Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd  (Przeczytany 1305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sr-ka

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu w sumie nowy :)
Dołączyłem do was nie dlatego że posiadam Toyote, lecz dlatego że je na codzień serwisuje.
Ostatnio trochę głupio mi się zrobiło, ze tak dużo informacji czerpie z internetu a sam nic od siebie nie daje, dlatego też postanowiłem dodać ten poradnik, temat jest dosyć śliski ponieważ nie ma zbyt dużo informacji odnośnie błędu P1271 a gdy już jakieś są to tylko na zagranicznych forach. Cały ten temat dotyczy nie tylko tych którzy aktualnie borykają się z tym błędem, ale tych który posiadają auto z tym silnikiem i z tego co widziałem już na 2 egzemplarzach, nikogo ten temat nie ominie a to czy koszta będą większe czy mniejsze to zależy tylko od was :)

Błąd P1271 dotyczy regulatora paliwa, lecz nie tego na pompie wysokiego ciśnienia, tylko tego na szynie wtryskowej od strony akumulatora (2pin).
https://imgur.com/a/93p4hph
Czerwona strzałka, nasz regulagor na 2 pin
Żółta strzałka nakrętka którą warto odkręcić dla wygody

Są dwa warianty n/w wymienionego błędu:
A)
-P1271 - bieżący
B)
-P1271 - bieżący
-p1271 - historia

Oby dwa warianty mają dużą różnice pomiędzy sobą, lecz nie zawsze. Pierwszy wariant zwykle dotyczy uszkodzonego regulatora, drugi natomiast zawiera dwa takie same kody, lecz mogą być inaczej opisane i może wskazywać na uszkodzenie wiązki lub komputera sterującego :)
Naprawę nie zależnie od wariantu, zaczynamy od podstaw.

Sprawdzenie regulatora i wiązki:
Do sprawdzenia regulatora potrzebujemy miernik elektryczny, oraz napięcie 12v z kablami (np.akumulator)
Odłączamy 2 pin kostkę od regulatora, a następnie ustawiamy nasz miernik na ohm'y i podłączamy sondy miernika pod piny regulatora.Oporność powinna się mieścić +/- 1ohm, taką samą oporność powinien mieć regulator na pompie :)
Następnie podłączamy kostkę regulatora, odłączamy kostkę regulatora przy sterowniku wtrysków, znajduję się on na chłodnicach i wygląda tak:
https://imgur.com/9Q5ljXE
Należy odpiąć kostkę 2pin zaznaczoną czerwoną strzałką, gdy patrzymy z góry na sterownik to jest to 1 od dołu czyli w sumie ostatnia, podłączamy miernik pod tą kostkę i sprawdzamy czy nadal jest +/- 1 ohm jeżeli tak to wiązka prawdopodobnie jest ok ale to z doświadczenia wiem że to nie wystarczy :)
Szykujemy żarówkę h4 55w, odpinamy oby dwie kostki a następnie podłączamy się nasza zarówą pomiędzy kostki aby sprawdzić po kolej każdy z dwóch kabli.
https://imgur.com/PAjp5pr
Ten sposób lubię najbardziej, bo niestety miernik sprawdza tylko przejście i nie wyłapie zgnitej wiązki, natomiast gdy wepniemy w wiązkę żarówkę która bierze 5A to natychmiast wszelkie uszkodzenia wyjdą. Dodam tylko że gdy żarówka nam się żarzy i po chwili gaśnie to znak że wiązka jest do wymiany :)

Sprawdzenie wiązki sterownika wtrysku
Tutaj trzeba się niestety już ubrudzić, i ten etap uważam za ważny :)
Cały proces najlepiej jest zacząć od wykręcenia sterownika, odpinamy wszystkie kostki jest ich łącznie 4 niestety gdy je odpinamy po raz pierwszy to może być strasznie ciężko, najlepszą metodą jest naciskanie palcem jednej reki przycisku, a drugą odpychanie kostki za pomocą długiego płaskiego śrubokręta ;)
https://imgur.com/CagMv5G
Odkręcamy wspornik na dwie sróbki, i odciągamy wąż przywiązując go do rurki :)
Następnie odkręcamy sterownik, jest on przykręcony na 3 śrubki, najlepiej użyć do tego małą grzechotke+krótką przedłużkę+nasadową 10
https://imgur.com/h6jwV3E
Czyścimy piny papierem ściernym, jeżeli kostka nr3 (cienkie piny) jest czysta to zostawiamy ją w spokoju, piny są na tyle cienkie że lepiej jej nie ruszać bez potrzeby ;)
https://imgur.com/tBQHnd5
https://imgur.com/a/hrxSUiw
Następnie smarujemy kostki sterownika wazeliną techniczną, a następnie montujemy go na swoje miejsce ;)
Teraz zabieramy się z kostki sterownika
https://imgur.com/a/4eeFtYE
Wszystkie 4 kostki i ich piny spryskujemy kontakt sprayem,
https://imgur.com/a/moGkP4A
Odnajdujemy 4 pinową kostkę od sterownika, i szukamy biało czarnego kabla. jest on widoczny w prawym dolnym rogu.
Jest to masa sterownika, ale dla pewności polecam to sprawdzić miernikiem, tzn ustawiamy go na przejście, jedna sonda do klemy minus, druga do tego pinu i jak piszczy to jesteśmy w domu jeżeli nie to szukamy we wszystkich kostkach sterownika ;)
https://imgur.com/hdG2L2D
Wbijamy śrubokręt w otwór zaznaczony strzałką i podważamy białą osłonkę, tudzież zabezpieczenie do góry :)
https://imgur.com/wjgZsgp
Odchylamy zabezpieczenie na bok, zaznaczone strzałką i wysuwamy pin w dół
https://imgur.com/PxSdKaq
Wsuwamy w otwór szpilkę i podginamy blaszkę w środku aby lepiej przylegała do pinu w sterowniku :D Czynność powtarzamy do reszty pinów i składamy kostkę. kostki jest raz spryskujemy sprayem i podłączamy do sterownika :)
Już jesteśmy blisko końca, lecz ten etap uważam za najważniejszy :D
Czyszczenie punktów masowych:
Masa naszego sterwonika, ale też inne masy osprzętu są przykręcone w niesprzyjającym miejscu i dlatego też pisałem że każdy z tym problemem będzie się borykał. Sami popatrzcie:
https://imgur.com/a/e6Vpe3R
Masy znajdują się na przednim bloku silnika, tuż nad miską olejową, obok skrzyni biegów. Nie mają łatwego życia, biorąc pod uwagę warunki atmosferyczne i ich jakość wykonania. dlatego też łatwo korodują ;)
Tak czy inaczej należy je odkręcić, wyczyścić papierem ściernym, całość wysmarować smarem miedzianym łącznie ze śrubami, przykręcić i zapsikać smarem przed wodą ;)
https://imgur.com/a/smSPKLN
https://imgur.com/a/ruRPyCQ
https://imgur.com/fCkTnyw
https://imgur.com/RmjfAce
https://imgur.com/UGTfQGP

Czyścimy i smarujemy również masy na podłużnicy niedaleko akumulatora, najlepiej go wymontować całkowicie :)
https://imgur.com/zD1le9L
https://imgur.com/a/iXTd724
Po takim zabiegu można poskładać osłony i inne odkręcone elementy, kasujemy błędy i sprawdzamy :)

W moim przypadku okazało się że komputer sterujący wtryskiem umarł, i nie tak sam z siebie tylko właśnie głownie przez brak masy. Auto normalnie jeździło, nie odcinało mocy. Przed tym zabiegiem wymieniłem masę innych rzeczy takich jak, szyne wtryskową, wtryski, czy regulator na pompie i nie przyniosło to żadnych rezultatów. U mnie błąd wyłapywało od razu pod dodaniu gazu w okolice 2000rpm, i wywalało takie oto błędy:
https://imgur.com/cyaKsmG

Pamiętajcie również że podkładanie nowego komputera bez sprawdzenia wiązek i mas będzie skutkowało spaleniem go, tak więc nie warto prowadzić auta do typowych wymieniaczy bo koszta będą spore  :grin: :grin: :grin:

Gdyby ktoś szukał jakieś serwisówki, odsyłam tutaj
http://www.baileysdiesel.com/wp-content/uploads/2014/03/P1271+1272.pdf
(masa w tej serwsówce jest zupełnie na innym pinie, dlatego nie bierzcie wszystkich info do siebie)

To tyle z mojej strony, jeżeli ktoś będzie miał jakiekolwiek pytanie to pisać śmiało.
Pozdrawiam!




Offline mipat

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd
« Odpowiedź #1 dnia: 01-06-2018, 13:22:42 »
Ja właśnie mam ten błąd. Z innego forum user nakierowuje mnie podobnie jak Ty. Z rzeczy przez Ciebie wymienionych poprawiłem złącza masy aku na nadwozie. Kable z edu na zawór sprawdzałem ale nie żarówką.

Ja mam oba warianty błędu p1271. Już od ponad pół roku, kiedyś błąd wyskakiwał rzadziej, dzisiaj mam go ciągle. Po wykasowaniu wraca po chwili jazdy.

Zrobię wszystko wg Twojej instrukcji i dam znać czy  pomogło.

Aha też lokalny góru spec od toyoty sugerował po kolei wymieniać różne elementy. Wymieniłem tylko zawór sterujący pompą paliwa, kiedy sugerował zmienić potem całą pompę zrezygnowałem z jego wiedzy i doświadczenia (mizernego w mojej ocenie). Dobrze że nie wymieniłem listwy. 

Offline mipat

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd
« Odpowiedź #2 dnia: 29-06-2018, 09:28:48 »
Auto naprawione  :good: : u mnie tak samo po zrobieniu Twojej check listy wymieniłem na na końcu edu i bingo. Błedu nie ma, auto odżyło i silnik nabrał mocy. Od jesieni miałem problem i w końcu udało się. Edu kupiłem na allego za ok 500 zł, w aso nowy sterownik 4300 brutto. Pozdrawiam

Offline mipat

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd
« Odpowiedź #3 dnia: 29-06-2018, 09:32:45 »
Aha nie napisłem u mnie awaria była w Verso 2.0 d4d z 2013. Numer części edu 89871-20080 (ten pod spodem numer DENSO może być inny). Sterownik mam używany od avensis, bo są takie same w modelach toyoty z silnikiem T27.

Offline sr-ka

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd
« Odpowiedź #4 dnia: 20-08-2018, 11:41:58 »
Ciesze się że tut pomógł :)
I od razu sprostuje, przy wymianie sterownika wtrysku nie trzeba nic programować, działa to na zasadzie wykręć stary i przykręć nowy ;) Gdy będzie wszystko ok, błędy poznikają to można ewentualnie przeprowadzić wszystkie adaptacje, jakie są możliwe ale nie jest to muss, choć trzeba mieć do tego jakiegoś dobrego kompa który ma taką możliwość bo większość uniwersach oferuje tylko odczyt błędów i parametrów ;)

Toyota Klub

Odp: TuT Błąd P1271 2.0 D4D Wada Fabryczna Verso, Rav itd
« Odpowiedź #4 dnia: 20-08-2018, 11:41:58 »