Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?  (Przeczytany 1863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kolektor77

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 60
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #30 dnia: 05-10-2018, 08:14:35 »
Jest jeszcze jedna ciekawostka.
W trybie ECO z baterii wychodzi 500V a w trybie Normal i PWR - 650V.
Nie wiem ile w tym prawdy ale o tych właśnie volatach wyczytałem tu kiedyś na forum.

Jeżeli to prawda, to trochę różnicy by robiło - bateria (teoretycznie) wolniej się rozładowuje i (również teoretycznie) pozwala przejechać dłużej (bez benzyny).
Ja bym był skłonny zaryzykować tezę, że w trybie ECO bateria (jadąc na benzynie) jakby szybciej mi się ładowała ale to może tylko złudzenie.

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #31 dnia: 05-10-2018, 10:00:15 »
Bateria ma napiecie ok. 230V. Po drodze do silnikow jest falownik zwany inwerterem, ktory zamienia staly prad z baterii o napieciu ok. 230V na trojfazowy prad przemienny o napieciu 650V. To tak dla uscislenia.

Offline smiecho84

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Piwo to moje paliwo
    • Spalanie
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #32 dnia: 05-10-2018, 10:01:05 »
Jest jeszcze jedna ciekawostka.
W trybie ECO z baterii wychodzi 500V a w trybie Normal i PWR - 650V.
Nie wiem ile w tym prawdy ale o tych właśnie volatach wyczytałem tu kiedyś na forum.

Jeżeli to prawda, to trochę różnicy by robiło - bateria (teoretycznie) wolniej się rozładowuje i (również teoretycznie) pozwala przejechać dłużej (bez benzyny).
Ja bym był skłonny zaryzykować tezę, że w trybie ECO bateria (jadąc na benzynie) jakby szybciej mi się ładowała ale to może tylko złudzenie.
Podzielam spostrzeżenie, również mam takie wrażenie jakby tryb ECO był nastawiony na maksymalne ładowanie baterii podczas jazdy.
Na pewno jazda w tym trybie utrzymując wskaźnik zawsze na zielonym polu nie do końca jest ekonomiczna. Szczególnie w pagórkowatym terenie i podczas ruszania z miejsca. Ja niezależnie od trybu stosuje jedna zasadę, jak najszybciej rozbujać się do 70km/h (utrzymując wskaźnik max 2/5 w polu PWR) a pózniej utrzymywanie stałej prędkości (II przedział ECO między 1/5 - 3/5 wskaźnika) i po kilkunastu km spokojnie da sie uzyskać 4,5 - 4,7l/100km bez wymuszania jazdy na samej baterii.
Warunkiem oczywiście jest rozgrzany silnik.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline rkon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 104
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #33 dnia: 05-10-2018, 10:52:21 »
Ja dziś zauważyłem tez kolejną zależność. To że tryb Eco ma wpływ na działanie klimatyzacji to wszyscy wiemy. Zimno na zew. nie do końca sprzyja ekonomicznej jezdzie bo silnik musi się nagrzać i doprowadzić ciepłe powietrze do kabiny itd. Dziś zauważyłem jadąc w trybie Normal że silnik się nie wyłącza bo za zimno na zew. itd ale w momencie przyłączenia na tryb Eco silnie zaczął się wyłączać. Wynika z tego że tryb Eco też ma wpływ na przyjmowanie przez komputer innych wartości dot. ciepłości w naszych samochodach niż już w trybie Normal.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #34 dnia: 05-10-2018, 11:16:29 »
Slabsza wydajnosc klimatyzacja w trybie eco dziala w dwie strony zarowno podczas chlodzenia jak i grzania. Klimatyzacja kojarzy sie wiekszosci z chlodzeniem a to blad.

Toyota Klub

Odp: Tryb ECO MODE. Czy zawsze jest taki eco?
« Odpowiedź #34 dnia: 05-10-2018, 11:16:29 »