do kolegi domel
- kupiłem Avensis 2016 combi, 1.8 CVT, z przebiegiem 30tys, przesiadając się z z Kia sportage 1.6 GDi.(benzyna 2012r).
Moje spotrzeżenia na temat avensia, konkurentów i jak mi się nim jezdzi:
- wyciszenie kabiny w stosunku do Kia Sportage mega rewelka, w avenie jest super cicho, jedziesz i myslisz ze mam poczucie jazdy okolo 50-60Km/h a w rzeczywistosci 80Km/h (mimo że Kia była dobrze wyciszona)
- i w KIA Sportage i w Avensisie komfort z jazdy dobry, ale w Avensisie dużo lepszy, zdecydowanie bardziej miękkie zawieszenie, a Kia sztywniejsze. Fotele w Avensis to dla mnie pierwsza klasa, bardzo dobrze wyprofilowane, super trzymają na bokach a ich ustawienie jest lepsze niz w Rav4 Hybrid czy Kia Sportage.
- Spalanie trasa Poznań - Kołobrzeg, zapakowany na maxa po sam dach avensis z 2 dzieci i żoną, 5,9 spalanie, predkośc nie większa niz 120Km/h. Średnio między 90-120Km/h. Jedziesz 140km/h spalanie okolo 7,5-8litrów w zależności jaki teren i czy wiatr. Miasto Latem 7,7 na /100km delikatna jazda. Normalna jazda w miescie 8,5-8,9litra/100km.
- slink : dla mnie sie wkręca, chce wyprzedzić i to auto/jedzie
owszem to nie jest VW, Audi, Skoda z silnikami TFSI, czy TSI gdzie silnik 1.5 TSI ma wgniota na kazdym biegu bo w końcu z silnika 1.5 TSI można miec 150KM a avensisie 1.8 tylk o147KM
no cos w tym jest Turbo panie i silnik stanie
ale mina goscia z toyoty naweet z silnikiem 2.0 benzyna jest bezcenna, bo przegrał na skrzyżowaniu z skoda 1.4TSI :(.
- Pakownośc auta wieksza niż w RAV4 czy RAv4 hybrid - dlaczego ? dlatego że jak w Avensisie naładuje bagaże i inne rzeczy po sam dach, to mogę roletę w pionie siatkową zamontować do dachu, i przez to bagaże podczas wypadku/czy nagłego zahamowania mi nie polecą do przodu. A w Rav4 niestety rolety siatkowej nie mamy do dachu, przez to jestesmy tylko ograniczeni do zagłówków lub rolety bagażnika. I tu jest duży plus dla avensisa która tą roletę posiada (chyba od wersji premium wzwyż).
- miejsca jest moim zdaniem wiecej w Avensisie niż w Rav. Najwiecej jest w VW sharan lub Seat Alhambra, rownież duzo w Ford Galaxy czy S-Max.(ale nie kupiłem)
- kanapa z tyłu w avensisie jest moim zdaniem wygodniejsza niz a rav4, bo siedziałem nie jeden raz. Spóbojcie sobie usiaść w Rav4 na środku(np.moja żona siedzi bo ma po bokach dzieci), a sprobójcie w avensisie. W avensisie jest dużo bardziej miekka i lepiej wyprofilowana, szczegolnie pod lędzwiami. W VW sharan, czy seat alhambra , czy fordach ww., osobne fotele, powiedzmy że wygodne, ale dla mnie ciut twarde.
- bagażniki w VW sharan, Seat Alhambra, S-MAX, Galaxy ogromy, bagażniczek w avensis to maleństwo
no dobra przesadzam że maleństwo. (nie mówie o katalogowych litrach, tylko realnym wkładaniu bagaży, bo tak testowałem jadąc do salonów).
- Skrzynia CVT (dla mnie rewelacyjna, i nie chce innej !
następna to będzie taka sama lub eCVT.
(owszem wiem jak jezdzi sie w audi czy VW na multironic, dsg, czy tiptronic), jak slysze idiotów na forach że wyje, głosna, nie da sie jechać to niech sie je...na w łeb.) Kiedy jest głośna ? Wtedy jak butujemy auto i pedał w podłodze, OK, ale ile sekund ? 5 sekund koncze wyprzedzanie i zwalniam nogę z gazu i skrzyni nie slychac. Jadąc normalnie lub lekko wciskająć nie do końca jest wszystko w normlanym porządku. Dla mnie to normalna reakcja, wciskasz w jakimkolwiek aucie jest glosniej, puszczasz nogę z gazu jest ciszej lub utrzymujesz stalą predkość.
- wnioski : kupując avensisa chciałem auto rodzinne. Ktoś powie: co za debil kupil avensisa na auto rodziine jak można zupełnie inne? jakie ? - ano celowałem w takie: Ford Galaxy, Ford S-max (roczniki 2016), VW Sharan, Seat Alhambra, Rav4 czy RAv Hybrid, Mitshubishi Outlander, ale ich nie kupiłem. Fordy sie sypią, szczególnie skrzynie automaty, grupa VW kompletnie mnie nie jara z silnikami turbo czy dieslami, Rav 4 jest spoko, ale nie ma tak pojemnego kufra, Mitshubishi spoko ale pali 10-12 litrow na miescie. Pasowalo by mi najlpiej Toyota Sienna ale to jest wielkie bydle i pali 12-15 litrow na miescie, trasa 10litrow. Ale komfort nieprawopodobny do tych co wyzej napisałem.
minusy avensis:
- nic mi póki co podczas jazdy nie skrzypi poza poniższymi elemntami drzwi i rolety bagażnika,
- wszystko dobrze spasowane, plastiki deski rozdzielczej czy podłokietnika,
- drzwi a właściwie uchwyt od środka aby zamknąc drzwi z plastiku skrzypi jak się go chwyta jakby auto miało 20 lat
norma. Idzie do salonu toyoty i dotknijce to uslyszycie zgrzytanie
- tylna roleta skrzypi/cyka podczas jazdy
- brak tylnych nawiewów z tyłu (tak jak ma to VW, Skoda, Audi i inne) ale toyota ma to pod fotelami
tyle ze brak pokrętełek do regulacji (zawsze to chciałem miec:) dziecinada
- tapicerka na szczęście nie skórzana bo nie potrzebuje miec skóry mimo że mogłem kupić, to znajomi mi polecili materiałową bo po 40 tys. w Toyocie skóra sie przeciera, (sami zobaczycie).
- widocznośc podczas wychylania w stosunku do Rav4 czy Kia sportage dużo gorsza, w suvach widzisz co sie dzieje na drodze, a tu trzeba sie wychylać bo auto niższe.
- mimo minusów, to na pewno nie ujzycie kontrolek swiecących jak w grupie VW, Skoda Superb, Audi, Ford, Citroen.
- avensis to auto prostolinijne, bez wodotrysków, z duzym komfortem jazdy i wyciszeniem. Auto ma dojechac zawsze z punktu A do punktu B. Nie neguje tych co mają VW, Skody, Fordy, po prostu u nich jest więcej bajerów, w Toyocie tego nie ma i nie bedzie (moze z czasem). Kupujesz grupe VW widocznie lubisz jezdzic do mechaników lub ASO, na pewno cześciej niż w avnensisie. W Avenenie benyznie 1.6, 1.8, 2.0 nie masz turbodoładowania by się pościgać jak mają VW, Skody inne. Avensis ma wolnossacy silnik, ma jechac i przejechać 400tys,. a nie że co po chwile coś ma się psuć lub świecić kontrolka.
Jestem mimo "plasticzków" bardzo zadowolony, bo wole mieć trzeszczące plastiki i proste auto niż, jezdzić co po chwile po serwisach bo kontrolki mi się zapalając od tego co grupa VW reprezentuje. Oczywiście nie mówmy ze auto jest kompletnie bezawaryjne, ale to czas pokaże na tle starych / starszych avensisów.