Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem  (Przeczytany 4398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« dnia: 13-01-2018, 17:03:42 »
Witam,
W dniu dzisiejszym byłem w salonie po odbiór nowego auta Toyota Auris, jednak nie zdecydowałem się na odbiór ze względu na widoczne gołym okiem rysy szczególnie na masce. Cała maska posiada rysy w postaci kółek. Z czego to wynika ? Co radzicie z tym faktem zrobić ? Sprawdzić dodatkowo powłokę czujnikiem negocjować rabat bądź pierwszy darmowy przegląd ? Polerka odpada - ingerencja w lakier. Pastowanie to jedynie doraźna pomoc zamaskuje rysy.

Offline pio7r3k

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #1 dnia: 13-01-2018, 17:20:50 »
Ja bym zapytał czy jest możliwość wymiany maski na nową .Co o tym sądzisz , jest taka możliwość ?

Ja wczoraj kupiłem Auriskę ale używaną z 2014 roku

Offline SLK

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #2 dnia: 13-01-2018, 17:35:35 »
zależy jak głęboko są te rysy. Jak niewielkie to wypolerują i nie będzie śladu (do przyjęcia lub dodatkowego rabatu). Jak do malowania, to już nie do przyjęcia, jeśli potem czujnik to wykaże - jak nie dadzą dobrego rabatu to niech spadają.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 291
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #3 dnia: 13-01-2018, 18:21:05 »
Kupiłeś nowe, nieużywane auto i takie masz dostać, a nie samochód posiadający istotną wadę, bo nie dość, że jest wizualna to jeszcze nie wiadomo jak powstała... Może to już było malowane, ratowane itp.

Polerowanie ściera warstwę zewnętrzną i nie zaleca się zbyt częstego jego powtarzania, więc będziesz miał auto naprawiane...
Najgorsze że rysy masz wszędzie, więc pewnie auto było kilka razy myte na zużytych szczotkach lub zabrudzonych piaskiem... Pewnie próbowali to później maskować myjąc ręcznie...
« Ostatnia zmiana: 13-01-2018, 18:25:02 wysłana przez sebastiw »

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #4 dnia: 13-01-2018, 21:59:45 »
Tak mi się wydaje, że powstały podczas mycia i przygotowywania auta do odbioru. Chyba, że wydarzyło się coś po drodze... Auto zamówione w listopadzie, do odbioru miało być końcem grudnia. Z mapki śledzenia zamówienia wynikało że 28. XII dojechało do Polski. Na odbiór byłem umówiony 5.I jednak ta data została przełożona przez salon na 13.I. Ten czas i przekładanie terminu odbioru auta wydaje mi się podejrzany.  Lakiernik Toyoty podał mi dwa rozwiązania polerowanie, które jednocześnie odradził, ponieważ to jest ingerencja w lakier oraz zapastowanie i na tę opcję się zdecydowałem ale czy to jest normą ? Handlowiec Toyoty powiedział, że większość aut przybywa do nich w takim stanie lakieru i to jest normą w co mi jest ciężko uwierzyć. Dodał, że na mojej wersji lakieru ( Auris Selection Pasion - lakier specjalny Tokyo Red - dopłata 3 tyś do lakieru) jest to szczególnie widoczne. Jest to moje pierwsze auto z salonu i wydawało mi się że powinno być tzw igła. Takie kółka to zrobiłem sam w poprzednim aucie na myjni bezdotykowej jak użyłem szczotki i zatarłem piaskiem ale nie dam wiary, że w autoryzowanym salonie Toyoty tak przygotowują auta do wydania, że popełniają prozaiczne błędy w myciu...

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 291
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #5 dnia: 13-01-2018, 22:09:35 »
Zrobisz jak uważasz, ja bym zażądał wymiany auta na nowe lub zwrotu pieniędzy.
Zapastowanie to prowizorka i niebawem będziesz miał znów porysowany lakier, a będziesz to widział przy każdej okazji... Poza tym auto już na starcie mocno straciło na wartości przez te rysy.
Miałem kilka nowych aut i nigdy nie miały śladów wielokrotnego, niedbałego mycia. To opóźnienie wydania mogło być spowodowane, np. próbami ratowania lakieru...  Jesteś odważny że tak ryzykujesz, bo jak za miesiąc wyjdzie szydło z worka to nikt Ci nie uzna reklamacji...

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1177
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #6 dnia: 13-01-2018, 22:45:00 »
rysy masz wszędzie, więc pewnie auto było kilka razy myte na zużytych szczotkach lub zabrudzonych piaskiem... Pewnie próbowali to później maskować myjąc ręcznie...

Człowieku. O czym ty piszesz ???
Kto myje nowe auto kilkakrotnie, szczególnie na zużytych i zniszczonych szczotkach ???
Pierwsze słyszę żeby ASO szykowali i jechało nowym samochodem na myjnie automatyczna.
Koliste "rysy" na masce mogą pochodzić od polerki. Może auto miało jakąś przygodę i próbowali maskę przepolerować ?

A samochodu w takim stanie faktycznie bym nie odbierał. Albo solidny upust albo odstąpienie od umowy.
« Ostatnia zmiana: 13-01-2018, 22:50:05 wysłana przez tomery »

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #7 dnia: 13-01-2018, 23:28:19 »
Faktycznie auto ma przebieg 8 km więc po myjniach nie jeździło, rysy powstały prawdopodobnie w salonie. Zresztą nie ma znaczenia gdzie ale faktycznie w grę wchodzi duży rabat ewentualnie odstąpienie od umowy.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 291
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #8 dnia: 14-01-2018, 08:55:00 »
Mycie na myjni podałem jako przykład, bo przecież nie znamy okoliczności w jakich powstały te rysy, a taka myjka że zużytymi szczotkami potrafi zrobić spustoszenie w delikatnym lakierze toyoty.
To co czasami wyprawia ASO to są niezłe jaja, więc to że Ty nie miałeś takich doświadczeń nie wiele znaczy


Też stawiam, że auto miało jakąś ... przygodę...  Aczkolwiek rysy ma nie tylko na masce...
« Ostatnia zmiana: 14-01-2018, 08:56:35 wysłana przez sebastiw »

Offline RAV73

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #9 dnia: 14-01-2018, 10:25:08 »
Wpisz sobie w google słowo świrle. Najprawdopodobniej chodzi o taki defekt lakieru. Najczęściej powstają po niewłaściwym myciu, ale również samo przetarcie z kurzu może zostawić taką niespodziankę. Dwa tygodnie temu jak byłem w salonie stała nowa Auriska w tym kolorze i wyraźnie było widać rysy na masce.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 291
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #10 dnia: 14-01-2018, 10:27:12 »
Wpisz sobie w google słowo świrle. Najprawdopodobniej chodzi o taki defekt lakieru. Najczęściej powstają po niewłaściwym myciu, ale również samo przetarcie z kurzu może zostawić taką niespodziankę. Dwa tygodnie temu jak byłem w salonie stała nowa Auriska w tym kolorze i wyraźnie było widać rysy na masce.

czyli dopłacasz 3 tys. zł do lakieru, który od nowości jest porysowany, a każde mycie dodaje nowe rysy?

Ciekawe, czy ktoś powiadomił o tym Kaktony przed zakupem :-/

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #11 dnia: 14-01-2018, 12:02:06 »
Powiadomili mnie wczoraj przy odbiorze.. że na tym lakierze szczególnie widoczne są rysy. Szkoda,  że przy wyborze handlowiec nie wspomniał. Czytałem o tym efekcie świrle i tak właśnie to wygląda u mnie. Sprawdzę jeszcze w poniedziałek miernikiem lakieru. No i jak to wyglada przy swietle dziennym, bo ogladalem w salonie przy intynsywnym oświetleniu. Dzięki wszystkim za dyskusje. Gdyby komuś się nasunęły jakieś wnioski/podpowiedzi to czekam na info.

Offline Berd

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #12 dnia: 14-01-2018, 12:23:28 »
Okrągłe rysy na lakierze to tzw,, Swirle ". Siedzę w branży autodetailingu i znam ten problem. Na 100 % przyczyną ich powstawania to umycie auta w salonie. Używają starych gąbek i dziwnych ręczników do wycierania.  Ja nie pozwalam na mycie swojego auta w serwisie.

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #13 dnia: 14-01-2018, 12:39:03 »
Okrągłe rysy na lakierze to tzw,, Swirle ". Siedzę w branży autodetailingu i znam ten problem. Na 100 % przyczyną ich powstawania to umycie auta w salonie. Używają starych gąbek i dziwnych ręczników do wycierania.  Ja nie pozwalam na mycie swojego auta w serwisie.

Okrągłe rysy na lakierze to tzw,, Swirle ". Siedzę w branży autodetailingu i znam ten problem. Na 100 % przyczyną ich powstawania to umycie auta w salonie. Używają starych gąbek i dziwnych ręczników do wycierania.  Ja nie pozwalam na mycie swojego auta w serwisie
dziękuję zaonfo. Czy jest szansa coś z tym zrobić na salonie Toyoty ? Glinkowanie, kwarc ? Skoro Pan się zajmuje autodetailingiem to czego mogę wymagać aby bez zbytniej ingerencji w lakier usunęli rysy, które zrobili ?

Offline Berd

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #14 dnia: 14-01-2018, 13:01:15 »
Powinni oddać auto do studia autodetailingowego. W studio usuną ryski używając pasty polerskiej. Boję się, że w salonie użyją pasty, która wypełni ryski maskując je. Metoda ta jest szeroko stosowana przez handlarzy samochodami. Pasta ta działa do pierwszego mycia. Potem jak reklamować, kiedy samemu umyło się auto. Powiedzą, że z winy użytkownika powstały ryski przez niewłaściwe umycie auta :wallbash:

Toyota Klub

Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #14 dnia: 14-01-2018, 13:01:15 »