Autor Wątek: dymi na biało  (Przeczytany 2174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline raf116

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
dymi na biało
« dnia: 18-01-2018, 00:39:07 »
verso dymi na biało co moze byc przyczyna? wymienion auszczelka pod głowica przeczyszczony egr i dalej dymi na biało ale nie cały czas

Offline piasek101

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 669
Odp: dymi na biało
« Odpowiedź #1 dnia: 18-01-2018, 21:06:53 »
Powód wymiany uszczelki ?

Uszczelka oryginalna ?

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Samochód:: A II 1.6 2014
Odp: dymi na biało
« Odpowiedź #2 dnia: 18-01-2018, 21:33:30 »
Pewnie masz D4D 2.0. Biały dym, to zwykle płyn chłodniczy w komorze spalania. Jeśli przed wymianą też tak miałeś, to może wyglądać na to, że płyn dostaje się do komory spalania poprzez wżery na bloku. Sprawdź, czy ze zbiornika płynu chłodzącego jest bąblowanie spalinami i czy z kilometrami ubywa płynu. To może być znana i dość dobrze opisana wada konstrukcyjna tych silników.  Kolejna wymiana uszczelki przy tej wadzie nie pomoże. Zrób diagnozę w dobrym warsztacie "od Toyot".
Spalanie - Motostat.pl

Offline Proximm

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: dymi na biało
« Odpowiedź #3 dnia: 27-01-2018, 17:39:18 »
Pewnie masz D4D 2.0. Biały dym, to zwykle płyn chłodniczy w komorze spalania. Jeśli przed wymianą też tak miałeś, to może wyglądać na to, że płyn dostaje się do komory spalania poprzez wżery na bloku. Sprawdź, czy ze zbiornika płynu chłodzącego jest bąblowanie spalinami i czy z kilometrami ubywa płynu. To może być znana i dość dobrze opisana wada konstrukcyjna tych silników.  Kolejna wymiana uszczelki przy tej wadzie nie pomoże. Zrób diagnozę w dobrym warsztacie "od Toyot".
Zależy jaki rocznik.
"Niestety, znaczna liczba silników serii AD produkowanych do 2009 r. cierpiała z powodu wady fabrycznej - erozji bloku silnika na połączeniu z głowicą. Producent wymienił wiele silników na gwarancji. W obecnie produkowanych autach problemu już nie ma."
(..)
Erozja bloku silnika.
Na styku aluminiowego bloku i aluminiowej głowicy pojawiają się mikroubytki. Płyn chłodniczy zaczyna rozrzedzać olej. Naprawa wymaga demontażu głowicy, wymiany uszczelki i splanowania bloku, żeby pozbyć się ubytków. Tyle że można taką operację wykonać tylko jeden raz - potem nie ma już możliwości szlifowania bloku, bo zachodzi niebezpieczeństwo uderzenia tłoków o zawory. Awaria ujawnia się po przebiegu od 100 do 180 tys. km, w zależności od sposobu eksploatacji. W wielu samochodach (głównie Avensisach II) silnik naprawiano lub wymieniano na gwarancji. Ponoć jedną z przyczyn problemów był płyn chłodniczy źle reagujący z aluminium. Jeśli danego użytkownika nie obejmuje naprawa gwarancyjna, powinien już szykować nawet 6-7 tys. zł...
(..)
Na pocieszenie: od 2009 r. jest już znacznie lepiej i te silniki AD można polecić."

za http://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1070273,nPack,3 artykuł z 2013 roku.

Offline LukaszP

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: dymi na biało
« Odpowiedź #4 dnia: 16-09-2018, 21:42:45 »
Ja pojechałem do ASO. 166zł zmiana softu silnika i po problemie


 

Beesafe.pl