Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D  (Przeczytany 474 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciek_id

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D
« dnia: 30-12-2017, 12:21:56 »
Cześć,

Około 40 000 km / 1.5 roku temu zmieniłem rolkę napinacza paska osprzętu, ponieważ oryginalna rolka miała już lekko zużytą plastikową powierzchnię napinającą pasek - pojawiła się krawędź. Założona wtedy została rolka BTA E22006BTA (z łożyskiem NSK Poland), tylko taką wtedy dostałem. Rolka ta niestety okazała się być nienajwyższej jakości, ponieważ po 40 000 km jej łożysko zaczęło lekko hałasować (sprawdzone na zdjętym pasku).
Tym razem chciałem kupić zamiennik lepszej jakości i tu zaczynają się schody. Przeszukałem chyba cały Internet, obdzwoniłem kilka sklepów i wygląda na to, że do silnika 1.4 D4D można kupić albo:
a) kompletny napinacz z rolką SKF za jedyne 400 PLN  :thumbdown:,
b) samą rolkę marki BTA (czyli taką samą jak mam teraz) :thumbdown:,
c) samą rolkę marki Maxgear (firma znana z produkcji raczej budżetowych cześci zamiennych) :thumbdown:.
NIGDZIE nie znalazłem samej rolki od SKF, NSK, czy innych "lepszych" producentów do silnika 1.4 D4D.
Co ciekawe, można bez problemu dostać samą rolkę SKF do silników 2.0 D4D i 2.2 D4D, oraz 1.4 benzynowego (!).
Porównałem wymiary wszystkich rolek i najbliżej do tej z 1.4 D4D jest rolka z silnika benzynowego 1.4 (SKF VKM 61053). Rolka z wersji benzynowej jest o 2 mm szersza (26.2 mm vs. 24.2 mm), pozostałe wymiary są takie same. Obawiam się jednak, że te 2 mm różnicy to może być za dużo i taka rolka może ocierać o napinacz.
Czy ktoś posiada jakąkolwiek wiedzę na ten temat? Być może istnieją jakieś lepsze zamienniki samych rolek? Kupowanie całego napinacza za 400 zł dla głupiej rolki, a w zasadzie jednego łożyska w tej rolce, to jakiś żart Toyoty. Z tego co mi się wydaję, wymiana samego łożyska w plastikowej rolce też jest raczej mało prawdopodobna?

Pozdrawiam,
Maciek
« Ostatnia zmiana: 30-12-2017, 12:24:09 wysłana przez maciek_id »

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 7104
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
Odp: Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D
« Odpowiedź #1 dnia: 30-12-2017, 13:17:06 »
Ta z benzyniaka też powinna siąść, ale to i tak nie jest rozwiązanie, bo w tych rolkach są za małe łożyska.

Miałem gdzieś namiar na te rolki z wymiennym łożyskiem, tylko muszę poszukać...
3VZ.pl  części, poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, naprawy, modyfikacje

NOWE SZYBY PRZEDNIE DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148.

Offline maly v8

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D
« Odpowiedź #2 dnia: 30-12-2017, 14:54:05 »
Co prawda nie w Toyocie , ale w kilku autach to przerabiałem, i jeżeli się da , to wypchnij stare i wciśnij nowe Polskie łożysko w starą rolkę. Cena symboliczna jakość być może lepsza jak nowy oryginał.

Offline maciek_id

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D
« Odpowiedź #3 dnia: 09-01-2018, 15:35:21 »
Dzisiaj wymieniłem rolkę napinacza. Zamówiłem 2 rolki: BTA E22006BTA (dedykowaną do 1.4 D4D) i SKF VKM 61053 (dedykowaną do silników benzynowych). Co ciekawe, tym razem rolka BTA miała łożysko NACHI JAPAN (w poprzedniej rolce BTA było łożysko NSK Poland). Co jeszcze ciekawsze, rolka SKF od silników benzynowych bezproblemowo pasuje do silnika 1.4 D4D  :grin: Rolka ta jest minimalnie szersza, ale o nic nie ociera. Wybrałem więc rolkę SKF, która jest w dodatku tańsza od rolki BTA.
Potwierdzam również, że te plastikowe rolki są "nierozbieralne", czy też "rozbieralne jednokrotnie". Oryginalna rolka rozleciała się przy próbie wyciśnięcia łożyska. Konstrukcja rolki jest taka, że łożysko jest "zalane" plastikiem z obu stron.

Toyota Klub

Odp: Rolka napinacza paska osprzętu, 1.4 D4D
« Odpowiedź #3 dnia: 09-01-2018, 15:35:21 »