Autor Wątek: Pierwszy serwis 15000km- cena?  (Przeczytany 26345 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #30 dnia: 22-05-2019, 18:23:20 »
A ile po 30.000 km?
W C-HR będzie podobnie jak poniżej (bez mycia auta, Warszawa).


Offline Piotrek62

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #31 dnia: 22-08-2019, 12:36:09 »
Ogólne ceny mogą się trochę różnić, także jeśli masz okazje to sprawdź inne lokalizacje. Jeśli kogoś to zainteresuje, to zaczynam budować bazę serwisów, aby było łatwiej coś konkretnego znaleźć, docelowo z opiniami. W razie czego zostawię link, bo może za kilka tygodni będzie bardziej rozbudowana - taki jest plan. Link https://serwisyaut.pl/

Offline browar320iii

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #32 dnia: 15-01-2020, 11:26:44 »
Nalatal już ktoś chr-em 1.2 T 90 tyś km bo interesuje mnie koszt wymiany świec w ASO który jest przewidziany właśnie przy tym przebiegu
Mi w Bielsku zaśpiewali 159 zł za sztukę co jest trochę dużo nawet jak na toyotę
Zamienników nie ma za bardzo w dystrubucji a co oryginał to oryginał
Co najśmieszniejsze po numerze Ori świecy w katalogach wypluwa że takie same świece posiada nissan GT-R  R-35 <zalamka> co by tłumaczyło trochę cenę

Offline browar320iii

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #33 dnia: 28-01-2020, 19:28:31 »
Może się komuś przyda ,kupiłem świece Denso o odznaczeniu vdch22f koszt za sztukę 77 zł z groszem różnica w cenie duża ,opinie Denso ma dobre także powinno być ok
Oryginał jest z NGK

Offline K602

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #34 dnia: 29-01-2020, 08:14:12 »
A czy korzystał już ktoś z Was z punktów More? Za zakup samochodu jest ich wiele. Można je wykorzystać na np. serwis...
SAP ABAP Certified Developer

Offline Kmicic

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #35 dnia: 29-01-2020, 08:56:40 »
Tak. Wykorzystałem je płacąc za serwis.
Tankując na Shellu, punkty z tankowania przerzucam na More.
Ostatnio nie dodało mi punktów na ubezpieczenie samochodu.

Offline michassel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #36 dnia: 29-01-2020, 10:21:44 »
To zazadaj jeszcze zeby Ci wlali olej 0W-20...
a jaki wlewają?????? tylko 0W - 20 dla hybrid!! kazdy to wie nawet centrala ENEOS w WAWIE!

Dlaczego tylko 0w20 tylko dla hybryd? Corolla w ogóle ma 0w16, ale w mojej skromnej opinii lepiej od razu zalać 0w30 lub 5w30, lepszy film smarujący, ale mniej ekologiczny ekonomiczny olej.
Tylko nie mów mi że "producent tak zaleca".
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Dynamic Force 2020
Wersja Comfort, pakiet Tech + Style.
Kolor 4W9 Phantom Brown, jasne wnętrze.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #37 dnia: 30-01-2020, 19:59:31 »
Corolla w ogóle ma 0w16
Wszystkie hybrydy po lifcie mają 0W16. Producent dopuszcza zalanie 0W20 ale zaleca szybki powrót do 0W16. Oczywiście to tylko producent ;)

Do 2024 używany będzie olej 0W8 :)

Ale tu jest Polska, tu się pali węglem, wycina filtr DPF i zalewa hybrydę 5W30 :)  Zmiany klimatu nas nie dotyczą.

Offline michassel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #38 dnia: 02-02-2020, 16:42:16 »
Corolla w ogóle ma 0w16
Wszystkie hybrydy po lifcie mają 0W16. Producent dopuszcza zalanie 0W20 ale zaleca szybki powrót do 0W16. Oczywiście to tylko producent ;)

Do 2024 używany będzie olej 0W8 :)

Ale tu jest Polska, tu się pali węglem, wycina filtr DPF i zalewa hybrydę 5W30 :)  Zmiany klimatu nas nie dotyczą.

Bardziej eko, jest zalewanie 0w30 i przejechanie na jednym silniku 400 kkm, niż zalewanie 0w16 i wymieniać silnik po 200kkm lub całe auto złomować.
Zalewanie 0w16 jest tylko bardziej opłacalne dla producentów olejów i części.
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Dynamic Force 2020
Wersja Comfort, pakiet Tech + Style.
Kolor 4W9 Phantom Brown, jasne wnętrze.

Offline K602

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #39 dnia: 03-02-2020, 08:27:57 »
W takim razie jak to jest w przypadku, kiedy uprę się na serwisie na konkretny olej np. 0w30... Nie ma problemów z gwarancją?
SAP ABAP Certified Developer

Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #40 dnia: 03-02-2020, 10:49:36 »
Skoro wiecie lepiej niż Japońscy inżynierowie jaki olej ma być stosowany to po co w ogóle jeździcie do ASO,z tego co gadalem z mechanikami to dostają czerwonej gorączki jak zjeżdżają sie tacy fachowcy od Google j sugerują co oni mają zrobić w autach,masakra

Offline K602

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #41 dnia: 03-02-2020, 14:19:55 »
dostają czerwonej gorączki

No rozumiem, bo najlepiej łykać wszystko co serwis powie...

Podam na przykładzie ASO Audi:
- w Tiptronic nie zmieniamy oleju;
- longlife jest bezpieczny dla łańcuchowego rozrządu.

Obie, kompletnie nieprawdziwe i szkodliwe informacje. W pierwszym przypadku producent skrzyń (ZF) sam zaleca zmianę po ok. 80kkm, a w drugiej, dużo awarii rozrządu, przy niskich przebiegach. Nauczony doświadczeniami, wolę jednak pogłębić wiedzę, niż potem mieć problemy.

Spójrz, że nie zawsze leją taki olej jak zalecany przez producenta.
SAP ABAP Certified Developer

Offline michassel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #42 dnia: 03-02-2020, 23:33:57 »
Skoro wiecie lepiej niż Japońscy inżynierowie jaki olej ma być stosowany to po co w ogóle jeździcie do ASO,z tego co gadalem z mechanikami to dostają czerwonej gorączki jak zjeżdżają sie tacy fachowcy od Google j sugerują co oni mają zrobić w autach,masakra


Kolega podał że skrzynią instrukcje. U mnie to samo, aisin 5w55 w Volvo, automat klasyczny. Wymiana co 60 kkm , olej taki i taki, w instrukcji auta interwał 120 kkm, inny olej podany. Volvo z 2.0T silnikiem, nalatane 370kkm, olej 5w50 bo lubię zapitalac, zero problemów, w oryginale podają 10w40 i auta są przytarte i panewki się odzywają po 250kkm. Nissan proponuje do 350 z i 370 z, auta które jest na tor olej 5w30, żart.

Spoko, skończyłem PW mechanika i budowa maszyn, moja wiedza nie jest z google tylko z książek i doświadczenia przekazanego od profesorów. Większość gości z ASO nie wie czym się różni cykl atkinsona od cyklu otto ani czym jest gęstość lub lepkość. to skąd mają wiedzieć jak dobrać olej. Tego w technikum ani zawodówce nie uczą.
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Dynamic Force 2020
Wersja Comfort, pakiet Tech + Style.
Kolor 4W9 Phantom Brown, jasne wnętrze.

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 413
Odp: Pierwszy serwis 15000km- cena?
« Odpowiedź #43 dnia: 04-02-2020, 17:23:24 »
Jak niewłaściwy olej wpływa na silnik:

"Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - nagar to główny wróg!
Z czasem w silniku 1.33 Dual VVT-i Toyoty wytrąca się na tyle dużo osadu, że powoduje on nieszczelność zaworów. A objawem tego są problemy z odpaleniem jednostki napędowej oraz wyraźny brak mocy. Symptomem może być też głośna praca, a konkretnie charakterystyczne stukanie - wynikające z uderzania zespołu tłoka o zespół głowicy. Kwestia nagaru jako że prowadzi do poważnych uszkodzeń, skonfliktowała autoryzowanych mechaników i kierowców. Pracownicy ASO twierdzili, że winne jest niskie obciążenie silnika. Kierowcy bronili się jednak miejskim charakterem modelu.

Dziś dużo więcej wiadomo na temat ewentualnych problemów silnika 1.33 Dual VVT-i Toyoty z początku produkcji i mechanizmu jego powstawania. Winne są? oszczędności! Jednostkę należy zalewać tylko i wyłącznie bezpopiołowym olejem 0W20. Zarówno mechanicy niezrzeszeni, jak i w ASO często z uwagi na niższą cenę stosowali smarowidło o innej specyfikacji. A to prowadziło do wytrącania dużej ilości sadzy podczas eksploatacji. Remedium? W pierwszej kolejności należy mocno dbać o specyfikację oleju. Pod żadnym pozorem nie warto stosować płynu eksploatacyjnego o innych parametrach niż 0W20".
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/3000927,2,Silnik-133-Dual-VVTi-Toyota-awarie-problemy-opinie.html


 

Beesafe.pl