Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Toyota Auris 1.6 VVT-i 2007, problem z nawiewem i klimatronikiem  (Przeczytany 685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pan_edward

• Toyot Leżący
  • *
Witam wszystkich, przepraszam z góry jeśli coś opiszę niefachowo - jestem laikiem w tych sprawach - od jakiegoś czasu w mojej Toyocie pojawił się następujący problem: klimatyzacja działa tylko na LO (podobnie zwykły nawiew - wieje zimnym tylko na LO). Zwiększając temperaturę do 16.0*C nawiew / klima zaczyna grzać (bez różnicy potem czy ustawiona jest na 16, 17, 20 czy 22*C). Dodam, że specjaliści od klimatyzacji dwukrotnie sprawdzali szczelność klimatyzacji, jest ona nabita, wszystko jest pod względem mechanicznym według nich w porządku. Zwróciłem się z tym problemem do elektromechanika, który naprawiwszy błąd z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji (problem na łączeniu wtyczki) stwierdził jeszcze dwa błędy: obu czujników nasłonecznienia (uszkodziły się oba naraz?). Dodatkowo odkryliśmy, że silniczek otwierający wlot powietrza na LO jest całkowicie zamknięty (przy włączonej klimie) natomiast przy zwiększeniu temperatury do 16*C itd. robi jakby pełny obrót, a nawet więcej. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym lub wnioskując po opisie ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Offline bartoleqq

• Toyot Leżący
  • *
Odp: Toyota Auris 1.6 VVT-i 2007, problem z nawiewem i klimatronikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 23-01-2018, 23:25:05 »
A to nie jest dobrze? Skoro na zewnatrz jest 0 stopni,  a chcesz 16 w aucie to na poczatku musi grzac. Klima chłodzi w lecie(obniży temperature w aucie) ,  a w zimie bedzie ci grzala az osiagnie zadana temperature, dodatkowo osusza powietrze. Ustawiajac ma LO bedzie zawsze chlodzila minimalna temperatura jaka moze dac.

« Ostatnia zmiana: 23-01-2018, 23:28:58 wysłana przez bartoleqq »

Offline pan_edward

• Toyot Leżący
  • *
« Odpowiedź #2 dnia: 24-01-2018, 10:23:25 »