Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy  (Przeczytany 2325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zergoline

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« dnia: 07-09-2018, 09:12:07 »
Hi
Mam auto jeszcze na gwarancji, auto zostało uszkodzone przez parkującego kierowcę, kierowca się przyznał i podpisał oświadczenie, sprawca ma aktualne OC, ale
a) jego ubezpieczycielem OC jest firma, która  delikatnie pisząc nie rokuje na bezproblemowy zwrot
b) ASO do którego się zgłosiłem celem naprawy jasno daje mi do zrozumienia że nie chce "ciągać" się z ubezpieczycielem i nie chce się ze mną rozliczyć "bezgotówkowo" tłumacząc się o przykrych doświadczeniach z tym ubezpieczycielem.

Czy ASO może mi odmówić takiej formy rozliczenia naprawy?

Szkoda jest właśnie wyceniana (kręcimy się w kwocie około 8 tys.) i mam chwilę na zastanowienie się nad tym czy na "wojnę" mam iść jeszcze z ASO ? :shock:   

Liczę na kolegów wiedzę, doświadczenia i chęć pomocy

zergoline





Offline pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 449
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #1 dnia: 07-09-2018, 09:27:08 »
Możesz naprawić z własnego AC a potem Twój ubezpieczyciel  uzyska regres z OC sprawcy.

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #2 dnia: 07-09-2018, 09:47:04 »
Czy ASO może mi odmówić takiej formy rozliczenia naprawy?
ASO nie ma tu nic do rzeczy, ktoś im musi zapłacić i bez tego palcem nie kiwną.  Sprawa jest wyłącznie pomiędzy Tobą, ubezpieczycielem sprawcy i ew. Twoim ubezpieczycielem.

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #3 dnia: 07-09-2018, 09:50:03 »
jego ubezpieczycielem OC jest firma, która  delikatnie pisząc nie rokuje na bezproblemowy zwrot
Ale co konkretnie napisali?  Nie chcą uznać winy sprawcy czy nie chcą naprawiać w Twoim ASO?

Offline Wojak WRO

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #4 dnia: 07-09-2018, 09:52:22 »
Oprócz zwrotu naprawy nie zapomnij zażądać zwrotu utraty wartości pojazdu (startuj od 15% aktualnej wartości).
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #5 dnia: 07-09-2018, 09:59:40 »
Oprócz zwrotu naprawy nie zapomnij zażądać zwrotu utraty wartości pojazdu (startuj od 15% aktualnej wartości).
O, tego nie znałem, dobre.

https://www.odszkodowaniazoc.pl/utrata-wartosci-handlowej-pojazdu-nalezy-sie-odszkodowanie/


Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1394
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #6 dnia: 07-09-2018, 10:05:35 »
b) ASO do którego się zgłosiłem celem naprawy jasno daje mi do zrozumienia że nie chce "ciągać" się z ubezpieczycielem i nie chce się ze mną rozliczyć "bezgotówkowo" tłumacząc się o przykrych doświadczeniach z tym ubezpieczycielem.

Czy ASO może mi odmówić takiej formy rozliczenia naprawy?

Ciekawe. Według mnie nie. Tym bardziej ze NIE TY tu zawiniłeś (OC sprawcy) i to, że auto jest na gwarancji niejako WYMUSZA naprawę w ASO + utrata wartości jak najbardziej + auto zastepcze na czas naprawy jeżeli potrzebujesz. Jest jeszcze fundusz gwarancyjny (np.gdyby sprawca nie miał OC albo miał nieważne/nieopłacone).
Jaki to ubezpieczyciel taki niebezpieczny?
Wiem, że to może przesada w takiej sytuacji ale notatki policyjnej nie było?
Ostatecznie możesz to rozwiązać swoim AC tak jak napisał pireus ale to już zależy od twojego ubezpieczyciela czy się tego podejmie.

O, tego nie znałem, dobre.

Ja też. Poznałem to po ostatniej naprawie z OC sprawcy właśnie (Warta) niestety nic nie ugrałem bo auto było juz dawno po gwarancji, miało ponad 5lat i coś tam jeszcze. W tym przypadku jak najbardziej coś skapnie bo naprawiając w ASO nawet jakbyś chciał przyszłemu kupującemu "nakłamać" (o co nie podejrzewam oczywiście) to ślad po naprawie zostaje w historii auta.
« Ostatnia zmiana: 07-09-2018, 10:09:11 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #7 dnia: 07-09-2018, 10:21:53 »
Jaki to ubezpieczyciel taki niebezpieczny?
Pewnie jakaś axa albo generali

ASO koledze nie odmawia naprawy - ale nie ma obowiązku naprawiać dopóki nie dostanie potwierdzenia, że zostanie pokryty koszt rzeczywisty naprawy a nie wyceniony przez ubezpieczyciela - zwykle x3

To nie jest naprawa gwarancyjna tylko likwidacja szkody tak aby gwarancja została utrzymana.

Offline zergoline

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #8 dnia: 07-09-2018, 10:24:15 »
b) ASO do którego się zgłosiłem celem naprawy jasno daje mi do zrozumienia że nie chce "ciągać" się z ubezpieczycielem i nie chce się ze mną rozliczyć "bezgotówkowo" tłumacząc się o przykrych doświadczeniach z tym ubezpieczycielem.

Czy ASO może mi odmówić takiej formy rozliczenia naprawy?

Ciekawe. Według mnie nie. Tym bardziej ze NIE TY tu zawiniłeś (OC sprawcy) i to, że auto jest na gwarancji niejako WYMUSZA naprawę w ASO + utrata wartości jak najbardziej + auto zastepcze na czas naprawy jeżeli potrzebujesz. Jest jeszcze fundusz gwarancyjny (np.gdyby sprawca nie miał OC albo miał nieważne/nieopłacone).
Jaki to ubezpieczyciel taki niebezpieczny?
Wiem, że to może przesada w takiej sytuacji ale notatki policyjnej nie było?
Ostatecznie możesz to rozwiązać swoim AC tak jak napisał pireus ale to już zależy od twojego ubezpieczyciela czy się tego podejmie.


Nie w tym tkwi problem ....

Sprawa jest oczywista: jest wina, jest winny jest przyznanie się, jest aktualne i opłacone OC sprawcy.

Problem jest taki że ten ubezpieczyciel (niestety nie podam kto by nie być posądzonym o zniesławienie) w sieci jest znany z przeciągania sprawy i nie wypłacania należnej kasy ...
To że w sądzie dojdę do zwrotu odszkodowania to jest raczej pewne ale po jakim czasie ....

Problemem jest to, że teraz żeby jeździć muszę wyłożyć kasę lub też zrobić regres na polisę AC i tu kasę stracę na zwyżkach przy kolejnej umowie (a ona niebawem) .... nie chcę wykładać swojej kasy, nie chcę dotykać kasy ubezpieczyciela chcę oddać do ASO (bo takie mam warunki narzucone przez gwarancję) i w ustalonym czasie odebrać naprawioną furę zgodnie ze sztuką ....  nie interesuje mnie walka na noże i latami dochodzenie do swojej racji ....

Pytanie: Czy ASO może mi odmówić naprawy "bezgotówkowej" (ASO rozlicza się z ubezpieczycielem) bo obecnie tak prowadzona jest ze mną wstępna rozmowa?
 

Offline zergoline

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #9 dnia: 07-09-2018, 10:30:30 »

To nie jest naprawa gwarancyjna tylko likwidacja szkody tak aby gwarancja została utrzymana.

Jasna sprawa ....  ale ASO nie chce w ogóle przyjąć auta (sugestia) w opcji  "naprawa bezgotówkowa" bo się boją że ubezpieczyciel nie wypłaci im nawet tego co sam ubezpieczyciel w kosztorysie przedstawił ... a takie kwiatki są również w sieci opisywane ....  :-(

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #10 dnia: 07-09-2018, 10:45:02 »

To nie jest naprawa gwarancyjna tylko likwidacja szkody tak aby gwarancja została utrzymana.

Jasna sprawa ....  ale ASO nie chce w ogóle przyjąć auta (sugestia) w opcji  "naprawa bezgotówkowa" bo się boją że ubezpieczyciel nie wypłaci im nawet tego co sam ubezpieczyciel w kosztorysie przedstawił ... a takie kwiatki są również w sieci opisywane ....  :-(

Jeżeli nie mają umowy z tym TU to nie ma takiej siły aby ich do tego zmusiła, IMHO.  Tak czy inaczej pierwsza podstawowa kwestia to uzyskanie wyceny naprawy od ASO i potwierdzenie przez TU że ją akceptują.  Jak nie chcesz wyskakiwać z kasy to pogadaj równolegle ze swoim TU jakie są możliwości naprawy bezgotówkowej z AC i regresu, i ile na tym stracisz.

Offline pireus

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 449
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #11 dnia: 07-09-2018, 10:47:35 »
Czy ASO może mi odmówić naprawy "bezgotówkowej"
Oczywiście, że tak, jeżeli wycena naprawy przez ubezpieczyciela nie jest zgodna z wyceną ASO.

Offline zergoline

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #12 dnia: 07-09-2018, 10:54:42 »
Oprócz zwrotu naprawy nie zapomnij zażądać zwrotu utraty wartości pojazdu (startuj od 15% aktualnej wartości).

Gdybym mnie swędziały pośladki to pewnie i o zadośćuczynienie za wyrządzone szkody moralne bym wystąpił ...  bo widząc uszkodzenie to jakby mi ktoś w d...ę kopa dał :-) ......
Koledzy !!! ja rozumiem że chcecie pomóc ale takie cuda to tylko .... no chyba że kolega prowadzi taką kancelarię to chętnie w przypadku wygranej odpalę 50% z tych 15% ;-)



Offline zergoline

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #13 dnia: 07-09-2018, 11:09:21 »
Jeżeli nie mają umowy z tym TU to nie ma takiej siły aby ich do tego zmusiła, IMHO.  Tak czy inaczej pierwsza podstawowa kwestia to uzyskanie wyceny naprawy od ASO i potwierdzenie przez TU że ją akceptują.  Jak nie chcesz wyskakiwać z kasy to pogadaj równolegle ze swoim TU jakie są możliwości naprawy bezgotówkowej z AC i regresu, i ile na tym stracisz.


Regresu nie polecają .... bo kasa umoczona (ta związana z wykupem nowej polisy ze zwyżką) i nie do odzyskania przez zwykłego śmiertelnika w skończonym czasie a cały proces przepisywania szkody i z rok może trwać (z OC sprawcy na moje AC i później na OC sprawcy ) .... nie wiem na ile to prawda ...

« Ostatnia zmiana: 07-09-2018, 11:35:05 wysłana przez fazibazi »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1394
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #14 dnia: 07-09-2018, 11:34:17 »
niestety nie podam kto by nie być posądzonym o zniesławienie

Żyjemy w wolnym kraju i to nie jest twoja opinia (którą też możesz wyrażać) tylko serwisu ASO który ma jakieś wątpliwości, więc.... nie bój się i napisz.

wyceniony przez ubezpieczyciela - zwykle x3

Potwierdzam, strzeliłeś w 9. Żeby nie dublować:

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42508.msg599026.html#msg599026

A jakbyś nie miał AC (wiem ze to mało realne przy nowym aucie) to co wtedy byś zrobił?

ja rozumiem że chcecie pomóc ale takie cuda to tylko .... no chyba że kolega prowadzi taką kancelarię to chętnie w przypadku wygranej odpalę 50% z tych 15% ;-)

Hahaha, ja mogę poprowadzić. Napisz (mail lub wydruk, ja miałem taką możliwość w aplikacji ubezpieczyciela OC sprawcy) do ubezpieczyciela tak:

"W rozliczaniu szkody proszę uwzględnić utratę wartości handlowej auta."

Ja napisałem dosłownie:

"Proszę uwzględnić [...] utratę wartości handlowej pojazdu. Nawet jak auto zostanie przywrócone do stanu sprzed wypadku to przy zbyciu auta i sprawdzeniu jego historii serwisowej przez ewentualnego kupującego oczywistym będzie, że w/w jest autem powypadkowym a wcześniej takim nie było ."

Odpowiedzi niestety nie znajdę bo zginęła gdzieś w czeluściach internetów (nie mam tego na poczcie, pewnie odpowiedzieli w aplikacji), ale mniej więcej to co napisałem wcześniej. Jak coś dostaniesz to ślesz flaszkę do Gdyni.  :beer:

p.s. cytujemy zaznaczając tekst do cytowania i klikamy "Cytuj (zaznaczone)" i cytowany tekst wraz z odpowiednim bbcode wkleja się w naszą wypowiedź, poprawiłem.
« Ostatnia zmiana: 07-09-2018, 17:35:32 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Toyota Klub

Odp: AURIS na gwarancji i rozliczenie naprawy
« Odpowiedź #14 dnia: 07-09-2018, 11:34:17 »