7) brak podświetlanych przycisków ustawiania i składania lusterek
8) brak automatycznego domykania pozostałych szyb,
9) tył przednich foteli fatalny w porównaniu do wersji z 2011 r.
10) idiotyczne rozmieszczenie przycisków EV/ECO/SPORT - powinny być na kierownicy lub bliżej dźwigni,
11) zbyt mały zbiornik paliwa - w poprzedniej wchodziło 55 litrów w tej wlewam ok 43. Przy większym zbiorniku byłby większy zasięg
12) bardzo wysokie spalanie na autostradzie - przy 120 km/h i bardzo delikatnym operowaniu gazem ok 10,5, później wzrasta spalanie o około 1 litr na każde 10 km/h. Przy 160 km/h spalanie ok. 15 litrów co przy tak małym baku powoduje konieczność tankowania co 400 km - porażka
13) wycie skrzyni przy przyspieszaniu,
14) tylna przestrzeń bagażnika z kretyńskim wystającym schowkiem co ogranicza możliwość położenia dużych walizek na płasko - są pod kątem i zjeżdżają na kółkach,
15) brak automatycznego składania lusterek bocznych przy zamykaniu samochodu - w auris hybrid jest (nie do wiary, że w samochodzie za 158 k tego nie ma),
16) brak elektrycznej regulacji fotela kierowcy (płacąc 158 k za selection),
17) przy prędkości ok 140 km/h pokrywa silnika trzęsie się jakby miała odpaść - w modelu z 2011 tego nie było (sprawia wrażenie lichej blachy),
18) przy odtwarzaniu muzyki na wartości ok 12 soś skrzypi w wygłuszeniu dachu i drzwiach (żenada)\
19) cena dodatkowych nakładek ochronnych na progi tylko na przód to 1200 zł (w wersji z 2011 były w standardzie na przód i tył)
20) brak doświetlania zakrętów
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?
z wieloma sprawami nie sposób się nie zgodzić:
1. faktycznie żenująca, wstyd..
2. nie używam, lecz to także wstyd..
3. iphone 6 nie był niczemu winny, działa na każdym nowszym ios..
4. jestem w stanie to zrozumieć, choc przez rok sam tego nie zauważyłem..
5. to fakt; japończycy są niereformowalni dopóki się im to nie opłaca..
6. akurat dab zdegraduje jakość dźwięku, niemniej jego brak to ewidentny minus..
7. wtopa
8. jak wyżej
9. oparcie jest porównywalne, podobnie regulowane..
10. skoro niczego nie wnoszą, po co zaśmiecać klawisze na kierownicy? gdyby zmieniały nastawy zawieszenia lub chociaż wspomagania..
11. chyba dla wielu nieistotne..
12. diesel na autostrady is the best. hybryda nie powstała w tym celu..
13. to fakt, z tym że wyje silnik a skrzynia milczy..
14. dość głupi argument; może inne walizki..
15. automat składania lusterek jest problematyczny; w warunkach zimowych łatwo o uszkodzenie takiego mechanizmu.
16. w tanim style był w standardzie..
17. to poważny zarzut, problem znany z nowszych mazd oraz innych lekkich aut. nie stwierdziłem w swojej ravce, choć czasami sprawdzam ile pójdzie..
moim zdaniem solidność wykonania to największa zaleta tego auta.
18, 19 oraz 20. nie skomentuję. niemniej są niedrogie auta mające w folderach wszystko w standardzie..