Autor Wątek: Czy ASO może zalać silnik złym olejem i inne kwestie związane z ASO  (Przeczytany 12678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
Cześć,
mam kilka dosyć ważnych kwestii do weryfikacji - wszystkie dotyczą serwisowania w ASO - tu akurat w kontekście mojego niedawno kupionego Auris I 1.4 D-4D 2010 lift 1NDTV NDE150L-DHFNXW - zgodnie z instrukcją - z DPF.

Po pierwsze. Czy ASO może na przeglądach zalewać silnik złym olejem. Poniżej zamieściłem zestawienie na podstawie wyciągu z historii serwisowej z samego salonu.

przebieg   data   typ               opis                                    gdzie
15812   2011-10-21   15W40 mineralny       Castrol  GTX High Mileage  208L BP Europa                   Toyota Konsek
24004   2012-05-29   15W40 mineralny       Castrol  GTX High Mileage  208L BP Europa (dolewka)   Toyota Konsek
31154   2012-10-19   10W40 półsyntetyk       TGMO 208L (A08880-80820)                                           Toyota Konsek
44796   2013-10-15   5W30 syntetyk               TGMO 208  (A08880-80840) bez normy C2                   Toyota Konsek
59392   2014-08-12   5W30 syntetyk               Castrol Magnatec Professional C2                                   Toyota Bońkowscy
75295   2015-03-04   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
91340   2015-08-11   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
105071   2016-01-15   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
122550   2017-01-11   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy

Jak widać w Konesku nie dość, że nie stosowali normy C2 to jeszcze dawali dziwny typ (mineralny!)
Zgodnie z instrukcją,te aurisy schodziły z linii zalane 0W30 i taki zalecają w instrukcji, ale ogólnie jak widze to każdy zalewa 5W30, byle z normą C2 (czy chodzi to o szerokość geograficzną?).
Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy jest to jakaś magiczna (poprawna) procedura, czy szczyt braku kompetencji? Z racji tego że mam DPF to nie wiem jak to mogło wpłynąć na jego żywotność (jak na razie nie miałem problemów) - oraz samego silnika. Ja jestem trzecim właścicielem, a poprzedni serwisował u Bońkowskich (przekazał mi, że też nie odnotowywał problemów z DPF - o ile go miał bo sam nie był nawet pewien w momencie sprzedaży) - a ci poprawnie zalewali silnik. nawet nie wiem jakbym miał ścigać tych z konesku po ponad 5 latach (o ile należałoby).

Po drugie. poniżej załączam screenz czynnościami serwisowymi podczas ostatniego dużego przeglądu (pełny przegląd bezpieczeństwa i zdrowia)


Przy typie przeglądu wyszczególnione jest "wariant:minimum" co to może oznaczać? Jak jest pełny przegląd to mamy pełny przegląd czy jeszcze jakieś podtypy do wyboru? Poprzedni pełny przegląd po 90kkm jest opisany jako "wariant:standard", a jeszcze wcześniejszy pełny po 60kkm jako "wariant:rozszerzony". Czym się różnią owe warianty?

Po trzecie. Czy można zweryfikować dokładnie co było wymieniane/weryfikowane podczas takiego dużego przeglądu? Zgodnie z książką serwisową (screeny poniżej) w dodatkowych kontrolach i wymianach jest trochę pozycji, a w historii serwisowej nie ma szczegółowych czynności. I jak to jest z sumiennością ASO. Np ostatnio w salonie Wasz-serwis (była Honda Waszkowiak) stwierdzili, że mam popekany pasek wieloklinowy i dziwią się że przy ostatnim przeglądzie nie był wymieniony (obecnie mam 135kkm - a następny przypada mi na 137kkm)


Po czwarte - po zakupie takiego Aurisa jak jest procedura przekazania swoich danych kontaktowych (aktualizacja) by w razie ewentualnych akcji przywoławczych się kontaktowali za mną lub poprzednim właścicielem? Wystarczy w samym ASO przekazać dane?

Po piąte. Czy jest w stanie mi ktoś powiedzieć, czy mój Auris wymaga weryfikacji luzów zaworowych (na przegląd po 135kkm). Gość w ASO mi powiedział, że luzy są samoczynnie kontrolowane (hydraulicznie?), a jednak jest taka pozycja w książce serwisowej... Kto tutaj kłamie.

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 23-12-2017, 15:51:51 wysłana przez vagon1 »
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
a płyn w ukł. sprzęgła Ci wymienili przy 120 kkm? hamulcowy?

kiedyś pierwsze zalanie silnika było mineralnym, na dotarcie i po 1 kkm zmieniało się już na pełny syntetyk. Dlaczego u Ciebie przez 30 kkm lali pełny syntetyk, a później do 45 kkm półsyntetyk to kompletnie nie rozumiem.
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe, więc pewnie nic mu nie będzie, ale....

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
no właśnie wiem tyle ile napisałem - czyli same domysły i niepewności. Odnotowany jest płyn hamulcowy, ale nie wiem czy dolewka czy wymiana. A o oleju skrzyni biegów właśnie nic nie ma wyszczególnionego jak na zdjęciach. Jako ze jestem z Poznania planuję po świętach się przejechać do Bońkowskich i poprosić o jakieś papierowe protokoły (chyba powinni mieć?) Bo to w sumie kpina by ASO nie potrafiło mi nic wytłumaczyć - już raz zarzucałem im temat na miejscu, ale nie naciskałem bo byłem w innej sprawie i mi się spieszyło. A jak byłem W ASO Ukleja (bo bliżej) to pokazali to co w systemie czyli nic i odesłali do Bońkowskich. A o oleju to gość nabrał wody w usta. W dodatku jeśli trzeba patrzeć na ręce bo są tak "sumienni" to ja już nie wiem. Pytanie dodatkowe, czy ta pozycja z olejem skrzyni i mechanizmu różnicowego to tylko kontrola na zasadzie "czy jeszcze jest" czy to istotnie się wymienia?
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe

Trochę  p...sz i wprowadzasz ludzi w błąd.
Silnik 1.4 d4d to konstrukcja Toyoty.
Silnik bmw  to dizel 1.6 i wszedł do Toyoty z rok max dwa lata temu.

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe

Trochę  p...sz i wprowadzasz ludzi w błąd.
Silnik 1.4 d4d to konstrukcja Toyoty.
Silnik bmw  to dizel 1.6 i wszedł do Toyoty z rok max dwa lata temu.

To nie ja wprowadzam w błąd, ale tak mnie poinformowano w ASO... a jeżeli już musisz przeklinać to bardzo proszę nie rób tego publicznie.

Oczywiście informację zweryfikuję przy najbliższej okazji i jeśli faktycznie nagadano mi głupot to sprawę wyjaśnię z prezesem tego salonu, bo to byłby kolejny raz, gdy przekazano mi dalekie od prawdy informacje.



Olej w skrzyni tylko kontrolują w ASO, wymiana dopiero, gdy uznają, że już jest zużyty (nikt mi nie był w stanie podać po jakim to przebiegu następuje, ale raczej znaczącym...w poprzednim aucie - Nissan - olej w skrzyni wymieniono mi po ok. 400 kkm przebiegu).
« Ostatnia zmiana: 24-12-2017, 12:05:54 wysłana przez sebastiw »

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Oczywiście informację zweryfikuję
Po co. Przeciez kolega wyjasnil.

Ponadto wszystkie oleje lane do tedo silnika to mineraly o roznej lepkosci - prosze nie wprowadzac w blad.

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
Oczywiście informację zweryfikuję
Po co. Przeciez kolega wyjasnil.

Ponadto wszystkie oleje lane do tedo silnika to mineraly o roznej lepkosci - prosze nie wprowadzac w blad.

Wolę mieć pewność.

Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał? :->


Faktycznie w mojej wypowiedzi był chochlik, bo u vagon1 przez pierwsze 30 kkm lali pełny minerał (błędnie wpisałem syntetyk).
« Ostatnia zmiana: 24-12-2017, 15:37:35 wysłana przez sebastiw »

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli na chwile obecną raczej olejem w skrzyni nie muszę się kłopotać.
Moi drodzy, jak ktoś ma jakieś porady/wskazówki czy nawet inne luźne dywagacje do każdego z pięciu moich punktów to zapraszam. Po nowym roku planuję się kontaktować z ASO i chciałbym być uzbrojony w wiedzę.
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2893
Co właściwie chcesz komu udowodnić i po co? Przecież to walka bez celu na kije. Dla dobra sprawy powiedzą że błąd i olej był właściwy bądź taki jaki poprzedni klient sobie zażyczył na własną odpowiedzialność ???? szukanie na siłę dziury w całym to głupota. Gdyby coś Ci się stało z silnikiem i byłbyś pierwszym właścicielem to rozumiem.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał?
99% olejów to minerały :)

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał?
99% olejów to minerały :)

ciekawe, czy dadzą mi w aso specyfikację tego oleju... prawdę mówiąc byłem przekonany, że to PAO. Sugerujesz, że to HC? bo gtl to chyba tylko shell robi.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Musisz wygrzebac skład.
Tylko co to da. Ludzie fascynuja sie "syntetykami" zamiast patrzec na jakosc oleju.
Gtl robi juz wiele firm.

Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 305
Tak czy tak to tgmo sa dobre oleje. Nie ma sie co zastanawiac, mozna lac.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 137000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 98000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 93000km

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
Musisz wygrzebac skład.
Tylko co to da. Ludzie fascynuja sie "syntetykami" zamiast patrzec na jakosc oleju.
Gtl robi juz wiele firm.

bo dotychczas wiązało się to z jakością. To co tak naprawdę znajduje się w butelce Toyota to może być wielka tajemnica, no chyba, że mają swoje laboratoria i fabrykę oleju ;-)

W poprzednim aucie stosowałem polski Specol 5w40 i sprawował się wyśmienicie, a mimo, że syntetyk pao to kosztuje kilkadziesiąt zł za 4 litry :)

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
Co właściwie chcesz komu udowodnić i po co? Przecież to walka bez celu na kije. Dla dobra sprawy powiedzą że błąd i olej był właściwy bądź taki jaki poprzedni klient sobie zażyczył na własną odpowiedzialność ???? szukanie na siłę dziury w całym to głupota. Gdyby coś Ci się stało z silnikiem i byłbyś pierwszym właścicielem to rozumiem.

Nie chcę iść na wojnę tylko wiedzieć "co/jak/dlaczego".
W swoim temacie zawarłem po za tą kwestią jeszcze kilka innych punktów - by się przygotować na przyszłe przeglądy bo nie wiem czy będę je w ASO kontynuował. Wiem, że wyszła długa litania (w końcu pierwsze 4 kółka), ale miło by było gdyby znający się ludziska dali jakiś odzew to tych pozycji. Wiedza po to bo nie chcę potem słyszeć "mądry polak po szkodzie" jak mnie ktoś wycyka/czegoś nie dopatrzy bo "paaanie tego się nie sprawdza" lub była akcja serwisowa z wymianą wszystkiego poza zaślepkami i akurat nie dowiedziałem się.
« Ostatnia zmiana: 28-12-2017, 00:57:41 wysłana przez vagon1 »
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW


 

Beesafe.pl