Autor Wątek: Nowe auto ściąga na prawo  (Przeczytany 12553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Nowe auto ściąga na prawo
« dnia: 07-02-2018, 19:59:48 »
Witam wszystkich forumowiczów i moderatorów. Jestem tu nowy, więc jeśli coś poszło mi nie tak z wpisem, proszę o wyrozumiałość i wskazówki. Niedługo się wprawię. Zarejestrowałem się na tym forum, bo właśnie stałem się posiadaczem nowej, z salonu Toyoty Auris II 1,6 valvematic. Mój problem polega na tym, że zaraz po wyjeździe z salonu zauważyłem, że auto ściąga na prawo. W aucie założone są zimowe opony, kupione w salonie razem z autem. Serwis sprawdził zbieżność, która była prawidłowa, zamienił koła tył na przód i nic to nie pomogło. Auto poszło po raz drugi do serwisu. Znów sprawdzali zawieszenie i mówili, że przesunęli podłużnicę, bo podobno można to w Aurisie zrobić. Auto nadal ściągało. W tej chwili samochód stoi od kilku dni w serwisie, bo mieli zrobić pomiary i sprawdzić, dlaczego auto ściąga, a ja dostałem zastępczą hybrydę. Podobno wyszło, że to wina opon. Podobno sprowadzili nowe opony i na jutro mam zaproszenie po odbiór auta i na jazdę próbną. Dealer i serwis Toyota Auto Park Lublin. Co mnie zaskakuje, to to, że zastępcza hybryda również ściąga na prawo. Opony ma Dunlop Winter Sport 5, klasa premium. Tu też byłaby wina opon? Miałem 4 nowe auta z salonu różnych marek, nie raz zmieniałem opony letnie i zimowe i nigdy nie miałem z tym żadnego problemu. Dwa moje obecne stare auta prowadzą się prościutko, jak po napiętym sznurku. Proszę forumowiczów o informację, czy możliwe, żeby nowe auto ściągało? Miał ktoś podobny problem z nowym autem z salonu? Będę wdzięczny za odpowiedzi.
 
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline Adam1985

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #1 dnia: 08-02-2018, 07:10:52 »
Dzisiaj sprawdzę swoją Auriskę. Ma ok. 3 tygodni. Nowa z Salonu.

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #2 dnia: 08-02-2018, 08:21:30 »
. Proszę forumowiczów o informację, czy możliwe, żeby nowe auto ściągało? Miał ktoś podobny problem z nowym autem z salonu? Będę wdzięczny za odpowiedzi.
 
Możliwe to jak opisałeś to jest, ale nie powinno tak się dziać.
Raz jak mi ściągało na którąś ze stron okazało się że była duża różnica w ciśnieniu pomiędzy kołami.
A u ciebie oprócz opon mogła być również źle ustawiona geometria
Obi

Offline sebastiw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla TS 2.0
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #3 dnia: 08-02-2018, 09:41:29 »
Ciśnienie w oponach może nieźle namieszać, ale na pewno było to sprawdzane.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #4 dnia: 08-02-2018, 18:36:39 »
U mnie też ściąga na prawo w hybrydzie. Mogę robić korekty po dziesiątki razy i tak pomalutku zacznie ściągać do pobocza. Już się przyzwyczaiłem. A może po prostu nigdy nie mam pewności że droga jest idealnie w poziomie to raz a napewno nie jest bo każda nawierzchnia jest najwyższa na srodku by woda spływała na pobocza a dwa zauważyłem że nawet na drodze polnej wystarczy puścić kierownicę i samochód sam się kieruję koleinami. Poprzednia auriska była troszkę sztywniejsza i koła same tak lekko nie skręcały na boki bo tak im było lżej może to też przyczyna.
« Ostatnia zmiana: 08-02-2018, 19:21:14 wysłana przez Stivo »

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #5 dnia: 08-02-2018, 23:12:33 »
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i informacje. Dziś odebrałem auto z serwisu. Jest już prawie dobrze, na tyle dobrze, że jeszcze nie mam pewności, czy to wina auta, czy pochylenia drogi, jak napisał kolega wyżej. Jak wjadę na środek drogi, to auto idzie chyba dobrze, a jak jadę swoim prawym pasem, to czasem mam wrażenie, że delikatnie znosi na prawo, więc to może być rzeczywiście wina drogi. Serwis założył nowe opony. Jest to prawda, bo na poprzednich oponach na dwóch lewych felgach nałożone było ciężarków niemal na pół koła, a teraz jest na jednym 3 a na drugim 2, więc poprzednie opony były jakieś wadliwe. Może wcisnęli mi jakiś kit, myśląc że je upłynnią a ja się nie zorientuję, nie wiem. Na bujaniu się do serwisu i do domu /70 km w jedną stronę/ zrobiłem jakieś 550 km + 180 km  :wallbash: wyjeździli niby na testy, jak auto stało ostatnio w serwisie / z pewnością zrobili sobie auto służbowe na kilka dni  :-(/ + prywatnie zrobiłem najwyżej 150 km  :embarassed:. W końcu auto już w domu w garażu, a ja dopiero teraz zaznałem nieco spokoju  :-)
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #6 dnia: 09-02-2018, 06:34:46 »
Zgadza się, na środku drogi jakby ustępowała wada o ile to nie zakręt. Na początku wrażenie ciężkie ale to chyba po prostu wina a może i zaleta czegoś co jest winne od skrecania. Nie znam się niestety

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #7 dnia: 09-02-2018, 07:54:28 »
Właśnie jechałem do pracy i oba pasy krajówki były chwile wolne więc jechałem lewym pasem przy białej lini i również ściągalo tyle że w stronę pobocza. Więc raczej napewno to nie mechaniczne uszkodzenie tylko przypadłość

Offline SLK

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 123
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #8 dnia: 09-02-2018, 11:33:04 »
aby obiektywnie ocenić ściąganie samochodu w 1 stronę, trzebaby tą samą drogą (tym samym pasem) przejechać się w obie strony. Bardzo możliwe że wynika to pochyłości drogi, a układ kierowniczy jest dość wrażliwy na wszelkie nierówności i skutkuje to delikatnym ściąganiem na zewnątrz jezdni.

Offline jaclub

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 127
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #9 dnia: 09-02-2018, 12:52:44 »
Dziwne z tym ściąganiem, Ty bardziej, że dzieje się tak w nowych autach. U mnie tego nie zauważyĺem.

Offline Bartone

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #10 dnia: 09-02-2018, 17:06:56 »
Wg. Mnie nowe oponiska muszą się obtoczyć do auta tym bardziej że stały na placu jakiś czas, na takie zachowanie wiele czynników może wpływać. Auris to lekkie auto lekki wiaterek w bok już zmieni drogę i będzie pchał auto gdzie gładziej się będzie toczyło koło. Kolein nie musi być wystarczy  że część drogi jest wyjeżdżone bardziej a na innej części mniej . Toyoty mają wąskie ogumienie to aż tak nie ściąga na boki jak by były takie 225-250 wtedy w koleinach albo jedziesz w prawej albo lewej inaczej się nie da.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #11 dnia: 09-02-2018, 18:10:27 »
W aurisie mam 225 i samochód sam się układa do jazdy. A przy wietrze to fakt, potrafi szarpnąć dobrze kierownicą jak mocniej zawieje.

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #12 dnia: 12-02-2018, 14:14:21 »
Proszę forumowiczów o informację, czy możliwe, żeby nowe auto ściągało? Miał ktoś podobny problem z nowym autem z salonu? Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Znajomy mechanik opowiedział mi o przypadku innej marki - nowiutkie auto ściągało klientowi na jedną stronę.
Na początku serwis nie widział problemu, potem zrzucał winę na ogumienie, niby sprawdzali zbieżność itd. itp.
Generalnie przez kilka miesięcy niczego nie poprawili a auto dalej znosiło.
W końcu jak się klient uparł (nie pamiętam czy nie zmienił ASO) któryś z mechaników odłączył wszystkie wspomagacze (TRC/VSC/ESP...) i efekt znoszenia był bardzo wyraźny.
Okazało się że rama była źle zespawana i różnica w położeniu kół wynosiła kilka centymetrów. Swoją drogą to widać jak dobrze podzespoły auta potrafią taką różnicę skompensować...
Klient otrzymał nowy samochód bo nie było możliwości naprawy takiego błędu.
Podsumowując: na Twoim miejscu sprawdziłbym pojazd w innym ASO bo coś mi się wydaje że trochę tendencyjnie podchodzą do problemu, upewnił się że zbieżność, ciśnienie itd. są w porządku.
Mam rocznego Aurisa HSD i nic nie znosi a jestem na tym punkcie wyczulony bo w Verso miałem zjazd na prawo.W Verso problem rozwiązałem bo sprawdziłem ciśnienie i była spora różnica między prawą i lewą stroną  bo jakiś leszcz z ASO się nie przyłożył przy wymianie opon. Do tego zresetowali czujniki ciśnienia więc te nie widziały problemu...
To tyle jeśli chodzi o zaufanie do ASO :) i po wymianie sprawdzam zawsze ciśnienie.
Generalnie taka kontrola ciśnienia raz w miesiącu jest dobrą praktyką.


Offline Bartone

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #13 dnia: 12-02-2018, 14:33:50 »
Zgadzam się z przedmówca ja tak robię gdy temperatura na zewnątrz się zmienia na stałe. Zauważyłem że zmiana temperatury o 10 st..C
To różnica w kole nieraz nawet 0,2 bar. Czyli duzo

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 240
Odp: Nowe auto ściąga na prawo
« Odpowiedź #14 dnia: 13-02-2018, 14:18:55 »

Znajomy mechanik opowiedział mi o przypadku innej marki - nowiutkie auto ściągało klientowi na jedną stronę.
Na początku serwis nie widział problemu, potem zrzucał winę na ogumienie, niby sprawdzali zbieżność itd. itp.
Generalnie przez kilka miesięcy niczego nie poprawili a auto dalej znosiło.
W końcu jak się klient uparł (nie pamiętam czy nie zmienił ASO) któryś z mechaników odłączył wszystkie wspomagacze (TRC/VSC/ESP...) i efekt znoszenia był bardzo wyraźny.

Czyżby słynna przypadłość BMW 5er z wchodzącej kilka lat temu na rynek serii F? To był hit - auta nieraz za 250+ k pln i samo skręca, klienci zachwyceni.


Kolega też wspomniał o dużej ilości ciężarków na kole - to świadczy o jakimś imbecylu w serwisie. Jeśli ciężarków jest ponad 30g przyklejonych, to powinno się optymalizować oponę poprzez jej obrócenie na obręczy, a nie kleić kolejne ciężarki. Niestety 99% serwisów oponiarskich nie rozumie tego (zresztą wielu z nich nawet nie potrafi prawidłowo przykręcić koła, zwykle robią to za mocno) - jak widać po raz kolejny w ASO też pracują mistrzowie.


 

Beesafe.pl