Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Czy ASO może zalać silnik złym olejem i inne kwestie związane z ASO  (Przeczytany 2374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 975
W moim przypadku flota bez lizingu. Dowód rejestracyjny  był na firmę nie na bank

Hmmm, ciekawe.
Jesteś pierwszym przypadkiem który znam i który wybrał taki wariant.
Czyli nie biorąc leasingu nie wrzucałeś w koszty comiesięcznych rat leasingowych tylko wrzuciłeś jednorazowo w koszty cały zakup (oraz odliczenie VAT itp. duperele) ?
Dobrze rozumiem ?
Jeśli w twoim wariancie jest jakaś "korzyść" podatkowa w porównaniu z klasycznym leasingiem to na czym ona polega ?
« Ostatnia zmiana: 31-12-2017, 12:41:25 wysłana przez tomery »

Offline trepmol

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
W moim przypadku flota bez lizingu. Dowód rejestracyjny  był na firmę nie na bank

Hmmm, ciekawe.
Jesteś pierwszym przypadkiem który znam i który wybrał taki wariant.
Czyli nie biorąc leasingu nie wrzucałeś w koszty comiesięcznych rat leasingowych tylko wrzuciłeś jednorazowo w koszty cały zakup (oraz odliczenie VAT itp. duperele) ?
Dobrze rozumiem ?
Jeśli w twoim wariancie jest jakaś "korzyść" podatkowa w porównaniu z klasycznym leasingiem to na czym ona polega ?


Nie wiem jak to firma w 2007 sobie rozliczyła być może wtedy miało to sens. Zresztą to tylko moje domysły -nieważne. Ja z auta jestem zadowolony mam go od 6 lat i zero awarii tylko olej i hamulce wymieniam i praktycznie tylko miasto bez tras a tego diesle podobno nie lubią - temu nie przeszkadza: )

Offline Gawith

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 190
W moim przypadku flota bez lizingu. Dowód rejestracyjny  był na firmę nie na bank. Jak dla mnie auto z floty godne polecenia
Być może po tym jak się leasing skończył, firma wykupiła samochód od firmy leasingowej?

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
  • Auris 1.4 D4D TS '14
z innej beki, ale wciąż o praktykach ASO nie do końca zgodnych z instrukcją serwisową... w historii serwisów nie mam wzmianki o kontroli luzów zaworowych, a wg instrukcji serw. powinna być ona wykonana co 60 kkm. Zapytałem więc w ASO dlaczego nie były sprawdzane i dowiedziałem się, że w dieslach 1.4 nie wykonują w ogóle takich kontroli, nawet mimo tego, że instrukcja wyraźnie to nakazuje :-O

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 975
i dowiedziałem się, że w dieslach 1.4 nie wykonują w ogóle takich kontroli, nawet mimo tego, że instrukcja wyraźnie to nakazuje

Bo ASO bardzo często nie wykonuje wszystkich czynności serwisowych przewidzianych instrukcją.
Zresztą jak każde ASO (czyli niezależny podmiot gospodarczy "luźno" związany z dystrybutorem danej marki) rządzą się własnymi prawami.
Np. nie regulują luzów zaworowych bo ich doświadczenie (lub wytyczne od dystrybutora) mówi że nie jest to konieczne.
Np. wlewają taki olej z jakim dystrybutorem oleju mają w danym momencie podpisany kontrakt (wiąże się to z odpowiednio niską ceną zakupu czyli wysoką marżą ASO , gadżetami od firmy olejowej , itp.)



Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
  • Auris 1.4 D4D TS '14
OK, ale jeżeli serwisuję regularnie auto, czyli oddaje samochód, płacę, nie wnikam w zakres, a później np. silnik ulegnie uszkodzeniu, bo luzy były na tyle duże, że spowodowały awarię, a aso nigdy ich nie regulowało - to co? mogę walczyć o odszkodowanie i naprawę na koszt aso?
bo jeśli nie to serwisowanie auta w aso jest totalnie bez sensu :-/

Offline vagon1

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
OK, ale jeżeli serwisuję regularnie auto, czyli oddaje samochód, płacę, nie wnikam w zakres, a później np. silnik ulegnie uszkodzeniu, bo luzy były na tyle duże, że spowodowały awarię, a aso nigdy ich nie regulowało - to co? mogę walczyć o odszkodowanie i naprawę na koszt aso?
bo jeśli nie to serwisowanie auta w aso jest totalnie bez sensu :-/

I tu własnie dochodzimy do pkt 2, 3 i 5 mojego postu...
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline Darek Toyota

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1419
Sprawdzenie luzu zaworowego nie musi być nigdzie odnotowane jeżeli jest to czynność wchodząca w skład okresowej kontroli ( 45 tys./4 lata).
Ewentualnie może zostać ślad na zleceniu od mechanika.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 165
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Sprawdzenie luzu zaworowego nie musi być nigdzie odnotowane jeżeli jest to czynność wchodząca w skład okresowej kontroli ( 45 tys./4 lata).
Ewentualnie może zostać ślad na zleceniu od mechanika.


w mojej instrukcji napisano, co 60 kkm, czyli powinno być już 2 razy robione. To, że nie jest odnotowane to fakt, ale też pytałem wprost, czy była ta kontrola wykonywana i dostałem odpowiedź o której pisałem :-/

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 902
Myśle że troszkę przesadzasz z tymi Olejami i kontrolami. Szukasz sobie na siłę problemu :P

Offline vagon1

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
Mi chodzi tylko o ustalenie punktu wyjścia dla kolejnych interwałów i wymian płynów, które będę robił poza ASO
Czy chłopaki w ASO sumiennie machnęli ten serwis na 120kkm, a nie, że enigmatyczny wariant "minimum" oznacza  samą wymianę oleju z filtrami, a reszta to walić idziemy na szluga :)

Bo skoro z pakiem osprzętu tak wyszło to dlaczego nie miałoby tak być z olejem w skrzyni biegów/płynem chłodzącym, który też jest tylko "sprawdzany", a nie wymieniany co jakiś interwał

Idąc dalej - same same dane osobowe muszę przekazać bezpośrednio w ASO jak chce być informowany?

Chcę tylko by moja bordowa Auriska czuła się jak najlepiej  :cool:
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 902
Płyny podlegają sprawdzeniu i tyle. Skoro producent tak nakazuje to chyba nie myślisz że ASO zrobi coś innego. Mi zazwyczaj szli na rękę i robili inne pierdoły bez gadania.Komu mam zaufać jak nie ASo. Przecież nie Januszowi który weźmie samochód na 3dni by zmienić olej.i zapomni doczepić kartki kiedy wymiana

Toyota Klub