Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)  (Przeczytany 5517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doktor7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« dnia: 03-04-2018, 21:29:09 »
Nie trzeba dużo pisać -> https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12297850
Koledzy, IRYTUJE mnie fakt że samochody hybrydowe zostały pominięte w tej ustawie...
Liczę na to że wprowadzona zostanie poprawka która uwzględni samochody hybrydowe... Rząd powołuje się na inne kraje UE, a nie widzi tego że właśnie w tych krajach objęto ustawami również samochody hybrydowe.

Czy ktoś z kolegów jest równie poirytowany co i ja ?

Możemy coś zrobić ?
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline Marcin_RAMZES

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 133
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR Dynamic Hybrid + LED/TECH/VIP, biała perła
    • blog o mojej C-HR
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #1 dnia: 03-04-2018, 21:33:57 »
Ja tam się nie irytuję - nasze samochodziki jakkolwiek świetne i w ogóle, to daleko im do elektryków (niestety). Niezależnie jak bardzo chcielibyśmy być elektryczni, to niestety mamy spalinówki wspomagane elektrycznie tylko.
Wystarczy się z tym pogodzić i od razu łatwiej się żyje :)

Offline Gracol

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1,8 Prestige + LED
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #2 dnia: 04-04-2018, 12:08:35 »
Ja tam się nie irytuję - nasze samochodziki jakkolwiek świetne i w ogóle, to daleko im do elektryków (niestety). Niezależnie jak bardzo chcielibyśmy być elektryczni, to niestety mamy spalinówki wspomagane elektrycznie tylko.
Wystarczy się z tym pogodzić i od razu łatwiej się żyje

Wiesz, ale ja jak i zapewne doktor7 nie chcemy się godzić z tym, że jesteśmy w Polsce traktowani gorzej niż obywatele innych krajów UE w swoich krajach. Nie po to zostałem w Polsce, aby godzić się na wszystkie niedoróbki polskiej mentalności.

Mamy prawo na to narzekać i mówić, że jest to złe.

Podobno, gdy żona pogodzi się z tym, że mąż ją bije to też jej się żyje "łatwiej"... Seriously?

« Ostatnia zmiana: 04-04-2018, 12:14:02 wysłana przez Gracol »

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1172
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #3 dnia: 04-04-2018, 18:02:47 »
Nie po to zostałem w Polsce, aby godzić się na wszystkie niedoróbki polskiej mentalności.

To walcz !!!
Organizuj marsze i wiece.
Pisz petycje.
A jak to nie pomoże to buduj barykady i pal opony :)

Offline Remek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #4 dnia: 04-04-2018, 22:21:28 »
W tej ustawie jest mowa o autach napędzanych elektrycznie, stacjach do ładowania tych aut i wszelkich ulgach związanych z tym. Chyba, że doładowanie akumulatora w hybrydzie powinno być podobnie traktowane jak elektryka?  :laugh:
Ciekawe czy Hybrydy plug-in się zakwalifikują? Ostatnio wyszedł elektryk Nissan Leaf drugiej generacji który ma przyzwoity zasięg i na zachodzi rząd dopłaca ?5000 do zakupu co powoduje iż cena jest bardzo przystępna

Offline Wojak WRO

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #5 dnia: 05-04-2018, 06:31:47 »
Plug-in tak (akumulator ładowany z zewnętrznego źródła spełnia wymagania ustawy).
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Online YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
  • E18_Prestige_MultidriveS
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #6 dnia: 05-04-2018, 09:16:40 »
Te wszystkie strefy dla ekologicznych samochodów to pic na wodę. Rozumiem, że jak centrum miasta będzie tylko dla aut elektrycznych i innych eko, to urzędnicy mają takie umiejętności, ze potrafią zatrzymać zanieczyszczone spalinami powietrze z ulicy, po której mogą jeździć diesle przed migracją do ekologicznego centrum?
 Mam wrażenie, że urzędnicy myślą, ze mają do czynienia z kretynami.
Najpierw niech wspierają finansowo zakup samochodów elektrycznych i hybryd, niech egzekwują wymagania dotyczące norm spalania euro np. do ruchu powinny być dopuszczone auta spełniające normę euro 4 i wyżej oraz niech rzetelnie badają spaliny na przeglądach technicznych i wyeliminują auta z wyciętym filtrem dpf, zwłaszcza diesle. Sami często widzicie pewnie na drodze jak niektóre samochody kopcą czarnym dymem i mają się dobrze - nikt nie zabiera dowodów rejestracyjnych. dotyczy to samochodów osobowych, ale i bardzo często ciężarowych oraz dostawczych

Offline Remek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #7 dnia: 05-04-2018, 10:20:35 »
To nie takie łatwe z tym spełnianiem norm emisji spalin. Wystraczy zobaczyć na diesel gate gdzie każde auto VW z silnikiem diesla przekraczało 40x emisje NOx od wartości laboratoryjnych. Jakoś nikt nie kazał właścicielom pod groźbą kary na update oprogramowania by silniki zaczeły spełniać normy.
Inna sprawa, że dużo biednych osób które podróżują tymi gruchotami 1.9TDi straciłby możliwość posiadania transportu samochodowego bo nowsze auta niż ich 25 letnie passaty są już droższe w utrzymaniu. Ci biedni ludzie na 500+ to najczęściej wyborcy parti rządzącej więc im się do skóry nikt nie dobierze.

Prius plug-in jest tak masakrycznie wyceniony, że trzeba dopłacić 50 tyś by można byłoby go ładować z gniazdka to jest dystans 200tyś km które trzeba przejechać za nim plug-in zacznie się zwracać przy założeniu ceny za 1l Pb 5zł i spalaniu hybrydy 5l/100 oraz zerowym koszcie ładowaniu plug-in.

Jesteśmy niestety w kwestii środowiskowych w końcówce europy bo nie wiem kto może mieć mniej przyjazne przepisy dla aut elektrycznych niż Polska a jednocześnie liderem smogu

Online przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 302
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #8 dnia: 05-04-2018, 11:10:04 »
Kasa panowie kasa. Szumne idee, dbalosc o srodowisko, rozwoj innowacyjnej, polskiej motoryzacji a w gruncie rzeczy nowy podatek i to z gatunku tych ciezkich bo 25zl dziennie razy 300 dni roboczych to jakby nie liczyc wychodzi 7tys.zl rocznie dla kogos kto pracuje w centrum miasta i musi miec samochod dostepny non-stop. Do tego jeszcze zaplaci o 10gr wiecej za paliwo aby wspierac chore wizje politykow.

Online pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 338
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #9 dnia: 05-04-2018, 11:27:46 »
Jak zwykle wszystko jest bez sensu. Pierwszym krokiem powinno być zabieranie dowodów rejestracyjnych  samochodów z wyciętymi katalizatorami, i DPF  ( nie spełniają wymogów homologacji), przy jednoczesnym zakazie importu samochodów nie spełniających norm euro(liczba do ustalenia). Stacje kontroli pojazdów powinny egzekwować normy emisji spalin dla samochodów z poszczególnych roczników. Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.

Online Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #10 dnia: 05-04-2018, 11:56:16 »
Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.

Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
IMHO lepsze wyjście, to: nie masz dokumentu poświadczającego, że energia niezbędna do napędzania pojazdu w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych, to pojazd nie jest dopuszczony do ruchu...
Będą mieli w miastach świeże powietrze...

Online pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 338
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #11 dnia: 05-04-2018, 12:18:20 »
Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Raczej Ty trujesz. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tabor autobusowy w Warszawie jest wymieniany bardzo szybko i spełnia wszystkie normy Euro. , a jeszcze są tramwaje i metro.
IMHO lepsze wyjście, to: nie masz dokumentu poświadczającego, że energia niezbędna do napędzania pojazdu w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych, to pojazd nie jest dopuszczony do ruchu...
Będą mieli w miastach świeże powietrze...
A co takie brednie wnoszą konstruktywnego do tematu?

Offline doktor7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #12 dnia: 05-04-2018, 18:34:55 »
Ja tam się nie irytuję
Można i tak, jednak mnie to trochę irytuję głównie chociażby z tego powodu:
że jesteśmy w Polsce traktowani gorzej niż obywatele innych krajów UE w swoich krajach.
Dokładnie... W innych krajach europejskich za posiadanie Elektryka można odliczyć 100% akcyzy, na auta w połowie elektryczne (hybrydowe) tylko połowę akcyzy. Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).
A jak to nie pomoże to buduj barykady i pal opony
... trochę Cię poniosło :)
W tej ustawie jest mowa o autach napędzanych elektrycznie, stacjach do ładowania tych aut i wszelkich ulgach związanych z tym
Tak... jest jeszcze o darmowych parkingach oraz strefie tzw. "czystego powietrza" w miastach do której mogą wjechać tylko elektryki, zasilane CNG lub LNG.
Te wszystkie strefy dla ekologicznych samochodów to pic na wodę.
Patrzysz na to trochę szablonowo. Jestem przeciwnikiem biurokracji i wszelkich szczegółowych zapisów. Oczywiście że w miejscu postawienia znaku D-54 nie powstanie niewidzialna bariera za którą spaliny wygenerowane przed strefą nie zostaną "zawiane" do strefy... Ale poza spalinami, zmniejszy się ruch, będzie ciszej, spokojniej... chętniej pójdziesz z dzieckiem na spacer nie tylko do lasu...
Swoją drogą myślę że w takich strefach powinni dokładnie przyglądnąć się każdemu kominowi - czy aby na pewno wydobywa się z niego tyle ile powinno.
Jesteśmy niestety w kwestii środowiskowych w końcówce europy bo nie wiem kto może mieć mniej przyjazne przepisy dla aut elektrycznych niż Polska a jednocześnie liderem smogu
No właśnie, a auta z zachodniej części Europy są sprowadzane w ogromnych ilościach... Ile tych aut ma wyciętych PDF`ów ? - tego nikt nie kontroluje.
Kasa panowie kasa.
Pewnie tak... ale czy każdego Polaka stać na auto hybrydowe ? Przecież tych aut będzie kilka procent ogółu (tak myślę). Mnie cieszy fakt że co trzecia kupowana Toyota jest Hybrydą -> i to bez żadnej zachęty ze strony Rządu  <taniec>
Jak zwykle wszystko jest bez sensu. Pierwszym krokiem powinno być zabieranie dowodów rejestracyjnych  samochodów z wyciętymi katalizatorami, i DPF  ( nie spełniają wymogów homologacji), przy jednoczesnym zakazie importu samochodów nie spełniających norm euro(liczba do ustalenia). Stacje kontroli pojazdów powinny egzekwować normy emisji spalin dla samochodów z poszczególnych roczników. Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.
P O P I E R A M  :good: Jak by taki Nowak raz czy dwa musiał wymienić filtr za 5 tyś... oj szybko by się wyleczył ze sprowadzania "SZROTU". W USA po aferze z silnikami dizla w VW właściciele tych aut dostali odszkodowania, wymianę auta na nowe lub zwrot pieniędzy... hmmm ciekawe co stanie się z tymi wszystkimi VW... Dygresja: Podobno VW ma problem i płaci gigantyczne kwoty za dzierżawę placów na których stoją te felerne VW... nie mają już gdzie ich "składować"...
ZAKAZ sprowadzania szrotu...
Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Po 1 - starych autobusów jak na lekarstwo... po 2 - do autobusu wchodzi 50 osób, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby autobus spalał 50x więcej niż osobówka...

Mnie irytuje fakt że samochód z CNG - ma większą emisję CO2 niż Hybryda !!!!!!!!  :thumbdown:
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 215
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #13 dnia: 05-04-2018, 20:24:07 »

Online Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #14 dnia: 05-04-2018, 22:27:50 »

Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Po 1 - starych autobusów jak na lekarstwo... po 2 - do autobusu wchodzi 50 osób, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby autobus spalał 50x więcej niż osobówka...


1. Zdarzają się...
2. Nie spala ale u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus... Puste auto nieco trudniej...
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...


Mnie irytuje fakt że samochód z CNG - ma większą emisję CO2 niż Hybryda !!!!!!!!  :thumbdown:

Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?

Toyota Klub

Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #14 dnia: 05-04-2018, 22:27:50 »