Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?  (Przeczytany 2471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #45 dnia: 10-01-2018, 14:04:24 »
Cytat: Priusman w 08-01-2018, 02:05:18

    A przy dobrym wietrze wiatraczek, generatorek i można sobie nieźle podładować samochód za friko.


Wtedy państwo dowali Ci akcyzę od wytworzonej energii elektrycznej i VAT :D

Nie dowali, jak nie będę tego miał podłączonego do sieci. Do lampek solarnych w ogrodzie mi nie dowala :D

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 163
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #47 dnia: 12-01-2018, 17:48:54 »
"Auta hybrydowe powinny być traktowane tak jak elektryczne": https://businessinsider.com.pl/finanse/furgalski-o-samochodach-hybrydowych-raport-tor/yjcyd4z

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 163

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #49 dnia: 13-01-2018, 21:39:53 »
"Elektromobilność może wstrząsnąć budżetem." https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/elektromobilnosc-samochody-elektryczne,121,0,2395769.html

A wiesz o czym to świadczy? Że te wszystkie elektro-pomysły to propaganda jest. Żeby "ciemny lud" myślał, że PL jest bardzo nowoczesna, chroni środowisko, chce ograniczyć zanieczyszczanie środowiska, walczy z globalnym ociepleniem (hahaha powiedz to dzisiaj kanadyjczykom i amerykanom na północnym wschodzie). Znowu tzw. elektorat (może by trzeba pisać "elektrorat"?) oszukany. W życie to nie wejdzie nigdy, ale będziemy dążyli i dążyli jak PRL do komunizmu... Idę otworzyć  :beer:

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 163
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #50 dnia: 14-01-2018, 09:42:44 »
Dlaczego auta zasilane CNG mogą jeździć w tzw. strefach czystego transportu w miastach, a klasyczne hybrydy już nie, skoro testy prowadzone w Niemczech udowodniły, że ten napęd zajmuje dopiero trzecie miejsce - po elektrycznym i hybrydowym - wśród najbardziej ekologicznych.
Czyżby w przepisach się pomylono, a może to kolejny przekręt?
https://www.avd.de/mein-club/avd-der-club/presse/standpunkte-des-avd/antriebe/cng-hybrid/


Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321

Offline wojtekS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 196
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #52 dnia: 17-01-2018, 07:31:34 »
Kwintesencja to wpis jednego z internautów pod tym artykułem.... DOKŁADNIE to miałem na myśli pisząc, że chodzi tylko o kasę a nie o żadne ekologie:

~jerzy- 47 min temu
wydzielanie sieci ładowania do OSD to rozpaczliwy ruch w kierunku ratowania akcyzy od paliwa. W Polsce ten podatek umieszczono w paliwie i do tej pory było łatwo to rozliczać. Teraz, kiedy ładować można z instalacji mieszkaniowej powstanie luka nie do opanowania. Kiedy kupowałem żonie elektryczne auto wskazałem na największego wroga Urzędu Skarbowego. To wtyczka Plug-in.


O ile w przekręcie, którego dopuścił się ten chory kraj z olejem opałowym używanym do ogrzewania - czyli dorąbać akcyzę jak na olej napędowy bo jakiśtam niewielki % ludzi na tym jeździło, co przy okazji spowodowało natychmiastowe zamordowanie branży urządzeń grzewczych olejowych - to z energią elektryczną już to nie przejdzie.
Wymagałoby to dowalenia akcyzy od paliw używanych do napędu pojazdów do każdej kWh, również tej do oświetlenia np choinki, wybuchłaby rewolucja i ssyny by wisiały na latarniach.  Z tego zresztą dokładnie powodu nikt się nie odważył tknąć paliwa tzw. rolniczego - bo by ich chłopi na widły nabili i wlokli po Warszawie :D Tu więc "opłaca się" rządzącym udawać, że się nie wie, że całe wsie i okoliczne miasteczka jeżdżą na bezakcyzowym paliwie dla traktorów do orania pola :D
A tak po wydzieleniu z ogólnej puli zużycia samej energii elektrycznej użytej do ładowania auta można będzie ją łatwo zmierzyć i znienacka oakcyzować tak, że jazda "elektrykiem" po uzbieraniu wspomnianej przeze mnie wcześniej odpowiedniej grupy frajerów oczywiście, będzie droższa od auta benzynowego.

Jeszcze jedno mi się przypomniało - związane z LPG. Naście lat temu do ceny gazu dowalili już nie pamiętam dokładnie czy jakiś nowy wówczas podatek czy akcyzę, rzecz w każdym razie związaną z pojazdem i używaniem dróg. W efekcie jak pojechałem napełnić sobie butlę taką turystyczną, co na np. kempingu można sobie ugotować zupę na niej to też zapłaciłem tę opłatę od użycia dróg :D . Tak samo jak pojechałem napełnić butlę dużą, 11 kg. Nikt mi tych opłat nie odliczył, pomimo, że na takiej butli w żaden sposób sie jeździć nie da, no może na baaardzo upartego dałoby sie ją turlać po ulicy ewentualnie...
Ludzie zaczęli dymić bo czemu mają płacić to skoro na tych butlach nie jeżdżą a gotują wspomnianą zupę.

Chory kraj uszczęśliwił więc ich, zakazując napełniania butli na stacjach do tankowania samochodów. Była to niby przy okazji świetna sytuacja do wprowadzenia i wydania
 kolesiom swoim kolejnych koncesji, tym razem na napełnianie butli LPG. Ten etap odpowiada w obecnym projekcie ustawy wydzieleniu sieci do zasilania ładowarek z ogólnej sieci :D

Efekt ? Dzisiaj przy cenie LPG na stacji około 2 zł za litr (wraz z akcyzą, podatkiem od dróg, VATem) za napełnienie butli 11 kg (a objętościowo wchodzi do niej niecałe 20 litrów) płacimy ok. 55 zł z VAT - bez żadnych podatków związanych z drogami czyli wychodzi ponad 2,75 zł za litr dokładnie tego samego gazu co na stacji po 2 zł z podatkami od dróg.
A jeszcze lepszy wałek jest z butlą turystyczną, tam płaciło się kilka lat temu (potem już nie korzystałem z tego dobrodziejstwa) 10 zł za 1 kg (czyli ponad 5 zł za JEDEN litr LPG) ! I sam jedziesz przez pół Warszawy np. z tą butlą do koncesjonowanego punktu napełniania w którym stoi DOKŁADNIE TAKI SAM dystrybutor jak na KAŻDEJ stacji do samochodów, tyle że koncesje ma koleżka.

Tyle w skrócie wart jest ten kraj i jego nibywalka o jakieś bzdury typu ekologia czy czystość powietrza. Auta elektryczne załatwią dokładnie tak samo. I nie ważne, kto będzie u koryta wtedy.

Kurwica mnie bierze jak się o tym wszystkim myśli, tym bardziej że jak sobie przypomnę, gdy byłem w kwietniu w Nicei to widziałem tam mnóstwo darmowych ładowarek dla aut elektrycznych normalnie przy ulicy stojących. I to bez żadnych osobnych linii zasilających. Do tego 6000 euro dopłaty od rządu do każdego zakupionego auta bezemisyjnego. Do tego zniżki za parkowanie i możliwość wjazdu do ścisłego centrum (gdzie nikt inny ani za 30 zł ani za 30 euro po prostu nie wjedzie). W Berlinie też jest z tgo co słyszałem podobnie. A w Polsce oczywiście musi być "lepiej".
« Ostatnia zmiana: 17-01-2018, 08:30:00 wysłana przez wojtekS »

Offline Glider

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #53 dnia: 17-01-2018, 10:05:06 »
A w Polsce oczywiście musi być "lepiej"

Opisałeś widoczne skutki polskich regulacji prawnych.
Niestety rzeczywistość jest jeszcze gorsza.
Słyszałem jakiegoś analityka, który wypowiadał się o aktualnej ustawie o elektromobilności.
Kwintesencja jedna podstawowa. Jeśli ustawa wejdzie w życie w uchwalonej postaci, to będzie tylko gorzej niż jest teraz.
Korzyści dla obywatela bezpośrednie - obniżenie akcyzy, około 1.5% wartości samochodu.
Korzyści dla obywatela pośrednie - konieczność wprowadzenia do transportu publicznego 30% elektrycznych autobusów do roku 202?.
Reszta to całkowita ściema.
Ewidentne straty:
Przede wszystkim na mocy uchwalonej ustawy, wszystkie działające obecnie w Polsce punkty ładowania są nielegalne i muszą być zlikwidowane.
Nowe punkty powstaną na nowych zasadach, które umożliwiają odpowiednie podniesienie cen energii elektrycznej dla samochodów.
Może być tak jak z LPG. Za gospodarstwo domowe zapłacisz mało, za ładowanie samochodu 2-3 krotnie więcej. Zapewne pojawią się przepisy wykonawcze, które wymuszą, przy rejestracji samochodu elektrycznego czy hybrydy plug-in, podpisanie odpowiedniej umowy z dostawcą energii w formie ryczałtu czy podlicznika....

Offline mareskor

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #54 dnia: Wczoraj o 09:31:34 »
Pominięcie hybryd jest tym bardziej bolesne, że pod kątem ochrony środowiska są one obecnie najczystsze, w Polsce oczywiście. Powodem jest pochodzenie energii elektrycznej, w Polsce głównie z węgla, i jeszcze długo z węgla. Tak więc emisja gazów cieplarnianych po uwzględnieniu elektrowni jest w naszym przypadku najniższa z hybryd, potem plug-in, potem chyba diesel itd . Przy czym nie uwzględniamy zagadnień produkcji baterii. Ta ustawa dotyczy obecnie znikomej części rynku, na całym świecie hybrydy są uprzywilejowane, Polska to dziki kraj.

Offline wojtekS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 196
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #55 dnia: Wczoraj o 10:11:45 »
Z nowości to dobrze, że przynajmniej pomysł o wjeździe do centrum za 30 zł przepadł, bo byłoby jak z fotoradarami straży gminnych.

Okazałoby się, że każda nawet najbardziej zabita dechami dziura posiada "ścisłe centrum" :D

Wizja wyrwania kasy działa cuda w tym kraju. Przypomina mi to okolice lotniska Pyrzowice. Tam w odległości kilku km od samego lotniska, które znajduje się naprawdę na zadupiu totalnym są dosłownie WSZĘDZIE zakazy zatrzymywania się, tak aby zmusić frajerów do korzystania z ekstremalnie drogiego parkingu. Groteskowo wręcz wyglądają te znaki na polnych, nieutwardzonych drogach pomiędzy ornymi polami :D

Ścisły zakaz obowiązuje np tu:

https://www.google.pl/maps/@50.4656065,19.0832854,3a,75y,53.2h,86.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSx5HExSx_nCmMwHX9xPIWw!2e0!7i13312!8i6656

Tu aż trzy znaki :D :

https://www.google.pl/maps/@50.4628918,19.0833248,3a,75y,304.89h,78.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqql_FpKWpewwHPjmsyoVXw!2e0!7i13312!8i6656

Milicja oczywiście krąży dniami i nocami tam i ładuje niesfornym mandaty.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 10:29:27 wysłana przez wojtekS »

Offline przmor

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #56 dnia: Wczoraj o 11:12:12 »
5zl za godzinę to jest ekstremalnie drogi parking lotniskowy?

Offline wojtekS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 196
Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #57 dnia: Wczoraj o 11:17:42 »
Na takim zadupiu tak.

Toyota Klub

Odp: Ustawa o elektromobilności nie dla hybryd?
« Odpowiedź #57 dnia: Wczoraj o 11:17:42 »