Autor Wątek: Awaria kamery i systemów bezpieczeństwa - las kontrolek i komunikatów  (Przeczytany 7682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Przebieg 4700 km ...

Wczoraj po pracy wsiadam w auto . po przejechaniu kilkuset metrów :

- kontrolka wykrzyknik
- kontrolka systemu zapobiegania kolizji

Brudna szyba myślę ...




Nagle komunikaty :

- awaria kamery - odwiedź stację obsługi
- awaria systemu zapobiegania kolizji - odwiedź stację obsługi
- awaria systemu rozpoznawania znaków drogowych - odwiedź stację obsługi
- awaria asystenta pasa ruchu - odwiedź stację obsługi
- awaria automatycznych świateł mijania - odwiedź stację obsługi

I wszystkie komunikaty na zmianę w kółko na wyświetlaczu który nie wskazuje już nic innego

Zbladłem . Zatrzymałem się . Wyłączyłem silnik , wyjąłem klucze . Poczekałem 30 sek . Ruszam . Spokój . Po 200 metrach wszystko od nowa  :wallbash:

Dojechalem do domu . Auto do garażu . Dziś rano wyjeżdżam . Do pracy 3,5 km . Spokój ...

WTF ?? Co dalej ? Pięknie jak mi wywali w drodze do Chorwacji . Jprdl ...  :czerwona:
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline soulshakin

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Ja bym zaczął od przemycia szyby na wysokości czujników oraz znaczka z przodu gdzie jest zamontowany sensor, być może jakieś zanieczyszczenie ogłupiło system.  Albo serwis do kontroli
« Ostatnia zmiana: 07-07-2017, 13:18:35 wysłana przez soulshakin »

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
A nie rozwalił ci się jakiś owad na wysokości kamery, albo nie trafił w radar?
Zacząłbym od myjni ;)
Jeśli nie pomoże- pilna wizyta w serwisie ( a jesli nie ma czasu bo wyjeżdzasz - cóz, pozostaje dobre assistance na wszelki wypadek )
Ale nie tylko toyota tak ma.. mój brat właśnie zmaga się z awarią systemu abs ( i lasem kontrolek) w VW - wydał 450 euro na naprawę w Niemczech, a po 700km problem powrócił na poludniu Włoch.. Ratuje go assistance.

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsze co sprawdziłem kamerę , czystość . Ale jak kamera jest brudna komunikat jest inny . Kamera niedostępna , system niedostępny . Tu było wyraźnie o awariach i wizycie w serwisie . Ale od kilku dni spokój . Więc nie ma co jes=chać do serwisu jak nic się nie dzieje ... Mam nadzieję , że to był tylko incydent
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 213
Podjedz na ASO

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 456
Na zachodzie montuja w ASO maty grzewcze bo często zbiera się woda w obudowie i para zaslania obiektyw od srodka, ale w Polsce to pewnie znow przemilcza. :song:

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1694
Na zachodzie, jak i na wschodzie maty są montowane od kilku miesięcy.

Offline Jasio

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 638
Potwierdzam. Mi też zamontowali. Przeciwdziała to parowaniu szyby przy kamerze.

Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 456
Na zachodzie, jak i na wschodzie maty są montowane od kilku miesięcy.
Chodzi o podejscie dystrybutora w zaleznosci od regionu, jako element bezpieczenstwa winna byc na to akcja przywolawcza tak jak na zachodzie, a nie tak jak u nas jak klient marudzi to mu zrobimy.

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: E18_Prestige_MS
Na zachodzie, jak i na wschodzie maty są montowane od kilku miesięcy.
w corolli podobno od października ubiegłego roku montuje się to już seryjnie
E18_Prestige_MultidriveS

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Przejechałem po Europie 3000 km i ani razu nie było problemu ... Hmmm .

Marudzić na przeglądzie o macie ? Zrobią to ?
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 456
Tu nie chodzi o konkretny rejon Europy czy przebieg ale o roznice temperatur i zebrana w srodku auta wilgoc, ktora musi gdzies sie skroplic - na styku osrodkow o najwiekszym gradiencie. Tak wiec para musi powstac, chyba ze wozisz pod kamera zwirek dla kota. A na powaznie jak przyjdzie jesien to tez to zobaczys u siebie. Wnioskuj o mate nie zaszkodzi a zamarznieta para to juz szron i to dopiero bedzie las komunikatow na dlugi okres. PS zawsze przed zatrzymaniem przewierzyc trzeba nocno wnetrze to pomaga w walce z ta przypadloscia.

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Przypominam , że piszemy o dwóch różnych zjawiskach .

To o czym mówisz , czyli zaparowanie kamery zdarzały mi się już ( np. jadąc wieczorem przez pola ) Opisany przeze mnie przypadek który wydarzył się raz i podawał inne zjawiska i komunikaty mógł (?) być związany z innym problemem lub z tym samym ale objawił sie inaczej niż zwykle . Starałem się opisać różnice w powyższych postach .
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 456
Sterownik przy starcie robi wpis wszystkich błędów z automatu i czeka na ich potwierdzenie, tak więc ten sam defekt inaczej wpłynie na "las kontrolek i komunikatów" w zależności od czasu wystąpienia.
PS. Do dokładniejszej analizy trzeba zrobić odczyt a nie "wczytywać się w deske"
« Ostatnia zmiana: 08-08-2017, 21:58:20 wysłana przez erma »

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Twoja wiedza powala . Dlatego grzecznie zgłoszę to na przeglądzie . Na razie wsio działa
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku


 

Beesafe.pl