Autor Wątek: Toyota Rav4 2004 rocznik silnik D4D 2.0 116km 3 problemy  (Przeczytany 4398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline duperele29

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Toyota Rav4 2004 rocznik silnik D4D 2.0 116km

1) Wysokie spalanie praktycznie jakbym z jakąś miarką tankował non stop 10.2-10,3 litra na 100km wychodzi fakt jeżdżę po mieście, ale jest to jakieś 20km stałą prędkością 70-100km i jakieś 5 km bocznymi uliczkami ze światłami itd więc wydaję mi się za wysokie spalanie.

2) -przy 2.5-3 tysiącach obrotów przy gwałtownym przyspieszaniu zaczyna bujać (szarpać?) samochodem przód-tył tak jakby się dławił czy nie miał mocy-jeśli przyspiesza się delikatnie takiego problemu nie ma (były wymieniane zawory scv jakieś 2-3 miesiące temu kiedy to samochód w ogole nie miał mocy)

Parę tygodni temu przejechałem trasę jakieś 360km w dwie strony z Bydgoszczy do Gdańska i z powrotem. Trasę do Gdańska zacząłem spokojnie wiedząc, że jest problem z bujaniem auta i do A1 dojechałem bez problemu-bez szarpania itd). Na autostradzie stopniowo zwiększałem prędkość:
-najpierw 120km/h przejechałem parę kilometrów nie było żadnych problemów to docisnąłem do 130 itd aż do 150km/h i o dziwo samochód nie sygnalizował że są jakiekolwiek problemy żadnego check engina żadnego bujania czy szarpania jechał płynnie. Spalanie po przejechanie tych 360km wyniosło 8,2 litra na 100km
I przez następne 3 tygodnie miałem spokój z samochodem żadnego szarpania i bujania. Teraz niestety po 3 tygodniach problem znowu wraca i zaczyna się niestety nasilać. Po przekroczeniu 2 tys. obrotów na czwartym biegu jak chcę gwałtownie przyspieszyć do czuje zdecydowanie opór (brakuje mocy-jakby "coś" trzymało auto po czym zapala się kontrolka VSC TRC samochód traci moc-trzeba zjechać wyłączyć silnik i po włączeniu kontrolka znika)

3) -przy 80-90km/h (bez względu na to jaki bieg mam wrzucony i ile obrotów) zapala się check engine-bład P0500 "systemy kontroli prędkości i biegu jałowego" przy zapaleniu błędu nie towarzyszą jakiekolwiek objawy i też nie zawsze się ten check zapali.


Offline animuss

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 499
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota Rav4 2004 rocznik silnik D4D 2.0 116km 3 problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 04-09-2018, 11:55:10 »
Oznaczenie D-4D jest charakterystyczne dla diesli Toyoty zasilanych wtryskiem common rail. W jednostce 2.0 jego producentem jest firma Denso, która niestety nie dostarcza żadnych części pozwalających na tanią naprawę wtryskiwaczy ? nie są one zbyt trwałe. To duży kłopot bo komplet nowych kosztuje blisko 10 tys. zł.

Alternatywa to zakup używanych (około 600 zł za sztukę) lub regeneracja, która jednak z powodu wspomnianego braku części zazwyczaj nie przywraca pierwotnych parametrów. Najbardziej usterkowe wtryskiwacze występowały w autach ze 116- -konnym dieslem produkowanych w latach 2003-04 (wtryskiwacze piezoelektryczne).

Inny znany problem diesla 2.0 D-4D to nietrwałe koło dwumasowe, tyle że dotyczy to częściej cięższych modeli, takich jak  RAV4. Na szczęście obecnie cena koła dwumasowego spadła i pojawiły się zamienniki, więc poza ASO wymiana razem ze sprzęgłem powinna kosztować maksymalnie 2,5 tys. zł ? jeszcze kilka lat temu 8 tys. zł.

Podwyższona awaryjność turbosprężarek jest charakterystyczna dla  RAV4, które mają turbiny o innej konstrukcji niż w pozostałych modelach.
W dieslu oznaczonym symbolem 1CD-FTV 116 KM poważne problemy na tym się kończą, z wyjątkiem nielicznych egzemplarzy wyposażonych w filtr cząstek stałych. W nowszym silniku 1AD-FTV (126 KM) system D-CAT stał się z czasem standardem. Od rozwiązań innych firm odróżnia go dodatkowy wtryskiwacz pomagający w wypalaniu cząstek stałych.

Mimo to po większym przebiegu (150-200 tys. km) trzeba wymienić filtr, a ponadto na co dzień można zaobserwować większe zużycie paliwa niż bez D-CAT. Nowszy silnik miewa jeszcze poważniejsze problemy ? żeliwny blok zastąpiono w nim aluminiowych, a zamiast  łańcucha, pasek do napędzania  wałków rozrządu. W tym motorze dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, a także obserwuje się przekroczenie normy zużycia oleju silnikowego ? Toyota dopuszcza zużycie do 1 l na 1000 km.

Silnik 2.0 D-4D ma dobre parametry. Jest dynamiczny i oszczędny tylko bez filtra cząstek stałych, w motorze 2.0 D-4D koszty  naprawy są bardzo wysokie.
 Największym problemem wydaje się to, że na rynku nie ma tanich wtryskiwaczy, a komplet nowych może kosztować tyle, co połowa wartości auta.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-2-0-d-4d-wciaz-zniechecaja-wysokie-ceny-czesci/1ryl2
« Ostatnia zmiana: 04-09-2018, 11:57:44 wysłana przez animuss »

Offline duperele29

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Toyota Rav4 2004 rocznik silnik D4D 2.0 116km 3 problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 07-09-2018, 08:11:31 »
Przy gwałtownym przyspieszaniu (obroty powyżej 2,5tys), oraz powyżej 130km/h zapala się kontrolka VSC TRC i załącza się tryb awaryjny (max 60km/h) po wyłączeniu samochodu i odpaleniu kontrolka nie pali się. Kody błędów:
P0105 ? układ paliwowy i dolotowy
P1251 ? układ paliwowy i dolotowy (obwód wtryskiwaczy)
P0234 ? układ paliwowy i dolotowy (obwód wtryskiwaczy)

Czasami przy około 90km/h zapala się check engine z błędem:
P0500 ? systemy kontroli prędkości i biegu jałowego

Tak wyglądają kody błędów

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Toyota Rav4 2004 rocznik silnik D4D 2.0 116km 3 problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 07-09-2018, 17:58:42 »
Jakie masz korekcje na wtryskach ?

Do sprawdzenia kierownice turbiny, VRV i EGR.
3VZ.pl




 

Beesafe.pl