Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Corolla e12 1.4 d4d hb - pytanie o demontaż półosi + braki utraty mocy  (Przeczytany 89 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eskalon

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Witam wszystkich!

Mam pytania dotyczące mojego samochodziku corolla e12 1.4 d4d z 2006 hatchback 264 tys. przebiegu.

Potrzebuję Waszej wiedzy praktycznej  :cheesy:

1.
Półoś - mam luz na przegubie wewnętrznym lewym, pytanie do osób które samodzielnie montowały półoś.

Co należy rozłączyć - czy wystarczy odkręcić kolumnę mcphersona? czy trzeba odkręcić sworzeń + końcówkę drążka?

Czy jeśli podniosę samochód (przechylę na kobyłce) wystarczająco wysoko, jest szansa, że nie będę musiał spuszczać oleju ze skrzyni (da się uniknąć wylania)?

Czy wiedzieć, czy w obrębie corolli e12 1.4 d4d (wersja z uk) były produkowane przeguby z różnymi ilościami zębów?

2.

Po 8 latach użytkowania swojej corolli i paru rzeczach których w niej zrobiłem, będę miał prawdopodobnie nowy problem.

Samochodzik w określonej sytuacji: jazda ok 100 - 110 km/h, obroty ok 3 tys. piąty bieg, ekspresówka - kilkanaście minut jazdy, nie zależnie od temperatury, wilgotności etc. - przy utrzymywaniu stałej prędkości traci moc - tzn. zaczyna zwalniać, odpuszczenie gazu i wciśnięcie (ewentualna) redukcja - pomaga i wszystko jest ok.

Brak problemów z geometrią turbiny, brak świstów, brak ubytków oleju (takie jak zawsze), brak oleju w płynie chłodzącym, dymienie na czarno w normie (przy ostrym przyspieszaniu).

Po podłączeniu do Techstream - brak błędów.

Co mnie zaniepokoiło w tej sytuacji (moja druga połówka jeździ corollką więcej), że raz mając tę sytuację obejrzałem się i zobaczyłem małą chmurkę, ale nie powiem dokładnie jakiego koloru była (niebieska/czarna).

Co sprawdzić/przeczyścić. Na razie wystąpiło to z 4 - 5 razy w przeciągu paru miesięcy.

Dzięki z góry z pomoc.



Toyota Klub