Autor Wątek: corolla e11 kontrola luzu zaworowego  (Przeczytany 3533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wszim

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 V hybr AWD
corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« dnia: 04-10-2018, 21:39:11 »
Witam serdecznie miłośników corolli.

 e11 97r, silnik 1.4 16V, 4e-fe
Jakie są prawidłowe parametry luzu zaworowego?
Jaki jest sposób regulacji luzu zaworowego - płytki, śruby czy szklanki?

problem2

  • Gość
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #1 dnia: 05-10-2018, 07:57:56 »
Płytki.
dolotowy  0.15 - 0.25mm
wylotowy 0.31 - 0.41mm
Źródło: uwaga, zaskakujące... FAQ tego forum.

Offline wszim

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 V hybr AWD
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #2 dnia: 05-10-2018, 22:31:32 »
FAQ - patrzyłem  :o . Żona ma rację, ślepnę.
Dzięki. Co do drugiego pytania już wiem, że płytki bo je wydłubałem. No i wyszło, że tatko ma w corollce podparte dwa zawory wydechowe :thumbdown: . Bo se tatko myślał, że ma hydroregulatory. No i zdechła kompresja na jednym garczku. Tera - synu ratuj. Jak można takie auto niezniszczalne zniszczyć :embarassed: No trudno zrobię regulację do wskazanych parametrów i mam nadzieję, że nie wyżarzyło zaworów i przylgni, bo po ptokach.
Ma ktoś dobry namiar na w sensownej cenie płytki?
edit

No a w tym wątku jest co innego
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,13279.msg172523.html#msg172523

-zawór ssący   0,20 ± 0,05 mm
-zawór wydechowy   0,36 ± 0,05 mm
« Ostatnia zmiana: 05-10-2018, 22:38:35 wysłana przez wszim »

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #3 dnia: 05-10-2018, 23:47:55 »
(.......)

No a w tym wątku jest co innego
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,13279.msg172523.html#msg172523

-zawór ssący   0,20 ± 0,05 mm
-zawór wydechowy   0,36 ± 0,05 mm

To nie są inne dane, tylko inaczej zapisane.
Płytki zaworowe szlifuje się do wymaganej grubości.
Pamiętaj o dotarciu zaworów przed montażem i wymianie uszczelniaczy, najlepiej cały komplet.

Offline wszim

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 V hybr AWD
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #4 dnia: 07-10-2018, 11:37:22 »
Fakt, to te same parametry  :)

Offline Maher

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 124
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #5 dnia: 13-10-2018, 09:02:54 »
Nie wiem czy jest sens szlifować płytki jak ma się dostęp do płytek (koszt ok. 10zł), co innego w przypadku silnika VVTi gdzie szklanka kosztuje 100zł. Ja jak miałem 4efe to jak 1-2 zawory trzeba było regulować to nie chciało mi się jeździć do sklepu to szlifowałem, ale jak było więcej to wolałem kupić. Były dostępne tam gdzie głowicę robią i mają swoje sklepy np. auto-szlif. Napisz jakie rozmiary potrzebujesz, może mi coś zostało to się dogadamy.

Offline wszim

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 V hybr AWD
Odp: corolla e11 kontrola luzu zaworowego
« Odpowiedź #6 dnia: 19-10-2018, 08:26:51 »
Dzięki, ojciec podjechał gdzieś na jakiś warsztat i szlifnęli mu te 8 płytek za 20zł. Dokupił po drodze zestaw uszczelek dekla. Zmontowałem wszystko do kupy i.... kojota odzyskała drugie życie.  <taniec>
Nie wiem w jakim stanie jest ten zawór, który był tak podparty że siadła kopresja, ale po ustawieniu prawidłowego luzu silniczek pracuje cichutko jak kaczuszka i nabrał znowu wigoru. Byla koncepcja, że jak się nie uda to kierunek złom, bo ma już 21 lat a tu dalej można będzie autko poużywać.


 

Beesafe.pl