Cześć,
mam kilka dosyć ważnych kwestii do weryfikacji - wszystkie dotyczą serwisowania w ASO - tu akurat w kontekście mojego niedawno kupionego Auris I 1.4 D-4D 2010 lift 1NDTV NDE150L-DHFNXW - zgodnie z instrukcją - z DPF.
Po pierwsze. Czy ASO może na przeglądach zalewać silnik złym olejem. Poniżej zamieściłem zestawienie na podstawie wyciągu z historii serwisowej z samego salonu.
przebieg data typ opis gdzie
15812 2011-10-21 15W40 mineralny Castrol GTX High Mileage 208L BP Europa Toyota Konsek
24004 2012-05-29 15W40 mineralny Castrol GTX High Mileage 208L BP Europa (dolewka) Toyota Konsek
31154 2012-10-19 10W40 półsyntetyk TGMO 208L (A08880-80820) Toyota Konsek
44796 2013-10-15 5W30 syntetyk TGMO 208 (A08880-80840) bez normy C2 Toyota Konsek
59392 2014-08-12 5W30 syntetyk Castrol Magnatec Professional C2 Toyota Bońkowscy
75295 2015-03-04 5W30 syntetyk TGMO Premium C2 (A08880-82720) Toyota Bońkowscy
91340 2015-08-11 5W30 syntetyk TGMO Premium C2 (A08880-82720) Toyota Bońkowscy
105071 2016-01-15 5W30 syntetyk TGMO Premium C2 (A08880-82720) Toyota Bońkowscy
122550 2017-01-11 5W30 syntetyk TGMO Premium C2 (A08880-82720) Toyota Bońkowscy
Jak widać w Konesku nie dość, że nie stosowali normy C2 to jeszcze dawali dziwny typ (mineralny!)
Zgodnie z instrukcją,te aurisy schodziły z linii zalane 0W30 i taki zalecają w instrukcji, ale ogólnie jak widze to każdy zalewa 5W30, byle z normą C2 (czy chodzi to o szerokość geograficzną?).
Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy jest to jakaś magiczna (poprawna) procedura, czy szczyt braku kompetencji? Z racji tego że mam DPF to nie wiem jak to mogło wpłynąć na jego żywotność (jak na razie nie miałem problemów) - oraz samego silnika. Ja jestem trzecim właścicielem, a poprzedni serwisował u Bońkowskich (przekazał mi, że też nie odnotowywał problemów z DPF - o ile go miał bo sam nie był nawet pewien w momencie sprzedaży) - a ci poprawnie zalewali silnik. nawet nie wiem jakbym miał ścigać tych z konesku po ponad 5 latach (o ile należałoby).
Po drugie. poniżej załączam screenz czynnościami serwisowymi podczas ostatniego dużego przeglądu (pełny przegląd bezpieczeństwa i zdrowia)
Przy typie przeglądu wyszczególnione jest "wariant:minimum" co to może oznaczać? Jak jest pełny przegląd to mamy pełny przegląd czy jeszcze jakieś podtypy do wyboru? Poprzedni pełny przegląd po 90kkm jest opisany jako "wariant:standard", a jeszcze wcześniejszy pełny po 60kkm jako "wariant:rozszerzony". Czym się różnią owe warianty?
Po trzecie. Czy można zweryfikować dokładnie co było wymieniane/weryfikowane podczas takiego dużego przeglądu? Zgodnie z książką serwisową (screeny poniżej) w dodatkowych kontrolach i wymianach jest trochę pozycji, a w historii serwisowej nie ma szczegółowych czynności. I jak to jest z sumiennością ASO. Np ostatnio w salonie Wasz-serwis (była Honda Waszkowiak) stwierdzili, że mam popekany pasek wieloklinowy i dziwią się że przy ostatnim przeglądzie nie był wymieniony (obecnie mam 135kkm - a następny przypada mi na 137kkm)
Po czwarte - po zakupie takiego Aurisa jak jest procedura przekazania swoich danych kontaktowych (aktualizacja) by w razie ewentualnych akcji przywoławczych się kontaktowali za mną lub poprzednim właścicielem? Wystarczy w samym ASO przekazać dane?
Po piąte. Czy jest w stanie mi ktoś powiedzieć, czy mój Auris wymaga weryfikacji luzów zaworowych (na przegląd po 135kkm). Gość w ASO mi powiedział, że luzy są samoczynnie kontrolowane (hydraulicznie?), a jednak jest taka pozycja w książce serwisowej... Kto tutaj kłamie.
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam