Jest jeszcze jedna ciekawostka.
W trybie ECO z baterii wychodzi 500V a w trybie Normal i PWR - 650V.
Nie wiem ile w tym prawdy ale o tych właśnie volatach wyczytałem tu kiedyś na forum.
Jeżeli to prawda, to trochę różnicy by robiło - bateria (teoretycznie) wolniej się rozładowuje i (również teoretycznie) pozwala przejechać dłużej (bez benzyny).
Ja bym był skłonny zaryzykować tezę, że w trybie ECO bateria (jadąc na benzynie) jakby szybciej mi się ładowała ale to może tylko złudzenie.
Podzielam spostrzeżenie, również mam takie wrażenie jakby tryb ECO był nastawiony na maksymalne ładowanie baterii podczas jazdy.
Na pewno jazda w tym trybie utrzymując wskaźnik zawsze na zielonym polu nie do końca jest ekonomiczna. Szczególnie w pagórkowatym terenie i podczas ruszania z miejsca. Ja niezależnie od trybu stosuje jedna zasadę, jak najszybciej rozbujać się do 70km/h (utrzymując wskaźnik max 2/5 w polu PWR) a pózniej utrzymywanie stałej prędkości (II przedział ECO między 1/5 - 3/5 wskaźnika) i po kilkunastu km spokojnie da sie uzyskać 4,5 - 4,7l/100km bez wymuszania jazdy na samej baterii.
Warunkiem oczywiście jest rozgrzany silnik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk