Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?  (Przeczytany 6535 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #15 dnia: 05-01-2018, 19:25:22 »
za wjazd dla aut z silnikami spalinowymi. Miałem nadzieje że zrobią wyjątek dla hybryd lub chociaż hybryd plug-in.

To ja cię tak trochę przewrotnie zapytam.
Na czym ma polegać "ekologiczność" twojej przyszłej hybrydy z silnikiem 1,8 (który się właśnie odpali w celu podładowania akumulatorów) którą wjedziesz do centrum w porównaniu z np. takim Nissanem Micra 1.0 który w mieście spala 5 max 6 litrów / 100 km ?

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #16 dnia: 05-01-2018, 20:19:48 »
Na czym ma polegać "ekologiczność" twojej przyszłej hybrydy z silnikiem 1,8 (który się właśnie odpali w celu podładowania akumulatorów) którą wjedziesz do centrum w porównaniu z np. takim Nissanem Micra 1.0 który w mieście spala 5 max 6 litrów / 100 km ?

Na tym, że w hybrydach emisja CO2 w g/km jest znacznie niższa.
« Ostatnia zmiana: 05-01-2018, 20:34:44 wysłana przez laki »

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #17 dnia: 05-01-2018, 20:34:13 »
Niech najpierw zlikwidują przyczyny smogu, którymi są brud na drogach, zbyt ciasna zabudowa blokująca przewietrzanie i kopcące kominy pieców grzewczych!
Po pierwsze trzeba ulice zamiatać i wysyłać polewaczki (jak dawniej za PRL-u) - woda zmywa do kanalizacji resztki brudu przez co koła samochodów nie będą wzbijać kurzu. Po drugie trzeba zachęcać posiadaczy starych "diesli" do ich stopniowego wycofywania na rzecz "benzyniaków", po trzecie autobusy i pozostałe miejskie pojazdy muszą jeżdzić na CNG / LNG lub LPG. Całkowicie darmowy transport miejski przyczyni się również do zmniejszenia ilości aut i korków. A przede wszystkim wymiana pieców na nowe węglowe z certyfikatami, a najlepiej gazowe i edukacja ich użytkowników jak i czym palić by nie kopcić i mieć ciepło.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #18 dnia: 05-01-2018, 20:39:32 »
Na tym, że w hybrydach emisja CO2 w g/km jest znacznie niższa.

Zimny silnik 1,8 który w danym momencie spala 10 l/100 km emituje mniej CO2 niż rozgrzany 1.0 który w danym momencie spala 5,5 l/100 km ???

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #19 dnia: 05-01-2018, 21:03:57 »
Hybrydy mają przewagę, bo ich silniki spalinowe pracują w cyklu Atkinsona i wyróżniają się najlepszą na świecie wydajnością cieplną, a odzyskiwanie ciepła przez układ wydechowy ze spalin przyspiesza ogrzanie płynu chłodzącego silnik.
To pozwala szybciej nagrzewać i częściej wyłączać silnik spalinowy, oszczędzając w ten sposób paliwo i zmniejszając emisję CO2.

Online mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 502
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #20 dnia: 06-01-2018, 01:27:32 »

To ja cię tak trochę przewrotnie zapytam.
Na czym ma polegać "ekologiczność" twojej przyszłej hybrydy z silnikiem 1,8 (który się właśnie odpali w celu podładowania akumulatorów) którą wjedziesz do centrum w porównaniu z np. takim Nissanem Micra 1.0 który w mieście spala 5 max 6 litrów / 100 km ?

Jazda autem nie polega tylko na ruszaniu na zimnym silniku, a spalanie hybryd będzie mniejsze niż te Twoje 5-6 litrów, stąd mniejsza emisja. Gdyby było inaczej nikt by nie podawał takiej a nie innej wartości emisji gazów w specyfikacji.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #21 dnia: 06-01-2018, 12:36:56 »
Hybrydy mają przewagę, bo ich silniki spalinowe pracują w cyklu Atkinsona i wyróżniają się najlepszą na świecie wydajnością cieplną,

Silniki pracujące w cyklu Atkinsona mają większą sprawność (faktycznie więcej spalonego paliwa idzie na pracę a nie na ciepło) od klasycznych pracujących w cyklu Otto może z 2-3%.
Ale czy największą na świecie ???
Większą od Atkinsona mają dizle :)

a odzyskiwanie ciepła przez układ wydechowy ze spalin przyspiesza ogrzanie płynu chłodzącego silnik.

Pewny jesteś, że taka "technologia" jest w hybrydzie ?


a spalanie hybryd będzie mniejsze niż te Twoje 5-6 litrów, stąd mniejsza emisja.

Podany jako przykład Nissan Micra realnie tyle pali (bez marketingu promującego pojazdy hybrydowe).
A ile realnie pali w jeździe miejskiej hybryda (bez marketingu promującego pojazdy hybrydowe) ?
Pogadaj z użytkownikami - pewnie tyle samo.

A prawa chemiczne działają dla obu napędów tak samo :)

Określona ilość spalonego węglowodoru daje określoną ilość CO2 i H2O (w cyklu Otto ta reakcja przebiega może z 99% wydajnością , w Atkinsonie może z 99,5% wydajnością)
Więc jeżeli w DANYM MOMENCIE oba silniki spalają podobną ilość paliwa , wydzielają podobną ilość CO2.

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #22 dnia: 06-01-2018, 15:24:24 »
    a odzyskiwanie ciepła przez układ wydechowy ze spalin przyspiesza ogrzanie płynu chłodzącego silnik.


Pewny jesteś, że taka "technologia" jest w hybrydzie ?

Jest. Tylko po co ten cudzysłów? ;)

1. https://youtu.be/_iggjsKyq2Y
czas od 1:30 do 1:47

2. https://youtu.be/fUcFiFr3eP0

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #23 dnia: 06-01-2018, 15:27:20 »
Na czym ma polegać "ekologiczność" twojej przyszłej hybrydy z silnikiem 1,8 (który się właśnie odpali w celu podładowania akumulatorów) którą wjedziesz do centrum w porównaniu z np. takim Nissanem Micra 1.0 który w mieście spala 5 max 6 litrów / 100 km ?

Czasem się odpali, czasem nie. Postoje na światłach, podjazdy w korkach po kilka metrów najczęściej dokonuje się na samym EV.
A w Micrę nie wpakuję 5 osób z klamotami :)

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #24 dnia: 06-01-2018, 16:07:59 »
A w Micrę nie wpakuję 5 osób z klamotami

Porównujemy teraz spalanie a tym samym ilość wydzielanego CO2 :)

Czasem się odpali, czasem nie. Postoje na światłach, podjazdy w korkach po kilka metrów najczęściej dokonuje się na samym EV.

Czasem odpali (a czasem nie) , czasem podjeżdżając do świateł czy w korku komputer uzna że trzeba podładować baterię więc odpali :)
I wacha idzie w komin :):):)

PS
Właśnie zerknąłem na twoją stopkę :)
6,1 litra na 100 km , czyli tyle ile ta przykładowa Micra w MAXIE.
Z tych 6,1 litra twoja "ekologiczna" hybryda wyprodukuje mniej CO2 od nieekologicznej Micry ???
« Ostatnia zmiana: 06-01-2018, 16:16:49 wysłana przez tomery »

Online mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 502
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #25 dnia: 06-01-2018, 16:26:51 »

Porównujemy teraz spalanie a tym samym ilość wydzielanego CO2 :)


Ok, w takim razie jaki sens ma Micra, skoro na rowerze jest tyle samo miejsca a gazy przy założeniu że ktoś się dobrze odżywia i nie ma gazów jest zero?!

Offline Krisstof

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 74
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #26 dnia: 06-01-2018, 16:35:17 »
oczywiście, poza tym jakie 6l/na 100.. ? w okolicach 4, i to jest w pełni funkcjonalne auto dla 4 os. rodziny, w sam raz, idealne, siedziałem w niejednym.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #27 dnia: 06-01-2018, 16:42:33 »
Ok, w takim razie jaki sens ma Micra, skoro na rowerze jest tyle samo miejsca a gazy przy założeniu że ktoś się dobrze odżywia i nie ma gazów jest zero?!

Bardzo merytoryczny głos w dyskusji :) :)

oczywiście, poza tym jakie 6l/na 100.. ? w okolicach 4, i to jest w pełni funkcjonalne auto dla 4 os. rodziny, w sam raz, idealne, siedziałem w niejednym.

O którym samochodzie teraz piszesz ?
« Ostatnia zmiana: 06-01-2018, 16:45:01 wysłana przez tomery »

Offline Krisstof

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 74
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #28 dnia: 06-01-2018, 16:52:38 »
hybryda Prius III jest w opisie ..a o czym wątek..? poza tym liczniki zaniżają o jakieś 0,2l/ na 100, był o tym wątek, w hybrydach Prius ma się rozumieć .. ciekawe jak to wygląda w innych autach, ktoś sprawdzał..?

Online mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 502
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #29 dnia: 06-01-2018, 17:12:03 »

Bardzo merytoryczny głos w dyskusji :) :)


Wydawało mi się, że to ten sam poziom co porównywać auto z segmentu B do auta z segmentu C (D).

Toyota Klub

Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #29 dnia: 06-01-2018, 17:12:03 »