Autor Wątek: Akumulator żelowy  (Przeczytany 4360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline blarau

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 117
Akumulator żelowy
« dnia: 19-11-2017, 12:06:50 »
Wiem że już gdzieś było o akumulatorach ale tu chciałbym aby odpowiedzi były tylko związane z akumulatorami żelowymi.

Mianowicie:
W swoich priusach (2008) zawsze w ciągu zimy mam małe problemy ze zwykłymi akumulatorami. Na pewno związane jest to z jazdą miejską i niedostatecznym czasem ładowania aku 12v. Zawsze jak zostawię przez przypadek niedomkniętą klapę w bagażniku albo włączoną mała lampeczkę w kabinie to rano samochód jest ... trup....

Czy ktoś stosuje akumulatory żelowe? Czy są one jakoś widocznie lepsze? Czy jest sens w taki inwestować?

Pozdrawiam
Blarau

Offline Jakub.S83

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #1 dnia: 19-11-2017, 16:16:10 »
Czy ktoś stosuje akumulatory żelowe? Czy są one jakoś widocznie lepsze? Czy jest sens w taki inwestować?

Pozdrawiam
Blarau

Akumulatory żelowe lub AGM mają swoje plusy: większa pojemność i moc rozruchowa przy zachowaniu mniejszych gabarytów. Są bardziej odporne na niższe temp. oraz są odporne na tzw. głębokie rozładowania.
Zwykły aku do "zera" również można rozładować ale traci się na jego pojemności %.
W nowszych hybrydach są chyba fabrycznie akumulatory AGM - są zdecydowanie trwalsze od zwykłych elektrolitowych.

Cenowo niestety wychodzą drożej. Co do szybkości rozładowania poprzez zostawioną lampkę, radio itp. to rozładują się w identyczny sposób jak zwykły aku.
Miałem żelowe i agm - dobry agm wystarczy.
Toyota Prius ZVW30 FL - 2014 - *** KEEP CALM and drive a PRIUS ***

wojtekS

  • Gość
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #2 dnia: 08-04-2018, 08:47:07 »
Przyszedł czas na nasz aku. Auto z 2009 roku, akumulator był fabryczny jeszcze YUASA Made in Japan.

Zaczął robić psikusy z nagłym spadkiem napięcia do na przykład 8,8V w najmniej spodziewanych momentach - auto wtedy niebardzo chce się uruchomić.

Jego miejsce zajęła OPTIMA - polecana na forach amerykańskich. Pasuje idealnie włącznie z wężykiem wentylacyjnym :)

Takie coś (foto z netu, w priusie plus jest z lewej a nie z prawej jak na zdjęciu, trzeba odpiąć pasek do przenoszenia):



« Ostatnia zmiana: 08-04-2018, 09:02:03 wysłana przez wojtekS »

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 342
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #3 dnia: 08-04-2018, 10:44:13 »
kupiłeś go w PL? jaka data produkcji? też myślałem o nim, ale nie mogłem znaleźć sklepu gdzie można go zamówić, rozmawiałem parę miesięcy temu mejlowo z jakimś dystrybutorem YUASY to mi powiedział że mają 2 sztuki (słownie - dwie) AGM do P2 :shock: ale już daty i od jakiego czasu leży na magazynie nie powiedział  :thumbdown:
Prius 2

wojtekS

  • Gość
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #4 dnia: 08-04-2018, 12:54:05 »
W PL kupiona OPTIMA. W lokalnym sklepie na naszym zadupiu (Trzebinia). Produkcja jakoś połowa 2017 - była data na tym pasku do noszenia.

EDIT: tutaj: https://pl-pl.facebook.com/autodrogeriatrzebinia/

Jak chcesz to sobie tam napisz / zadzwoń że taki sam chcesz do priusa. Gość jest bardzo elastyczny i z pewnością się mozna dogadać, że Ci go wyśle.

Tu najprawdopodobniej mój egzemplarz - z ich strony facebukowej foto :D

« Ostatnia zmiana: 08-04-2018, 13:18:44 wysłana przez wojtekS »

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 342
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #5 dnia: 08-04-2018, 14:21:51 »
dzięki, fajny sklep - u mnie w Kielcach kupić coś niestandardowego to droga przez mękę, na razie pytałem z ciekawości bo idzie lato więc myślę że aku wytrzyma do następnej zimy, a możesz jeszcze napisać (tu albo pm) ile kosztował? obstawiam poziom YUASY min. 600-700 zł  :thumbdown: pewnie sam montowałeś...nie było potrzeba innych konektorów ze względu na "cieńsze"/"grubsze" bieguny? cos takiego jak tutaj:

http://www.elearnaid.com/12vo1topraub.html

http://evnut.com/prius_battery_optima.html
Prius 2

wojtekS

  • Gość
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #6 dnia: 08-04-2018, 16:39:38 »
Akumulator kosztował blisko niższej wartości podanych przez Ciebie widełek.

YUASA taka jak ma być czyli identyczna z oryginałem to koszt ~800 zł. Z dwojga złego opłaca się kupić OPTIMĘ.

Wymiana bardzo łatwa w Priusie 3 bo nie ma jak w Priusie 2 skrzynki ABS obok akumulatora i jest więcej miejsca. W Priusie 2 trzeba się bardziej nagimnastykować.

Kiedyś nie było wersji OPTIMY z małymi końcówkami - stąd ten zestaw montażowy był konieczny żeby dostosować auto do standardowych końcówek grubych.

Teraz już można zamówić wersję dla priusa odpowiednią - wyciągasz stary aku i wsadzasz ten. Końcówki już są właściwe i nie potrzeba przejściówek.
« Ostatnia zmiana: 08-04-2018, 17:33:40 wysłana przez wojtekS »

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 342
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #7 dnia: 08-04-2018, 20:44:35 »
 dobrze wiedzieć że można zamówić aku z odpowiednimi końcówkami, no to następna wymiana za min. 6-8 lat  :good: pzdr.
« Ostatnia zmiana: 08-04-2018, 20:46:13 wysłana przez dalu »
Prius 2

Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #8 dnia: 08-04-2018, 21:12:21 »
a ja moge spokojnie polecic wersje economy na własnej skórze testowałem  w mrozy tej zimy mysle ze standartowo wystarczy na  2-3 lata
mówie tu o akumulatorze EXIDE EB457 ok 200zł  (uporałem sie z poborem prądu i problem z akumulatorem zniknął )
Prius NHW20

wojtekS

  • Gość
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #9 dnia: 15-05-2018, 15:38:45 »
Minęło nieco czasu i km - prius zaczął pokazywać niespotykane dotychczas średnie zużycie paliwa rzędu 4.4 - 4.6 litra na 100 km :)

Widać, że stan aku 12V ma na to wielki wpływ - jak był nie teges to auto ciągle usiłuje go doładować kosztem spalania, a to daremny trud.

Wartości napięcia teraz rano po postoju też są o dobre kilka dziesiątych wolta wyższe.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akumulator żelowy
« Odpowiedź #10 dnia: 15-05-2018, 17:08:59 »
Potwierdzam, również to zauważyłem, zimą baardzo często podczas jazdy praktycznie cały czas napięcie w układzie 12v (zapalniczka) trzymało 14,7v - 14,9v. Obecnie praktycznie nie zauważam więcej niż 13,6v. No i spalanie wiadomo bo cieplej ale pewnie tez ma to jakiś wpływ.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..


 

Beesafe.pl