Wielokrotnie na tym forum zostało udowodnione, że hybryda to ideał stworzony do miasta
TLDR;
https://www.youtube.com/watch?v=q11Y7PLK_Z4 --
To że jest idealna do miasta nie oznacza że to jej służy. W mieście jest bardziej obciążona, dlaczego?
Bateria w mieście cały czas się ładuje i rozładowuje - intensywnie pracuje.
Silnik spalinowy jest ciągle zatrzymywany i uruchamiany, obroty silnika ciągle się zmieniają. Silnik musi się rozgrzać, a często szczególnie w Polsce potrzebuje minimum 10km jazdy po mieście aby się rozgrzać, a wtedy zwykle już dojeżdzamy do celu i gasimy silnik.
W trasie ładowanie i rozładowywanie jest mniej intensywne, a silnik spalinowy większość czasu pracuje jednostajnie przy stałej prędkości obrotowej i jest wtedy rozgrzany.
Jedyny problem jaki mogę sobie wyobrazić to długotrwała jazda w trasie z wysokimi prędkościami, powyżej 140km/h, wtedy silniki i inwerter nagrzewają się do wyższych temperatur i być może to im szkodzi. Ale to tylko takie moje gdybanie, bo nie mam pojęcia jakie temperatury są bezpieczne dla jednostki napędowej.
Podsumowując miasto to trudniejsze warunki dla hybrydy, ale i tak wiele razy trudniejsze są dla pojazdów konwencjonalnych, które pracuja w trybie Otto, mają turbiny i nie mają wsparcia ze strony silnika elektrycznego, już nie wspominając o pracującym w korku sprzęgle i kole dwumasowym.