Autor Wątek: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)  (Przeczytany 29804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_RAMZES

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • blog o mojej C-HR
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #15 dnia: 05-04-2018, 22:38:07 »
Podobno, gdy żona pogodzi się z tym, że mąż ją bije to też jej się żyje "łatwiej"... Seriously?
Poniosło Cię z tym porównaniem trochę :)

Remek

  • Gość
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #16 dnia: 06-04-2018, 07:49:29 »
Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).


Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne?  :grin:

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #17 dnia: 06-04-2018, 08:26:55 »
Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).


Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne?  :grin:

A za tydzień zmienią na 81g CO2 na 100km?
Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4473
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #18 dnia: 06-04-2018, 09:11:11 »
2.  u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus..
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...
To w końcu jest pusty, czy jadnak odwozi dzieciaki do szkoły, bo jedno wyklucza drugie.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #19 dnia: 06-04-2018, 09:35:16 »
2.  u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus..
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...
To w końcu jest pusty, czy jadnak odwozi dzieciaki do szkoły, bo jedno wyklucza drugie.

Znasz wiele tras, po których kursuje jeden autobus dziennie?
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #20 dnia: 08-04-2018, 19:31:29 »
Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?
Jasne, ale ja to mówię w kontekście ustawy, a nie osobistego podejścia do życia...
Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne? 
Nie, bo w innych krajach UE jest tak że hybryda jest traktowana w połowie jako auto elektryczne. W tym jako auto mogące wjeżdżać do "czystej strefy powietrza". A więc jeśli w innych krajach jest to możliwe - to dlaczego nie u nas ?
Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Chciałbym wiedzieć, co według Ciebie nim jest ?

Jesteśmy krajem UE - ale traktowani jesteśmy "inaczej".
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #21 dnia: 09-04-2018, 10:48:47 »
Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?
Jasne, ale ja to mówię w kontekście ustawy, a nie osobistego podejścia do życia...

To nie podejście. Tylko propozycja, żeby pójść jeszcze dalej...

Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne? 
Nie, bo w innych krajach UE jest tak że hybryda jest traktowana w połowie jako auto elektryczne. W tym jako auto mogące wjeżdżać do "czystej strefy powietrza". A więc jeśli w innych krajach jest to możliwe - to dlaczego nie u nas ?

To, że w "innych krajach" coś jest - nie oznacza automatycznie, że to jest najlepsze podejście:
https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/a-to-europa-wlasnie-czyli-10-najwiekszych-unijnych-absurdow,463581.html

Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Chciałbym wiedzieć, co według Ciebie nim jest ?

Jeśli masz pojęcie o chemii, to po prostu przeczytaj jaki jest skład spalin...
Na pewno znajdziesz jakże zdrowotne tlenki azotu, siarki, węglowodory i ich pochodne, tlenek węgla i pewnie wiele wiele innych...
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #22 dnia: 11-04-2018, 20:51:11 »
To, że w "innych krajach" coś jest - nie oznacza automatycznie, że to jest najlepsze podejście:
https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/a-to-europa-wlasnie-czyli-10-najwiekszych-unijnych-absurdow,463581.html
Bez sensu. Nie interesuje mnie podejście UE do bananów i innych pierdół... Udowodnij że tak skonstruowana ustawa jest słuszna i właśnie dla tego u nas w kraju jest ok, a UE się myli.
Jeśli masz pojęcie o chemii, to po prostu przeczytaj jaki jest skład spalin...
Na pewno znajdziesz jakże zdrowotne tlenki azotu, siarki, węglowodory i ich pochodne, tlenek węgla i pewnie wiele wiele innych...
Wiem że CO2 jest mniej szkodliwe dla płuc człowieka od jakiś związków ropo pochodnych które pewnie też się wydzielają. Ale chyba był jakiś powód dla którego stwierdzono że to właśnie CO2 ma największy wpływ na środowisko... ? albo jest najbardziej miarodajny ? Pewnie ma to też związek z tworzeniem dziury ozonowej i modnym "globalnym ociepleniu" - ? Nie jestem ekspertem ale nigdy nie widziałem żeby w tabeli podawali wszystkie wydalane z rury wydechowej składniki wraz z ich ilościami... to chyba taki przerost formy nad treścią... A CO2 jest to składnik który wyznacza normy spalin w europie (EURO4, EURO5 itd.) i pewnie nie tylko w europie...

"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 413
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #23 dnia: 11-04-2018, 21:19:47 »

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #24 dnia: 11-04-2018, 22:08:25 »
Bez sensu. Nie interesuje mnie podejście UE do bananów i innych pierdół... Udowodnij że tak skonstruowana ustawa jest słuszna i właśnie dla tego u nas w kraju jest ok, a UE się myli.

Pokazałem Ci, ze autmatyczne przeszczepienie pomysłów z innych krajów nie musi mieć większego sensu. Podobnie jak pitolenie o CO2 zamiast skupienie się na znacznie bardziej szkodliwych substancjach. Zresztą na krajowym podwórku wcale nie jest lepiej - vide OC zależne od pojemności silnika.

Wiem że CO2 jest mniej szkodliwe dla płuc człowieka od jakiś związków ropo pochodnych które pewnie też się wydzielają. Ale chyba był jakiś powód dla którego stwierdzono że to właśnie CO2 ma największy wpływ na środowisko... ? albo jest najbardziej miarodajny ? Pewnie ma to też związek z tworzeniem dziury ozonowej i modnym "globalnym ociepleniu" - ? Nie jestem ekspertem ale nigdy nie widziałem żeby w tabeli podawali wszystkie wydalane z rury wydechowej składniki wraz z ich ilościami... to chyba taki przerost formy nad treścią... A CO2 jest to składnik który wyznacza normy spalin w europie (EURO4, EURO5 itd.) i pewnie nie tylko w europie...

CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja... Najlepiej sprawdź ile w wydychanym przez Ciebie powietrzu jest CO2 a ile związków , które powstają przy spalaniu paliw...


Ilość zanieczyszczeń zależy od jakości paliwa: https://businessinsider.com.pl/firmy/nowe-paliwo-orlenu-efekta-ruszyla-sprzedaz-w-polsce/1gp0b5f

To chyba jakieś pierdoły , bo o tym strasznym CO2 ani słowa... :-)
« Ostatnia zmiana: 11-04-2018, 22:20:48 wysłana przez Maciej Loret »
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #25 dnia: 11-04-2018, 22:26:41 »
CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja...

Z tym CO2 to dochodzi do paranoi! Jestem tylko ciekaw jak długo człowiek i w ogóle przyroda przetrwały by bez tego znienawidzonego gazu  :thumbdown:
W sieci z niezależnych źródeł można znaleźć materiały na temat CO2 i w tym temacie trzeba znaleźć złoty środek  <taniec> niestety ekolodzy i "zieloni" a zwłaszcza Unie Europejska wcale nie stoją na "środku"  :thumbdown:

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #26 dnia: 14-04-2018, 20:33:44 »
Pokazałem Ci, ze autmatyczne przeszczepienie pomysłów z innych krajów nie musi mieć większego sensu. Podobnie jak pitolenie o CO2 zamiast skupienie się na znacznie bardziej szkodliwych substancjach. Zresztą na krajowym podwórku wcale nie jest lepiej - vide OC zależne od pojemności silnika.
Fajnie że pokazałeś, ale mamy konkretny problem i wolał bym się na nim skupić. Zgadzam się że nie wszystko co z EU to "święte" i "jedyne, prawdziwe". Mi chodzi o to, że jeżeli uważasz że nie powinniśmy papugować tego żeby hybrydy częściowo weszły w skład nowej ustawy -> tak jak to mam miejsce w innych krajach EU to DLACZEGO ? dlaczego to uważasz za głupotę ? i rozumie że podoba Ci się że rząd nie zrobił tak jak w innych krajach europy tylko wykluczył hybrydy z ustawy ?

CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja... Najlepiej sprawdź ile w wydychanym przez Ciebie powietrzu jest CO2 a ile związków , które powstają przy spalaniu paliw...

Chyba mnie nie zrozumiałeś... CO2 nie jest tak szkodliwe jak inne związki wydobywające się wraz z nim z rury wydechowej - to chciałem powiedzieć. Jeśli twierdzisz że CO2 jest tym związkiem najbardziej trującym (z pośród tego co się wydobywa z rury) to się nie zgodzę... Dzieci w podstawówce wiedzą że rośliny z CO2 robią O2... oraz że za duża ilość CO2 w atmosferze "niszczy" albo raczej "zmniejsza" dziurę ozonową...
Więc może dla tego producenci podają tylko ten związek w danych technicznych samochodu ? GDYBAM.

"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #27 dnia: 14-04-2018, 21:27:17 »
Mi chodzi o to, że jeżeli uważasz że nie powinniśmy papugować tego żeby hybrydy częściowo weszły w skład nowej ustawy -> tak jak to mam miejsce w innych krajach EU to DLACZEGO ? dlaczego to uważasz za głupotę ? i rozumie że podoba Ci się że rząd nie zrobił tak jak w innych krajach europy tylko wykluczył hybrydy z ustawy ?

Po prostu dlatego, że małe auta miejskie nie trują bardziej niż hybrydy (nawet typu Auris, o Lexach GS czy LS nie wspominając). Więc dlaczego je faworyzować. Zrozumiałbym auta używające tylko energię odnawialną ale hybrydy?


Więc może dla tego producenci podają tylko ten związek w danych technicznych samochodu ? GDYBAM.

To przykład ekopierdół. Naprawdę toksyczne związki (oczywiście emitowane w wielokrotnie mniejszych ilościach niż CO2) są pomijane (choć nie przez wszystkich - da się znaleźć dane dla niektórych aut w Sieci dotyczące emisji CO, NOx czy HC).
Tym którym CO2 szkodzi a pozostałe mikroelementy z rury wydechowej nie - z pomocą przychodzą dostępne bez ograniczeń związki chemiczne chętnie łączące się z CO2, np. woda wapienna. Wystarczy przepuścić spaliny przez odpowiednio dużą ilość wody wapiennej i można się "czystymi" spalinami sztachnąć... Co prawda usuniemy przy okazji np. SO2 ale i tak pozostanie sporo innych toksycznych związków...
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #28 dnia: 15-04-2018, 09:30:44 »
Więc dlaczego je faworyzować.
Może za to że jakieś 20% - 30% (tak myślę) kilometrów które przejedzie hybryda jej emisja spalin będzie taka sama jak auta w 100%tach elektryczne -> czyli 0 zanieczyszczeń. Poza tym w miastach w których korki to coś naturalnego hybrydowe spaliny też równają się zero. Kiedyś gdzieś czytałem że auto które stoi w miejscu (korki) bardziej zanieczyszcza powietrze niż ten sam samochód kiedy jest w ruchu... Nie wiem, być może to też były eco pierdoły.

Więc jak widzisz są sytuacje w których hybryda ma jakieś plusy "eco"

Zastanawiam się czy gdybyś jeździł hybrydą to Twoje zdanie było by takie samo :)
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
« Odpowiedź #29 dnia: 15-04-2018, 11:34:52 »
Tym którym CO2 szkodzi a pozostałe mikroelementy z rury wydechowej

Drogi Macieju , nie nazwałbym tego co leci z rury wydechowej "mikroelementami" :)
A tak poza tym twój tok myślenia i sposób rozumowania zgadza się z moim  :good:   :hug:


 

Beesafe.pl