Autor Wątek: eCTV czy CTV  (Przeczytany 9309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vmaxim

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
eCTV czy CTV
« dnia: 12-03-2018, 20:54:53 »
Witam posiadaczy Aurisa hybryda z roku 2011,2012 moje pytanie jaka skrzynia biegów eCTV czy CTV w tym roku modelowym
Dzięki za informacje Pozdrawiam

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 240
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #1 dnia: 12-03-2018, 20:57:18 »
O ile mi wiadomo hybrydy mają zawsze eCVT. CVT jest w benzynach. Oczywiście, jak pewnie wiesz, mimo podobnej nazwy, są to zupełnie inne konstrukcje skrzyń.

Offline vmaxim

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #2 dnia: 12-03-2018, 21:14:42 »
Dzięki za odpowiedz
Wiem o różnicy pomiędzy skrzyniami, ale w różnych komentarzach spotkałem się z użyciem CTV
i stąd  moje pytanie bo rozglądam się za auris z lat 11/12.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #3 dnia: 12-03-2018, 22:00:44 »
W samochodzie to raczej TVSAT a nie CTV ;-)

eCVT w hybrydach to w zasadzie w ogóle nie jest skrzynia - no bo w skrzyniach wszelkiego rodzaju są przełożenia, a tu nie ma żadnych.  Prosty planetarny rozdzielacz mocy pomiędzy silnikiem spalinowym, generatorem i silnikiem elektrycznym.  Z jakichś powodów Toyota nie chciała wprowadzać kolejnej nazwy handlowej tylko dodała literkę "e" przed CVT.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #4 dnia: 12-03-2018, 22:12:10 »
Pewnie chodziło o e jak ekstra  :cool:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #5 dnia: 12-03-2018, 22:36:19 »
Pewnie chodziło o e jak ekstra  :cool:
e znaczy electronic

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2893
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #6 dnia: 12-03-2018, 22:42:30 »
Dziwne bo z tego co mówili w internetach i różnych testach samochódów to eCVT było w aurisie II FL a poprzednie wersje miały przekładnie CVT. Czym to się różni nie wiem bo nie wnikałem.

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #7 dnia: 12-03-2018, 22:56:06 »
W testach Auris HSD mozna znalezc wiele glupot jednak dopiero posiadanie i uzytkowanie tego samochodu weryfikuje poziom wiedzy testerow a jest on czesto zenujaco niski bo jesli czytam, ze tarcie klockow hamulcowych podczas hamowania jest zamieniane na energie elektryczna to usmiech politowania pojawia sie na twarzy.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #8 dnia: 13-03-2018, 00:01:47 »
Wystarczająco szczegółowy opis kolejnych generacji jest w anglojęzycznej wiki pod hasłem Hybrid Synergy Drive

Offline serekpl

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #9 dnia: 13-03-2018, 18:09:44 »
tarcie klockow hamulcowych podczas hamowania jest zamieniane na energie elektryczna to jest prawda

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #10 dnia: 13-03-2018, 18:24:29 »
tarcie klockow hamulcowych podczas hamowania jest zamieniane na energie elektryczna to jest prawda
Daj spokój, klocki w hybrydach zużywają się znacznie wolniej niż w konwencjonalnych autach.

Cytuj (zaznaczone)
Silnik elektryczny odzyskuje energię powstającą podczas hamowania oraz jest w stanie przekazywać nadwyżki
energii powstałe podczas jazdy ze stałą prędkością i magazynować je w baterii pojazdu do czasu powtórnego
wykorzystania.

Strona 6. https://pdf.sites.toyota.pl/kat_hybrydy_zbiorczy.pdf
« Ostatnia zmiana: 13-03-2018, 18:27:03 wysłana przez mariuszs »

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #11 dnia: 13-03-2018, 19:18:39 »
A bardziej po ludzku silnik elektryczny podczas hamowania staje sie generatorem pradu, generujac prad stawia opor i samochod zwalnia, klocki hamulcowe zaciskaja sie na tarczach dopiero w ostatniej fazie hamowania aby zatrzymac samochod w miejscu.

Offline Dombrek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 240
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #12 dnia: 13-03-2018, 22:01:25 »
tarcie klockow hamulcowych podczas hamowania jest zamieniane na energie elektryczna to jest prawda

A niby jak miałoby się to odbywać? Gorące klocki i tarcze podgrzewają wodę, tworzą parę wodną i w ten sposób napędzają magiczny generator?!  <zalamka>
Chyba w Auto Świecie takie rzeczy opowiadają albo w innej równie bystrej gazetce motoryzacyjnej.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2893
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #13 dnia: 13-03-2018, 22:37:50 »
tak czy siak szału nie ma co do tego hamowania. Bo jeśli hamujemy 300m to przejedziemy na prądzie 100m. Niby dużo ale kto hamuje 300m....

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: eCTV czy CTV
« Odpowiedź #14 dnia: 14-03-2018, 00:45:45 »
Czyli 30% dystansu przejedziesz za darmo, czy to malo? Nie sadze. Nie mowiac juz o duzo mniejszym zuzyciu klockow i tarcz.


 

Beesafe.pl