Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?  (Przeczytany 937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Po ostatnich przebojach z rozrządem postanowiłem wymienić pasek i rolki na nowe. Po poprzednich poprawkach jak wymieniłem tylko napinacz ściągnąłem pasek i założyłem go nieprawidłowo - jakiś debil źle zamarkował znak na tylnej głowicy i ustawiłem go w ten sposób (ktoś namalował biały mark, w miejscu gdzie kąt wyprzedzenia jest 10 czy tam 15st). Od tej pory silnik po rozgrzaniu nierównomiernie pracował na jałowych (zaznaczam, że miesiąc wcześniej regulowałem zawory oraz dałem nowe świece-wtedy obroty trzymały się równo).

Falowanie nie jest jakieś mocne, bo jest w zakresie 2 kresek na obrotmierzu. CO ciekawe jak się stoi na hamulcu na D to silnik pracuje równo.

Przy zakładaniu nowego paska (Gates T257) odkryłem, że tylny wałek powinien być w innym położeniu. Niestety po ustawieniu prawidłowo znaków na górnych wałkach nie pokrywa się to z trzecim znakiem w postaci wykropkowanej liniii, który powinien się pokrywać z fabrycznym białym markiem markiem na zębatce korby u - u mnie zgrywa się dopiero z tymi strzałeczkami, a powinien z tymi kropkami, które są wyżej.  Te kropki na nowym pasku pokrywają się też z oznaczeniem starego paska Contitech. Pasek jest naprawdę mocno naciągnięty i nie ma opcji by dało się go bardziej z tej strony naciągnąć.

Tutaj są zilustrowane wszystkie znaki o których mówiłem: http://carspecmn.com/toyota-and-lexus-3-03-3l-1mz3mz-v6-engine-timing/

Dodam też, że znaki ustalające na pasku nie wracają na swoje pierwotne miejsce na górnych wałkach po dwukrotnym obróceniu korbą - tak jakby pasek "wędrował" - czy to normalne? Oczywiście same znaki na kołach są we właściwych miejscach i nie przesuwają się.
« Ostatnia zmiana: 03-10-2018, 18:04:23 wysłana przez Anabolo »

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #1 dnia: 03-10-2018, 20:24:45 »
Na niezgodność znaków na pasku chyba sam już sobie odpowiedziałem -
https://ww2.gates.com/europe/brochure.cfm?brochure=10959&location_id=17699

Pasek zamocowałem odwrotnie, tzn ak jak podpowiadała logika, tj tak aby napisy były widoczne prawidłowo od strony rozrządu. Gates wpadł na "genialny pomysł znakowania tak samo pasków w zależności od marki...

PS. Poprzedniego posta nie mogłem już zmodyfikować.

Offline maciek11.84

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #2 dnia: 05-10-2018, 06:28:33 »
Ale nawet jak byś założył pasek odwrotnie, to co za różnica? Ważne żeby koła zębate były dobrze ustawione.

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #3 dnia: 15-10-2018, 21:10:20 »
W sobotę znów rozebrałem rozrząd -  pasek był dobrze ustawiony, okazało się że Gates nieformalnie ma 2 oznaczenia na tym pasku - jeśli założy się go "odwrotnie" znak na zębatce korby powinien się pokrywać z tymi  strzałkami FR.

Wątpliwości odnośnie ustawienia miałem z tego powodu, że znaki na górnych zębatkach pokrywają się idealnie jak koło pasowe jest na pozycji 5stopni. Ustawione na zero lekko już wychodzą poza znaki na osłonie od głowic:


Jak próowałem przestawić o jeden ząbek na głowicach do tyłu to znaki na pasku były przed.
Film ukazujący falowanie:
https://www.youtube.com/watch?v=UrvfQ2DPlf8&index=1&list=UUpRLZgaV1PbvhL2E9_kJ00Q

Obroty dają się we znaki jak się silnik nagrzeje do temp roboczej. Nie wiem czy to jakaś cewka mogła zdechnąć czy jakiś czujnik temp?
Podczas samej jazdy silnik chodzi ok i nie wydaje się by brakowało mu mocy.

PS. Nie polecam uszczelniacza wału korbowego Croteco - po tygodniu już cieknie bardziej niż stary dwudziestoletni oryginał (tak wiem, było o tym, że tylko oryginał, ale z braku czasu zaryzykowałem)

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3781
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #4 dnia: 16-10-2018, 13:49:08 »
PS. Nie polecam uszczelniacza wału korbowego Croteco - po tygodniu już cieknie bardziej niż stary dwudziestoletni oryginał (tak wiem, było o tym, że tylko oryginał, ale z braku czasu zaryzykowałem)

Stawiałbym na to, że się podwiną przy montażu lub na wale jest już zrobiony rowek.
Uwielbiam swoją Toyotę :)

Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3567
  • Płeć: Mężczyzna
  • Living on my own
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #5 dnia: 16-10-2018, 16:28:57 »
Lub źle dobrany uszczelniacz. W Żuku wał uszczelniało się sznurem i nie ciekło po takim czasie :)

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #6 dnia: 16-10-2018, 18:55:07 »
Wg  katalogu Corteco się zgadza, aczkolwiek jeden wymiar się różni - wysokość w oryginale jest 6mm,  a w tym zamienniku jest 7, choć w teorii nie powinno mieć to znacznie. Osadziłem go na pewno dobrze - nie pierwszy raz to robiłem...
Ostatnio do 3s-0fe brałem też Corteco, ale wiedziałem że w środku był OEMowy NOK.

W każdym razie to temat poboczny - już się tak wyćwiczyłem, że rozrząd ściągam w 2h... aczkolwiek te obroty mnie denerwują - czy uwalona cewka wywali błąd check engine?

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #7 dnia: 29-10-2018, 18:10:51 »
Mam dość już tego - sprawdziłem wszystko co można, komp nie podaje oczywiście żadnych błędów. Sprawdziłem czujniki wałków, cewki, zasilanie czujników oraz szczelność podciśnień. Trochę się zmieniła praca po wyczyszczeniu IAC, ale nadal nie chodzi, to tak jak powinno, aczkolwiek zmieniły się ciut wahania.
Praca wyrównuje się po odłączeniu IACa, tyle, że wtedy na jałowym obroty koło 950 (po rozgrzaniu silnika do roboczej), po zapodaniu biegu są na 800.

Czy po odłączeniu sondy komputer nie powinien wywalić checka?!

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE
« Odpowiedź #8 dnia: 09-11-2018, 23:00:11 »
Podpiąłem camry pod Techstream - wychodzi na to, że auto po rozgrzaniu traci zupełnie korekty. Myślałem ,że przyczyną jest tylna sonda, bo nie wiedzieć czemu daje odczyty niższe o 0,1V - wymieniłem na drugą oryginalną denso i dalej to samo (przednią też podmieniałem i też bez efektu). Oporności sensorów camshafta i crankshafta w normie. Jedynie co niezgadza się z danymi katalogowymi, to oporność VSV dla ASICS (jest 54Ohm, aczkolwiek dane mam z wersji USA, w których jest deklarowane 35Óhm). Co mnie zdziwiło w tym silniku nie ma czujników spalania stukowego.
Obroty po dłuższym postoju: https://drive.google.com/open?id=1BaoSurcG6eS6OZzq9V3ASUJjxaoroovS
https://drive.google.com/open?id=1pqoK9ixGRSBj1YXnbfPecSw37zhjPfRN
Obroty na hamulcu na biegu D: https://drive.google.com/open?id=1RbHdbdmP5E8urGclO9zji5BBRW5sI5-e
Falujące obroty: https://drive.google.com/open?id=1s-lD-1xF254qDv8vPLTLsCVPhPYYcLTL
Co ciekawe silnik po dłuższym postoju chodzi na początku prawidłowo -  po rozgrzaniu obroty zatrzymują się nie schodzą poniżej 850 RPM - wtedy chodzi równo. Wystarczy go jednak zgasić i odpalić ponownie i zaczyna się szarpanie. Korekty krótkoterminowe spadają do poziomu długo terminowych, tj 0,04 i zostają "sztywne".
Sama jazda jest ok, w sensie nie odczuwam jakiś nierówności pracy silnika. Niewiem czy jest ECU walnięty czy co - niestety nie mam na podmianę.
« Ostatnia zmiana: 09-11-2018, 23:07:43 wysłana przez Anabolo »

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 7182
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #9 dnia: 09-11-2018, 23:03:35 »
Co mnie zdziwiło w tym silniku nie ma czujników spalania stukowego.

Yhy. Poszukaj jeszcze, może znajdziesz :)
3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #10 dnia: 09-11-2018, 23:26:47 »
No to niewiem, albo są gdzie indziej niż w wersji amerykańskiej, albo jestem ślepy. Wedle amerykańskiego RM w tym miejscu gdzie powinny być to u mnie ich nie ma. Poza tym w tym układzie powinna być funkcja monitorowania Missfire, a u siebie jej nie widzę... Na dowód w poprzednim linku dorzuciłem PDFy z techstreama.
« Ostatnia zmiana: 09-11-2018, 23:37:40 wysłana przez Anabolo »

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3781
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #11 dnia: 09-11-2018, 23:50:58 »
Czujniki łubudubu łatwo znalesc, sa pod kolektotem ;)
Uwielbiam swoją Toyotę :)

Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #12 dnia: 14-11-2018, 22:07:43 »
Czujniki łubudubu łatwo znalesc, sa pod kolektotem ;)

Racja są - wprowadził mnie w błąd poglądowy rysunek, z którego wynikało, że kabel ma iść do nich od strony rozrządu. Generalnie odłączenie tego kabla także niw wywala błędu podobnie jak pryz odpięciu sond.

Chu... strzela z tą toyotą, w szwabskich autach to przynajmniej wywali jakiś błąd i wiadomo, że coś nie halo.
Trzeba ją wysłać na żyletki.

Offline maciek11.84

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #13 dnia: 16-11-2018, 06:44:48 »
Spróbuj może tak.
Jeżeli nie ma konkretnych błędów, to sprawdzaj dokładnie wszystkie czujniki, sondy, wtryski itp. Trochę tego jest i kiepski dostęp, no trudno.
Jak nic się nie znajdzie, to poszukaj też po "złym trybie pracy silnika", bo może dopiero później się krzaczą.
Dużo zabawy.
Może by zacząć od razu od 2 opcji.
A skoro tak tego rozrządu się trzymałeś, to może wałki źle ustawione, bo jest taka opcja.
Mechanika? Gniazda zaworowe i zawory. ale to już na dalszy plan.

Offline Anabolo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #14 dnia: 18-11-2018, 00:19:07 »
A skoro tak tego rozrządu się trzymałeś, to może wałki źle ustawione, bo jest taka opcja.

Luzy zaworowe niedawno zrobione. Rozrząd na pewno dobrze ustawiony, czujniki wszystkie poza stukowymi sprawdzone, włącznie z wiązkami do nich od kompa. Nie wiem czy ECU po prostu nie dostał, ale dostać o tym nr producenta niemożliwe, by podmienić (pełno do amerykańskich wersji). Wcześniej było tak, że jak auto stało dłużej wyłączone to te korekty przy pierwszym odpaleniu były. Po zgaszeniu i zaraz ponownym uruchomieniu przestały działać i zarówno krótkoterminowe jak i długoterminowe ustawiały się na 0,04%.

Toyota Klub

Odp: Falowanie obrotów na jałowym 1mZ-FE - źle ustawiłem rozrząd?
« Odpowiedź #14 dnia: 18-11-2018, 00:19:07 »