Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016  (Przeczytany 4817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« dnia: 21-04-2018, 21:30:30 »
Założyłem nowy wątek dla tego tematu, co by łatwiej było go odszukać na forum. A temat będzie naprawdę interesujący. Nie wiem jeszcze jak skończy się moja historia i co Toyota zaproponuje.
Na początku kwietnia zaczepił mnie starszy Pan. Chciał porozmawiać o mojej Corolli i dowiedzieć się, jak się auto sprawuje i takie tam. Oglądając razem silnik zobaczyłem, że koło pasowe na wale korbowym nie pracuje równo, lecz biło na boki. Zrobiłem filmy, wysłałem temat do ASO i następnego dnia pojechałem na weryfikację. Wygląda to tak.
https://youtu.be/2gKttH0trH4
https://youtu.be/-EXdruwJnVQ
https://youtu.be/tvwcDJoz3YQ

Jeśli przypatrzymy się dokładniej, widać że na kole od pompy wody również występuje lekkie bicie (1 film).
5 kwietnia w ASO Jelenia Góra wymieniliśmy koło pasowe, pasek klinowy oraz śrubę mocującą koło. Niestety nie dało to żadnej poprawy.
Domniemam, iż taki stan rzeczy jest od nowości. Potwierdza to fakt, iż na kole pasowym na tłumiku drgań pojawiły się spękania gumy, co świadczyło o ciężkich warunkach pracy dla tego koła, spowodowane ciągłymi drganiami czopu wału korbowego. Takie zmiany nie pojawiają się z dnia na dzień, ani nie są efektem normalnego zwykłego zużycia pojazdu (obecnie auto ma 8 tys przebiegu i nieco ponad rok).
Po wymianie została sporządzona notatka techniczna i wysłana do centrali. 10 kwietnia oddałem auto do ASO w Wałbrzychu, którzy dalej zajmują się tą sprawą. Na dzień dzisiejszy wiem tylko tyle, iż został pomierzony tylko czop wału, na którym obraca się koło pasowe, a wyniki zostały wysłane do centrali i fabryki, gdzie zostaną porównane ze wzorcowym silnikiem. Czekamy na przyjazd inżynierów z Wielkiej Brytanii, którzy w systemie go and see mają podjąć dalszą decyzję. Podobno to jedyny taki przypadek, który został im zgłoszony. Ktoś dał tutaj ciała, gdyż auto z taką wadą nie powinno opuścić bram fabryki. Wśród moich znajomych widać już efekt pokpiwania, podśmiewania z marki Toyota. Co jak co ale Lider Niezawodności do czegoś zobowiązuje, a wypuszczanie takiego bubla z fabryki (mimo, że to jedyny taki przypadek) może mocno odbić się na reputacji Toyoty. Wierzę jednak, że mimo takiej sytuacji Toyota wyjdzie z tego z twarzą i zaproponuje rozwiązanie z korzyścią dla klienta. Jeśli tylko dostanę jakieś wieści, na bierząco będę informować.
« Ostatnia zmiana: 21-04-2018, 21:42:19 wysłana przez ojciecmajster »
Spalanie - Motostat.pl

Offline czp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 235
  • Corolla Prestige 11/2017 manual 1.6 132 KM
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #1 dnia: 23-04-2018, 16:36:17 »
Z niecierpliwością czekamy na orzeczenie Toyoty w sprawie Twojego kółka pasowego. 

Ja osobiście tak jak pisałem wcześniej stawiałbym na wadliwe wykonanie jakiejś całej serii tych kółek a nie że wał ma wadliwy czop itp.  Produkcja wału zapewne poddana jest rygorystycznym normom technicznym i w pełni zautomatyzowana to jakoś nie chce się wierzyć aby zrobili jakąś wadliwą serię.

Spalanie - Motostat.pl

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #2 dnia: 23-04-2018, 17:06:04 »
Z niecierpliwością czekamy na orzeczenie Toyoty w sprawie Twojego kółka pasowego. 

Ja osobiście tak jak pisałem wcześniej stawiałbym na wadliwe wykonanie jakiejś całej serii tych kółek a nie że wał ma wadliwy czop itp.  Produkcja wału zapewne poddana jest rygorystycznym normom technicznym i w pełni zautomatyzowana to jakoś nie chce się wierzyć aby zrobili jakąś wadliwą serię.

Obyś miał rację, chociaż to musiałby być niesamowity zbieg okoliczności, aby dwa takie koła biły w podobny sposób. Patrząc jednak na zaangażowanie fabryki oraz Toyota Motor UK, sądzę że to będzie grubszy temat. Nie ściągano by raczej inżynierów z UK, aby zobaczyć wadliwe koło pasowe. Mija już 2 tygodnie, a Toyota dalej nie wie co z tym fantem zrobić.
Nasuwa mi się jeszcze pytanie: czy serwis nie powinien tego zauważyć już na pierwszym przeglądzie?
« Ostatnia zmiana: 23-04-2018, 17:15:28 wysłana przez ojciecmajster »
Spalanie - Motostat.pl

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #3 dnia: 23-04-2018, 20:30:18 »
Przed chwilą dostałem telefon z ASO. Nowy silnik jedzie już do Polski. Stary pójdzie na testy. W przyszłym tygodniu odzyskam Corolle. Ciekaw jestem czy gwarancja mechaniczna na silnik będzie liczyć się od nowa.
« Ostatnia zmiana: 23-04-2018, 20:51:39 wysłana przez ojciecmajster »
Spalanie - Motostat.pl

Offline czp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 235
  • Corolla Prestige 11/2017 manual 1.6 132 KM
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #4 dnia: 23-04-2018, 20:58:17 »
W sumie dobra wiadomość - będziesz mieć nowy silnik.

Tylko dalej nie wiemy co w tym silniku masz nie tak ? i czy kiedyś się dowiemy no ? 

Tak dla pewności w tym nowym silniku też to koło pasowe dobrze obejrzyj.
« Ostatnia zmiana: 23-04-2018, 20:59:50 wysłana przez czp »
Spalanie - Motostat.pl

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #5 dnia: 23-04-2018, 21:06:10 »
To będzie chyba pierwsza rzecz, która zrobię. Niestety znowu czeka mnie okres docierania :( Mój stary silnik już się ułożył i na trasie Jelenia Góra - Łomża spalił 5,2l/100km. Ciekawe czy silnik przyjdzie z fabrycznym olejem, czy będą go zalewać w serwisie. Poza tym płyn do chłodnicy i czynnik chłodzący też powinni wymienić na nowy. Sam jestem ciekawy, co z tym wałem było nie tak. Ale pewnie już się tego nigdy nie dowiemy.
Spalanie - Motostat.pl

Offline czp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 235
  • Corolla Prestige 11/2017 manual 1.6 132 KM
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #6 dnia: 23-04-2018, 21:15:56 »
Płyny zapewne dostaniesz nowe  no i zaleją go olejem. No spalanie to masz malutkie  :-)

W sumie zadziałali szybko bo wymieniają silnik na nowy ale też trochę  zamietli pod dywan bo nie wiadomo  jaka część zawiniła i ile takich wadliwych silników może jeździć  i w ten sposób na razie afery nie będzie.

Kurde jak tu zmusić np. mój serwis aby te koła dokładnie sprawdzali ( to moje sprawdzenie w serwisie przez kierownika na oko to sobie można przy piwie sprawdzać dla zabawy) a serwis powinien to zrobić profesjonalnie w oparciu o określone procedury pomiarowe, a nie na odczepnego.



Spalanie - Motostat.pl

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #7 dnia: 23-04-2018, 22:07:58 »
U mnie za pierwszym razem podstawili obok Aurisa z tym samym silnikiem i sam kierownik serwisu stwierdził, że w Aurisie wygląda to zdecydowanie lepiej. Nie mniej jednak bicie było widać gołym okiem, więc pomiary u mnie to tylko formalność. Z góry patrząc na to koło, wyraźnie było widać jak lata na boki. Parę dni temu pytałem o to mechanika. Stwierdził, że jak nie ma wycieków, trzeba lekko sfrezować czop wału i było by git. Całe szczęście, że TMPL nie chciało się bawić w takie rzeźbienie.
« Ostatnia zmiana: 23-04-2018, 22:09:41 wysłana przez ojciecmajster »
Spalanie - Motostat.pl

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 841
  • Płeć: Mężczyzna
  • E18_Prestige_MultidriveS
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #8 dnia: 24-04-2018, 08:48:52 »
ale też trochę  zamietli pod dywan bo nie wiadomo  jaka część zawiniła i ile takich wadliwych silników może jeździć  i w ten sposób na razie afery nie będzie.
niekoniecznie - sprawdzą dokładnie wadliwy silnik i mogą dać wytyczne do biuletynu serwisowego, aby przy standardowych przeglądach ASO sprawdzało jak pracują te krążki

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #9 dnia: 24-04-2018, 08:57:20 »
Jedna osoba napisała mi, że warto być pierwszym w takich awariach. W 99% przypadkach zostaje wymieniony wadliwy komponent (w tym przypadku silnik) na nowy. Jeśli poznają przyczynę na badaniach, będą prawdopodobnie szukać jakiegoś korzystnego dla siebie rozwiązania. Możliwe iż frezowanie czopu wału da wymierny efekt. Mogę się założyć, że po tej akcji pójdą wytyczne z centrali, aby sprawdzać koła pasowe podczas każdego przeglądu.
Spalanie - Motostat.pl

Offline pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 416
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #10 dnia: 24-04-2018, 09:51:33 »
w ten sposób na razie afery nie będzie.
Chyba trochę przesadzsz, żeby jeden wadliwy silnik produkowany od lat w milionach sztuk mógł wywołać jakąś aferę. Nie istnieje 100%produkcja bez wad, podobnie jak nie ma ludzi nieomylnych.
Mogę się założyć, że po tej akcji pójdą wytyczne z centrali, aby sprawdzać koła pasowe podczas każdego przeglądu.
A ja mogę się założyć, że nic takiego nie będzie miało miejsca. Miałeś pecha i tyle. Wielka mi akcja, wymiana jednego silnika. Jak już pisałem miałem z tym do czynienia w Subaru i w C1 mojego kolegi.
« Ostatnia zmiana: 24-04-2018, 09:56:06 wysłana przez pireus »

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #11 dnia: 25-04-2018, 14:55:51 »
Jeśli ktoś nie jest pewny czy ma bicie na kole, czy też nie, niech spróbuje włożyć rękę blisko podłużnicy i lekko przytykając palec do bocznej ścianki koła można poczuć, czy koło bije czy też nie. Mi udało się wsadzić tam nawet telefon, więc miejsca jest sporo. Test oczywiście na własne ryzyko.
Spalanie - Motostat.pl

Offline patkrz

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2368
  • Płeć: Kobieta
  • Corolla Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #12 dnia: 25-04-2018, 21:22:04 »
Moze w wolnej chwili mógłbyś nagrać filmik gdzie - mówiąc wprost, te rękę włożyć aby wyczuć ewentualne bicie?

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3750
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #13 dnia: 25-04-2018, 22:58:00 »
Moze w wolnej chwili mógłbyś nagrać filmik gdzie - mówiąc wprost, te rękę włożyć aby wyczuć ewentualne bicie?

Raczej nie proponowałbym wkładania tam rąk na pracującym silniku.
Uwielbiam swoją Toyotę :)

Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Valvematic Comfort+Style+Tech
Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #14 dnia: 26-04-2018, 08:21:38 »
Oczywiście, że jest ryzyko. Jednak przy odrobinie ostrożności można spokojnie to zbadać. Chodzi o to, aby dotknąć lekko palcem boku koła, a nie wpychać łapę między rolkę a pasek. Takie coś najlepiej zrobić gołą rąką z podwiniętym rękawem i w obecności innej osoby. Chociaż tak naprawdę, bicie tego koła było u mnie widać gołym okiem, więc jeśli ktoś nie widzi tego, znaczy że jest dobrze.
Spalanie - Motostat.pl

Toyota Klub

Odp: Bicie na kole pasowym w Toyocie Corolli 2016
« Odpowiedź #14 dnia: 26-04-2018, 08:21:38 »