Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?  (Przeczytany 1518 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 397
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #15 dnia: 19-09-2018, 21:42:03 »
W HSD 3 generacji spalinpwy zalacza sie przy spadku poziomu naladowania beterii ponizej 40%, nie mozna wiec mowic o rozladowaniu baterii.

Offline zurdar

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #16 dnia: 19-09-2018, 21:45:49 »
Można, nie można, pytaniem było jak utrzymać powyżej 50%. Z drugiej strony jednak nie jestem pewien czy to ma znaczenie bo średnio zapewne wyjdzie na to samo.

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #17 dnia: 20-09-2018, 08:38:39 »
Z tego co mówicie to jeżeli rozpędzając się będę trzymał HSI tuż przez polem PWR (wiele osób twierdzi, że to najbardziej optymalne) to zależnie od tego czy samochód jest ustawiony w ECO, czy nie to będzie on inaczej przyspieszał?

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #18 dnia: 20-09-2018, 08:58:51 »
Z tego co mówicie to jeżeli rozpędzając się będę trzymał HSI tuż przez polem PWR (wiele osób twierdzi, że to najbardziej optymalne) to zależnie od tego czy samochód jest ustawiony w ECO, czy nie to będzie on inaczej przyspieszał?

Tak, w trybie Eco będziesz musiał głębiej wcisnąć pedał aby dotrzeć do pola Pwr

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
« Ostatnia zmiana: 20-09-2018, 09:13:37 wysłana przez Lehu2 »
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #20 dnia: 20-09-2018, 09:30:42 »
Z tego co mówicie to jeżeli rozpędzając się będę trzymał HSI tuż przez polem PWR (wiele osób twierdzi, że to najbardziej optymalne) to zależnie od tego czy samochód jest ustawiony w ECO, czy nie to będzie on inaczej przyspieszał?

Tak, w trybie Eco będziesz musiał głębiej wcisnąć pedał aby dotrzeć do pola Pwr
To ja wiem, ja mówię o mocy, którą HSD dostarcza na koła. Wydaje mi się, że zarówno w normal jak i ECO będzie tyle samo, więc zakładając że przyspieszamy tak, żeby być tuż przed polem PWR to nie będzie różnicy w jakim trybie jedziemy. Tyle tylko, że w ECO łatwiej utrzymać HSI w tym miejscu.

Offline P0RCIN

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 170
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #21 dnia: 20-09-2018, 16:44:25 »
Wydaje mi się, że zarówno w normal jak i ECO będzie tyle samo, więc zakładając że przyspieszamy tak, żeby być tuż przed polem PWR to nie będzie różnicy w jakim trybie jedziemy. Tyle tylko, że w ECO łatwiej utrzymać HSI w tym miejscu.
Będzie i jest różnica.
W trybie eco rozpedzasz sie o wiele dłużej niż w normalu.
Co do powstrzymania paska HSI by nie wchodził na power to czytałem , czy tam gdzieś widziałem w reportarzu ,że przy rozpędzaniu nic nie tracimy wchodząc na to pole, wręcz przeciwnie -rozpędzimy się szybciej.
Oczywiście jak będziesz leciał autostradą cały czas na skrajnie prawym polu paska to rzeczywiście odbije się to na spalaniu ;)
EDIT:

Dziś znów wróciłem ze spalaniem 3,9l
Dawno mi się tak nie powtarzaly takie niskie wyniki przy identycznych trasach.
« Ostatnia zmiana: 20-09-2018, 16:47:12 wysłana przez P0RCIN »

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #22 dnia: 20-09-2018, 17:50:18 »
Nie chce się tutaj wychodzić przed szereg bo dopiero od kilku dni mam P3, ale zauważyłem w swojej jeżdzie pewien błąd, do tej pory (czyli 3 dni  :shock:) rozpedzałem się do np 70km odpuszczałem gaz ale nie do końca i dalej jechałem na ICE, dziś zauważyłem że jak odpuszczam całkowicie to dodaje lekko gazu i cisne na EV 60km/h. I jest efekt, dystans 10km średnia 22km/h spalanie 3,7. U nas było dziś 31*C, jechałem bez klimy, 4 okna otwarte i korki mniejsze niż np wczoraj. Jestem BARDZO zadowolony  <taniec>

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #23 dnia: 20-09-2018, 18:12:41 »
No i jechałeś w trybie Glide :) Rozpędzasz się na spalinie zdejmujesz nogę z gazu i ślizgasz się na EV.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #24 dnia: 20-09-2018, 20:54:20 »
Zastanawiam się nad tym czy jak rozpedzę się wchodząc mocno na PWR tak do 70km, następnie będę próbował utrzymać  60km,( do tej pory rozpedzałem się na granicy ECO/PWR jedynie czasami lekko zachodziłem na PWR). Czy to da lepszy efekt? Nie tak dawno myślałem że hybryda oszczędza wtedy gdy od 0km-50km jedzie na EV ,gdy tradycyjne auta muszą się na benzynie rozpędzić (ponad tonę) że wtedy najwięcej zużywają paliwa. Gdy tymczasem hybryda używa benzynę od prędkość 50km do.........(To tak jakby jechać autem, który ma zawsze przed sobą zielone światło, któremu inni użytkownicy ustępują miejsce, no czasami zwalniając do 50km ,bo poniżej 50km auto poruszaEV)
Teraz myślę że szkoda EV używać od 0km do 50km. Lepiej wykorzystać ją przy większych prędkościach. Oczywiście często się to nie udaje.

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #25 dnia: 20-09-2018, 21:14:47 »
W zwykłym Priusie EV wykorzystujesz dla prędkości <50 lub 60km/h, do rozpędzania, jazdy z małymi prędkościami w mieście. Poza miastem Prius staje się bardziej autem spalinowym a EV ewentualnie wspomaga silnik spalinowy w odpowiednich warunkach.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #26 dnia: 20-09-2018, 22:30:38 »
W zwykłym Priusie EV wykorzystujesz dla prędkości <50 lub 60km/h, do rozpędzania, jazdy z małymi prędkościami w mieście.
Z tym stwierdzeniem pozwolę sobie się z tobą nie zgodzić Lechu2. Myślę że używanie EV od 0km-50km/h jest nie efektywne (chyba że warunki drogowe wymuszają na nas takie zachowanie). Uważam że od 0km/h do tych 50km/h lepiej przeskoczyć na benzynie, jak da rady to i więcej, następnie puścić gaz, i gdy wskoczy EV próbować utrzymać tą prędkość (pasek do połowy pola ECO)  Wtedy baterie wykorzystam przy wyższych prędkościach (dłuższy odcinek przejade)  i przez to mniej spalę, niż gdybym baterie wykorzystał 0-50km/ h  :o Choć z drugiej strony spalę benzynę od 0km-50km/h a w twoim wariancie przejdziesz od 0km-50km/h na EV. Chyba pójdę spać zamotałem się  :wallbash:
« Ostatnia zmiana: 20-09-2018, 22:43:31 wysłana przez mbauris »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #27 dnia: 20-09-2018, 22:57:47 »
Nawet jeśli rozpędzasz się na benzynie, to silnik elektryczny też pomaga, dlatego  spalanie jest mniejsze.

Jeśli jest korek to można jechać na EV od 0 do 50, ale ogólnie lepiej jest ruszać na granicy ECO/PWR (dalej jest już mniej efektywnie), po to aby jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową (najmniej paliwa pójdzie na rozpędzenie) i później żaglować z tą prędkością (przejedziemy wtedy znacznie dłuższy odcinek). Jeśli prędkość będzie niska to wejdziemy w EV i żeglujemy bez zużycia benzyny. Jeśli widzimy korek lub światła, to należy jechać na granicy CHG/ECO, wtedy nie zużywamy ani benzyny ani energii (Glide and slide) lub hamować i odzyskiwać energię do kolejnego żaglowania.

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #28 dnia: 20-09-2018, 23:27:32 »
Mbauris, witamy w klubie. Trzymajmy się wątków i nie odbiegajmy od tematu. Jeśli chcesz dowiedzieć się fajnych rzeczy o technice jazdy to poczytaj wątek bodajże "Technika jazdy hybrydą". :)
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 134
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #29 dnia: 21-09-2018, 09:50:37 »
Moim zdaniem rozpedzanie w Eco trwa tyle samo co w normal, różnica jest jedynie w konieczności mocniejszego wcisniecia pedału gazu. Ma to za zadanie ułatwić utrzymanie wskazań HSI w ryzach. Wg.  mnie wrażenie mocniejszego przyspieszenia jest nawet większe w trybie Eco, gdzie po chwili zamulenia auto wystrzeliwuje do przodu.
Łatwo sprawdzić czy któryś tryb zapewnia lepsze przyspieszenie. Trzeba mieć jakiegoś racelogica i porównać przyspieszenia, tak operujac gazem, żeby wskaźnik nie wszedł na pole power.

Toyota Klub

Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #29 dnia: 21-09-2018, 09:50:37 »