Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie  (Przeczytany 1074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rapcio_Krakow

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« dnia: 27-11-2017, 18:12:38 »
Witam!

Jestem od sześciu miesięcy szczęśliwym posiadaczem priusa II generacji.
Ale ostatnimi czasy z niewiadomych przyczyn znacznie wzrosło mu spalanie.
Jak go kupiłem auto spalało w jeździe miejskiej ok 5 góra 6 litrów, teraz spalanie wynosi
7.5-8 litrów. Dodam, że auto jest na dedykowanych do hybryd oponach Michelin Energy E-V które
według producenta mają niższe opory toczenia. Technikę jazdy staram się wykorzystywać dostosowaną
do hybryd (poradnik z tego forum), oraz jak tylko załadują mi się akumulatory do pełna staram się jeździć
jak najwięcej na energii elektrycznej.
Czy jest możliwość, że spalanie wzrosło po zmianie oleju? Wcześniej był zalany 5w30, ale wymieniłem
na 0w20 Shell'a i się zaczęło.
Czy po prostu ten model tyle pali w sezonie jesienno-zimowym w warunkach miejskich?

Mam jeszcze dwa dodatkowe pytania:

- Auto strasznie wolno się nagrzewa, albo ja po prostu nie umiem sterować nawiewami. Dla porównania
Lupo z roku 1998 z silnikiem 1.4 zagrzewa się momentalnie i jest sauna. Priusowi zajmuje to niestety sporo
czasu. Macie jakieś porady?

- Z kolei drugi problem polega na tym, że auto strasznie paruje. Wilgoci w środku nie ma, ani żadnych
przedmiotów które mogły by ją łapać. Filtr kabinowy wymieniony i efektu brak. Jakieś sugestie?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Pozdrawiam!

Offline adrex

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: 27-11-2017, 18:49:41 »
Witam!

Jestem od sześciu miesięcy szczęśliwym posiadaczem priusa II generacji.
Ale ostatnimi czasy z niewiadomych przyczyn znacznie wzrosło mu spalanie.
Jak go kupiłem auto spalało w jeździe miejskiej ok 5 góra 6 litrów, teraz spalanie wynosi
7.5-8 litrów. Dodam, że auto jest na dedykowanych do hybryd oponach Michelin Energy E-V które
według producenta mają niższe opory toczenia. Technikę jazdy staram się wykorzystywać dostosowaną
do hybryd (poradnik z tego forum), oraz jak tylko załadują mi się akumulatory do pełna staram się jeździć
jak najwięcej na energii elektrycznej.
Czy jest możliwość, że spalanie wzrosło po zmianie oleju? Wcześniej był zalany 5w30, ale wymieniłem
na 0w20 Shell'a i się zaczęło.
Czy po prostu ten model tyle pali w sezonie jesienno-zimowym w warunkach miejskich?

Mam jeszcze dwa dodatkowe pytania:

- Auto strasznie wolno się nagrzewa, albo ja po prostu nie umiem sterować nawiewami. Dla porównania
Lupo z roku 1998 z silnikiem 1.4 zagrzewa się momentalnie i jest sauna. Priusowi zajmuje to niestety sporo
czasu. Macie jakieś porady?

- Z kolei drugi problem polega na tym, że auto strasznie paruje. Wilgoci w środku nie ma, ani żadnych
przedmiotów które mogły by ją łapać. Filtr kabinowy wymieniony i efektu brak. Jakieś sugestie?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Pozdrawiam!
Miałem podobny problem. Pomogła wymiana termostatu i  dodatkowo jeszcze akumulatora 12V ponieważ był padnięty i silnik spalinowy ciągle próbował go ładować.   
Przed wymiana termostatu w mieście temperatura silnika to 55 do 65 stopni. Po wymianie bez problemu 85 stopni.
Spalanie automatycznie 1,5 l mniejsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Jakub.S83

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: 27-11-2017, 18:54:18 »
Również stawiam na padnięty termostat.
Wzrost spalania wtedy to norma.

Zmiana oleju nie ma tu wpływu na większe spalanie - nawet mu polepszyłeś pracę w niższych temp. stosując 0W-20.
Toyota Prius ZVW30 FL - 2014 - *** KEEP CALM and drive a PRIUS ***

Offline HPQ

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 51
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #3 dnia: 28-11-2017, 19:21:10 »
W zimie warto zasłonić otulinami od rur wloty chłodnicy. Sprawdza się drugi rok z rzedu. Nagrzewa się szybciej. No i w zimie w hybrydzie musi być zimno było było oszczędnie :)). Ja trzymam 16 stopni, na szczęście mam podgrzewane siedzenia.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk


Offline wito

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • auto-niemcy
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #4 dnia: 28-11-2017, 19:35:51 »
Pytanie z ktorej baterii jest zasilane ogrzewanie siedzen - ja z troski o moj akumulator 12v siedzen nie podgrzewam :(
toyotaklub.org.pl

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #5 dnia: 28-11-2017, 19:45:37 »
oraz jak tylko załadują mi się akumulatory do pełna staram się jeździć
jak najwięcej na energii elektrycznej.

To nie jest dobre rozwiązanie bo .....wychładzasz silnik, koło się zamyka. Zimą te samochody po prostu więcej palą i na krótkich odcinkach nawet się nie dogrzewają. Pisane już było wiele razy, ja mam do jednej pracy 12km i nastawiam 19st w kabinie, jadę w kurtce i silnik po tych 15 minutach jazdy przy temperaturze powyżej zera (nieznacznie, ale powyżej) NIE OSIĄGA OPTYMALNEJ TEMPERATURY.

Aku 12v służy tylko do odpalenia komputera przy starcie (odpalisz go awaryjnie z 8 baterii R20), cała reszta (światła, klima, ładowanie akumulatora 12v , grzanie siedzeń, radio , grzanie lusterek, szyby tył, zapalniczka itp. ) idzie  z baterii EV. Dlatego aku ma 38Ah i mój obecnie ciągnie 7rok... wczoraj go podładowałem, dolałem elektrolitu i trzyma 12.6v (po 12h od ładowania).
« Ostatnia zmiana: 28-11-2017, 19:49:27 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 100
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #6 dnia: 28-11-2017, 21:50:42 »
fazibazi-> aku 12v ładujesz po uprzednim wyjęciu go z auta? czy tylko podłączasz prostownik? chciałbym sobie przed zimą konkretnie podładować 12v i nie wiem czy iść na łatwiznę czy wszystko rozbebeszać  :grin:

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #7 dnia: 28-11-2017, 22:03:46 »
Ja wyciągnąłem bo go "rozebrałem" i zrobiłem "obsługę" itp.  W weekend nie jeździłem więc nie był to problem. Skasowały się mi tylko w liczniku: zegar, data I ustawienie podświetlenia, średnie spalanie. W radiu ustawienia equalizera i podswietlenia/kontrastu. Reszta bez zmian. A i jeżdżę na ECO to się też włączyło.
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 100
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #8 dnia: 28-11-2017, 22:41:25 »
mam taki aku do awaryjnego odpalania samochodu - polecam szczególnie jak jest teraz w promo - od podanej ceny jeszcze minus 23Euro

https://www.amazon.de/PYLONTECH-Starthilfe-Spitzenstrom-Autobatterie-Taschenlampe/dp/B01L9AWY12/ref=lp_11669757031_1_1?srs=11669757031&ie=UTF8&qid=1511905235&sr=8-1

więc na czas wyjęcia dwunastki mam zamiar go podpiąć aby podtrzymać wszystkie funkcje `życiowe`, zastanawiam się i pytam czysto teoretycznie -   czy ładowanie prostownikiem akusa  bez jego odpinania jest bezpieczne dla auta?

Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 201
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #9 dnia: 28-11-2017, 22:50:14 »
Jezeli masz inteligentny prostownik taki jak Ctek lub Optimate do normalnego ladowania akumulatora nie potrzeba go odpinac bo te ladowarki nie przekraczaja 14,5V.

Jesli chcesz zrobic regeneracje aku, to wtedy trzeba go odpiac bo napiecie bedzie przekraczac 15V, co moze byc niebiezpieczne dla elektroniki.

Prostymi prostownikami nie nalezy ladowac aku podczepionego bo napiecie nie jest kontrolowane.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 135000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 94000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 89000km

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 100
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #10 dnia: 28-11-2017, 23:31:19 »
mam właśnie Cteka MXS 5.0, dzięki za praktyczne info. pzdr.

Offline wojtekS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #11 dnia: 29-11-2017, 09:34:47 »
oraz jak tylko załadują mi się akumulatory do pełna staram się jeździć
jak najwięcej na energii elektrycznej.

To nie jest dobre rozwiązanie bo .....wychładzasz silnik, koło się zamyka. Zimą te samochody po prostu więcej palą i na krótkich odcinkach nawet się nie dogrzewają. Pisane już było wiele razy, ja mam do jednej pracy 12km i nastawiam 19st w kabinie, jadę w kurtce i silnik po tych 15 minutach jazdy przy temperaturze powyżej zera (nieznacznie, ale powyżej) NIE OSIĄGA OPTYMALNEJ TEMPERATURY.

Aku 12v służy tylko do odpalenia komputera przy starcie (odpalisz go awaryjnie z 8 baterii R20), cała reszta (światła, klima, ładowanie akumulatora 12v , grzanie siedzeń, radio , grzanie lusterek, szyby tył, zapalniczka itp. ) idzie  z baterii EV. Dlatego aku ma 38Ah i mój obecnie ciągnie 7rok... wczoraj go podładowałem, dolałem elektrolitu i trzyma 12.6v (po 12h od ładowania).

Nie do końca... Akumulator 12V zasila wszystko co jest na 12V - czyli całą elektronikę, światła, nawiewy, radio, panel sterujący klimy, lusterka itd.

Akumulator EV ma przetwornik wysokiego napięcia na 12V i to on ładuje akumulator 12V (zespół hybrydowy w trybie ładowania wytwarza wysokie napięcie a nie 12V). Można to łatwo zobaczyć mierząc napięcie na akumulatorze 12V -> już po załączeniu zapłonu, gdy jeszcze silnik spalinowy nie pracuje pojawia się na nim napięcie około 14V.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #12 dnia: 29-11-2017, 10:27:39 »
Ok, to tak jakbyśmy rozważali czy w tradycyjnym samochodzie radio zasilane jest przez alternator czy akumulator...Przecież po odpaleniu klasyka można odłączyć aku 12v i będzie wszystko działało.....alternator będzie ładował itp....teoretycznie  :shock:
« Ostatnia zmiana: 29-11-2017, 10:31:36 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline Rapcio_Krakow

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #13 dnia: 06-12-2017, 20:04:44 »
Witam ponownie!

Termostat wymieniony, akumulator sprawdzony i dalej to samo. (akumulator wynosi na mierniku 12)
Mechanik powiedział, że wymiana nie była konieczna bo poprzedni był w pełni sprawny, ale przynajmniej jeden powód wysokiego spalania mniej. Powiedział również, że żeby w hybrydzie było ciepło to jednak trzeba trochę przejechać, bo ma paru klientów co również jeżdżą tego typu samochodami i też się skarżą na ogrzewanie.

Więc zostaje nam problem parujących szyb i spalania.
Niedawno wymieniałem filtr kabinowy, czy jest możliwość, że zamontowałem go w tej ramce odwrotnie i dlatego auto wciąż paruje?
Sprawdziłem czy się nie dostaje wilgoć przez któreś miejsce, ale wszystko jest ok. Dywaniki również suche, nawet pochłaniacz wilgoci nic nie daje. Mój samochód pochodzi z Niemiec, czy jest szansa, że był po powodzi dlatego tak paruje? Niby tapicerki suche, smrodu nie ma, ale auto kupiłem w komisie, a każdy wie, że komisiarze czynią cuda.

Przejdźmy do spalania. Po naprawie zrobiłem reset wyników i przejechałem jakieś 50 kilometrów. Póki co komputer wykazuje 9-10 litrów, ale z czasem sądzę, że się wyrówna i spadnie do 8 litrów - co jest wartością stanowczo zbyt wysoką!!! Zauważyłem, że podczas włączonych nawiewów na postoju samochód jest jakby cały czas na ssaniu. Na wyświetlaczu żółty słupek wykazuje spalanie 10 litrów. Spada dopiero kiedy samochód zacznie się poruszać. Nie ma znaczenia, czy jest załączona klimatyzacja czy nie. Jeżeli nawiewy zostaną wyłączone to samochód nie pochłania już tyle paliwa. (według wykresów, silnik benzynowy nie idzie cały czas) Macie może inne pomysły co może powodować takie spalanie? Zima? Ciężkie korki?

Zdaję sobie sprawę, że Kraków  (zwłaszcza teraz jak jest rozkopany do granic możliwości) jest miastem bardzo mocno zakorkowanym, ale podczas zakupu hybrydy wydawało mi się, że ona jest stworzona do warunków miejskich i korków.
Póki co jestem trochę zawiedziony.  :thumbdown:

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 100
Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #14 dnia: 06-12-2017, 20:45:51 »
co do spalania to wg mnie normalne że w zimę spala więcej, z czegoś się to ciepło do ogrzania kabiny musi wziąć - cytując klasyka :
" Ja rozumiem, że wam jest zimno, ale jak jest zima to musi być zimno! Tak? Pani kierowniczko, takie jest odwieczne prawo natury! Czy ja palę? Pani Kierowniczko! Ja palę przez cały czas! Na okrągło! Nie no, nie ma za co. Moje uszanowanie dla pani Kierowniczki!  :grin:
Zrób sobie eksperyment - ustaw temp na minimum, powyłączaj obieg powietrza/klime, przejedź się z 10km obwodnicą, wróć w `korki` - zobaczysz że przy każdym odpuszczeniu gazu będzie Ci się wyłączać spalinówka i będziesz smigać na EV. Silnik 1.5 nie jest oszczędny, nie wiem skąd u niektórych takie przekonanie, w tak dużym aucie przy dynamicznym przyspieszaniu pije jak smok, oszczędza się przez jazdę na EV, a żeby jeździć na elektryku w samochodzie musi być spełnione kilka warunków, poczytaj to forum - ktoś zamieszczał świetny poradnik jak jeździć eko.
Też jeżdżę P2, w lato palił 4-5l, ale głównie dlatego że spory dystans po mieście jeździłem na baterii. Teraz trudno mi powiedzieć ile pali bo śmigam na lpg.
jeśli chodzi o wilgoć to zerknij na bagażnik, jest jakaś wada tych P2, że często woda zbiera się w tylnej klapie, albo ścieka do koła zapasowego/akumulatora, na youtube jest pełno filmików o tym, nawet tutaj któryś kolega temat przerabiał, być może w tym jest problem.

p.s. 12v na aku to taki stan przedzawałowy, nie wiem w którym momencie mierzyłeś prąd, ale jeśli po pierwszym `kliknięciu power` to trochę kicha. Zerknij na poradnik poniżej, zrób to samo i napisz jakie masz wyniki.
Poczytaj forum priuschat - kopalnia wiedzy, piszą że normalne napięcie na aku powinno być: 12.4-12.8v is normal range in ACC mode - 1 power button push w/no brake pedal applied.
Po drugim wciśnięciu powera powinieneś mieć min. 12v, a po 3 wcisnięciu razem z nogą na pedale hamulca powinno być powyżej 14v.
https://www.youtube.com/watch?v=cyNJm1SFS1E
« Ostatnia zmiana: 06-12-2017, 21:00:57 wysłana przez dalu »

Toyota Klub

Odp: Prius II wysokie spalanie + wolne nagrzewanie
« Odpowiedź #14 dnia: 06-12-2017, 20:45:51 »