Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Szarpie i trzęsie  (Przeczytany 2225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Polima

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Szarpie i trzęsie
« dnia: 29-01-2018, 16:41:45 »
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Priusów.
Mam mały problemik. Kiedy delikatnie przyspieszam wtedy trzęsie się silnik, tak jakby szarpał. Jak dodam więcej gazu silnik pracuje równo. Jak powoli i delikatnie się rozpędzam albo chcę jechać jednostajnie delikatni podtrzymując gaz wtedy właśnie szarpie i trzęsie. Nie wiem czy to silnik, czy może coś innego. Sytuacje te mają miejsce jak silnik jest ciepły. Jak jest zimny jest ok. Dodam, że wymieniłem świece, cewki i przepływomierz. Czy może mi ktoś coś doradzić?

Offline wito

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • auto-niemcy
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #1 dnia: 29-01-2018, 22:13:49 »
mialem wiele toyot, zawsze benzyniak, i w wielu zauwazylem, ze przy okreslonych obrotach auto wpada w wibracje. Obserwuje to nawet w moim dwuletnim prius+.

Ale szarpania nie umiem wytlumaczyc.
auto-niemcy.prv.pl

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #2 dnia: 30-01-2018, 10:49:58 »
Witam. Przydaloby sie wiecej informacji o samochodzie . Ktory model , rok , przebieg , jaki olej  . Czesci ktore wymieniles kupiles nowe czy poprostu inne uzywane . Info o bledach lub ich braku .
Pozdrawiam

Offline Polima

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #3 dnia: 31-01-2018, 11:54:56 »
Samochód ma 182 tyś. Przebieg realny sprawdzony w Toyocie. Rocznik 2013, model Prius Plus. Olej i świece wymieniane w Toyocie. Cewki Denso - nowe, przepływomierz Denso - nowy. Nie ma żadnych informacji o błędach.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #4 dnia: 31-01-2018, 14:21:13 »
Polima, można to zrobić samodzielnie, jak już pisałem innej osobie z trzęsawką. Czyszczenie EGR i kolektora dolotowego... manuale na youtube.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Polima

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #5 dnia: 31-01-2018, 15:28:46 »
Już to zrobiłem. Ale okazało się co innego. W toyocie w ASO stwierdzili, że na 99% jest to sprzęgło zespolone między skrzynią a silnikiem. Szukam teraz warsztatu, który mi to wymieni. Jak coś odezwę się. Pozdrawiam

Offline Polima

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #6 dnia: 08-02-2018, 12:20:23 »
Po demontażu skrzyni wyszło, że to tzw. sprzęgło zespolone czyli fachowo "tłumik drgań skrętnych" jest dobre. Pozostało mi wymienić skrzynię, bo nic innego tam nie mogło ule awarii. Dodam tylko, że chyba ktoś przede mną nie wymieniał oleju w skrzyni. Olej w mojej skrzyni okazał się gęsty i czarny jak smoła. Wymieniam skrzynię i zobaczę jakie będą efekty.

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 358
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #7 dnia: 08-02-2018, 13:40:21 »
Koledzy, a czasami w Prius Plus to skrzynia nie jest inna niż w zwykłym?

Offline wito

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • auto-niemcy
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #8 dnia: 12-02-2018, 10:38:01 »
Cewki Denso - nowe, przepływomierz Denso - nowy

Polima, tak przy okazji, czemu ty musiales wymieniac takie rzeczy przy takim smiesznym przebiegu? Jakie miales objawy, ze musiales wymieniac przeplywomierz czy wlasnie cewki? Po lekturze rozmaitych forum w roznych krajach spodziewalbym sie jednak po priusie przynajmniej 300.000km, zanim wyjda podobne atrakcje...
auto-niemcy.prv.pl

Offline Glider

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #9 dnia: 12-02-2018, 16:07:22 »
Koledzy, a czasami w Prius Plus to skrzynia nie jest inna niż w zwykłym?

Według specyfikacji z Toyoty sama przekładnia e-CVT (PSD) powinna być identyczna, bo przełożenie jest takie samo, 2.683
Natomiast przełożenie na mechanizmie różnicowym dyferencjale) jest inne
Prius 3.267
Prius+ 3.7

Offline P0RCIN

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 150
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #10 dnia: 01-03-2018, 22:49:52 »
Teraz przy niskich temperaturach zdaje się ,że mi trochę poszarpuje jak jadę wolno.
Na myśl przyszedł mi egr bo stukło już 260 tysięcy na liczniku.
Pewnie w rurce prześwit się już pomniejszył.
Zaślepiał już ktoś kiedyś? Ale tak, żeby check sie nie zapalał.
Myślę o zaslepieniu bo do czyszczenia calego to chyba trzeba płyn wypuścić?
Co myślicie?
Może do testu odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy bedzie lepiej?

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #11 dnia: 02-03-2018, 08:57:29 »
Witam .
Nie trzeba spuszczac calego plynu . Jak zaslepisz EGR to zaswieci sie chceck engine . Jak odepniesz wtyczke to tez zaswieci sie check engine ale bedziesz mogl sprawszic czy szarpanie to wina EGRu . Jezeli bedziesz jezdzil z wylaczonym EGR przez dluzszy czas to chlodniczka bedzie pozniej zatkana w 100% i po ponownym podlaczeniu lampka nie zgasnie .  Przy takim przebiegu to bardzo mozliwe jest ze chlodniczka EGRu jest juz prawie calkowicie zatkana i czyszczenie samej rurki pomiedzy zaworem egr a kolektorem nic nie da . Tutaj jest filmik jak sie zabrac do czyszczenie tego "ustrojstwa" .
https://youtu.be/2_Hr2tAK7-c
Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze dobrym jak nie najlepszym pomyslem jest kupienie samej chlodniczki na allegro za 50zl . Namoczenie jej w nafcie albo benzynie ekstrakcyjnej na jeden dwa dni . Przeplukanie jej myjka cisnieniowa i dopiero taka uzyc do podmianki . Uwazam tak dlatego ze czyszczenie swojej wlasnej chlodniczki nie jest takie proste i jezeli ktos potrzebuje uzywac samochodu w ten sam dzien moze miec problem z pozadnym jej wyczyszczeniem . Moja byla tak zatkana ze po wlaniu nafty przez jedna dziure nawet kropla nie wyplynela po drugiej stronie . Czyszczenie samego zaworu EGR jest proste . Wazne jest zeby przy takiej akcji wyczyscic kolektor dolotowy a szczegolnie male otwory wewnatrz kanalow . Przez nie wpadaja spaliny i przewaznie sa prawie calkowicie zatkane . Link do filmu .
 https://youtu.be/579M-4wPSUI
Dodam ze po odkreceniu kolektora warto zwrocic uwage na uszczelke . Jezeli jest plaska nalezy ja wymienic . Nie wiem ile w PL ale w UK zaplacilem za nia 11? numer seryjny jakby ktos potrzebowal 17177-37030 .
Jezeli zabierasz sie do tej akcji majac chlodniczke EGR na podmianke i robisz to pierwszy raz to trzeba przeznaczyc na to 3-4 godziny . Kolejny raz to juz 1,5h . Uwazam ,ze warto wyczyscic ten uklad . Roznica w pracy silnika jest znaczna ,czy rozwiaze problem szarpania , nie wiem . Szarpanie moze byc spowodowane wieloma innymi czynnikami . Np zabrudzonymi wtryskiwaczami .
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 02-03-2018, 09:03:53 wysłana przez Pawadam »

Offline P0RCIN

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 150
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #12 dnia: 02-03-2018, 18:22:06 »
Dzięki Kolego za wyczerpującą odpowiedź.
Dzisiaj rano jak jechałem to tak zacząłem podejrzewać że to może nie być poszarpywanie związane z pracą silnika.
Przy takim siarczystym mrozie zawieszenie robi sie twarde i czuć dosłownie każdą nierówność. Może dlatego odniosłem wrażenie delikatnego szarpania.
Poczekam z diagnozami aż będzie w plusie ,wtedy się okaże czy nie jestem przeczulony ;)

Offline czakula

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Prius Plus 2013
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #13 dnia: 03-03-2018, 18:23:49 »
U mnie takze poszarpuje. Mam zamontowane lpg (ciekly wtrysk gazu). Szarpanie wystepuje w momencie przelaczania sie z silnika elektrycznego na spalinowy, przy niskiej predkosci. Nie wiem czy jest to zwiazane z instalacja lpg , musze to sprawdzic. Instalacja jest ustawiona na silnik start/stop. Gaz byl montowany w Auto Mida Gaz Dabrowa Gornicza. Jak sprawdze czy to szarpanie wystepuje tylko na gazie czy takze na benzynie napisze raport :).

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #14 dnia: 03-03-2018, 19:50:45 »
ciekly wtrysk gazu

Jesteś pewien? Bo wątpię. A jaki masz samochód Prius IV? Napisz w stopce.
Jeżdżę na gazowni już dłuższy czas, w hybrydzie od 2 lat i powiem ci, że instalator wystroił mi instalację po łepkach. Dopiero jak się gwarancja skończyła to sam się zabrałem za temat. Dało mi też do myślenia "check engine" za bogata mieszanka (pisałem na forum). W normalnych nastawach auto było zalewane itp. Na prawdę trzeba się dobrze przyłożyć żeby je dobrze wystroić (ja stroiłem sam po korektach STFT i LTFT 2 tygodnie) i mogę powiedzieć, że jest ok ale jest jeszcze parę rzeczy do dopieszczenia. Możliwe że przy przełączaniu HV - spalina (LPG - ciepły start) silnik jest zalewany i niedługo (za pół roku może wywali ci check engine bo silnik już nie będzie miał czym skorygować mieszanki). Jeżeli instalka jest jeszcze na gwarancji to podjedź to instalatora i powiedź zeby ci wystroił auto z naciskiem na: jazdę z małym obciążeniem - najlepiej lekka górka i zwalniamy ze 100km/h do 80km/h na granicy wyłaczenia silnika (w zakresie MAP 0.30 do 0.60 bar LPG bez korekt baaaardzo zalewa wtedy), kolejne po obrotach (ja mam dodane powyżej 3500/min bo jest za ubogo np.), i 2 fazy ładowania baterii na postoju (2 punkty w zakresie MAP 0.30 do 0.60 bar sprzeczne ustawieniami do tych podczas jazdy). Jak widzisz trochę tego jest i zarezerwuj sobie przynajmniej dobre 2 godziny jazdy.
« Ostatnia zmiana: 03-03-2018, 20:03:46 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Toyota Klub

Odp: Szarpie i trzęsie
« Odpowiedź #14 dnia: 03-03-2018, 19:50:45 »