Autor Wątek: Odbiór nowej E12  (Przeczytany 52353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline glowix

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
Odbiór nowej E12
« dnia: 12-05-2005, 09:42:26 »
Witam,

znalazłem kilka pojedynczych informacji w archiwum i FAQ, ale brakuje mi poradnika w jednym miejscu  :wink:

Już za kilka dni odbieram nową E12 i chciałem wiedzieć na co dokładnie zwrócić uwagę. Wszak w naszym kraju wszystko jest możliwe.

Czytałem gdzieś np., że można dostać "fabrycznie nowy" z malowanym elementem (bo sięprzytarł przy którymś rozładunku) itp. itd.

Pytam też dlatego, że już widziałem swój przyszły samochód i lewe nadkole wydaje mi siędość nieładnie złożone... Co Wy na to? Poprosić o miarkęgrubości lakieru?  :?:  :!:

--

Pytanie poza konkursem - które ASO w Poznaniu wybrać? Na razie wybrałem najbliższe  :cfiufiu , ale chętnie poznam opinie o wszystkich.
« Ostatnia zmiana: 31-01-2006, 20:24:59 wysłana przez janmor »
Głowix

serwisSJ

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #1 dnia: 12-05-2005, 10:03:54 »
Z góry współczuję...

Offline glowix

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #2 dnia: 12-05-2005, 10:17:58 »
Cytat: serwisSJ
Z góry współczuję...


A to czemu?
Głowix

serwisSJ

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #3 dnia: 12-05-2005, 10:22:54 »
Poczytaj forum , duzo było na temat usterek E12. Ogólnie wszystko co z Anglii i Turcji jest kiepskie.

Offline glowix

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #4 dnia: 12-05-2005, 10:30:03 »
Cytat: serwisSJ
Poczytaj forum , duzo było na temat usterek E12. Ogólnie wszystko co z Anglii i Turcji jest kiepskie.


Czytałem, chodzi o to co można sprawdzić przy odbiorze i bardziej interesuje mnie co mogli dorzucić do tego od siebie nasi rodacy, a nie fabryka  :cwhatsup
Głowix

serwisSJ

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #5 dnia: 12-05-2005, 10:35:46 »
Dorzucić mogli np. to że samochód był uszkodzony (np. w transporcie) i byl malowany... stąd niedokladny montaz elementów. Wszystko jest mozliwe i praktykowane.

Offline glowix

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #6 dnia: 12-05-2005, 11:53:06 »
Cytat: serwisSJ
Dorzucić mogli np. to że samochód był uszkodzony (np. w transporcie) i byl malowany... stąd niedokladny montaz elementów. Wszystko jest mozliwe i praktykowane.


Jak to sprawdzić? Tzn. czyli tak zamontowany element mógł być w fabryce? Jakieś ślady ściągania i ponownego zakładania? Czy grubość lakieru jest jednym słusznym podejściem? Czy mogli np. dostać nadkole z fabryki w odpowiednim kolorze?

Co można uzyskać od dealera, jeżeli udowodni mu się, że auto było uszkodzone?

Tytułem uzupełnienia:
  - nadkole po stronie kierowcy:
     - górna szczelina zwęża sięw stronędrzwi od rozsądnej szerokości do takiej prawie na styk,
     - szczelina przy progu jest ok, ale blacha nadkola jest ok. 2 mm bardziej na zewnątrz.
  - nadkole po stronie pasażera wydaje sięok (przynajmniej na poziomie średniej tego co stoi w salonie).
Głowix

serwisSJ

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #7 dnia: 12-05-2005, 12:30:58 »
Nie w fabryce! Takie rzeczy dzieją sie np. u dilera. Przeciez samochody sa wozone lawetami, często sięobiją, albo samochód stoi na placu, jest grad... przechodzą ludzie zwiedzający i ktos zarysuje... trzeba to wszystko malować. A nie oglądałes w TVN przypadków o kupnie nowego samochodu w salonie po wypadku?

Jackal

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #8 dnia: 12-05-2005, 12:50:30 »
Sprawdz sobie wszystkie szczeliny przy radiu, bo to już norma, ale może coś Ci przykleją.

Obejrzyj cały lakier, koła, szyby, czy działą alarm, zamki, światłą - to co zawsze być sprawdził przed wyjechaniem z salonu.

Powinni Ci dać trójkąt i apteczkę, sprawdz czy masz klucze naprawcze i lewarek (mimo że to Toyota ;-) )

Z Poznania podobno Fietz jest dobry, ktoś tu ich ostatnio chwalił i ostatnio o nich pisali w Toyota News Nr 1/05

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #9 dnia: 12-05-2005, 13:15:08 »
Cytat: serwisSJ
Przeciez samochody sa wozone lawetami, często sięobiją

 Albo spadna   :adiabelek   albo zjadą obijając sie tu i owdzie wiec trza to i owo przypicować....
Cytat: serwisSJ
przechodzą ludzie zwiedzający i ktos zarysuje... trzeba to wszystko malować

 Albo ktos z salonu wykona nieumiejętny manewr i przerysuje samochód/dy  :adiabelek   tez trza przypicować....

Powiem krotko nowy samochod ma wszystko miec spasowane, zadnych rys, przebarwien lakieru, otarć w Toyocie naprawde jesli o to chodzi sa jedne z najbardziej restrykcyjnych na swiecie kontroli.

Cytat: Jackal
Powinni Ci dać trójkąt i apteczkę, sprawdz czy masz klucze naprawcze i lewarek (mimo że to Toyota

To tez ma być.

Ciekaw jestem tylko jak sie sprawa ma co do dojazdówki czy nowe E-12 maja taki sam rozmiar koła zapasowego jak reszta ?


pozdr.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

p_flori

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #10 dnia: 12-05-2005, 13:56:21 »
Wzięcie miernika grubości lakieru nie zawadzi - każda usterka - nawet minimalna - moze być podstawą negocjacji ceny. Nie napalaj się- auto w salonie - zawsze zdążysz kupić, tylko jak pisał SerwisSJ - to nie są te Toyoty co kiedyś - decydując sięna to auto - 4 lata intensywnej jazdy - i po aucie.
Pozdrawiam

armar

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #11 dnia: 12-05-2005, 14:05:01 »
sprzedawca sprawdza w komputerze jakie egzemplarze są na stanie celnym magazynowym rezerwuje dany model i tu juz ma jego numery seryjne (moze powiedzieć gdzie jest wyprodukowany)
po podpisaniu umowy i wpłaceniu zaliczki salon sprowadza ze składu celnego Toyote (ok tygodnia) zaraz jak sie pojawi sięw salonie powinni zadzwonić że już jest i moża sobie obejrzeć brudną na placu.
Jak odpowiada to płacimy dostajemy dokumenty - rejestrujemy i przychodzimy po odbiór wypucowanej.
jesli terminy ulegały przesunięciu to należy dokładniej sprawdzać uczciwość sprzedawcy

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: E18_Prestige_MS
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #12 dnia: 12-05-2005, 15:13:00 »
Cytat: glowix
- nadkole po stronie kierowcy:
- górna szczelina zwęża sięw stronędrzwi od rozsądnej szerokości do takiej prawie na styk,

Czy przypadkiem nie chodzi Ci o lewy błotnik ? Ja mam podobnie na prawym błotniku, gdzie szczelina pomiedzy maską a błotnikiem bardzo sięzmniejsza. Podczas odbioru też nabrałem podejrzeń bo tak najczęściej naprawiane są auta powypadkowe, gdzie nie dba sięo dokładne spasowanie poszczególnych elementów. Z uwagi na fakt, że odbierając auto byłem za bardzo podniecony aby zauważyć ewentualne braki, zabrałem ze sobą fachowca, która miał to za mnie zrobić. Obejrzał dokładnie każdy centymetr auta, zwłaszcza listwy, błotniki i progi, kładł sięprawie pod auto, otwierał wszystkie drzwi, bagażnik i maskęi sprawdzał czy nie ma nic niepokojącego, przypierd.... siędo każdej pierdoły wprawiając w konsternacjęsprzedawcę. Ale tak musiało być. To zwężenie dokładnie obejrzeliśmy, i doszliśmy do wniosku, że jest to albo wada fabryczna albo montażowa i raczej nic nie było kombinowane przy błotniku (żadnych szpachli, malowań, demontażu elementu), dlatego też odebrałem auto z tym "defektem", który nie ma wpływu na estetykępojazdu. Myślę, że przy odsprzedaży też nie będzie z tym problemu. Jedyne co umknęło naszej uwadze to zarysowania na tablicy zegarów, ale w trakcie eksploatacji odpuściłem temat bo wyczyściłem to środkiem do czyszczenia wyświetlaczy tel. komórkowych i jest ok. Ale zwróć uwagęna wszystkie elementy tego typu  - klima, radio są bardzo podatne na zarysowanie. Wystarczy, że jakiś cymbał przetrze to szmatką mocniej dociskając i już jest rysa.
Cytat: Croom
nowe E-12 maja taki sam rozmiar koła zapasowego jak reszta ?

Brałem tuż przed liftingiem i mam pełnowymiarowe koło.
Cytat: serwisSJ
z Anglii i Turcji jest kiepskie.

Mam sedana z turcji i tego sięobawiam, ale jak na razie rok (bez 1 m-ca) i 17 tys. bezproblemowej jazdy. Jedyne problemy to z winy serwisu (blokada skrzyni biegów) i podwyższone obroty - co prawie sięjuż wyjaśniło, jeszcze trochętestów i będęmógł wznowić stary wątek.
E18_Prestige_MultidriveS

Jackal

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #13 dnia: 12-05-2005, 15:17:44 »
Koła zapasowe są pełne.

serwisSJ

  • Gość
Odbiór nowej E12
« Odpowiedź #14 dnia: 12-05-2005, 15:20:17 »
Cytat: YogiBabo
ale jak na razie rok (bez 1 m-ca) i 17 tys. bez problemowej jazdy.


Panowie... troche powagi dla sytuacji! 17tys km to chyba nawet yugo przejezdza bezproblemowo  :wink:  Na rowerze mam ponad 9tys km i tez narazie bezproblemowo a corolka moja ma 203tys i całkowicie bezproblemowo;)


 

Beesafe.pl