Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Dodatkowe Ogrzewanie  (Przeczytany 332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marko2000

• Początkujący
Dodatkowe Ogrzewanie
« dnia: 09-01-2018, 15:52:28 »
Witam.
chciałem w swojej Toyocie zamontować Podgrzewacz (grzałkę) z pompką i termostatem na 230v. Czy ktoś  już to zrobił w swojej  toyocie, może miałby jakieś zdjęcia gdzie się powpinał. Przeszukałem już masę stron ale nic takiego nie znalazłem, jedynie co znalazłem to ogólne schematy dla wszystkich aut (montaż szeregowy lub równoległy). Pytanie który montaż będzie lepiej się sprawdzał. Jestem laikiem w mechanice dlatego tutaj pisze.  Na allegro jest taki podgrzewacz  nr. aukcji (7045054621).

Offline mechu

• Toyot Zmotoryzowany
    • Nawigacje Alarmy CB.
Odp: Dodatkowe Ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: 09-01-2018, 17:46:25 »
Do wiekszosci toyek wkladasz grzalke defy - masz dedykowany otwor.

Offline Dombrek

• Toyot Pełzający
  • **
« Odpowiedź #2 dnia: 15-01-2018, 12:37:47 »
Zamontowałem takie coś w ubiegłym roku, gdzieś nawet tu na forum o tym pisałem. Polski producent z Bielska, sprzedają też na Allegro.
Podgrzewacz jest montowany na przewodach chłodniczych idących do nagrzewnicy wnętrza, ma również pompkę. Moc chyba 1000W, na Yarisa w zupełności wystarczy. Podłączam wieczorem auto do gniazdka sterowanego z pilota i rano, 15-30min przed wyjściem z domu włączam zdalnie. Tyle czasu wystarczy, żeby silnik był ciepły i mimo braku dodatkowego nawiewu, przednia szyba odmraża się, bo powietrze z nagrzewnicy zaczyna krążyć grawitacyjnie (pamiętam tylko, żeby wieczorem zostawić nawiew ustawiony na szybę).
Osobiście nie polecam grzałek montowanych w blok - strasznie powoli się nagrzewają, podobno trzeba nawet z 2-3h.