Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Dodatkowe Ogrzewanie  (Przeczytany 332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marko2000

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Dodatkowe Ogrzewanie
« dnia: 09-01-2018, 15:52:28 »
Witam.
chciałem w swojej Toyocie zamontować Podgrzewacz (grzałkę) z pompką i termostatem na 230v. Czy ktoś  już to zrobił w swojej  toyocie, może miałby jakieś zdjęcia gdzie się powpinał. Przeszukałem już masę stron ale nic takiego nie znalazłem, jedynie co znalazłem to ogólne schematy dla wszystkich aut (montaż szeregowy lub równoległy). Pytanie który montaż będzie lepiej się sprawdzał. Jestem laikiem w mechanice dlatego tutaj pisze.  Na allegro jest taki podgrzewacz  nr. aukcji (7045054621).

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2914
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Odp: Dodatkowe Ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: 09-01-2018, 17:46:25 »
Do wiekszosci toyek wkladasz grzalke defy - masz dedykowany otwor.

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 237
Odp: Dodatkowe Ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: 15-01-2018, 12:37:47 »
Zamontowałem takie coś w ubiegłym roku, gdzieś nawet tu na forum o tym pisałem. Polski producent z Bielska, sprzedają też na Allegro.
Podgrzewacz jest montowany na przewodach chłodniczych idących do nagrzewnicy wnętrza, ma również pompkę. Moc chyba 1000W, na Yarisa w zupełności wystarczy. Podłączam wieczorem auto do gniazdka sterowanego z pilota i rano, 15-30min przed wyjściem z domu włączam zdalnie. Tyle czasu wystarczy, żeby silnik był ciepły i mimo braku dodatkowego nawiewu, przednia szyba odmraża się, bo powietrze z nagrzewnicy zaczyna krążyć grawitacyjnie (pamiętam tylko, żeby wieczorem zostawić nawiew ustawiony na szybę).
Osobiście nie polecam grzałek montowanych w blok - strasznie powoli się nagrzewają, podobno trzeba nawet z 2-3h.
Montaż banalny - przewody do nagrzewnicy idą w górnej części z prawej strony silnika (patrząc po podniesieniu maski). Wystarczy wyciąć jakieś 5-8cm przewodu i wpiąć grzałko-pompkę, przy okazji można wymienić płyn chłodniczy (zaworek do spuszczenia płynu jest na dole chłodnicy, chyba w kolorze żółtym). Jeśli bez wymiany płynu, to i tak trzeba mieć trochę w zapasie, bo po rozcięciu przewodów trochę się wyleje (ale raczej niewiele, bo przewody idą górą).
Instrukcja tych grzałko-pompek pisze, żeby montować przepływ w stronę silnika, ale ja założyłem (po konsultacji z producentem) w stronę nagrzewnicy kabiny, bo bardziej niż na ciepłym silniku zależało mi na ciepłej nagrzewnicy (a silnik i tak jest ciepły). Nie trzeba robić dodatkowego obwodu i wpinać się równolegle, wystarczy szeregowo. Pompka pozwala na swobodny przepływ, więc nawet jak nie pracuje, to nie zakłóca pracy układu chłodzenia. Teraz jest druga zima, po drodze było gorące lato i żadnych problemów z chłodzeniem/grzaniem nie ma.
W zestawie są wszystkie złączki i zaciski, więc montaż naprawdę zajmuje wprawionej osobie 10 minut, niewprawionej 30min + uzupełnienie płynu chłodniczego i odpowietrzenie (pokrętło grzania na maxa, dolać płynu do zbiorniczka i odpalić auto; sprawdzić poziom ze 2 razy po kilku dniach).
Kabel najlepiej wyprowadzić gdzieś dołem w zderzaku i dorobić odpowiednie złącze, ale od biedy jak montaż doraźny na szybko to i przez szparę w masce przewód też przejdzie.
Ktoś może mnie posądzić o reklamę, ale naprawdę nie mam nic z producentem wspólnego. Po prostu uważam to za świetny bajer, tym bardziej, że kosztuje jakieś 250zł (czyli 10-15x mniej niż nowe Webasto). Warunek - możliwość podpięcia auta do gniazdka, czyli jak ktoś parkuje na ulicy, to niestety nie jest to opcja dla niego.

Toyota Klub

Odp: Dodatkowe Ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: 15-01-2018, 12:37:47 »