Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem  (Przeczytany 3263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1209
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #15 dnia: 14-01-2018, 13:27:26 »
Przy świetle dziennym będzie widać jeszcze bardziej. Zapytaj ile kosztuje nowa maska z wymianą i takiego rabatu oczekuj bądź wymiany a nie ratowania nowego, starego samochodu.

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #16 dnia: 14-01-2018, 13:36:42 »
Ok. Dziękuję za pomoc.

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1209
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #17 dnia: 14-01-2018, 13:42:50 »
U siebie jak odiberałem samochód też nie widziałem kilku defektów. Dopiero znajomy mechanik poprosił by wyjechać z salonu bo wie na czym to polega i nagle przy świetle dziennym udało się sporo uzyskać. Jeszcze z ubezpieczenia zostało :D

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 234
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #18 dnia: 14-01-2018, 13:43:19 »
W moim trzyletnim aucie jest masa takich rys widocznych pod słońce, bo te lakiery są strasznie delikatne... No ale auto ma 3 lata i setki myć za sobą...

Offline Berd

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #19 dnia: 14-01-2018, 13:43:47 »
Przy świetle dziennym będzie widać jeszcze bardziej. Zapytaj ile kosztuje nowa maska z wymianą i takiego rabatu oczekuj bądź wymiany a nie ratowania nowego, starego samochodu.
Bez szans na taki rabat. Za 200 zł w studio zrobią tą maskę, że będzie jak nowa. Na grubości lakieru też niewiele straci

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1209
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #20 dnia: 14-01-2018, 15:18:25 »
Pewnie lepiej wziąć bez rabatu i robić na własną rękę. Super pomysł.

Offline RAV73

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 96
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #21 dnia: 14-01-2018, 18:57:04 »
Jeśli się bawić w polerkę to koniecznie oddać do studia detailingowego. Pod żadnym pozorem nie pozwolić tego robić u lakiernika, gdyż tam się nie cackają z lakierem i często trzeba po nich poprawiać.
Poza tym absolutnie nie bać się profesjonalnie zrobionej polerki. Wiem, że dopłata do tego lakieru kosztowała sporo kasy, ale przy okazji pomyślałbym o jego dodatkowym zabezpieczeniu jakąś powłoką ceramiczną. Sam lakier jest bardzo ładny, ale niestety jak już napisano wyżej mięciutki i podatny na zarysowania.

Offline Berd

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #22 dnia: 14-01-2018, 21:00:36 »
Pewnie lepiej wziąć bez rabatu i robić na własną rękę. Super pomysł.
A kto rzucił taki pomysł :o
Ja twierdzę, że taniej dla salonu będzie wydać 200 zł na polerkę w studio detailingowym niż dać rabat za maskę

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1209
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #23 dnia: 14-01-2018, 21:36:29 »
Dlatego niech nie bierze takiego rozwiązania bo ASO nie odda nowego samochodu do żadnego salonu detailengowego lecz na własną rękę zaczną kombinować. To logiczne. I pamiętajmy że chodzi o dobro kupującego a nie salonu. Na biednego nie trafiło więc lepiej dla użytkownika forum.

Offline vagon1

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #24 dnia: 14-01-2018, 21:54:12 »
Może się tak wcisnę z głupia frant, ale czy jest w takiej sytuacji możliwość zażądania przez kupującego bezwzględnej wymiany maski (lub całkowicie inny model tego samego typu jeśli defekty występują na całej karoserii) lub zerwanie umowy kupna bez żadnych strat? Mi się w głowie nie mieści, że kupujący ma się boksować z salonem w przypadku nowiuśkiego samochodu. Takie auto za taką cenę powinno przyjechać zapakowane jak FERRERO ROCHER.
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline Gawith

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 227
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #25 dnia: 14-01-2018, 22:02:19 »
Takie auto za taką cenę powinno przyjechać zapakowane jak FERRERO ROCHER.
Tak mi się jakoś skojarzyło  :cheesy:
« Ostatnia zmiana: 14-01-2018, 22:04:45 wysłana przez Gawith »

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1209
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #26 dnia: 14-01-2018, 22:13:07 »
Uznajmy to za folie bąbelkową. Jestem tego samego zdania. Jeśli odbierasz auto z salonu to przy transporcie jak i po przyjeździe samochodu na masce jest naklejona biała folia która ma przed takimi defektami uchronić samochód. Więc jeśli kupujesz nowe auto to ma być nowe i gówno Cię cała reszta powinna interesować. Jeśli zapłaciłeś już kwotę przed odebraniem to na dobro sprawy można ubiegać się od odszkodowanie bo nie jesteś bankiem który użycza gotówki za darmo tylko osobą fizyczną która na jakiś okres czasu miała zamrożone pieniądze z przyczyn niezależnych od Twojej osoby ani z Twej winy. Ja bym to olał i albo wymiana machy + rabat za zwłokę bądź gratis albo sajo nara. Jak można kupić coś nowego i zapłącić jak za nowe skoro kupujesz ewidentnie używane.

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 242
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #27 dnia: 15-01-2018, 07:52:48 »
Witam,
W dniu dzisiejszym byłem w salonie po odbiór nowego auta Toyota Auris, jednak nie zdecydowałem się na odbiór ze względu na widoczne gołym okiem rysy szczególnie na masce. Cała maska posiada rysy w postaci kółek. Z czego to wynika ? Co radzicie z tym faktem zrobić ? Sprawdzić dodatkowo powłokę czujnikiem negocjować rabat bądź pierwszy darmowy przegląd ? Polerka odpada - ingerencja w lakier. Pastowanie to jedynie doraźna pomoc zamaskuje rysy.

Krótka piłka:
- NIE musisz odbierać tego auta. Czasy kiedy klient "musiał" dawno już minęły.
Salon doskonale wie że klient, który czeka na wymarzone auto kilkanaście tygodni będzie dużo bardziej skłonny do ustępstw w razie wpadki.
Ja bym nie odbierał. Rabaty na serwisy (bo pewnie dostaniesz rabat, jak się nie zgodzisz to następny serwis gratis itd.) nie wynagrodzą faktu, że coś już było robione.
Płacisz gruby hajs za auto, które ma być fabrycznie idealnym stanie. I takie masz dostać.
Pomyśl sobie tak - czy odebrałbyś od dewelopera mieszkanie, w którym wszystkie okna są porysowane?
Jeśli odmówisz przyjęcia auta to salon ma problem i niech się z tym bujają. Możesz powiadomić centralę i zapytać jaki będzie czas oczekiwania na Twoje auto bo jest już grubo po terminie.
Jakiekolwiek pastowanie, powłoki - to na kilka miesięcy a potem będziesz się prosił żeby coś z tym zrobić (i płacił z własnej kieszeni). Zdajesz sobie sprawę z tego, że auto po wyjechaniu z salonu traci na wartości (mimo zapewnień handlowców że Toyota trzyma cenę).
Ludzie za znacznie mniejsze problemy nie odbierali aut.
Sprawdź resztę powłoki bo pewnie na masce widać od razu a reszta w dobrym świetle też wyjdzie.
« Ostatnia zmiana: 15-01-2018, 07:55:26 wysłana przez EliEli »

Offline Kaktony

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #28 dnia: 15-01-2018, 13:26:52 »
Dodam, że auto już jest zarejestrowane wpłacone 30 % i uruchomiony leasing oraz opłacone u ubezpieczenie... auto zamawiałem początkiem listopada. Przyjechało w ub tygodniu ale jak wpisałem nr vin w dekoder to pokazuje datę produkcji 03/2017 Czy jest to możliwe? Śledząc zamówienie miałem status fabryka potwierdziła gotowość do produkcji itd. Więc  nie wiem jak to jest..

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #29 dnia: 15-01-2018, 16:44:17 »
ale czy jest w takiej sytuacji możliwość zażądania przez kupującego bezwzględnej wymiany maski
Wymiana maski chyba zawsze jest bezwzględna :-)  Niestety zdaje się, że bezwzględność polega również na konieczności jej polakierowania z tzw. wyjściem na wszystkie sąsiadujące elementy lakierowane aby nie było widać drobnych różnic w odcieniu zastosowanej partii lakieru.

Toyota Klub

Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #29 dnia: 15-01-2018, 16:44:17 »