Autor Wątek: Jazda ze skrzynią CVT w górach  (Przeczytany 3522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline russso

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Jazda ze skrzynią CVT w górach
« dnia: 30-07-2018, 09:13:07 »
Witam,
Mam prosbe do uzytkowników aurisa 1.6 ze skrzynią CVT. Jak wygląda u Was jazda po górach, u mnie niekiedy jak zjerzdzam ze stromych gór i reguluje predkośc hamulcem skrzynia redukuje sobie bieg i wskakuje na  wysokie obroty (ok 3500) oraz wycie silnika. Czy u Was też tak sie zachowuje skrzynia w górach?

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #1 dnia: 30-07-2018, 10:56:10 »
Masz w skrzyni dostępny tryb M?

Offline russso

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #2 dnia: 30-07-2018, 11:01:12 »
Tak mam, mogę jezdzic na automacie w trybie D oraz w trybie M z manetkami. Ale chodzi mi czy w trybie D też macie ze z góry Wam zrzuca bieg i silnik wyje.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #3 dnia: 30-07-2018, 13:00:54 »
Ja akurat mam hybrydę a tam jest inaczej, jest specjalny tryb B do zjazdów, który dopóki można ładować baterię z rekuperacji nie używa silnika spalinowego do hamowania.

Natomiast instrukcja do wersji ze skrzynią CVT sugeruje używanie podczas zjazdów trybu M co pozwala regulować siłę hamowania silnikiem i jego poziom obrotów.  Najprawdopodobniej w trybie D jest analogicznie jak przy dynamicznym przyspieszaniu - przekładnia ustawia się na największe dostępne przełożenie. Oczywiście przepustnica jest zamknięta więc negatywne efekty są tylko dźwiękowe.

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #4 dnia: 15-08-2018, 14:46:52 »
Mam tak samo jak jezdze po górach. Dziś dobijało do 3000 rpm, na stromych zjazdach pewnie bedzie wiecej.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #5 dnia: 15-08-2018, 15:20:13 »
Natomiast instrukcja do wersji ze skrzynią CVT sugeruje używanie podczas zjazdów trybu M co pozwala regulować siłę hamowania silnikiem i jego poziom obrotów.  Najprawdopodobniej w trybie D jest analogicznie jak przy dynamicznym przyspieszaniu - przekładnia ustawia się na największe dostępne przełożenie. Oczywiście przepustnica jest zamknięta więc negatywne efekty są tylko dźwiękowe.

Natomiast instrukcja do wersji ze skrzynią CVT sugeruje używanie podczas zjazdów trybu M co pozwala regulować siłę hamowania silnikiem i jego poziom obrotów.  Najprawdopodobniej w trybie D jest analogicznie jak przy dynamicznym przyspieszaniu - przekładnia ustawia się na największe dostępne przełożenie. Oczywiście przepustnica jest zamknięta więc negatywne efekty są tylko dźwiękowe.

Dokładnie. Jak zwykle są dwie strony medalu. Dobre zachowanie skrzyni, bo próbuje zmniejszyć prędkość zjazdu (co w prawdziwych górach się przydaje) i złe, bo czasem jest krótki stromy zjazd, po którym jest długie wypłaszczenie. W miarę doświadczony kierowca przy skrzyni manualnej zostawiłby np. 3 bieg, troszkę zbyt mocno rozpędził się, ale prędkość zostałaby wytracona na płaskim. Tymczasem skrzynia nie wiedząc jak wygląda droga za 200m "redukuje" biegi, zwiększając prędkość obrotową, która niczemu nie szkodzi (przy odpowiednio stromym zjeździe dochodzi do jakichś 6500rpm - dalej nie próbowałem). Pamiętaj, że w wyższych górach i tak będziesz wspomagał skrzynię hamulcem bo zjazdy bywają tak długie i strome, że bez względu na przełożenie trzeba się wspomagać hamulcami (w ubiegłym roku zjeżdżając w kierunku północnym z Großglockner Hochalpenstraße delikatnie przypaliłem hamulce mimo zjazdu na wymuszonej "1" w trybie manualnym (częściowo ja ponoszę winę bo trochę nonszalancko traktowałem hamulce we wcześniejszej jeździe). W tym roku wjechałem znacznie wyżej (2800m.n.p.m.) i od początku uważałem na hamulce, przy większych zjazdach od razu przełączając na manual i redukując do 2 a czasem pierwszego biegu - żadnych problemów.
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline GagaLady

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Jazda ze skrzynią CVT w górach
« Odpowiedź #6 dnia: 17-08-2018, 07:11:07 »
i złe, bo czasem jest krótki stromy zjazd, po którym jest długie wypłaszczenie


 

Beesafe.pl