Autor Wątek: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie  (Przeczytany 3793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« dnia: 10-07-2018, 08:51:30 »
Hejoooo!

Mając trochę (ale nie wystarczająco) czasu, postanowiłem sprawdzić przelew wtrysku.

Powodem jest utrata mocy przy ok 2 tys. obrotów, samochód nie przyspiesza, kopci na czarno. Po redukcji lub odpuszczenia gazu wraca do normy. Wymieniony filtr paliwa.

Zrobiłem bardzo krótki test przelewowy około minuty (zabrakło dłuższych rurek, następnym razem się przygotuję lepiej).

Pierwsze odpalenie po nocy

MAF 6,3 gm/s
MAP 100 kPa
CR Pressure 29 MPa
Injection Vol 1.  -1,091 mm3
Injection Vol 2.   1,722 mm3
Injection Vol 3.  -0,154 mm3
Injection Vol 4.  +0,310 mm3
M+INJ-PILOT ON 577us
Pilot Injection 395 us

Na ciepłym korekty bardzo się nie poprawiają.

W ciągu nie całej minuty wtryski przelały:(licząc od strony łańcucha), temp cieczy ok 40 stopni:

1 ? 8mm3
2 ? 10,25 mm3
3 ? 9,75 mm3
4 ? 7 mm3

Czy jest bardzo źle ?

Co mogę we własnym zakresie jeszcze sprawdzić (dłuższy test przelewowy, aktywny fuel leak test) ?

Dzieki za wszelkie wskazówki.

PS. Czy to normalne, że zawór VRV mocno piszczy przy przekręconym kluczyku na 'ON'?

Offline cezario1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: 22-07-2018, 11:53:06 »
Nie znam się na wtryskach ale wygląda to na uszkodzony zawór EGR Zaślepka EGR a jeśli samochód będzie chodził prawidłowo to go przeczyść lub wymień na nowy Takie są objawy jak EGR się nie zamyka i jest za dużo spalin a za mało powietrza przy dużym obciążeniu

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: 25-07-2018, 10:00:46 »
Przeczyściłe EGR + przepustnicę ponad tydzień temu. Był lekko zasyfiony. Rzeczywiście do tej pory nie wystąpiły spadki mocy.

Zobaczymy. Niestety, wydaje mi się, że zacina sie zmienna geometria. Czasami są minimalne spadki mocy koło 2,5 -2,7k obrotów - miałem to kiedyś, więc może blokuje się z dołu. Przyczyny poprzedniego zasyfienia łopatek nie rozwiazałem, bo po testach drogowych wszystko było ok.

Wyczyszczenie EGR i przepustnicy to żadna filozofia, polecam każdemu w 1.4 d4d.


Offline cezario1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: 26-07-2018, 00:00:15 »
Mnie turbina gorzej chodziła na starym oleju. Ponieważ sam go wymieniałem to nie mogłem uwierzyć że tak zgęstniał chyba od sadzy. Olej 5w40 klasy c3 jest dużo rzadszy od zalanego  w serwisie 5w30 klasa c2. Nie wiem dlaczego, chyba że wlali coś innego albo wcale nie wymienili i miał przebieg 30 tyś i dlatego taki był. Przy 14tyś zapaliła mi się kontrolka check po wymianie oleju zgasła. Nie wiem jaka była przyczyna zapalenia bo ze starym olejem nie powinna mieć nic wspólnego. Chyba że stary olej blokował turbinę ta nie miała odpowiedniego ciśnienia i dlatego. Puki co samochód chodzi rewelacyjnie. Zwróć u siebie uwagę czy na nowym oleju turbina się przycina czy nie.

I jeszcze jedno. Zauważyłem że samochód z zaślepionym egr chodzi lepiej bardziej płynnie nie ma żadnej dziury kiedy mocno dodaję gazu. Może mam popsuty egr i zamyka się z opóźnieniem. Może się przycina. Przeczyszczenie mało dało. Jest obecnie zaślepiony i zastanawiam się czy warto kupić nowy żeby jeździć ekologicznie.             

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: 26-07-2018, 14:45:23 »
Czy posiadasz 1.4 d4d? Ciąłeś blaszkę pod zaślepkę?

Olej zmienia się co 15 tys. lub raz w roku, przynajmniej w E12.

Ja zmieniam co 10 tys., ale to moja fanaberia. Ostatnio zalałem Valvoline 5w30 FE, wrócę do poprzedniego 5w30 Forda.




Offline cezario1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: 26-07-2018, 16:38:16 »
Tak posiadam 1.4 d4d tylko aurisa z 2014r Rzeczywiście wyciełem dwie blaszki i zaślepiłem przed i za egr. U mnie chodzi bez problemu. W coroli może być inaczej. Pubowałem zaślepić w 2l awensis 116km ale wywalał check i gożej chodził. W samochodzie na gwarancji wymieniają olej co 15tyś podczas przeglądu. Ponieważ gwarancja się skończyła wymieniłem go sam bo mam warsztat po tacie i kiedyś z tatą samochody naprawiałem. Na pewno nie wleje a 1.4 d4d oleju klasy c2 przy przebiegu powyżej 100km takie moje doświadczenie z awensisa. Niech sobie zalecają ja wiem swoje.

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: 26-07-2018, 20:19:35 »
ok, no oprócz wtrysków, turbiny sterowanej mechanicznie i skrzynki 6 biegowej to dalej ten sam 1.4 d4d :).

Spróbuje a co mi tam.

Ty masz dpf to i olej inny.

Zakładaj dobre filtry oleju, oryginał w sumie nie jest drogi. Wymiana + filtr z własnym olejem w ASO, kosztuje poniżej 100 zł (w tym podkładka pod korek).

Offline cezario1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
Odp: Corolla E12 1.4 d4d - wtryski, pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: 26-07-2018, 20:55:26 »
Filtry oleju a w zasadzie wkład założyłem MANA wyprodukowanego w Niemczech, (bywają też produkowane w Afryce szczególnie te sprowadzane na Polskę ) olej kupuje jak i filtr w Niemczech. Mam nadzieje, że lepszy nie podróba. Tego się nie przewidzi. Jak nie wywali Ci check to z zaślepionym egr będziesz miał mocniejszy dół chyba że się nie domyka to w całym zakresie.  Powodzenia.     


 

Beesafe.pl