Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)  (Przeczytany 753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 4,5

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« dnia: 06-12-2017, 12:47:36 »
Pytanie dot.jazdy Aurisem HSD:
czy jadąc jednostajnie z większymi prędkościami (np.>100km/h autostradą lub ekspresówką) ekonomiczniej jest jeździć w trybie ECO MODE, POWER MODE, czy w ogóle wyłączyć oba tryby i jechać w tym pośrednim (bez zaświeconych zielonych ikonek)?

Pytam ponieważ oglądałem na youtube film, na którym pewien niemiec porównywał na autobahnie obroty silnika + spalanie na ECO MODE i PWR MODE przy prędkościach autostradowych..

Jakie macie doświadczenia?

Będę wdzięczny za odpowiedź lub ewentualnie przekierowanie jeśli ten wątek już gdzieś na tym forum był poruszany (nie umiałem znaleźć)..

Pozdrawiam.

Offline Ordi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #1 dnia: 06-12-2017, 14:00:13 »
Jak już jedziesz na spalinowym to drastycznych różnic nie powinno być (tak na zdrowy rozum). Ja na początku bujałem się na ECO, ale przyspieszanie to wtedy masz jak diesel w którym siadła turbina. Z kolei na PWR trzeba operować gazem jak chirurg. I tak z wygody teraz już jeżdzę cały czas na NORMAL :)

Offline blooop

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #2 dnia: 07-12-2017, 11:23:26 »
Wydaje mi się ze nie ma roznicy, bo te tryby wprowadzają jedynie inną czułość pedału gazu, no i na ECO, przy niskich prędkościąch, szybciej przełącza się na elektryk (np. przy zimniejszym silniku). Jadąc autostradą zazwyczaj nie masz potrzeby operować za bardzo gazem bo albo jedziesz na tempomacie, albo zmieniasz delikatnie i dość rzadko. A przyspieszenie to nie ważne czy w PWR czy w ECO, z butem w podłodze zawsze jest takie samo :-)

Offline Arturas

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #3 dnia: 07-12-2017, 15:46:27 »
Pytam ponieważ oglądałem na youtube film, na którym pewien niemiec porównywał na autobahnie obroty silnika + spalanie na ECO MODE i PWR MODE przy prędkościach autostradowych..
No i co mu wyszło? Podaj linka.
Spalanie - Motostat.pl

Offline 4,5

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #4 dnia: 07-12-2017, 22:21:02 »
Link:

https://www.youtube.com/watch?v=qJwrXZSIKXk

wyszło, że niższe obroty i mniejsze spalanie ma na PWR..

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #5 dnia: 07-12-2017, 23:36:31 »
A to ciekawe jak mu to wyszło skoro w HSD nie ma przełożeń i ze stałą prędkością da się jechać tylko z jedną prędkością obrotową silnika.

Różnica pomiędzy trybami PWR, ECO i NORMAL polega tak naprawdę na zmianie czułości pedału przyspieszenia.  W ECO jeszcze dodatkowo obniżeniu ulega wydajność klimatyzacji.

Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 201
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #6 dnia: 07-12-2017, 23:56:16 »
Na ECO jest jeszcze ograniczona moc klimy, wiec jakies tam ekonomie dodatkowe sa.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 135000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 94000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 89000km

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 146
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #7 dnia: 08-12-2017, 07:54:48 »
Może ta różnica obrotów wynikała z nachylenia terenu...? Mogło być trochę z górki i obroty niższe. Pod górkę na odwrót.

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 220
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #8 dnia: 08-12-2017, 09:36:18 »
Czytałem kiedyś oficjalne zalecenia Toyoty + widziałem jakiś ich filmik na temat trybów jazdy hybryd i wnioski były następujące:
Toyota zaleca jazdę w trybie PWR poza miastem (autostrady, obwodnice) i wszędzie tam gdzie głównie jest używany silnik spalinowy i podróżujemy z większą prędkością. Czyli żadna filozofia  :cool: .
Różnica w zużyciu paliwa jest szacowana na poziomie (jeśli dobrze pamiętam) ~5% ale dynamika jazdy jest zupełnie inna.
Generalnie wyrobiłem sobie już odruch włączania trybu PWR przy wjeździe na trase szybkiego ruchu a przy wjeździe do miasta tryb ECO.
Strasznie brakuje mi takiego przełącznika na kierownicy - uważam że zmiana trybu wymagająca oderwania ręki od kierownicy i gmerania przy środkowej konsoli jest bez sensu... Ale to Toyota i ich "mistrzów" designu wnętrza nie ogarniesz...


Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 201
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #9 dnia: 08-12-2017, 10:05:53 »
Bardzo bym byl zainteresowany takim oficjalnym dokumentem Toyoty na temat tego PWR bo nigdy czegos takiego nie widzialem.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 135000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 94000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 89000km

Offline Beltran

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #10 dnia: 08-12-2017, 11:42:13 »
A to ciekawe jak mu to wyszło skoro w HSD nie ma przełożeń i ze stałą prędkością da się jechać tylko z jedną prędkością obrotową silnika.

Różnica pomiędzy trybami PWR, ECO i NORMAL polega tak naprawdę na zmianie czułości pedału przyspieszenia.  W ECO jeszcze dodatkowo obniżeniu ulega wydajność klimatyzacji.


Polecam do obejrzenia filmy J. Kelly: https://www.youtube.com/watch?v=w_mc17CoyJshttps://www.youtube.com/watch?v=5lg6yC5_-Bs&list=PLIn3FrDiB1lzgdu8rNimjurpIt_PsjXfF&index=6

Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ma bezpośredniego związku z prędkością jazdy. Prędkość jazdy jest zależna od wzajemnej relacji prędkości obrotowych silnika spalinowego i silnika elektrycznego MG1. Stałe przełożenie jest jedynie pomiędzy "kołami" a silnikiem elektrycznym MG2.  :-)  Zapewne w trybach ECO i PWR komputer inaczej przydziela moc z silników elektrycznych MG1 i MG2 i silnika spalinowego. Zależne jest to też od stopnia naładowania baterii HV.

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 811
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #11 dnia: 08-12-2017, 23:03:05 »
Tryb sport na kierownicy głównie w sportowych samochodach jak Aurid R8 :D

chyba w 95% samochodów tryby jazdy wybiera się obok ręcznego czy to mechanicznego czy elektrycznego :D 

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #12 dnia: 09-12-2017, 00:29:46 »
Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ma bezpośredniego związku z prędkością jazdy.
Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ma bezpośredniego związku z prędkością jazdy.
Podczas przyspieszania owszem.  ICE wychodzi swobodnie na obroty a ich nadwyżka napędza MG1 który generuje prąd zasilający MG2, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym od zera.

Tutaj jednak rozmawiamy o jeździe ze stałą prędkością.  Jeżeli zwiększymy obroty ICE nie chcąc przyspieszyć to MG1 musi ładować baterię która po chwili będzie pełna i już nie będzie co z tą nadwyżką energii zrobić.  Jak obniżymy to trzeba włączyć MG2 zasilany z baterii która szybko się wyczerpie i co dalej?

Offline Beltran

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #13 dnia: 09-12-2017, 07:06:48 »
Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ma bezpośredniego związku z prędkością jazdy.
Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ma bezpośredniego związku z prędkością jazdy.
Podczas przyspieszania owszem.  ICE wychodzi swobodnie na obroty a ich nadwyżka napędza MG1 który generuje prąd zasilający MG2, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym od zera.

Tutaj jednak rozmawiamy o jeździe ze stałą prędkością.  Jeżeli zwiększymy obroty ICE nie chcąc przyspieszyć to MG1 musi ładować baterię która po chwili będzie pełna i już nie będzie co z tą nadwyżką energii zrobić.  Jak obniżymy to trzeba włączyć MG2 zasilany z baterii która szybko się wyczerpie i co dalej?

Większa prędkość obrotowa ICE nie musi oznaczać generowania większej mocy, ta zależy, w uproszczeniu, od ilości podawanego paliwa.
To samo z MG1 i MG2. Jeśli inwerter wytworzy napięcie identyczne z tym generowanym, to MG1 i MG2 stawiają tylko opory tarcia, nie ładując baterii. Komputer zmieniając moc dostarczaną i odbieraną ze wszystkich trzech "silników" może, w pewnych granicach, ale dość swobodnie regulować ich prędkości obrotowe.
Nie znając dokładnych wartości strat energii elektrycznej przy konwersji, ładowaniu, oporów tarcia, sprawności silników możemy sobie tylko bajki pisać, dlaczego w danym trybie, przy danej prędkości, temperaturze itd. mamy określone obroty silnika spalinowego. Nie widzę też logicznego wyjaśnienia, dlaczego w identycznych warunkach zewnętrznych, stopniu naładowania itd., przy tej samej prędkości mielibyśmy mieć inną prędkość obrotową ICE w różnych trybach ECO i PWR. Prawdziwe wytłumaczenie mogłoby być bardzo interesujące i pouczające.

Toyota Klub

Odp: ECO MODE vs PWR MODE (Auris Hybrid)
« Odpowiedź #13 dnia: 09-12-2017, 07:06:48 »