Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Audio JBL vs. audio standard  (Przeczytany 7822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mattman

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
  • C-HR Hybrid
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #30 dnia: 18-03-2018, 21:18:13 »
to super....

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 423
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #31 dnia: 18-03-2018, 21:47:31 »
Doktor,

czy Ty w ogóle jeździłeś wersją z LEDami??? Nie wiem jak jest w C-HR, ale jak porównywałem w Aurisie to musiałbym być konkretnie ślepy, żeby nie zauważyć różnicy!!! Mam co prawda wersję, w której były w podstawie, ale ale gdyby ich nie było to bez namysłu bym je dokupił. Ale jak już wspomniałem piszę o Aurisie.

O JBL się nie wypowiem, bo nie miałem okazji do porównania:(
« Ostatnia zmiana: 18-03-2018, 21:49:22 wysłana przez Jasio »

Offline mattman

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
  • C-HR Hybrid
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #32 dnia: 18-03-2018, 21:54:06 »
W chr jest taka sama przepaść, przy spełnionym jednym istotnym warunku... gdy ledy są dobrze ustawione, było już o tym tu na forum, że wychodzą auta z fabryki,  z za nisko ustawionymi światłami.
Ja poprawiłem ustwienia na stacji diagnostycznej i widać mega dobrze.

 Co do JBL, było już o tym milion razy, jak słuchasz radia fm, to faktycznie gra słabo, jak słuchasz dobrych plików z muzyką, różnica jest kolosalna...
« Ostatnia zmiana: 18-03-2018, 21:55:38 wysłana przez mattman »

Offline Dyplomata 1961

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR Prestige Executive
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #33 dnia: 06-01-2019, 21:00:25 »
Też miałem ten dylemat-Żona pomogła go rozwiązać.Żaden JBL!!! To ,co jest wystarczy.A za 5 tysi Madera albo Teneryfa.....i miała rację.
W korektorze trzeba obniżyć środkowe pasma...i wszystko zaczyna nieźle brzmieć.Jak będzie cieplej przyjdzie pianka kauczukowa na boczki drzwiowe i maty butylowe w drzwi.Efekt gwarantowany.

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2T 4x2 M/T Premium kol. Metal Stream 2016
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #34 dnia: 22-01-2019, 15:35:33 »
Ostatecznie zamówiłem wersję bez JBL. Mam nadzieję, że nie będę żałował.

Nie mam porównania z JBL , opinie są słabe , ale tak dennego audio jak w C-HR standard jeszcze nie słyszałem w żadnym współczesnym aucie . Jestem załamany brzmieniem , a nie jestem żadnym audiofilem .
Miłośnik "włoszczyzny" zachwycony stylem C-HR :)

Offline Marcin_RAMZES

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR Dynamic Hybrid + LED/TECH/VIP, biała perła
    • blog o mojej C-HR
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #35 dnia: 22-01-2019, 16:01:13 »
To prawda - audio w CHR szału nie robi :(

Offline kondrax

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #36 dnia: 22-01-2019, 17:53:34 »
...Marka Levinsona nie słuchałem - w Lexach a podobno daje radę...
Haaah, M.L. podobno daje radę ?! Na pewno to Ty kolego nie słyszałeś dobrego audio w samochodzie. Mark Levinson to marka wyłącznie robiąca produkty Hi-End, nie jakieś tam udawane plastikowe Bose, JBL. Pomijając fakt ze integry, preampy tego producenta kosztują tyle co nowy CHR.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Audio zajmuję się ponad 20 lat.
Widzę, że należysz do osób, którym pieniądze grają.
Polecam wybrać się choć raz na Audio Show do Warszawy i posłuchać te całe hiendy z top. Zobaczysz jak Ci szybko przejdzie takie myślenie.

Niestety audio jest taką dziedziną, że cena jest nieadekwatna do jakości. Ceny się daje zawyżone bo są skierowane na portfel konkretego słuchacza. Dla tego od lat robie sam kolumny, car audio w aucie, zwrotnice i pomiary.

Nie pisze teraz o jbl bo to u nich zależy od serii itp.
Robią masowkę do aut ale mają kilka świetnych kolumn do domu.

Niestety ale fabryczne systemy nagłośnienia sygnowane znanymi firmami nic nie oznaczają.
Co z tego, że dadzą lepsze głośniki jak drzwi dalej goła blacha od środka. Niestety najlepsze głośniki bez wytlumienia matami np. butylowymi mają skromny lub buczacy bas.

Do auta system musi być taki, żeby szło trasę 5 godzin przejechać z przyjemnością i głowa nie pękała a nie się podniecać efekciarstwem 15 min na postoju.

Fabryczne systemy często pozbawione są korekcji czasu Z DSP jak i mają brak rozbudowanej equalizacji.
Co wymusza brak sceny i lokalizacji źródeł pozornych oraz często jakaś część pasma dominuje z racji odbić w aucie.

Za 5tys idzie złożyć przyzwoity system audio, ale wymaga to nie tylko zmiany samych głośników czy radia.


Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2T 4x2 M/T Premium kol. Metal Stream 2016
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #37 dnia: 23-01-2019, 07:23:48 »
To prawda - audio w CHR szału nie robi :(

Byłeś bardzo powściągliwy w swojej wypowiedzi ...

Bardzo mi się podobała wypowiedź @kondrax . Merytoryczna i bez gwiazdorzenia . Brawo
Miłośnik "włoszczyzny" zachwycony stylem C-HR :)

Offline kondrax

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #38 dnia: 23-01-2019, 09:22:48 »
To prawda - audio w CHR szału nie robi :(

Byłeś bardzo powściągliwy w swojej wypowiedzi ...

Bardzo mi się podobała wypowiedź @kondrax . Merytoryczna i bez gwiazdorzenia . Brawo
Italo - dzięki.

Pozwolę sobie jeszcze kilka zdań napisać o audio. Może komuś się przyda.

Przez te lata styczności z audio nauczyłem się, że każdy ma inny słuch i każdy z nas ma inne preferencje. Przykład: mi wystarcza subwoofer 8 cali w bagażniku a są tacy co 2x15 cali mają i im mało.

Dla tego czytanie czasopism, sugerowanie się innymi jest często błędem.
Należy posłuchać samemu i samemu wybrać. Dobrze jest wziąć swoje ulubione kawałki i posłuchać w swoim aucie przejść do drugiego posłuchać i wrócić do swojego i potem drugi raz taka kolejka. Jeśli stwierdzimy, że zmiana jest znaczna dla nas na plus. Wtedy można się zainteresować zakupem. Uczulam, że audio w aucie jest wrażliwe na temperaturę. Tzn. zawieszenia w głośnikach muszą się zagrzać zanim będą grały. Mamy zimę, ktoś posłucha na parkingu w zimnym aucie i nagle pójdzie słychać w salonie gdzie auto stoi w cieple.

Dużo ludzi sugeruje się innymi i działa efekt taki, że czegoś nie słyszą ale działa sugestia. Życie weryfikuje coś takiego ślepym testem. Audiofile często boją się ślepych testów bo obnaża to często to, że wydane pieniądze były bezsensowne.



Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 121
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #39 dnia: 23-01-2019, 10:45:58 »
CHR jest przede wszystkim słabo wyciszony co słychać przy prędkości >120km w 1.2T zaczyna się szum wiatru a hybrycie odgłos silnika. Żadne dobre audio nic nie da jak będzie takie słabe wyciszenie.
W wersji bez JBL warto pobawić się equalizerem i poregulować sobie tony, przy słabym audio obniżenie basu często pomaga

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2T 4x2 M/T Premium kol. Metal Stream 2016
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #40 dnia: 25-01-2019, 09:05:18 »
CHR jest przede wszystkim słabo wyciszony co słychać przy prędkości >120km w 1.2T zaczyna się szum wiatru a hybrycie odgłos silnika. Żadne dobre audio nic nie da jak będzie takie słabe wyciszenie.
W wersji bez JBL warto pobawić się equalizerem i poregulować sobie tony, przy słabym audio obniżenie basu często pomaga

Wszystko racja , tylko , że dobre audio jest lepsze przy głośnym aucie niż kiepskie audio w takim ;) Miałem Lancię deltę 1.6 diesel . Silnik głośny . Audio świetne . Na moje wymagania ( niskie ) rewelacja . Teraz mam auto które wydaje mi się relatywnie ciche . A audio po prostu absolutnie denne . Jestem zszokowany .
Miłośnik "włoszczyzny" zachwycony stylem C-HR :)

Offline kondrax

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #41 dnia: 25-01-2019, 13:52:34 »
Zacznijcie od wyklejenia matami drzwi.
Poprawi się kontrola i ilość basu. Przestanie buczeć a zacznie wybrzmiewać. Dodatkowo zwiększy się cisza w aucie oraz drzwi będą się zamykać jak w mercedesie z charakterystycznym domykaniem a nie waleniem.
To jest podstawą w car audio. Bez tego najlepsze głośniki nie zagrają. Toyota wkleja też mate ale kwadracik może 15x20cm żeby blacha nie rezonowała tak mocno. A tylko tyle bo koszty.
Potem jak ktoś ma kasę i fantazje można wyklejać bagażnik, dach czy podłogę. Ale drzwi takie bezpieczne minimum. U mnie wygląda to tak. Ja mam na "betonowo"

Niestety jeszcze jest tak, że większość ludzi żyje w przekonaniu, że radio mają 4x50W. W marzeniach. Technologia mosfet pozwala na oddanie od 14-17W w porywach z napięcia 12-14V.
Producenci podają chwilowe 50W co jest fikcją. Każdy szanujący się producent np. Alpine podaje prawdziwą moc przeważnie na ostatnich stronach w instrukcji.
Przyszłość to wzmacniacze klasy D. Potrafią z tego samego napięcia już oddać z 30W. Niestety nie są jeszcze popularne oraz dobre kosztują też nie mało.
W autach stosuje się głośniki z wysoką skutecznością Spl 1W/1m ponieważ tych Wat jest mało z radia. Dlatego głośniki w autach mają papierowe membrany często z małym magnesem.
Zamiana na markowy porządny glosnik wymaga więcej mocy bo dziś głośniki robi się tak, że mają stosunkowo niską  efektywność i żeby grały trzeba trochę mocy mieć, czyli te 50W-100W.
Ale mają inne zalety, niższe zejście itp.
Co za tym idzie niestety jak ktoś chce granie w aucie musi dokupić zewnętrzny wzmacniacz co znacznie podnosi koszty.
Bo dobry wzmacniacz 4 kanałowy to od 2000zl w górę, a trzeba pamiętać jeszcze o jego okablowaniu itp. I koszta rosną.
Dla tego ja  mam używane starsze wzmacniacze (po przeglądach, stan idealny) w przystępnych cenach bo nowe odpowiedniki by kosztowały jakieś 15tys złoty łącznie.
A gdzie jeszcze głośniki i inne akcesoria.

Ludzie często się dziwią jak ja mogę mieć radio 1din za 1300zł i do tego ipod classic 120GB używany za 350zł. Jak w tej cenie już można jakiegoś chińczyka mieć.
Ano chińczyk nie ma takiego przetwornika Cyfrowo-analogowego DAC i zegarów taktowania jak moje radio, mam bitperfect. I moje radio ma wyprowadzony Toslink(światło-sygnał optyczny) do procesora zewnętrznego. Odpowiednik mojego radia 2din kosztował by jakieś 4-5 tyś złoty.

Tak jak mówiłem wcześniej audio trudny i drogi temat.
A i ja cały czas pisze o audio SQ (czyli sound quality), a nie buczeniem basu z bagażnika.

To coś wyglądające jak drugie radio w schowku to panel sterowania od procesora zewnętrznego Alpine PXA-H700.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Offline Eryko_twl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #42 dnia: 27-01-2019, 12:51:06 »
Zacznijcie od wyklejenia matami drzwi.
Poprawi się kontrola i ilość basu. Przestanie buczeć a zacznie wybrzmiewać. Dodatkowo zwiększy się cisza w aucie oraz drzwi będą się zamykać jak w mercedesie z charakterystycznym domykaniem a nie waleniem.
To jest podstawą w car audio. Bez tego najlepsze głośniki nie zagrają. Toyota wkleja też mate ale kwadracik może 15x20cm żeby blacha nie rezonowała tak mocno. A tylko tyle bo koszty.
Potem jak ktoś ma kasę i fantazje można wyklejać bagażnik, dach czy podłogę. Ale drzwi takie bezpieczne minimum. U mnie wygląda to tak. Ja mam na "betonowo"

Niestety jeszcze jest tak, że większość ludzi żyje w przekonaniu, że radio mają 4x50W. W marzeniach. Technologia mosfet pozwala na oddanie od 14-17W w porywach z napięcia 12-14V.
Producenci podają chwilowe 50W co jest fikcją. Każdy szanujący się producent np. Alpine podaje prawdziwą moc przeważnie na ostatnich stronach w instrukcji.
Przyszłość to wzmacniacze klasy D. Potrafią z tego samego napięcia już oddać z 30W. Niestety nie są jeszcze popularne oraz dobre kosztują też nie mało.
W autach stosuje się głośniki z wysoką skutecznością Spl 1W/1m ponieważ tych Wat jest mało z radia. Dlatego głośniki w autach mają papierowe membrany często z małym magnesem.
Zamiana na markowy porządny glosnik wymaga więcej mocy bo dziś głośniki robi się tak, że mają stosunkowo niską  efektywność i żeby grały trzeba trochę mocy mieć, czyli te 50W-100W.
Ale mają inne zalety, niższe zejście itp.
Co za tym idzie niestety jak ktoś chce granie w aucie musi dokupić zewnętrzny wzmacniacz co znacznie podnosi koszty.
Bo dobry wzmacniacz 4 kanałowy to od 2000zl w górę, a trzeba pamiętać jeszcze o jego okablowaniu itp. I koszta rosną.
Dla tego ja  mam używane starsze wzmacniacze (po przeglądach, stan idealny) w przystępnych cenach bo nowe odpowiedniki by kosztowały jakieś 15tys złoty łącznie.
A gdzie jeszcze głośniki i inne akcesoria.

Ludzie często się dziwią jak ja mogę mieć radio 1din za 1300zł i do tego ipod classic 120GB używany za 350zł. Jak w tej cenie już można jakiegoś chińczyka mieć.
Ano chińczyk nie ma takiego przetwornika Cyfrowo-analogowego DAC i zegarów taktowania jak moje radio, mam bitperfect. I moje radio ma wyprowadzony Toslink(światło-sygnał optyczny) do procesora zewnętrznego. Odpowiednik mojego radia 2din kosztował by jakieś 4-5 tyś złoty.

Tak jak mówiłem wcześniej audio trudny i drogi temat.
A i ja cały czas pisze o audio SQ (czyli sound quality), a nie buczeniem basu z bagażnika.

To coś wyglądające jak drugie radio w schowku to panel sterowania od procesora zewnętrznego Alpine PXA-H700.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
kondrax , a może inni użytkownicy wiecie jakie dystanse głośników wejdą do CHR, na znanym portalu dedykowanych do chr nie ma na razie ale jak się patrzy na te toyotowe to wychodzi ze większość modeli ma identyczne . tak się zastanawiam czy podejdą do chr , na wiosnę ruszam z wyklejanie matami i przy okazji bym chciał wymienić to cos co jest w drzwiach . Drugie pytanie czy wejdą tam 165 mm , a może polecieć cos z głośników , na dziś stawiam na hertz-y które wedle komentarzy najlepiej radzą sobie pod fabrycznym radiem.

Wysłane z mojego Lenovo YB1-X90L przy użyciu Tapatalka


Offline PingNoMore

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 80
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #43 dnia: 27-01-2019, 13:50:28 »
Ja zastanawiam się jakie radio wejdzie w miejsce tego, które standardowo jest zamontowane w CH-R.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Offline kondrax

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #44 dnia: 27-01-2019, 14:09:23 »
Zacznijcie od wyklejenia matami drzwi.
Poprawi się kontrola i ilość basu. Przestanie buczeć a zacznie wybrzmiewać. Dodatkowo zwiększy się cisza w aucie oraz drzwi będą się zamykać jak w mercedesie z charakterystycznym domykaniem a nie waleniem.
To jest podstawą w car audio. Bez tego najlepsze głośniki nie zagrają. Toyota wkleja też mate ale kwadracik może 15x20cm żeby blacha nie rezonowała tak mocno. A tylko tyle bo koszty.
Potem jak ktoś ma kasę i fantazje można wyklejać bagażnik, dach czy podłogę. Ale drzwi takie bezpieczne minimum. U mnie wygląda to tak. Ja mam na "betonowo"

Niestety jeszcze jest tak, że większość ludzi żyje w przekonaniu, że radio mają 4x50W. W marzeniach. Technologia mosfet pozwala na oddanie od 14-17W w porywach z napięcia 12-14V.
Producenci podają chwilowe 50W co jest fikcją. Każdy szanujący się producent np. Alpine podaje prawdziwą moc przeważnie na ostatnich stronach w instrukcji.
Przyszłość to wzmacniacze klasy D. Potrafią z tego samego napięcia już oddać z 30W. Niestety nie są jeszcze popularne oraz dobre kosztują też nie mało.
W autach stosuje się głośniki z wysoką skutecznością Spl 1W/1m ponieważ tych Wat jest mało z radia. Dlatego głośniki w autach mają papierowe membrany często z małym magnesem.
Zamiana na markowy porządny glosnik wymaga więcej mocy bo dziś głośniki robi się tak, że mają stosunkowo niską  efektywność i żeby grały trzeba trochę mocy mieć, czyli te 50W-100W.
Ale mają inne zalety, niższe zejście itp.
Co za tym idzie niestety jak ktoś chce granie w aucie musi dokupić zewnętrzny wzmacniacz co znacznie podnosi koszty.
Bo dobry wzmacniacz 4 kanałowy to od 2000zl w górę, a trzeba pamiętać jeszcze o jego okablowaniu itp. I koszta rosną.
Dla tego ja  mam używane starsze wzmacniacze (po przeglądach, stan idealny) w przystępnych cenach bo nowe odpowiedniki by kosztowały jakieś 15tys złoty łącznie.
A gdzie jeszcze głośniki i inne akcesoria.

Ludzie często się dziwią jak ja mogę mieć radio 1din za 1300zł i do tego ipod classic 120GB używany za 350zł. Jak w tej cenie już można jakiegoś chińczyka mieć.
Ano chińczyk nie ma takiego przetwornika Cyfrowo-analogowego DAC i zegarów taktowania jak moje radio, mam bitperfect. I moje radio ma wyprowadzony Toslink(światło-sygnał optyczny) do procesora zewnętrznego. Odpowiednik mojego radia 2din kosztował by jakieś 4-5 tyś złoty.

Tak jak mówiłem wcześniej audio trudny i drogi temat.
A i ja cały czas pisze o audio SQ (czyli sound quality), a nie buczeniem basu z bagażnika.

To coś wyglądające jak drugie radio w schowku to panel sterowania od procesora zewnętrznego Alpine PXA-H700.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
kondrax , a może inni użytkownicy wiecie jakie dystanse głośników wejdą do CHR, na znanym portalu dedykowanych do chr nie ma na razie ale jak się patrzy na te toyotowe to wychodzi ze większość modeli ma identyczne . tak się zastanawiam czy podejdą do chr , na wiosnę ruszam z wyklejanie matami i przy okazji bym chciał wymienić to cos co jest w drzwiach . Drugie pytanie czy wejdą tam 165 mm , a może polecieć cos z głośników , na dziś stawiam na hertz-y które wedle komentarzy najlepiej radzą sobie pod fabrycznym radiem.

Wysłane z mojego Lenovo YB1-X90L przy użyciu Tapatalka
Zadzwoń sobie do firmy Basser oni wykonują dystanse. Także na zamówienie pod dowolny wymiar.
Idź posłuchaj Hertzów w sklepie. Chyba lubisz krew z uszu
Zobacz ofertę Audio System mają taki zestaw koło 350zł lub lepiej pod radio Morel Tempo coś koło 600zł.
I maty albo STP albo z bitmat są te ich podstawowe.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Toyota Klub

Odp: Audio JBL vs. audio standard
« Odpowiedź #44 dnia: 27-01-2019, 14:09:23 »