Witam Wszystkich,
Jestem tutaj nowy i zarejestrowałem się by znaleźć rozwiązanie problemu.
W moim Yarisie SP9 2007 mam następujący problem.
Zarówno na LPG jak i na benzynie przy przyspieszaniu mruga check engine (P301) Cylinder1 missfire detection bank1.
oprócz tego od dłuższego czasu świeci się check P420 (Katalizator).
Ostatnio doszły komunikaty o Lambdzie itp.
Instalacja gazowa Stag 200,
Do niedawna nie było dosłownie żadnego problemu, zarówno na bezynie i LPG wszystko działało super.
poniżej opis co się dzieje:
1. Początkowo kontrolka CE mrugała sporadycznie na podjazdach na zimnym silniku, ale tak, że wydawało mi się, że mi się zdaje. Wszystko było OK. Byłem na przeglądzie instalacji , wymiana filtrów, świec... dbam o te rzeczy na czas.
2. Ustarka się nasilała, ze sporadycznych mrugnięć, przeszło w regularne mruganie przy przyspieszaniu, nawet na ciepłym silniku.
Zawsze na biegu 4 i 5 przy około 2,5tys obr/min. PRzy osiągnięciu 3tys przestaje mrugać i auto zaczyna jechać normalnie.
Akumulator wymieniłem na nowy, jednak musiałem wyciągnać stary i pojechać po nowy. Tutaj może być błąd. Ale sprawdzę. Doszło do resetu ECU i to na ciepłym silniku. Ale na drugi dzień zrobiłem rozgrzanie się na jałowym po ponownym resecie - nie pomogło.
3. Co już sprawdziłem, wymieniłem i u kogo byłem.
początkowo odwiedziłem mechanika, gdyż sprawa dzieje się i na benzynie i LPG.
Sprawdziliśmy:
1. Kompresja: C1=6,9; C2=7,1; C3=7,2; C4=7,2 bar.
2. Próba szczelności głowicy płynem wykrywającym CO2 - negatywny skutek.
3. Cewki zapłonowe - zamieniane miejscami - pomimo tego błąd nie wędrował za zmianą.
4. Nowe świece - nic nie pomogło,
5. Nowe filtry- powietrza i inne.
6. Rozebranie listwy wtryskiwaczy benzynowych, zamiana miejscami, - nic..
7. pomiar oporności wtryskiwaczy (17ohm) - w normie.
8. Testerem OBDII sprawdziłem ustawienia ECU na biegu jałowym (kiedy telepie silnik) - bardzo nierówno pracuje.
Długoterminowa korekta wtrysku paliwa +28% ponad!!!. Rzeczywiście auto pali jak smok (7,3l benz)
9. Sprawdziłem także czy z sond Lambd idzie jakieś napięcie, bez dodania gazu pokazują obydwie 0,085V po podaniu gazu wartość skacze... ale bez regularności. - nie wiem czy to dobrze czy źle.
10. Po rozgrzaniu silnik nie pracuje wcale lepiej co kiedy jest zimny, no poza hałasem, ale z rury wydechowej słychać prychanie przerw zapłonu.
11. Przepływomierz przeczyszczony chemią, i reset ECU ... nic.
Ponad powyższe, nie stwierdziłem nieszczelności w układzie podciśnienia, ale i to jest ciekawe.
Jeden mechanik polecił przełączenie na GAZ i sprawdzenie reakcji silnika na "odcięcie paliwa" poprzez chwilowe zaciśnięcie wężyka kombinerkami.
Wyobraźcie sobie koleżanki i koledzy, że Cyl 2,3,4 wyrażnie się dławił, a Cyl1 gdzie usterka jest - po zaciśnięciu wężyka brak reakcji.
To samo po odpięciu kabla wtryskiwacza benzynowego w trybie pracy na benzynie. Dopiero po chwili, tak jakby czas otwarcia wtryskiwacza był za krótki.
Proszę o pomoc, jest to dla mnie duży problem, ponieważ muszę jakoś do pracy dojeżdżać, a nie chce auta dobić.