Autor Wątek: Hak holowniczy.  (Przeczytany 10704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matrix

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #15 dnia: 12-03-2018, 16:08:27 »
Z jednej strony masz rację. Tylko, że każdy hak czy to oryginalny, czy zamiennik mają taką samą homologację europejską. Konstrukcja haków będzie identyczna albo prawie identyczna. Można wysłać do dealera instrukcję montażu haka i zapytać, czy aby na pewno montaż takiego produktu, dopuszczonego do sprzedaży i z solidnym atestem w postaci homologacji naprawdę może wpłynąć na utratę gwarancji? Po coś producenci haków wywalają masę pieniędzy, żeby te homologacje robić. To bardzo drogi i skomplikowany proces a wszystko po to, żeby jakaś firma działająca pod szyldem producenta samochodu odmówiła nam montażu pełnowartościowego produktu?? Nie może tak być. Przecież nawet taki Auto-Hak, piszę o nim, bo polski największy i najbardziej znany producent non stop wprowadza haki do nowych samochodów, które pojawiają się na rynku. Czy robiliby to, gdyby ich haki można było montować dopiero po gwarancji? Na pewno nie, normalnie można montować renomowane haki spoza sieci OE. Wielu dealerów montuje te haki i nie robią problemów. Powiem więcej - dzięki temu, że wprowadzają haki z normalnych cenach to potem mają 100 razy więcej montaży niż oferując haki po 2-3 tysiące złotych :-)



Ok ale co na to gwarancja , hak w chr montuje się bez cięcia jakiś plastików czy czegokolwiek ,  ale trzeba wywalić belkę pod zderzakiem i za taką belkę wzmocnienie robi wtedy belka haka , pytanie czy robienie tego poza ASO nie będzie zbyt daleko idącą integracją w strukturę samochodu tj. montaż tej belki a przede wszystkim demontaż oryginału powiedzą później że nadwozie sztywność staciło .

Wiązki montuje się na wtyczki przelotowe wiec nie ma potrzeby cięcia kabli .

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #16 dnia: 12-03-2018, 20:48:10 »
Mam następujące pytania:
1. Czy, żeby jeszcze bardziej ciąć koszty, zamontuje hak w warsztacie specjalizującym się w montażu haków a nie serwisie Toyoty, to mogę stracić gwarancje?
2. Pan w serwisie zapytał mnie czy zamówiłem sobie wersje samochodu przystosowana do montażu haka, bo w Auris Hybrid mieli taka sytuacje, ze ktoś o tym nie wspomniał w czasie zamawiania auta i potem haka się nie dało zamontować bo podłoga była nie taka jak trzeba. Ktoś słyszał o takiej sytuacji w C-HR?
3. Pan w serwisie wspomniał, ze koniecznie muszę zainstalować gniazdo 17 pinowe, bo inaczej nie będę mógł wyłączać czujników parkowania z zamontowanym hakiem. Szczerze mówiąc wolałbym nie, bo przyczepka jakiej używam ma stara wtyczkę i musiałbym używać przejściówki. Gniazda 17 pinowe używa się do przyczep kempingowych, a takiej C-HRem nie planuje ciągać.

ad 1)  Ja kupiłem hak Brink bo stwierdziłem że jednak jakość innych producentów jest nieco słabsza a Westfalia jeszcze nie produkowała do C-HRa.
Kosztował 1200zeta razem z wiązką elektryczną 13 pin a w ASO zamontowali  za 580zł. Wszystko pasowało idealnie  :good:
ad 2) Wszystkie C-HRy są fabrycznie przystosowane do montażu haka, z Aurisem faktycznie trza było zamówić jakiś dodatkowy montaż  :wallbash:
ad 3) Fabryczne czujniki wyłączasz w sposób opisany przeze mnie sposób podany parę postów wyżej  :good:

ulver

  • Gość
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #17 dnia: 27-07-2018, 10:02:59 »
Również kupiłem brink , zamontowany w ASO Zduńska Wola za 459 złotych

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #18 dnia: 27-07-2018, 10:14:25 »
Wszystkie C-HRy są fabrycznie przystosowane do montażu haka, z Aurisem faktycznie trza było zamówić jakiś dodatkowy montaż 
Dopiero IV generacja hybrydy pozwala ciągnąć przyczepkę, w Aurisie można było dołożyć hak ale tylko do rowerów, bez homologacji na ciąganie czegokolwiek.

Offline P@rsival

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #19 dnia: 27-07-2018, 11:12:19 »
Jeżeli chodzi o hak to pamietam, ze w programie na TVN Turbo - 100 Napraw (czy jakos tak) było pokazane jak montuje się hak właśnie do C-HR-ki - dosyć dokładnie i pouczająco.
Toyota C-HR Hybrid Prestige+LED+JBL+inne

Offline P@rsival

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Płeć: Mężczyzna
Toyota C-HR Hybrid Prestige+LED+JBL+inne

ulver

  • Gość
Odp: Hak holowniczy.
« Odpowiedź #21 dnia: 26-12-2018, 10:57:32 »
Jakiś babol mi wyskoczył  :shock: Przy ostatniej jeździe z przyczepką C-HR zaczął mi piszczeć , piszczy mi za schowkiem bagażnikowym po lewej stronie , miarowe jednostajne piszczenie pii ,pii , pii i tak w kółko. Zabawny jest fakt że przestaje piszczeć podczas hamowania i zaczyna ponownie zaraz po zdjęciu nogi z hamulca , piszczy również gdy auto stoi na ręcznym hamulcu. Jeździłem już wcześniej z tą przyczepą i wszystko odbywało sie normalnie , chyba jakieś przebicie musi być na instalacji , wszystkie światła i w aucie i na przyczepce działają prawidłowo. Piszczy tylko gdy podłączona jest przyczepa.


 

Beesafe.pl