Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem  (Przeczytany 4835 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #45 dnia: 16-01-2018, 10:33:11 »
Podobnie jak z dziećmi. Jak pierwsze połknie monetę jedziemy w środku nocy na pogotowie. Drugiemu dajemy środek na przeczyszczenie. Trzeciemu potrącamy z kieszonkowego.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 320
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #46 dnia: 16-01-2018, 10:33:54 »
Zbig wariacie

Wiadomo, że auto z każdym dniem traci na wartości, ale to nie oznacza, że mamy kupować od razu uszkodzone.... To nie gitary w stylu vintage

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 239
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #47 dnia: 16-01-2018, 13:37:14 »
otóż latem musiałem skorzystać z assistance we Włoszech (wykupiony profilaktycznie najdroższy pakiet u ubezpieczyciela)
Który to ubezpieczyciel? Ja podróżując do Włoch miałem awarię i Allianz wszystko błyskawicznie załatwił: laweta z autem zastępczym podstawiona, moje auto zapakowane i odstawione pod dom. Czas oczekiwania na lawetę (z PL) 2-3h.

Link4, a  w rzeczywistości obsługa assistance jest przez PZU, bo to teraz jedna firma. Link4 to oczywiście nie był mój ulubiony wybór, ale w ubiegłym roku to jedyny ubezpieczyciel, który oferował holowanie auta na 500km dla pojazdów starszych niż 10 lat (PZU w 2017 nie oferuje takiej usługi, a wcześniej oferowało nawet 1000km). No cóż.. jednak Link4 nie holuje, chociaż to ich agentowi we Włoszech i laweciarzowi nie chciało się w tym dniu jechać tylu km. A auto zastępcze brali z wypożyczalni (Avis), ale najwyraźniej Włosi lecieli w kulki i szli w zaparte, że klasa D, to Mokka (czyli Corsa na sterydach), a niekoniecznie Insignia (jeśli już o Oplu mowa).
Najlepsze było to, że taksówki nie mogli podstawić, bo (cytuję pracownika assistance): "Nikt we Włoszech nie wierzy w polskie gwarancje finansowe ubezpieczycieli". Podobno (to już info od laweciarza, który prywatnie sprowadzał mi auto do kraju) polscy ubezpieczyciele strasznie się szarpią z wypłatą kasy dla laweciarzy lub taksówek za transport i czepiają się o każdą niedoróbkę formalną z ich strony (a formalności są np. dla laweciarzy idiotyczne - zdjęcia z geolokalizacją, GPSy itp.). W sumie jakbym był taksówkarzem lub laweciarzem, miał zarobić 100EUR za kurs i bujać się miesiąc z papierami z jakimś krajem oddalonym o kilkaset km, to wolałbym wziąć kurs za 40EUR i mieć forsę od ręki.

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 239
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #48 dnia: 16-01-2018, 13:41:52 »
Zbig wariacie

Wiadomo, że auto z każdym dniem traci na wartości, ale to nie oznacza, że mamy kupować od razu uszkodzone.... To nie gitary w stylu vintage

No tak... ale może rysy na przedmiotowym aucie zostały zrobione przez jakiegoś pijanego celebrytę? Wtedy Toyota może zażądać nawet dopłaty za "wartość dodaną"...

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 264
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #49 dnia: 16-01-2018, 14:36:45 »
2-3 godziny jechala do Włoch laweta z Polski??? Jakim cudem??? Może byli już we Wloszech?
W zaistniałej sytuacji kazałbym to polakierować i wziął na to kwit (na wypadek późniejszej odsprzedaży). Dodatkowo niech dorzucą ze 2 przeglądy gratis (lub coś innego). Wiem, że to droga na skróty, ale w tym przypadku chyba jedyna sensowna.
Wybacz - nieprecyzyjnie to opisałem. Jechaliśmy do Włoch, auto padło jeszcze w Czechach. Jakieś 3h trwała podróż lawety wysłanej z najbliższego punktu przy granicy jeszcze z Polski. Droga powrotna pod dom zajęła lawecie jakieś 5h.

Offline Barti

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #50 dnia: 16-01-2018, 16:22:52 »
 Targuj się niech dorzucą opony letnie, felgi ,przeglądy (to co zaproponują pomnóż razy x2). A teraz na chłodno, wiem każdy odbiera swoje ukochane wymożone nowe pachnące autko - dla niektórych jest to tylko przedmiot. Ja swoje odebrałem w kwietniu w sierpniu po powrocie z wakacji już miałem ślady po kamieniach (wielkości główki od szpilki) na masce - ale to tylko auto. Dzisiaj jadąc do pracy dostałem szprycę z jadącej naprzeciwko piaskarki - aż nie chce mi się myśleć co zobaczę po tym jak umyję auto. Wytarguj się ile da i odbierz auto - nie będziesz z latarką biegał, brud, słonce wszystko przykryje a uwierz mi swirale latem nie będą już Cie drażnić. Powodzenia
Corolla E12 HB 1.4 D4D SOL => Auris II FL 1.6 Comfort

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 859
  • Płeć: Mężczyzna
  • E18_Prestige_MultidriveS
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #51 dnia: 16-01-2018, 19:25:24 »
Dopytam tylko, jak zamawia się nowe auto to kiedy znany jest jego nr VIN? Dopiero po odbiorze? Czy jak już wyjedzie z fabryki itp? Bo nie chcę znów snuć teorii spiskowych ale czuję swąd, że za gotówkę to idą kryształki a jak ktoś ma pętlę na szyi to może da radę wcisnąć bubel 
Do czasu odbioru i rejestracji samochodu, na stronie moja toyota posługujemy się numerem zamówienia i na podstawie tych danych wiemy jaki jest status naszego  dupowozu (zamówiony, zbudowany, w drodze do kraju , u dealera etc)

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 264
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #52 dnia: 23-01-2018, 14:35:43 »
No to jak tam @Kaktony się zakończyło - nie trzymaj nas w niepewności...

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 320
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #53 dnia: 12-02-2018, 16:45:03 »
wykorzystał i zwiał ;-)

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #54 dnia: 12-02-2018, 18:49:18 »
Ostatnio był w kinie film morderstwie w orient expressie. Może Kaktony odmówił odebrania samochodu i mamy dzisiaj morderstwo w salonie toyoty ;)
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline hejkumtejkum

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #55 dnia: 13-02-2018, 19:10:01 »
Faktycznie auto ma przebieg 8 km więc po myjniach nie jeździło, rysy powstały prawdopodobnie w salonie. Zresztą nie ma znaczenia gdzie ale faktycznie w grę wchodzi duży rabat ewentualnie odstąpienie od umowy.

A myślisz że do przebiegu który jest wyświetlany w samochodzie można mieć zaufanie? Naprawiałem auto w ASO i przebieg przy odbiorze był taki sam jak przy przekazaniu, ale paliwa było znacząco mniej. Były też inne poszlaki świadczące że samochodem ktoś jeździł po drogach np. wyłączone wykrywanie przekroczenia pasów. Oni z pewnością mają techniczne możliwości żeby wpływać na wskazania licznika. Poza tym jeśli myjnia jest oddalona o 3 km. od salonu to spokojnie da się w obie strony obrócić, ja przy odbiorze nowego samochodu w salonie miałem 1 km. na liczniku.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1761
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #56 dnia: 13-02-2018, 20:40:40 »
Myjnie mają w salonie a nie 3km od salonu :D

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 264
Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #57 dnia: 13-02-2018, 21:19:42 »
wykorzystał i zwiał ;-)
Ani nie zadzwoni, ani nie napisze...

Toyota Klub

Odp: Odbiór Toyoty Auris w salonie - problem
« Odpowiedź #57 dnia: 13-02-2018, 21:19:42 »