Wysoka temperatura zabija baterie. Niestety problem wysokiej temperatury baterii dotyka mnie codziennie. Moj Auris jezdzi kilka godzin dziennie w miescie i w upalne dni temperatura baterii na poziomie 46st. Nie jest niczym niezwyklym. Dla ogniw NiMH przyjmowalo sie jako granice bezpieczenstwa 43st. wiec nie mam pojecia dlaczego Toyota dopiszcza tak wysokie temperatury. Dodam, ze przy 46st. uklad hybrydowy dziala slabo bo limity ladowania i rozladowania bateriibardzo spadaja i efekt jest taki, ze hamuje sie klockami a spalanie znaczaco wzrasta. Co najdziwniejsze wentylator baterii pracuje na 3 w 6-cio stopniowej skali jakgdyby nic zlego sie nie dzialo. Jak sobie radze? Uruchamiam Hybrid Assistant z ustawiona temperatura docelowa baterii na 41 st. i wszystko wraca do normy, temp. baterii spada, limity rosna do normalnych wartosci, hamowanie regeneracyjne, spalanie spada. Pytanie tylko dlaczego Auris sam z siebie nie robi nic z wysoka temperatura baterii? Dodam, ze przy ok. 130kkm zaczely sie problemy z bateria. Wczoraj po kilkugodzinnej jezdzie w upale samochod stal pol godziny zgaszony, gdy go uruchomilem temp. baterii wynosila 49st.