Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik  (Przeczytany 1460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« dnia: 22-01-2018, 15:47:04 »
Panowie czy ktoś stosował może FEBI BILSTEIN G12++ 37400? Spełnia specyfikację Toyoty "TOYOTA 00272SLLC2" czyli praktycznie Toyota Super Long Life. 9l (wystarczająca na oba obwody w silniku 1.8) kosztuje około 200zł (poprawiam, mniej bo 1,5l koncentratu mamy 3l płynu wiec około 100zł) gdzie orygniał jest ponad 2x droższy...

Ktoś stosował? Osobiście jestem skłonny skoro spełnia normę Toyoty ale chciałem się upewnić i spytać bardziej doświadczonych.

http://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-chlodnicy-febi-bilstein-37400,0-101-37400-659816.html

Strona producenta:

https://partsfinder.bilsteingroup.com/pl/article/febi/37400

Toyota mówi:



wszystko się zgadza...
« Ostatnia zmiana: 22-01-2018, 16:05:25 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Jakub.S83

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #1 dnia: 22-01-2018, 16:52:57 »
W Toyocie go jeszcze nie używałem ale lałem go do kilku moich poprzednich samochodów przez ładnych parę lat.
Również był w postaci koncentratu. Mogę śmiało polecić jeśli spełnia normy.
Toyota Prius ZVW30 FL - 2014 - *** KEEP CALM and drive a PRIUS ***

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #2 dnia: 23-01-2018, 09:46:12 »
Co to jest? Na pewno płynie tam płyn chłodzący i ma związek z ogólną pojemnością układu bo:



Czy to jakaś "zaślepka" układu dogrzewania katalizatora - Exhaust Heat Recirculation System? Czy ktoś ma coś więcej?


« Ostatnia zmiana: 23-01-2018, 09:49:25 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #3 dnia: 23-01-2018, 18:01:14 »
Dział obsługi klienta:
Witam, Art. 37400 FEBI BILSTEIN jest odpowiedni według nr. oryginału TOYOTA 00272SLLC2 i spelnia normy tego produktu. Z szacunkiem, Czesciauto24!

Czy stała się nasza odpowiedź przydatna dla Państwa? W przypadku gdy powstaną pytania ponownie, prosimy, od razu skontaktować się z działem obsługi klienta.

Autodoc GmbH
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Berlin Deutschland
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline spider

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
  • PIIHSDlift Iconic
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #4 dnia: 27-09-2018, 16:39:21 »
W instrukcji pojazdu którą zacytowałeś jest "non-silicate"  czyli bez krzemianu.
Polska instrukcja brzmi:
W celu uniknięcia problemów
technicznych stanowczo zalecane
jest stosowanie wyłącznie niskokrzepnącego
roztworu na bazie glikolu etylenowego,
nie zawierającego krzemianów, amin, azotynów
ani boranów, wytwarzanego z wykorzystaniem
technologii wysoce trwałych hybrydowych
kwasów organicznych. Zalecane jest stosowanie
płynu ?TOYOTA Super Long Life Coolant?,
jednak dopuszcza się stosowanie odpowiadających
mu jakością zamienników.

Czyli wg informacji na stronie febi to powinien być płyn G12+:

febi posiada w ofercie płyny do chłodnic, które nie różnią się barwą. Wszystkie trzy płyny do chłodnic febi 19400 (G12+), 37400 (G12++) oraz 38200 (G13) są identyczne pod względem optycznym ? zastosowano kolor fioletowy. I chociaż wszystkie trzy są oparte na bazie glikolu monoetylenowego (MEG), różnią się od siebie:

Płyn do chłodnic febi 19400 (G12+) nie zawiera krzemianu ani gliceryny
Płyn do chłodnic febi 37400 (G12++) zawiera 400-500 mg/l krzemianu, ale nie zawiera gliceryny
Płyn do chłodnic febi 38200 (G13) zawiera 400-500 mg/l krzemianu oraz 20% gliceryny jako składnik bazowy

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/10367/koncentrat-do-chlodnic-febi-o-specyfikacji-vw-g13

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #5 dnia: 27-09-2018, 18:33:40 »
Linkując stronę, którą podałeś jest również tabelka:

febi   VW   Krzemian   Gliceryna   Informacje dodatkowe
19400   G12+   0 mg/l   0   Zastąpiony przez G12++ = febi 37400
37400   G12++   400-500mg/l   0   Zastąpiony przez G13 = febi 38200
38200   G13   400-500mg/l   0,2   Obecna wersja

Więc chyba jest ok. Jak na razie 70tys bez problemów. Informacja jest więc niejednoznaczna. Mam opakowanie z płynem w bagażniku, sprawdzę co jest na etykiecie.

Póki co może to coś da:

https://partsfinder.bilsteingroup.com/pf-document/sdb37400_PL.PDF
« Ostatnia zmiana: 27-09-2018, 18:38:35 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 440
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #6 dnia: 27-09-2018, 21:11:39 »
Czemu kombinujecie z zamiennikami jak oryginał jest tani i bardzo żywotny? Robicie rocznie 100tyś? wtedy może byłoby to uzasadnione...

Offline Wojak WRO

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #7 dnia: 27-09-2018, 21:13:19 »
Z całym szacunkiem  (wiem co to oznacza) dla Febi Bilstein ten febi bilstein to za przeproszeniem "napis na kondomie".

Tak samo jak inne quasi prosucenci części samochodowych jak BluePrint, Ashika, JapanParts itp.

Wszystkie płyny oznaczone jako G12, G12+, G12++ to tak naprawdę konfekcjonowane produkty BASF o nazwie Glysantin.

I żaden z nich nie spełnia ma specyfikacji, która była by zgodna z toyotowską TSLLC.
I żaden Glysantin nie jest zaaprobowany przez TMC
A to że ta stronach internetowych jest tak napisane, to ściema.

Toyotowski SLLC nie zawiera krzemianów, zawiera fosforany (szybkie tworzenie ochronnej powłoki na aluminium) i zawiera sebacyniany.

Żaden inny płyn nie ma takiej kombinacji składników.
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 440
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #8 dnia: 27-09-2018, 21:24:34 »
Dokładnie, zamiennik nigdy nie jest taki sam jak oryginał (w 99,9 jest gorszy), dotyczy to wszystkiego.
Rozumiem oszczędzanie mając auto szwabskie czy francuskie, gdzie co chwile coś trzeba robić, ale w Priusie??? Chyba nie ma bardziej wdzięcznego auta i wartego każdej wydanej zł.

Offline blarau

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #9 dnia: 12-11-2018, 12:13:12 »
Ja wymienilem 4 lata temu na jakis pierwszy lepszy. dziala jezdzi nie ma problemow. Cos mi sie wydaje ze rozowy nie rozowy to chyba nie ma znaczenia. przeciez to plyn chlodniczy. Gdyby nie mrozy woda destylowana bylaby ok. Nie wydziwiajcie.

Offline Wojak WRO

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #10 dnia: 12-11-2018, 12:20:48 »
Z takim podejściem to lej E85 do baku. To benzyna i to benzyna.
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline sowapl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #11 dnia: 12-11-2018, 15:45:11 »
Ja wymienilem 4 lata temu na jakis pierwszy lepszy. dziala jezdzi nie ma problemow. Cos mi sie wydaje ze rozowy nie rozowy to chyba nie ma znaczenia. przeciez to plyn chlodniczy. Gdyby nie mrozy woda destylowana bylaby ok. Nie wydziwiajcie.
Nie....z tą wodą to jednak przesada. Albo chcesz zaognić dyskusję w wątku albo naprawdę nie wiesz o czym piszesz.

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 440
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #12 dnia: 12-11-2018, 19:12:42 »
a później kolejny właściciel wydaje fortunę na naprawy takich "oszczędzających". Dłużej szukacie zamiennika niż wziąć się do roboty i zarobić taką śmieszną różnicę w cenie. Nie ogarniam tego. To tak samo jest uzasadnione jak jazda na drugi koniec miasta bo coś jest 10zł tańsze.

Offline blarau

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #13 dnia: 13-11-2018, 11:33:31 »
chodzi o to, ze tym sposobem mozna szukajac zamiennikow stac sie specjalista od skladu chemicznego plynow chlodzacych. a ja po prostu mysle ze to kosztuje duzo czasu a roznicy duzej nie ma.

moj dobry znajomy jest dyrektorem serwisu toyoty w warszawie. Zawsze dzwonie do niego po rade. I na pytanie dotyczace plynow mowi " a czy ty myslisz ze toyota ma swoje fabryki oleju i plynu chlodzacego?" to jest jakis mobil czy inny castrol oklejony etykieta TOYOTA GENUINE i dolozone 50% ceny. ja szukalem tych informacji i roznice na prawde sa znikome. w koncu stwierdzilem ze to szkoda czasu i pieniedzy.

Wiec opcje sa dwie. Jedna - serwis i nie tracic czasu na myslenie i szukanie
Druga - wlac cokolwiek o podobnych parametrach.

Ta sama sytuacje mialem z klima. W serwisie naprawa lacznie z wymiana sprezarki 7 000 a u innego mechanika w waw 5 000. z tym ze w serwisie kolega mi powiedzial ze oni i tak samochod oddadza do tego mechanika co chce 5 000.

Serwis ma sens jak mamy gwaracje i jak nie chce nam sie zastanawiac i szukac godzinami co lac.

Czzy jest ktos kto leje inne oleje i plyny chlodzace i ma jakies problemy? A jezeli jest, to czy moze to jakos udowodnic?
To samo jest ze skrzynia CVT nigdzie nie ma inf o wymianie ale kazy ze strachu wymienia i potem dziwi sie ze olej mial ciemny. A jaki ma byc po 200 000 km i np 10 latach :) Na Priuschat jest wielu co nigdy nie wymienialo i maja po 300 000, a juz tak ogolem to nie znalazlem nikogo komu sie ta skrzynia zepsula. Wiec juz jak tak wszyscy wierni sa serwisom i plynom tylko oryginalnym to czemu nie wierza serwisowi i plyn przykladniowy wymieniaja?

Na serwisach aukcyjnych jest obecnie masa olejow i innych plynow obrandowancyh nalepka TOYOTA a sa w cenie zwyklego taniego oleju. Ktos na prawde mysli ze ma tam jakis super japonski toyotowski olej ?
Owszem ma. Olej.. jak olej. To samo z plynem do chlodnicy.

oczywiscie nie tyczy sie to nowych samochodow gdzie jezdzi sie do serwisu w celu utrzymania gwarancji.
« Ostatnia zmiana: 13-11-2018, 12:03:30 wysłana przez blarau »

Offline blarau

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #14 dnia: 13-11-2018, 12:38:01 »
do WOJAKA WRO

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=xquf9qXWf3g
https://priuschat.com/threads/prius-runs-on-e85.178132/

da sie.

Ale to chyba juz temat nie na ten watek. Bo tu rozmowa o plynach serwisowych nie o paliwie.

Przy takim podejsciu powinienes powinienes byc w szoku jak widzisz Priusa do ktorego pompuja LPG :)
« Ostatnia zmiana: 13-11-2018, 12:43:11 wysłana przez blarau »

Toyota Klub

Odp: Wymiana płynu chłodzącego inwerter i silnik
« Odpowiedź #14 dnia: 13-11-2018, 12:38:01 »