Autor Wątek: Zakup Avensis T27 po lifcie  (Przeczytany 10995 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Zakup Avensis T27 po lifcie
« dnia: 03-10-2018, 13:42:03 »
Witam,

 Przymierzam się do zmiany samochodu. Zależy mi na bezawaryjnej i bezproblemowej eksploatacji dlatego rozważam zakup Toyoty Avensis. Niewiele informacji na forum mogę znaleźć na temat modelu T27 po FL dlatego zwracam się do Was z prośbą o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. Za nim pytania, dodam jeszcze że planuje zakup Avensis w wersji nadwozia kombi z automatem.

 1. Jakie jest spalanie silników benzynowych: 1.8 i 2.0 w automacie w mieście i na trasie ?
 2. Czy są jakieś niedogodności/problemy które zauważyliście podczas użytkowania samochodu
 a których nie zauważyliście przed zakupem ?
 3. Czy automaty w Avensisach są bezproblemowe ?
 4. Za co cenicie te samochody ?

 Pozdrawiam i dziękuję za udzielone odpowiedzi
 Dominik

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #1 dnia: 05-10-2018, 08:14:33 »
Dzień dobry,


jest ktoś na forum kto mógłby udzielić odpowiedzi na w/w pytania ?

Dziękuje!

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 LF2 (od 2015)
« Odpowiedź #2 dnia: 05-10-2018, 14:17:18 »
Ps. Chodziło mi o drugi LF2 produkowane od 2015 r.

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 FL2
« Odpowiedź #3 dnia: 09-10-2018, 08:11:14 »
Hej,

Moje obserwacje po kilku jazdach próbnych FL2 w kombi. Weźcie pod uwagę, że opinię swoją przedstawiam po kilku jazdach testowych (2-3h w aucie).

1. Silniki:

Silnik 2.0 w automacie w kombi sprawuje się całkiem OK dopóki nie próbujemy jakoś b. dynamicznie jechać. Myślę, że do jazdy miejskiej i z predkościami autostardowymi się sprawdzi. Gorzej z wyprzedzaniem na drogach krajowych.

Silnik 1.8 w automacie w sedanie. Moje subiektywne odczucie jest takie, że silnik był bardziej żwawy od wersji 2.0 w kombi. Może ze względu na charakter swojej pracy robił wrażenie chętniej wchodzącego na obroty niż w 2.0 w kombi. ]Może wersja nadwozia i waga też miała wpływ na moje subiektywne odczucia, ale z drugiej strony różnica w mocy i momentu obrotowego też jest między modelami.

Co mi się w Toyocie podoba. Na wstepie dodam, że jeździłem kilkoma wersjami wyposażenia. Zacznę od tej najwyższej:

1. Prestige (moja ulubiona:)) - mega komfortowa, z regulacjami foteli i ich pamięcią. Fajna, przyjemna, czarna skórzana tapicerka i łopatki do manualnej zmiany biegów ( opcja za dopłatą, trochę nie potrzebne ale fajny bajer :))
2. Premium + Style - brakuje mi skórzanej tapicerki i systemu bezkluczykowego. I pewnie zimą brakowałoby mi ogrzewania foteli przednich.
3. Premium + Style + Executive - najbardziej rozsądna wersja według mnie dołączając do tego pakiet +Park.

Co mi się nie podobało:
1. Za mało dynamiczne silniki
2. brak opcji monitorowania martwego punktu w lusterkach
3. bardziej przystępny interface systemu multimedialnego.

To na tyle jeżeli chodzi o moje obserwacje po spędzieniu kilku godzin w T27 FL2.



Offline Radomadre

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #4 dnia: 09-10-2018, 19:37:21 »
Jako, że z Avensisami mam do czynienia od 2012 roku tak mogę Ci tylko dodać iż jeżdżąc ostatnio dłuższą chwilę Avensisem z 2018 roku stwierdzam niestety, spadek jakości wykonania, wystarczy chwycić za wszystkie uchwyty w drzwiach, otworzyć schowki, ruszyć tunel środkowy, nawet klamki wewnętrzne są już plastikowe! Nie podoba mi się ten stan rzeczy...

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #5 dnia: 11-10-2018, 17:05:48 »
Dziękuje za odpowiedz. Zauważyłem tę przypadłość u większości producentów klasy średniej. Producenci szukają wszędzie oszczędności, niestety kosztem użytkowników ;/

Offline Chicen

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #6 dnia: 13-10-2018, 08:52:34 »
Jeżdżę sedanem 1,8 cvt z 2016 r.
Jestem bardzo zadowolony. Trzeba przyzwyczaić się do charakteru pracy skrzyni bezstopniowej, ale nie zamieniłbym jej na inną.
Spalanie zaskakująco niskie.
Przejechałem póki co 30 000 km. bez żadnych przygód. Nie testowałem innych wersji, ale miałem raz przyjemność przejechać się Avenem z manualną skrzynią i szczerze powiem, że to już nie to samo :-/
Skrzypienia plastików nie zauważam, ale jakość ich jest słaba, ale niestety taka teraz tendencja.
Światła ledowe są naprawdę bardzo dobre.
Polecam ten samochód :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Chicen

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #7 dnia: 13-10-2018, 09:00:50 »
Jeżdżę sedanem 1,8 cvt z 2016 r.
Jestem bardzo zadowolony. Trzeba przyzwyczaić się do charakteru pracy skrzyni bezstopniowej, ale nie zamieniłbym jej na inną.
Spalanie zaskakująco niskie.
Przejechałem póki co 30 000 km. bez żadnych przygód. Nie testowałem innych wersji, ale miałem raz przyjemność przejechać się Avenem z manualną skrzynią i szczerze powiem, że to już nie to samo :-/
Skrzypienia plastików nie zauważam, ale jakość ich jest słaba, ale niestety taka teraz tendencja.
Światła ledowe są naprawdę bardzo dobre.
Polecam ten samochód :-)
Ps. Pytałeś o spalanie:
Miasto (przynajmniej moje) około 8,5-9l
Trasa pozamiejska 5,5 - 6l
Autostrada 8,5l
Średnie spalanie z 30 000 km to 7,2l mierzone przy dystrybutorze!



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #8 dnia: 13-10-2018, 09:03:10 »
Hej,

Mam podobne odczucia jezeli chodzi o ten silnik ze skrzynia manualna. Jeżeli chodzi o trzeszczace plastiki, to na uchwytach drzwi od srodka plastiki są slabo spasowane i to trzeszczy. Reszta wydaje sie byc ok.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 13-10-2018, 09:19:47 wysłana przez domel »

Offline ibart

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #9 dnia: 18-11-2018, 10:09:16 »
do kolegi domel

- kupiłem Avensis 2016 combi, 1.8 CVT, z przebiegiem 30tys, przesiadając się z z Kia sportage 1.6 GDi.(benzyna 2012r).
Moje spotrzeżenia na temat avensia, konkurentów i jak mi się nim jezdzi:
- wyciszenie kabiny  w stosunku do Kia Sportage mega rewelka, w avenie jest super cicho, jedziesz i myslisz ze mam poczucie jazdy okolo 50-60Km/h a w rzeczywistosci 80Km/h (mimo że Kia była dobrze wyciszona) :-)
- i w KIA Sportage i w Avensisie komfort z jazdy dobry, ale w Avensisie dużo lepszy, zdecydowanie bardziej miękkie zawieszenie, a  Kia sztywniejsze. Fotele w Avensis to dla mnie pierwsza klasa, bardzo dobrze wyprofilowane, super trzymają na bokach  a ich ustawienie jest lepsze niz w Rav4 Hybrid czy  Kia Sportage.
- Spalanie trasa Poznań - Kołobrzeg, zapakowany na maxa po sam dach avensis z 2 dzieci i żoną, 5,9 spalanie, predkośc nie większa niz 120Km/h. Średnio między 90-120Km/h. Jedziesz 140km/h spalanie okolo 7,5-8litrów w zależności jaki teren i czy wiatr. Miasto Latem 7,7 na /100km delikatna jazda. Normalna jazda w miescie 8,5-8,9litra/100km.
- slink  : dla mnie sie wkręca, chce wyprzedzić i to auto/jedzie :) owszem to nie jest VW, Audi, Skoda z silnikami TFSI, czy TSI gdzie silnik 1.5 TSI ma wgniota na kazdym biegu bo w końcu z silnika 1.5 TSI można miec 150KM a avensisie 1.8 tylk o147KM :) no cos w tym jest Turbo panie i silnik stanie :) ale mina goscia z toyoty naweet z silnikiem 2.0 benzyna jest bezcenna, bo przegrał na skrzyżowaniu z  skoda 1.4TSI :(.
- Pakownośc auta wieksza niż w RAV4 czy RAv4 hybrid - dlaczego ? dlatego że jak w Avensisie naładuje bagaże i inne rzeczy po sam dach, to mogę roletę w pionie siatkową zamontować do dachu, i przez to bagaże podczas wypadku/czy nagłego zahamowania mi nie polecą do przodu. A w Rav4 niestety rolety siatkowej nie mamy do dachu, przez to jestesmy tylko ograniczeni do zagłówków lub rolety bagażnika. I tu jest duży plus dla avensisa która tą roletę posiada (chyba od wersji premium wzwyż).
- miejsca jest moim zdaniem wiecej w Avensisie niż w Rav. Najwiecej jest w VW sharan lub Seat Alhambra, rownież duzo  w Ford Galaxy czy S-Max.(ale nie kupiłem)
- kanapa z tyłu w avensisie jest moim zdaniem wygodniejsza niz a rav4, bo siedziałem nie jeden raz. Spóbojcie sobie usiaść w Rav4 na środku(np.moja żona siedzi bo ma po bokach dzieci), a sprobójcie  w avensisie. W avensisie jest dużo bardziej miekka i lepiej wyprofilowana, szczegolnie pod lędzwiami. W VW sharan, czy seat alhambra , czy fordach ww., osobne fotele, powiedzmy że wygodne, ale dla mnie ciut twarde.
- bagażniki w VW sharan, Seat Alhambra, S-MAX, Galaxy ogromy, bagażniczek w avensis to maleństwo :) no dobra przesadzam że maleństwo. (nie mówie o katalogowych litrach, tylko realnym wkładaniu bagaży, bo tak testowałem jadąc do salonów).
- Skrzynia CVT (dla mnie rewelacyjna, i nie chce innej ! :) następna to będzie taka sama lub eCVT.
 (owszem wiem jak jezdzi sie w audi czy VW na multironic, dsg, czy tiptronic), jak slysze idiotów na forach że wyje, głosna, nie da sie jechać to niech sie je...na w łeb.) Kiedy jest głośna ? Wtedy jak butujemy auto i pedał w podłodze, OK, ale ile sekund ? 5 sekund koncze wyprzedzanie i zwalniam nogę z gazu i skrzyni nie slychac. Jadąc normalnie lub lekko wciskająć nie do końca jest wszystko w normlanym porządku. Dla mnie to normalna reakcja, wciskasz w jakimkolwiek aucie jest glosniej, puszczasz nogę z gazu jest ciszej lub utrzymujesz stalą predkość.
- wnioski : kupując avensisa chciałem auto rodzinne. Ktoś powie: co za debil kupil avensisa na auto rodziine jak można zupełnie inne? jakie ? - ano celowałem w takie: Ford Galaxy, Ford S-max (roczniki 2016), VW Sharan, Seat Alhambra, Rav4 czy RAv Hybrid, Mitshubishi Outlander, ale ich nie kupiłem.  Fordy sie sypią, szczególnie skrzynie automaty, grupa VW kompletnie mnie nie jara z silnikami turbo czy dieslami, Rav 4 jest spoko, ale nie ma tak pojemnego kufra, Mitshubishi spoko ale pali 10-12 litrow na miescie. Pasowalo by mi najlpiej Toyota Sienna ale to jest wielkie bydle i pali 12-15 litrow na miescie, trasa 10litrow. Ale komfort nieprawopodobny do tych co wyzej napisałem.

minusy avensis:
- nic mi póki co podczas jazdy nie skrzypi poza poniższymi elemntami drzwi i rolety bagażnika,
- wszystko dobrze spasowane, plastiki deski rozdzielczej czy podłokietnika,
- drzwi a właściwie uchwyt od środka aby zamknąc drzwi z plastiku skrzypi jak się go chwyta jakby auto miało 20 lat :) norma. Idzie do salonu toyoty i dotknijce to uslyszycie zgrzytanie
- tylna roleta skrzypi/cyka podczas jazdy
- brak tylnych nawiewów z tyłu (tak jak ma to VW, Skoda, Audi i inne) ale toyota ma to pod fotelami :) tyle ze brak pokrętełek do regulacji (zawsze to chciałem miec:) dziecinada :)
- tapicerka na szczęście nie skórzana bo nie potrzebuje miec skóry mimo że mogłem kupić, to znajomi mi polecili materiałową bo po 40 tys. w Toyocie skóra sie przeciera, (sami zobaczycie).
- widocznośc podczas wychylania w stosunku do Rav4 czy Kia sportage dużo gorsza, w suvach widzisz co sie dzieje na drodze, a tu trzeba sie wychylać bo auto niższe.
- mimo minusów, to na pewno nie ujzycie kontrolek swiecących jak w grupie VW, Skoda Superb, Audi, Ford, Citroen.
- avensis to auto prostolinijne, bez wodotrysków, z duzym komfortem jazdy i wyciszeniem. Auto ma dojechac zawsze z punktu A do punktu B. Nie neguje tych co mają VW, Skody, Fordy, po prostu u nich jest więcej bajerów, w Toyocie tego nie ma i nie bedzie (moze z czasem). Kupujesz grupe VW widocznie lubisz jezdzic do mechaników lub ASO, na pewno cześciej niż w avnensisie. W Avenenie benyznie 1.6, 1.8, 2.0 nie masz turbodoładowania by się pościgać jak mają VW, Skody inne. Avensis ma wolnossacy silnik, ma jechac i przejechać 400tys,. a nie że co po chwile coś ma się psuć lub świecić kontrolka.

Jestem mimo "plasticzków" bardzo zadowolony, bo wole mieć trzeszczące plastiki i proste auto niż, jezdzić co po chwile po serwisach bo kontrolki mi się zapalając od tego co grupa VW reprezentuje. Oczywiście nie mówmy ze auto jest kompletnie bezawaryjne, ale to czas pokaże na tle starych / starszych avensisów.

 

Offline Radomadre

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #10 dnia: 18-11-2018, 13:05:48 »
Nic dodać, nic ująć co kolega ibart napisał powyżej :-)

Offline domel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #11 dnia: 18-11-2018, 21:19:07 »
Dzięki Ibart za wyczerpującą odpowiedź :). W międzyczasie też stałem się posiadaczem Avensisa T27 z Grudnia 2015, 2.0 benzynka CVT. Ja wybierałem Toyke z mniejszego grona samochodów. Przed długi czas chodzila za mną Mazda 6 i byłem przekonany, zę to ten samochód właśnie kupię ale po obejrzeniu kilku i wizycie na forum zrezygnowałem z zakupu (m.in. problemy z "tańczącą rudą" na różnych elementach nadwozia jak i podwozia, słabe wygłuszenie, cienka blacha.).
Moje wrażenia są takie:
- CVT chodzi płynnie, nie szarpie, rzeczywiście potrafi być głośna przy pedale w podłodze ale jak kolega Ibrat napisał, że często się tak nie jeździ szczególnie z dziećmi
- zawieszenie komfortowe chodź dość twarde, ogólnie lubię :)
- wyciszenie też jest w porządku
- plastiki są dobrze spasowane, w kabinie (jak Ibrat wspomniał) dochodzi jakiś odgłos z bagażnika, prawdopodobnie roleta i rzeczywiście uchwyt drzwi to ŻENADA, pracuje jak w kombajnie, niestety. Ale da się przyzwyczaić :)
- fotele bardzo wygodne
- miejsca jest sporo w aucie, chociaż bagażnik mógłby być trochę większy
- jeżeli chodzi o silnik to jest cichutki i kulturalny (chyba że się depnie), jeżeli chodzi o dynamikę to w fotel nie wgniata ale do rozsądnego wyprzedania na pewno wystarczająco auto jest dynamiczne :)
- zestaw infotament szału nie ma, trochę przycina. Mam problemu zeby korzystać z internetu za pośrednictwem komórki
- spalanie na trasie przy lekkiej nodze 6,5 - 7,5L, przy ciężkiej 8,5-10L, miasto -Wrocław, co prawda wiele km w mieście nie zrobiłem ale z moich obserwacji wynika, że w zależności od korków i stylu jazdy 9-13L

Podsumowując, z auta jestem zadowolony. Jeżeli ktoś szuka samochodu dla 3-4 osobowej rodziny, nie nastawia się na dynamiczną jazdę, szuka komfortu i wygody to mogę śmiało polecić ten samochód.


« Ostatnia zmiana: 18-11-2018, 21:20:58 wysłana przez domel »

Offline martinez07

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #12 dnia: 18-11-2018, 23:09:59 »
W pełni się z kolegą zgadzam.
Tak samo posiadam 2.0 z CVT z tym, że z lipca 2015.
Co do spalania, to po zmianie 5w30 (ulubionego oleju aso) na 0w20, auto pali rzeczywiście mniej. Oczywiście mówimy tu o ok 0,5l, ale zawsze coś. Zwłaszcza w momentach gdy pokazywał spalanie 8 z hakiem, a teraz na tych samych odcinkach 7,5l

To, co mnie tylko irytuje, to zaczął skrzypieć mi fotel kierowcy. Ważę 85kg, więc raczej nie tu problem. A trochę kicha - ładne skórzane fotele, a potrafi jeden z nich poskrzypieć.
Ale cała reszta na duży plus.

Offline kkuligowski

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #13 dnia: 21-08-2019, 14:18:45 »
Od 3 tygodni mam "zastępczego" Avensisa 1,8 z automatem z 2016 roku
Trasy koło komina bez korków spalanie na poziomie 7,6 litra.
Trasa do Gdańska "7" i prędkości do 140 spalanie prawie 9 litrów.
Silnik 1,8 wydaje się mocny ale nie w tym aucie. Do jazdy "dziadkowej" to OK ale nawet SPORT nie pomaga żeby przyśpieszyć lub wyprzedzić. Moja Auris 1,8 hsd zbiera się znacznie lepiej
Dużo większy komfort. Dobrze wyprofilowane siedzenia.
Fajny komputer z wieloma funkcjami i proste w obsłudze radio. Nawigacja nie powala, zamula i jest jakaś nie wiarygodna w porównaniu z Janosikiem. Funkcja najechania na pasy bardzo fajna ale wkurza jak nie użyjesz kierunków. 
Wspomniane wcześniej skrzypienie uchwytów drzwi bardzo przeszkadza. Po za tym występuje "zasysanie" uszczelki przez klapę i trzeb ją co jakiś czas nabijać. 
Duże schowki w bagażniku nie wspominając o przestrzeni ładownej w kombi (tego mi brakuje w moim HB)
Nie wiem czy dałbym 70-80 tys za takie auto? Chyba raczej NIE     

Offline LukaszOslo

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Zakup Avensis T27 po lifcie
« Odpowiedź #14 dnia: 06-09-2019, 18:51:38 »
Cześć.

Podczepie sie pod temat bo za tydzien jestem umowiony na jazde probna Avensis 1.8 z 2018 r.

Dosc czest podrozuje i uzywam nawigacji z telefonu. Czy nie przeszkadza Wam to ze gniazdko 12v jest w srodku podlokietnika? Jakos nie wyobrazam sobie jechac 500km i nie miec opartej reki na podlokietniku bo musi byc otwarty zeby ladowac tel. Moze macie jakies inne rozwiazania?

I tak przy okazji moze podpowiecie na co zwrocic uwage w tym modelu? Auto ma najechane 45 tys km (kombi,autamat)

Pozdrawiam


 

Beesafe.pl