Autor Wątek: Auris HSD 2017  (Przeczytany 12298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wommow

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Auris HSD 2017
« dnia: 06-06-2018, 08:09:32 »
Witam,
Na wstępnie chciałbym przeprosić, jeżeli temat był już poruszany na forum ale nie potrafiłem go odkopać.
Przechodząc do sedna.

Rozważam zakup Auriski w Hybrydzie (wersja kombi) z roku 2017 w ofercie Toyota Plus (samochody używane na gwarancji). Dysponuje budżetem ok 80 tyś. i zastanawiam się czy warto takie samochody rozważać. Zazwyczaj w tym przedziale cenowym mają one przebieg ok 20 tyś. Czy powinienem się czegoś obawiać przed zakupem takiego samochodu?
Dodatkowo pytanie dotyczące przewożenia ładunków na dachu. Głównie chodzi o rowery, czy jadąc ok 100-110 po autostradzie da się wytrzymać z hałasem wewnątrz kabiny? Jak z prowadzeniem samochodu, czy są jakieś problemy?

Z góry dziękuję za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 16-10-2018, 12:33:09 wysłana przez fazibazi »

Offline Jeziorko

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 573
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #1 dnia: 06-06-2018, 08:49:53 »
Rozważać na pewno. Sam patrzyłem roczniki od 2015 do 2017 między innymi z Toyoty. Fakt kupiłem 2015 rok ale full opcję z przebiegiem 30 tys ale od prywatnego właściciela. Podobne auto w Toyocie było około 5-6 tys drożej.
W 2017 roku będziesz miał jeszcze około 2 lat gwarancji więc nie ma co się martwić, tym bardziej jeśli kupić z Toyoty.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #2 dnia: 06-06-2018, 10:03:46 »
W mojej hybrydzie z 2014 którą przejechałem 80tys nic się nie dzieje, to są śmieszne przebiegi dla tego auta.

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 289
    • Mój blog
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #3 dnia: 06-06-2018, 10:51:09 »
Też nad taką używaną myślę. Ale trzeba by dobrze utargować cenę. Szczególnie, że jeżeli to auto jest własnością salonu to było dawane różnym ludziom do jeżdżenia, dziennikarzom itp. A oni nie oszczędzają samochodów testowych od dealera... I niestety nie wiadomo dlaczego Toyota życzy sobie za drogo jak za tak używane samochody, podczas gdy powinny być tańsze niż średnia rynkowa (o ile taka istnieje na samochody jednoroczne...).
Jeżeli uda się utargować znacząco poniżej ceny z ogłoszenia to można kupić ale za cenę wywoławczą... To chyba jednak wolałbym dołożyć te 5 czy 10 tysięcy i kupić nowe.
Innymi słowy, takie auto z ogłoszenia za 88900 zł, przebieg 29 tys km ma, moim zdaniem, rzeczywistą wartość ok 75 tysięcy. Przy wartości nowego ok 98 tys.
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Jeziorko

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 573
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #4 dnia: 06-06-2018, 10:55:34 »
Ja za swojego z 2015 roku ale przed Fl z przebiegiem 30 tys km i full opcja oprócz jbl ale z 2 letnia dodatkowo gwarancja bis zapłaciłem około 37 tys mniej niż kosztował nowy
« Ostatnia zmiana: 06-06-2018, 11:00:56 wysłana przez Jeziorko »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #5 dnia: 06-06-2018, 10:56:53 »
... I niestety nie wiadomo dlaczego Toyota życzy sobie za drogo jak za tak używane samochody, podczas gdy powinny być tańsze niż średnia rynkowa (o ile taka istnieje na samochody jednoroczne...).
Zgadzam się że ceny tych aut z przebiegiem 30tys są śmieszne wysokie i można w tej samej cenie znaleźć nowy model z wyprzedaży. Jak kupowałem swojego z przebiegiem 8km, to w tej samej cenie były wystawione takie właśnie używane ;) Jednakże w przypadku hybrydy nawet jeżeli takim autem jeździły różne osoby to da tych aut to nic nie znaczy. To nie manual w którym można wrzucić parę razy źle bieg, nie ma też turbiny którą można przegrzać itp.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #6 dnia: 06-06-2018, 11:30:53 »
Te auta nie są samochodami prasowymi. Są używane od indywidualnego klienta.

Takiego który zmienił za dopłata bo coś mu się nie podobało i oddał, albo im zwyczajnie sprzedał. Bądź lepsza wersja ze nie wypłacalny klient i raty go zjadły więc toyota odebrała własność.

Offline Jeziorko

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 573
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #7 dnia: 06-06-2018, 11:33:17 »
albo też pracownik Toyoty nim jeździł

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 289
    • Mój blog
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #8 dnia: 06-06-2018, 11:50:47 »
30 tysięcy w rok to nie jest śmieszny przebieg dla żadnego auta. Oznacza piłowanie w trasie, być może z maksymalną prędkością, szczególnie jeżeli planuje się zmianę auta po roku.
Należy te samochody traktować jak każde używane, czyli dokładne oględziny w innym serwisie. A dealera traktować jak każdy inny komis, czyli bardzo nie ufać.

Można kupić takie auto ale po znacznie niższej cenie niż w ogłoszeniu. Tym bardziej, jeżeli należało do pracownika Toyoty, który kupił je ze sporą zniżką. Warto targować się.
Pozdrawiam
Wojtek

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #9 dnia: 06-06-2018, 11:56:51 »
30 tysięcy w rok to nie jest śmieszny przebieg dla żadnego auta. Oznacza piłowanie w trasie, być może z maksymalną prędkością, szczególnie jeżeli planuje się zmianę auta po roku.
Akurat jazda autem w trasie jest najlepszym co może spotkać każde auto. Najgorszy przebieg to taki zrobiony w mieście, gdzie auto ciągle hamuje i rusza.

Dodatkowo trudno jest piłować hybrydę, poprostu więcej pali przy wyższych prędkościach, nic się specjalnie bardziej nie zużywa.

Offline szmet

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #10 dnia: 06-06-2018, 16:04:36 »
Tak właśnie kupiłem moje autko, klient zostawił w rozliczeniu przy kupnie nowej Rav4 hybrydowej. Zadaj sobie pytanie - czy gdybyś kupił nowe auto i użytkował przez rok, przejechał nim 20 tyś. to czy takie auto jest "dobre" czy już nie. Warto kupić bo auto posiada gwarancje fabryczną i ma wykonany szczegółowy test wszystkich ważnych elementów (dostałem taki wykaz co sprawdzono łączne z testem baterii). Należy porównać kilka ofert z Toyota Plus, auto powinno być z polskiego salonu - masz wtedy pełen wgląd w serwis tego egzemplarza. Obowiązkowo zbadać powlokę lakierniczą czy nie było coś robione po za ASO. Masz też możliwość przedłużenia gwarancji po zakończeniu tej fabrycznej. Oczywiście koniecznie należy się targować , w moim przypadku trwało to ponad 2 tyg. zanim obie strony były zadowolone. Powodzenia.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #11 dnia: 06-06-2018, 16:39:44 »
Najgorszy przebieg to taki zrobiony w mieście

Wielokrotnie na tym forum zostało udowodnione, że hybryda to ideał stworzony do miasta :)

w mieście, gdzie auto ciągle hamuje i rusza.

Wielokrotnie na tym forum zostało udowodnione, że hybryda nie musi hamować (wystarczy nią żeglować , a klocki i sprzęgło będą dożywotnie) więc co jej przeszkadza hamowanie i ruszanie ?
« Ostatnia zmiana: 06-06-2018, 16:41:17 wysłana przez tomery »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #12 dnia: 06-06-2018, 17:27:19 »
Wielokrotnie na tym forum zostało udowodnione, że hybryda to ideał stworzony do miasta
TLDR;

https://www.youtube.com/watch?v=q11Y7PLK_Z4

--

To że jest idealna do miasta nie oznacza że to jej służy. W mieście jest bardziej obciążona, dlaczego?

Bateria w mieście cały czas się ładuje i rozładowuje - intensywnie pracuje.
Silnik spalinowy jest ciągle zatrzymywany i uruchamiany, obroty silnika ciągle się zmieniają. Silnik musi się rozgrzać, a często szczególnie w Polsce potrzebuje minimum 10km jazdy po mieście aby się rozgrzać, a wtedy zwykle już dojeżdzamy do celu i gasimy silnik.

W trasie ładowanie i rozładowywanie jest mniej intensywne, a silnik spalinowy większość czasu pracuje jednostajnie przy stałej prędkości obrotowej i jest wtedy rozgrzany. 

Jedyny problem jaki mogę sobie wyobrazić to długotrwała jazda w trasie z wysokimi prędkościami, powyżej 140km/h, wtedy silniki i inwerter nagrzewają się do wyższych temperatur i być może to im szkodzi. Ale to tylko takie moje gdybanie, bo nie mam pojęcia jakie temperatury są bezpieczne dla jednostki napędowej.

Podsumowując miasto to trudniejsze warunki dla hybrydy, ale i tak wiele razy trudniejsze są dla pojazdów konwencjonalnych, które pracuja w trybie Otto, mają turbiny i nie mają wsparcia ze strony silnika elektrycznego, już nie wspominając o pracującym w korku sprzęgle i kole dwumasowym.

« Ostatnia zmiana: 06-06-2018, 17:40:55 wysłana przez mariuszs »

Offline kokoko

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #13 dnia: 06-06-2018, 17:59:50 »
szmet, czy można wiedzieć o jaką mniej więcej kwotę udało Ci się zejść?

Offline szmet

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris HDS 2017
« Odpowiedź #14 dnia: 06-06-2018, 18:10:57 »
szmet, czy można wiedzieć o jaką mniej więcej kwotę udało Ci się zejść?
8,5tys PLN + darmowa robocizna przy przeglądzie na 45tyś


 

Beesafe.pl