Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Kampania naprawcza.  (Przeczytany 9477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline madlew

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #15 dnia: 10-08-2017, 16:34:53 »
moja hybryda niestety jest na liscie, w serwisie dostali info pozniej niz tutaj zostalo to napisane, bede ogladac w ta sobote - zobaczymy co powiedza

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 141
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #16 dnia: 10-08-2017, 17:24:51 »
Niby wtopa jest . Ale przecież nie ma tygodnia by któryś z producentów czegoś nie ogłosił ... Szybkość i koszty .

Ja czysty ( benzyna )
Zalezy jak kto patrzy... ja pracuję w branży IT, a więc z "service packami" mam do czynienia często - nie popełnia błędow tylko ten co nic nie robi, a osobiście wolę gdy producent mówi że coś skopał i naprawia to naswoj koszt, niż gdy siedzi cicho i czeka na upływ gwarancji by klient musiał za naprawę sam zapłacić ( vide VW i jego pochodne - za cienkie pierścienie w silnikach TSI)

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • E18_Prestige_MultidriveS
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #17 dnia: 10-08-2017, 20:54:39 »
a osobiście wolę gdy producent mówi że coś skopał i naprawia to naswoj koszt, niż gdy siedzi cicho i czeka na upływ gwarancji
a ja jednak wolę, aby producent testował samochody w odpowiednich warunkach, a nie na klientach. Bo te wszystkie "wtopy", nie tylko Toyoty, świadczą właśnie o tym co napisałem powyżej, a wynika to z oszczędności i chęci wprowadzania co trzy lata nowych modeli ( w tym FL )
niż gdy siedzi cicho i czeka na upływ gwarancji by klient musiał za naprawę sam zapłacić ( vide VW i jego pochodne - za cienkie pierścienie w silnikach TSI)
Na to jak się zachowuje producent pewnie ma też wpływ czego dotyczy wtopa. W przypadku Toyoty - z bakiem (CHR), a wcześniej poduszką Takaty nie było żartów, pewnie w przypadku wady w układzie hamulcowym także żaden producent by nie ściemniał, ale w innych przypadkach (tam gdzie nie ma wpływu na bezpieczeństwo) podejrzewam, że każdy by udawał, że nie ma tematu. Dodam, także że w przypadku E12 po wymianie poduszki w ramach akcji serwisowej, została mi słynna szpara nad radiem, której wcześniej nie miałem  :wallbash:

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 141
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #18 dnia: 10-08-2017, 22:34:14 »
a osobiście wolę gdy producent mówi że coś skopał i naprawia to naswoj koszt, niż gdy siedzi cicho i czeka na upływ gwarancji
a ja jednak wolę, aby producent testował samochody w odpowiednich warunkach, a nie na klientach. Bo te wszystkie "wtopy", nie tylko Toyoty, świadczą właśnie o tym co napisałem powyżej, a wynika to z oszczędności i chęci wprowadzania co trzy lata nowych modeli ( w tym FL )
niż gdy siedzi cicho i czeka na upływ gwarancji by klient musiał za naprawę sam zapłacić ( vide VW i jego pochodne - za cienkie pierścienie w silnikach TSI)
Na to jak się zachowuje producent pewnie ma też wpływ czego dotyczy wtopa. W przypadku Toyoty - z bakiem (CHR), a wcześniej poduszką Takaty nie było żartów, pewnie w przypadku wady w układzie hamulcowym także żaden producent by nie ściemniał, ale w innych przypadkach (tam gdzie nie ma wpływu na bezpieczeństwo) podejrzewam, że każdy by udawał, że nie ma tematu. Dodam, także że w przypadku E12 po wymianie poduszki w ramach akcji serwisowej, została mi słynna szpara nad radiem, której wcześniej nie miałem  :wallbash:
Testy kosztują, przy obecnym stopniu skomplikowania aby przetestować porządnie - pewnie musiałbyś zapłacić za auto 20-30% więcej. ty może wolalbyś dopłacić, ale założę się że większość klientów - gdyby im przedstawiono wybór, wolałaby tolerować ryzyko awarii w zamian za bezpłatne ih usuwanie i niższą cenę. Zresztą.. kup Volvo, Merola itp -zapłacisz jak za zboże a i tak problemy się trafiają - życie jest jakie jest, i nie bardzo ma się na to wpływ.

A co do tego czego dotyczy wtopa - VW wogóle nie usuwal na swój koszt problemów z TSI  po gwarancji. Toyota też miała wtopę z D4D, ale z tego co wiem to tam w większości wypadków bezpłatnie wymieniano cały silnik nawet po okresie gwarancji ( jak robiłeś przeglądy ). To jednak jest róznica w podejściu

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #19 dnia: 11-08-2017, 00:57:49 »
Tak bedzie prosciej znalesc  https://www.toyota.pl/service-and-accessories/kampanie-serwisowe.json

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hybrid C-HR-Prestige+LED/TT2Go-Metal Stream
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #20 dnia: 11-08-2017, 08:56:00 »
Testowanie auta przed wejściem na rynek to strzał w kolano (dla producenta) "Szpiedzy" działają więc konkurencja była by szybsza i auto w momencie premiery byłoby już przestarzałe   :wallbash: Wiem że to nie jest dobre dla klienta ale sami rozumiecie że taki uczciwy producent znikł by z rynku  :embarassed:
Swoją drogą, szybkość Toyoty jest powalająca i zastanawiająca  :o jest nas tu paru, nikomu zbiornik nie pękł a przynajmniej nie słyszałem o tym a producent już chce wymieniać baki  :song:  na dodatek serwisanci też nie znają takich przypadków!!! Co o tym myślicie???

Offline madlew

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107

Offline sorbifer

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #22 dnia: 11-08-2017, 09:58:14 »
Dla mnie takie akcje wcale nie obniżają rangi producenta, a wprost przeciwnie - zwiększają zaufanie do marki.
Zastawa, Polonez, Palio Weekend, Corolla Verso, Auris 2 TS

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hybrid C-HR-Prestige+LED/TT2Go-Metal Stream
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #23 dnia: 11-08-2017, 11:03:14 »
Dla mnie takie akcje wcale nie obniżają rangi producenta, a wprost przeciwnie - zwiększają zaufanie do marki.

Zgodzę się z Tobą a biorąc pod uwagę fakt że nie było jeszcze przypadku pęknięcia/rozszczelnienia baku a jest to tylko hipotetyczna możliwość no to szacun  :beer:
Ale bardzo ciekawi mnie w jaki sposób oni do tego doszli :o skoro nie było takich przypadków.

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #24 dnia: 11-08-2017, 12:10:42 »
Ja juz po bak do wymiany

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Ma-corolla

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 303
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #25 dnia: 11-08-2017, 13:08:26 »

Na to jak się zachowuje producent pewnie ma też wpływ czego dotyczy wtopa. W przypadku Toyoty - z bakiem (CHR), a wcześniej poduszką Takaty nie było żartów, pewnie w przypadku wady w układzie hamulcowym także żaden producent by nie ściemniał, ale w innych przypadkach (tam gdzie nie ma wpływu na bezpieczeństwo) podejrzewam, że każdy by udawał, że nie ma tematu. Dodam, także że w przypadku E12 po wymianie poduszki w ramach akcji serwisowej, została mi słynna szpara nad radiem, której wcześniej nie miałem  :wallbash:

nie było żartów z kolumną kierownicą tez bez przesady bylem osobiście z 6 razy na takie naprawy nie mam spary nad radiem .. robiłem to w Grecji , ale wtopa to wtopa czy to diesel gate czy pierścienie tak ... Toyota  W COROLLA   E11 F/L tez wymieniała pierścienie ZA FREE Patrz pierwsze VVT_i  a to taka dużo wtopa to nie była , wole jezdić i mieć sprawne auto nisz nikt (tutaj patrz VW-skoda) nie przyznaje sie do błędu bo to Niemcy oni nie robią błędów

tak samo mogłem zignorować a ile Corolli E 12 nie było na tych wszystkich wymianach jakoś jeżdżą ...wiec wtopa nie straszna

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • E18_Prestige_MultidriveS
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #26 dnia: 11-08-2017, 15:37:48 »
Panowie, żeby była jasność:
Za każdą akcję przywoławczą po wykryciu usterki, niezależnie od producenta - szacun.
Z drugiej jednak strony zastanawiam się, czy koncerny dla świętego spokoju nie robią tych działań, bo to chyba lepsze niż potencjalna walka z organizacjami konsumenckimi czy urzędnikami właściwymi dla danej sprawy.  Swego czasu Toyota wymieniła mi bak w E12 bo był skorodowany. W jedenastoletnim samochodzie. Nie gubiłem jeszcze paliwa, ale sam fakt że inni użytkownicy tak, wystarczył do zakwalifikowania mojego przypadku do wymiany baku na nowy. To jest MEGA szacun dla producenta.
Natomiast co do CHR - trochę zaklinacie rzeczywistość. Auto, którym Toyota chce wykroić spory kawał tortu na rynku crossoverów kilka miesięcy po rozpoczęciu sprzedaży ma już akcję przywoławczą. Dla mnie to duża wtopa marketingowa i potwierdzenie tezy, że auto było konstruowane na kolanie (o czym także świadczą wpisy w wątku "C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia"). Być może okaże się za chwilę, że wymiana baków była konieczna w niewielkiej ilości samochodów, ale smród pozostanie i właściciele szmelcwagenów znowu będą wypisywać w necie, że Toyota to złom.


Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 457
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #27 dnia: 11-08-2017, 19:21:16 »
To jest akcja przymusowa uruchamiana z automatu - AUTOMOBILE PRODUCT LIABILITY
Wiec o jakim szacunie wy tu mówicie???

Widzicie co odpisali z centrali - "niewłaściwego procesu tłoczenia przez zewnętrznego producenta zbiornika".
Kto odpowiada za jakość poddostawcy? Gdzie ten KAIZEN? Gdzie było TQM? Jak działa TMP?

Ale to nic, zobaczcie (auta wyprodukowane w okresie od 28.09.2016 do 22.04.2017) czyli produkowali już z poprawka od 22 kwietnia wiec nowe wykonanie musieli opracowywać min 3 miesiące wcześniej, dla krytycznej poprawki wiec dlaczego otworzyli temat dopiero w sierpniu?

Ponieważ problem ten JEST BŁACHY i nie ma ryzyka dla końcowego klienta, w przeciwnym razie nie ryzykowali by milionowych odszkodowań.


Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #28 dnia: 13-08-2017, 22:58:27 »
Ja czekam na bak bo nie ma w europie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline tomasz2006

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #29 dnia: 14-08-2017, 11:15:57 »
pytanie do Rescars : dostałeś zaproszenie do serwisu czy sam się zgłosiłeś ? ile trwa wizyta w serwisie i czy wymontowują bak ? :o

Toyota Klub

Odp: Kampania naprawcza.
« Odpowiedź #29 dnia: 14-08-2017, 11:15:57 »