Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Czy ASO może zalać silnik złym olejem i inne kwestie związane z ASO  (Przeczytany 3099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
Cześć,
mam kilka dosyć ważnych kwestii do weryfikacji - wszystkie dotyczą serwisowania w ASO - tu akurat w kontekście mojego niedawno kupionego Auris I 1.4 D-4D 2010 lift 1NDTV NDE150L-DHFNXW - zgodnie z instrukcją - z DPF.

Po pierwsze. Czy ASO może na przeglądach zalewać silnik złym olejem. Poniżej zamieściłem zestawienie na podstawie wyciągu z historii serwisowej z samego salonu.

przebieg   data   typ               opis                                    gdzie
15812   2011-10-21   15W40 mineralny       Castrol  GTX High Mileage  208L BP Europa                   Toyota Konsek
24004   2012-05-29   15W40 mineralny       Castrol  GTX High Mileage  208L BP Europa (dolewka)   Toyota Konsek
31154   2012-10-19   10W40 półsyntetyk       TGMO 208L (A08880-80820)                                           Toyota Konsek
44796   2013-10-15   5W30 syntetyk               TGMO 208  (A08880-80840) bez normy C2                   Toyota Konsek
59392   2014-08-12   5W30 syntetyk               Castrol Magnatec Professional C2                                   Toyota Bońkowscy
75295   2015-03-04   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
91340   2015-08-11   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
105071   2016-01-15   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy
122550   2017-01-11   5W30 syntetyk               TGMO Premium C2 (A08880-82720)                            Toyota Bońkowscy

Jak widać w Konesku nie dość, że nie stosowali normy C2 to jeszcze dawali dziwny typ (mineralny!)
Zgodnie z instrukcją,te aurisy schodziły z linii zalane 0W30 i taki zalecają w instrukcji, ale ogólnie jak widze to każdy zalewa 5W30, byle z normą C2 (czy chodzi to o szerokość geograficzną?).
Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy jest to jakaś magiczna (poprawna) procedura, czy szczyt braku kompetencji? Z racji tego że mam DPF to nie wiem jak to mogło wpłynąć na jego żywotność (jak na razie nie miałem problemów) - oraz samego silnika. Ja jestem trzecim właścicielem, a poprzedni serwisował u Bońkowskich (przekazał mi, że też nie odnotowywał problemów z DPF - o ile go miał bo sam nie był nawet pewien w momencie sprzedaży) - a ci poprawnie zalewali silnik. nawet nie wiem jakbym miał ścigać tych z konesku po ponad 5 latach (o ile należałoby).

Po drugie. poniżej załączam screenz czynnościami serwisowymi podczas ostatniego dużego przeglądu (pełny przegląd bezpieczeństwa i zdrowia)


Przy typie przeglądu wyszczególnione jest "wariant:minimum" co to może oznaczać? Jak jest pełny przegląd to mamy pełny przegląd czy jeszcze jakieś podtypy do wyboru? Poprzedni pełny przegląd po 90kkm jest opisany jako "wariant:standard", a jeszcze wcześniejszy pełny po 60kkm jako "wariant:rozszerzony". Czym się różnią owe warianty?

Po trzecie. Czy można zweryfikować dokładnie co było wymieniane/weryfikowane podczas takiego dużego przeglądu? Zgodnie z książką serwisową (screeny poniżej) w dodatkowych kontrolach i wymianach jest trochę pozycji, a w historii serwisowej nie ma szczegółowych czynności. I jak to jest z sumiennością ASO. Np ostatnio w salonie Wasz-serwis (była Honda Waszkowiak) stwierdzili, że mam popekany pasek wieloklinowy i dziwią się że przy ostatnim przeglądzie nie był wymieniony (obecnie mam 135kkm - a następny przypada mi na 137kkm)


Po czwarte - po zakupie takiego Aurisa jak jest procedura przekazania swoich danych kontaktowych (aktualizacja) by w razie ewentualnych akcji przywoławczych się kontaktowali za mną lub poprzednim właścicielem? Wystarczy w samym ASO przekazać dane?

Po piąte. Czy jest w stanie mi ktoś powiedzieć, czy mój Auris wymaga weryfikacji luzów zaworowych (na przegląd po 135kkm). Gość w ASO mi powiedział, że luzy są samoczynnie kontrolowane (hydraulicznie?), a jednak jest taka pozycja w książce serwisowej... Kto tutaj kłamie.

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 23-12-2017, 15:51:51 wysłana przez vagon1 »
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 272
  • Auris 1.4 D4D TS '14
a płyn w ukł. sprzęgła Ci wymienili przy 120 kkm? hamulcowy?

kiedyś pierwsze zalanie silnika było mineralnym, na dotarcie i po 1 kkm zmieniało się już na pełny syntetyk. Dlaczego u Ciebie przez 30 kkm lali pełny syntetyk, a później do 45 kkm półsyntetyk to kompletnie nie rozumiem.
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe, więc pewnie nic mu nie będzie, ale....

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
no właśnie wiem tyle ile napisałem - czyli same domysły i niepewności. Odnotowany jest płyn hamulcowy, ale nie wiem czy dolewka czy wymiana. A o oleju skrzyni biegów właśnie nic nie ma wyszczególnionego jak na zdjęciach. Jako ze jestem z Poznania planuję po świętach się przejechać do Bońkowskich i poprosić o jakieś papierowe protokoły (chyba powinni mieć?) Bo to w sumie kpina by ASO nie potrafiło mi nic wytłumaczyć - już raz zarzucałem im temat na miejscu, ale nie naciskałem bo byłem w innej sprawie i mi się spieszyło. A jak byłem W ASO Ukleja (bo bliżej) to pokazali to co w systemie czyli nic i odesłali do Bońkowskich. A o oleju to gość nabrał wody w usta. W dodatku jeśli trzeba patrzeć na ręce bo są tak "sumienni" to ja już nie wiem. Pytanie dodatkowe, czy ta pozycja z olejem skrzyni i mechanizmu różnicowego to tylko kontrola na zasadzie "czy jeszcze jest" czy to istotnie się wymienia?
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe

Trochę  p...sz i wprowadzasz ludzi w błąd.
Silnik 1.4 d4d to konstrukcja Toyoty.
Silnik bmw  to dizel 1.6 i wszedł do Toyoty z rok max dwa lata temu.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 272
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Te silniki są dość dobrze wykonane (konstrukcja bmw) i wytrzymałe

Trochę  p...sz i wprowadzasz ludzi w błąd.
Silnik 1.4 d4d to konstrukcja Toyoty.
Silnik bmw  to dizel 1.6 i wszedł do Toyoty z rok max dwa lata temu.

To nie ja wprowadzam w błąd, ale tak mnie poinformowano w ASO... a jeżeli już musisz przeklinać to bardzo proszę nie rób tego publicznie.

Oczywiście informację zweryfikuję przy najbliższej okazji i jeśli faktycznie nagadano mi głupot to sprawę wyjaśnię z prezesem tego salonu, bo to byłby kolejny raz, gdy przekazano mi dalekie od prawdy informacje.



Olej w skrzyni tylko kontrolują w ASO, wymiana dopiero, gdy uznają, że już jest zużyty (nikt mi nie był w stanie podać po jakim to przebiegu następuje, ale raczej znaczącym...w poprzednim aucie - Nissan - olej w skrzyni wymieniono mi po ok. 400 kkm przebiegu).
« Ostatnia zmiana: 24-12-2017, 12:05:54 wysłana przez sebastiw »

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Oczywiście informację zweryfikuję
Po co. Przeciez kolega wyjasnil.

Ponadto wszystkie oleje lane do tedo silnika to mineraly o roznej lepkosci - prosze nie wprowadzac w blad.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 272
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Oczywiście informację zweryfikuję
Po co. Przeciez kolega wyjasnil.

Ponadto wszystkie oleje lane do tedo silnika to mineraly o roznej lepkosci - prosze nie wprowadzac w blad.

Wolę mieć pewność.

Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał? :->


Faktycznie w mojej wypowiedzi był chochlik, bo u vagon1 przez pierwsze 30 kkm lali pełny minerał (błędnie wpisałem syntetyk).
« Ostatnia zmiana: 24-12-2017, 15:37:35 wysłana przez sebastiw »

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli na chwile obecną raczej olejem w skrzyni nie muszę się kłopotać.
Moi drodzy, jak ktoś ma jakieś porady/wskazówki czy nawet inne luźne dywagacje do każdego z pięciu moich punktów to zapraszam. Po nowym roku planuję się kontaktować z ASO i chciałbym być uzbrojony w wiedzę.
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1535
Co właściwie chcesz komu udowodnić i po co? Przecież to walka bez celu na kije. Dla dobra sprawy powiedzą że błąd i olej był właściwy bądź taki jaki poprzedni klient sobie zażyczył na własną odpowiedzialność ???? szukanie na siłę dziury w całym to głupota. Gdyby coś Ci się stało z silnikiem i byłbyś pierwszym właścicielem to rozumiem.

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał?
99% olejów to minerały :)

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 272
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Czyli 5w30 toyota c2, który leją do mojego silnika to minerał?
99% olejów to minerały :)

ciekawe, czy dadzą mi w aso specyfikację tego oleju... prawdę mówiąc byłem przekonany, że to PAO. Sugerujesz, że to HC? bo gtl to chyba tylko shell robi.

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Musisz wygrzebac skład.
Tylko co to da. Ludzie fascynuja sie "syntetykami" zamiast patrzec na jakosc oleju.
Gtl robi juz wiele firm.

Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 333
Tak czy tak to tgmo sa dobre oleje. Nie ma sie co zastanawiac, mozna lac.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 137000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 98000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 93000km

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 272
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Musisz wygrzebac skład.
Tylko co to da. Ludzie fascynuja sie "syntetykami" zamiast patrzec na jakosc oleju.
Gtl robi juz wiele firm.

bo dotychczas wiązało się to z jakością. To co tak naprawdę znajduje się w butelce Toyota to może być wielka tajemnica, no chyba, że mają swoje laboratoria i fabrykę oleju ;-)

W poprzednim aucie stosowałem polski Specol 5w40 i sprawował się wyśmienicie, a mimo, że syntetyk pao to kosztuje kilkadziesiąt zł za 4 litry :)

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
Co właściwie chcesz komu udowodnić i po co? Przecież to walka bez celu na kije. Dla dobra sprawy powiedzą że błąd i olej był właściwy bądź taki jaki poprzedni klient sobie zażyczył na własną odpowiedzialność ???? szukanie na siłę dziury w całym to głupota. Gdyby coś Ci się stało z silnikiem i byłbyś pierwszym właścicielem to rozumiem.

Nie chcę iść na wojnę tylko wiedzieć "co/jak/dlaczego".
W swoim temacie zawarłem po za tą kwestią jeszcze kilka innych punktów - by się przygotować na przyszłe przeglądy bo nie wiem czy będę je w ASO kontynuował. Wiem, że wyszła długa litania (w końcu pierwsze 4 kółka), ale miło by było gdyby znający się ludziska dali jakiś odzew to tych pozycji. Wiedza po to bo nie chcę potem słyszeć "mądry polak po szkodzie" jak mnie ktoś wycyka/czegoś nie dopatrzy bo "paaanie tego się nie sprawdza" lub była akcja serwisowa z wymianą wszystkiego poza zaślepkami i akurat nie dowiedziałem się.
« Ostatnia zmiana: 28-12-2017, 00:57:41 wysłana przez vagon1 »
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Toyota Klub