Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"  (Przeczytany 4868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Verso79r

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #45 dnia: 11-05-2018, 19:21:16 »
Spalanie,  już nad tym pracuje,  z tum zrobie to za kilka tygodni ponieważ chcę to zrobić bardziej profesjonalnie, pierwsze wideo z wczoraj,  trasa 320 km,  50% autostrada, 50% cykl mieszany, i w drugą stronę. Do tego dwa razy po 30 km cykl mieszany z tym że w jedną stronę bardziej z górki, wiec test dwoch stron.  Później miasto.

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #46 dnia: 11-05-2018, 20:15:22 »
Odnośnie zostawiania samochodu na dłużej to dla Plug-in w instrukcji jest napisane, żeby raz na 2-3 miesiące uruchamiać Priusa i jeżeli załączy się ICE to poczekać aż sam się wyłączy i tyle, pewnie w instrukcji od zwykłego Priusa jest tak samo.

Natomiast ładowanie baterii "pod kurek" (nawet jeżeli elektronika nie pozwala do 100%) i zostawianie tak samochodu na dłużej jest na pewno niezalecane w LI-ION, czyli w bateriach które są w Plug-in. Połączenie pełnej baterii i dużej temperatury (czyli np. zostawianie na słońcu) to już w ogóle kiepski pomysł, zresztą jest to też opisane w instrukcji:
  • Avoid parking the vehicle in areas with a high temperature under direct sunlight when the hybrid battery (traction battery) is fully charged.
  • Use the charging timer function as much as possible in order to fully charge the hybrid battery (traction  battery) immediately before starting off.
Baterie NI-MH w zwykłych Priusach chyba nie są aż tak wrażliwe na to.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1076
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #47 dnia: 11-05-2018, 20:30:59 »
Mi by się przydał rzetelny test w tych ciepłych dniach. Czy lepiej jechać z włączoną klimą czy z uchylonymi szybami. Oczywiście rzetelność wynika z powtarzalności testu (prędkość, temperatura, trasa, wiatr). Wiadomo do pewnej temperatury uchylone szyby nic nie dają  :roll:.
Fajnie byłoby też zrobić jakiś test ciśnienia w oponach w zakresie od 2.2 do 2.8 (?) np. puszczając samochód z górki i mierząc odległość. Takie tam marzenia  :roll: Chodzi bardziej o uświadomienie że to dość istotne w ekojeździe (pomijam bieżnik i tym opony, firmę itp - tylko ciśnienie).
Coś tam ci jeszcze mogę powymyślać....hehe  :cool:

Tak, HV jest odłączana całkowicie na postoju więc niewiele się rozładuje. Bardziej martwiłbym się o aku 12v na dłuższym postoju..było trochę tego na forum tu i w wątku Auris (HSD).
Z drugiej strony to to chyba rzadkość tak zostawić hybrydę na miesiąc ..... chyba że czeka w komisie na nowego właściciela ?
« Ostatnia zmiana: 11-05-2018, 20:38:59 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Verso79r

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #48 dnia: 11-05-2018, 20:42:07 »
No raczej,  powiem tak nie wiem jak to wszystko działa w wysokich temperaturach ale tutaj w uk przy 22 stopniach spalanie naprawdę symboliczne,ciśnienie w oponach odpowiednie. 
Pisz śmiało,  dostosuję się, ale trzeba będzie poczekać.

Offline Jakub.S83

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #49 dnia: 11-05-2018, 23:45:32 »
Ty to masz fantazję, pewnie synem ułana jesteś.
Licznikowe 195 to tak naprawdę w granicach 180

Widzę, że czepiasz się jakbyś doktorat chciał napisać.
Mnie nie musisz mówić o różnicach w skazaniach między licznikiem a rzeczywistością.

Nikt z urządzeniem pomiarowym nie jeździ więc zejdź na ziemię.
Jedyne wskazanie każdego z nas to licznik i ewentualna blokada jest ustalana wg jego wskazania.
Kto Ciebie spłodził nie wnikam.
Toyota Prius ZVW30 FL - 2014 - *** KEEP CALM and drive a PRIUS ***

Offline pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 297
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #50 dnia: 12-05-2018, 06:51:30 »
Widzę, że czepiasz się jakbyś doktorat chciał napisać.
Nie czepiam się, tylko po co piszesz takie bzdury? Zmień średnicę kół to może licznikowo i 250km/h osiągniesz.

Offline Razahell

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #51 dnia: 17-05-2018, 07:08:29 »
Drugi odcinek już online,  zapraszam.
https://youtu.be/RkiZFr20bkw

skusiłem się i sprawdziłem... w P4 bateria też się laduje w/w sposobem...

ps. pojeździłem wczoraj po mieście trochę i zrobiłem jakieś ok. 90km  z ok. 7-8 postojów (załatwiałem sprawy w urzędach) każdy odcinek trasy wyszedł poniżej 4L/100km... najniższe spalanie na 1 z odcinków wyszło 3,3L/100 a najwyższe 3,9L/100 ... :)

Offline priusowner

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #52 dnia: 17-05-2018, 07:30:51 »
Ten sposob doladowania jest uzywany rowniez do przetestowania baterii programem Dr. Prius/Dr. Hybrid
https://www.youtube.com/watch?v=CM1KtmSl2tA

Kiedys interesowalem sie tematem dluzszego postoju priusa i tak jak pisalem w jednym z watkow dluzszy postoj nie wplywa na baterie HV. Koles zostawial Aurisa 2010 na 8-16miesiecy i wg relacji podczas tego "postoju" bateria HV nie stracila nawet kreski z naladowania. Jedynym problemem jest bateria 12V
https://priuschat.com/threads/long-term-storage-the-facts.189131/

Jedynym problemem jest bateria 12V, ta mozna sprawdzic wchodzac w menu serwisowe (dziala w PII i PIII)

https://www.youtube.com/watch?v=cyNJm1SFS1E&t=7s
https://www.youtube.com/watch?v=0inz6ed4RY8




Offline Prius Driver

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #53 dnia: 25-05-2018, 15:14:52 »
12V wiarygodnie jest sprawdzić tylko podłączając miernik bezpośrednio pod klemy akumulatora gdyż podczas wykonywania testu włączamy światłą kilkukrotnie obciążając już akumulator.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 204
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #54 dnia: 29-05-2018, 11:21:07 »
Hybrid assistant wraz z Obdlink lx jest w stanie połączyć się nawet z ok 10m i podać dokładny stan naładowania aku 12V.
Gdy tylko zbliżymy się do samochodu włączane jest światło w kabinie i chyba pompowane wstępnie hamulce(taki dziwny dzwiek)
Tanie adaptery typu Vcar2 u mnie zaniżały wskazania o ok 1,4V

Offline Prius Driver

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #55 dnia: 29-05-2018, 11:39:39 »
Pompują się hamulce  :grin:
Ten dźwięk to pompa paliwa jak w innych autach po przekręceniu kluczyka.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1076
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #56 dnia: 29-05-2018, 11:42:57 »
Ten dźwięk to pompa paliwa

Jednak to pompa hamulcowa.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Prius Driver

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #57 dnia: 29-05-2018, 12:01:22 »
Naprawa zacisków czy wymiana przewodów to już grubsza sprawa:

https://www.youtube.com/watch?v=mkg0FkJ5Zh8

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 221
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #58 dnia: 29-05-2018, 12:13:18 »
Naprawa zacisków czy wymiana przewodów to już grubsza sprawa:

https://www.youtube.com/watch?v=mkg0FkJ5Zh8

filmik akurat jest z wymiany klocków/tarcz i tutaj filozofii nie ma żadnej, przy wymianie przewodów do odpowietrzenia układu potrzebny jest już komp. i soft.

Offline Verso79r

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #59 dnia: 12-06-2018, 17:51:20 »
Witam po krótkiej przerwie i zapraszam do oglądania nowego odcinka
https://youtu.be/y58N4td-5K0

Toyota Klub

Odp: " Z Priusem na co dzień, fakty i mity"
« Odpowiedź #59 dnia: 12-06-2018, 17:51:20 »