Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Oponiarski dylemat  (Przeczytany 1218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline joy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Oponiarski dylemat
« dnia: 05-10-2018, 11:47:36 »
Panowie, będę zmieniał opony w mojej Priusce II, zdecydowałem się na całoroczne  - proszę, nie odradzajcie mi tego pomysłu, chcę wypróbować  i sam się przekonać, ile to warte, aczkolwiek relacje moich znajomych, którzy takich używają, są zachęcające. Zakładam zatem nowy komplet  Michelin Crossclimate+. W czym tkwi mój problem?
Otóż powinien być to rozmiar 195/55/16 - taką opona kosztuje w hurtowni około 475 zł. Natomiast o 1 cm szersza, ale z tym samym indeksem wysokości (czyli nie zamiennik) kosztuje 325 zł. (205/55/16). Różnica na komplecie wynosi 600 zł. Mój zaufany wulkanizator mówi,  że bez problemu można brać te ciut szersze, jedyna zauważalna różnica to będzie mniejsze przełamywanie prędkościomierza. Spalanie może wzrosnąć raczej  mało zauważalnie. Co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: 05-10-2018, 11:52:45 wysłana przez joy »

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 393
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #1 dnia: 05-10-2018, 12:51:58 »
Możesz brać. Śmiało  :good:

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #2 dnia: 05-10-2018, 18:34:58 »
proszę, nie odradzajcie mi tego pomysłu,

A czemuż mielibyśmy, wręcz przeciwnie. Zajeżdżam już 4 komplet wielosezonówek i nie narzekam.

Spalanie może wzrosnąć raczej  mało zauważalnie.

Niezauważalnie  :cool:

195/55/16
do
(205/55/16)

Będzie troszeczkę większy obwód, więc licznik będzie przekłamywał mniej.  :good:

Dobry wybór, choć ja mam inne Nokian Weatherproof po raz drugi i je również polecam, jakby mi ktoś dał do testów te Michelki to mógłbym się wypowiedzieć więcej. Dużo pozytywnych opinii o Michelinach, poszukaj również w dziale Auris bo tam też parę osób je ma.
« Ostatnia zmiana: 05-10-2018, 19:31:08 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline joy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #3 dnia: 05-10-2018, 19:02:03 »
Dziękuję za odpowiedzi. Prawdę mówiąc, spodziewałem się raczej sprostowania typu: "Trzymaj się zaleceń producenta i nie kombinuj!", a tu aprobata... Obliczyłem, że obwód opony wzrośnie o 11 mm, a średnica o 3,5 mm, a więc to bardzo małe wartości, nie będzie nic ocierać. Prędkościomierz sporo przekłamuje, przy prawdziwych 100 km/h wyświetlane jest 107 km/h, po założeniu tych ciut większych opon przekłamywanie spadnie. Komplet Michelin Crossclimate+ 205/55/16 zamówiony, za tydzień zjeżdżam do Polski i zakładam nowe oponki do P2. Za jakiś czas podzielę się moją opinią o nich...

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 532
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #4 dnia: 05-10-2018, 20:24:35 »
...  Obliczyłem, że obwód opony wzrośnie o 11 mm, a średnica o 3,5 mm, ...
Kurde! Jak to obliczyłeś i z czego?
Mowa o 195/55/16 i 205/55/16, tak? Różnią się szerokością, felga i wysokość opony ta sama. Więc obwód obu opon (i konsekwencje tego, oprócz spalania) są takie same.
 
... jedyna zauważalna różnica to będzie mniejsze przełamywanie prędkościomierza.... 
Będzie troszeczkę większy obwód, więc licznik będzie przekłamywał mniej.
???   Skąd Wy to bierzecie?
« Ostatnia zmiana: 05-10-2018, 20:26:50 wysłana przez KoMarek »
Spalanie - Motostat.pl

Offline ghost2255

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #5 dnia: 05-10-2018, 20:34:28 »
Może stąd na przykład:

« Ostatnia zmiana: 05-10-2018, 20:36:39 wysłana przez ghost2255 »

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 532
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #6 dnia: 05-10-2018, 21:19:07 »
Może stąd na przykład:   [....]
Hmm, faktycznie. Rację przyznaję. Logika trochę mi się tu zacięła.
Spalanie - Motostat.pl

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 262
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #7 dnia: 05-10-2018, 22:48:07 »
mogę tylko potwierdzić co napisać przedmówcy, nie będzie problemu, od sezonu letniego jeżdżę na takim rozmiarze w P2, nic złego się nie dzieje, niedługo zimówki będę kupować, też wybiorę 205/55r16 - zawsze parę zł w kieszeni.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #8 dnia: 05-10-2018, 22:58:23 »
?   Skąd Wy to bierzecie?

Z doświadczenia  :cool. Nie raz się opony dobierało to się człowiek połapał, że na obwód ma wpływ również jej szerokość, nie tak znaczy jak profil ale jakiś ma.
Skruchę przyjmuję, idź i nie grzesz więcej.  :grin:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 532
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #9 dnia: 05-10-2018, 23:55:40 »
Z doświadczenia  :cool. Nie raz się opony dobierało to się człowiek połapał, że na obwód ma wpływ również jej szerokość ...
Sporo doświadczenia mam i ja, ale różnicy 1,74% nie stwierdził bym ani zauważył w żaden sposób d..u..ś. Kalkulatory zamienników znam, ale żeby zaraz sprawdzać rzeczy oczywiste (pozornie, jak się okazuje)? ;)
Spalanie - Motostat.pl

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #10 dnia: 06-10-2018, 00:18:20 »
55 w zapisie 205/55%16 to nie wysokosc opony w milimetrach tylko wartosc procentowa szerokosci opony czyli 55% z 205mm.

Offline blarau

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #11 dnia: 12-11-2018, 12:19:53 »
Nexen N'Priz 4S

2 lata temu komplet kosztowal 900 zl. teraz widze ze troche drozsze. Ogolnie Priusem , zwlaszcza II nie jezdzi sie tak aby potrzebne byly drogie wyscigowe opony. dla mnie znaczenie ma tylko parametr przyczepnosci na wodzie. Bo to on najwiecej decyduje o bezpieczenstwie. Parametr ekonomiczny ma male znaczenie bo roznice sa niewielkie w spalaniu a za to w cenie opony duze.

Obecnie jednym Priusem jezdze na calorocznych w Polsce a drugim (mam dwa z 2008r) za granica gdzie wymagane sa zimowki. Rowniez Nexeny. Nexen Winguard Snow'G WH2 195/55 R16 87 T  E |  B |  70dB  I powiem tak wczesniej mialem Dunlopy z gornej polki. Nie widze roznicy!

W tym co mam caloroczne wczeniej mialem Micheliny z gornej polki letnie... nie widze roznicy!

Nadmieniem ze jezdze w wiekszosci przepisowo wiec nie poszukuje opon z kosmiczna technologia. Domyslam sie ze wiekszosc priusem tak jezdzi, bo to nie samochod na wariactwa.
Zeby bylo czuc roznice miedzy markowymi ze sredniej polki czy eko to trzeba kupic na prawde jakies g..no albo te nalewki co niektorzy robia nawet w osobowkach. Albo jezdzic wyczynowo.
« Ostatnia zmiana: 12-11-2018, 12:38:22 wysłana przez blarau »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 821
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #12 dnia: 12-11-2018, 17:55:04 »
Taka ciekawostka, do Priusa IV wymagane są opony ze indeksem W (v max 270km/h), chodzi o rozmiar 17 cali ;)

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #13 dnia: 12-11-2018, 18:47:24 »
Obecnie jednym Priusem jezdze na calorocznych w Polsce a drugim (mam dwa z 2008r) za granica gdzie wymagane sa zimowki. Rowniez Nexeny. Nexen Winguard Snow'G WH2 195/55 R16 87 T  E |  B |  70dB  I powiem tak wczesniej mialem Dunlopy z gornej polki. Nie widze roznicy!


W tym co mam caloroczne wczeniej mialem Micheliny z gornej polki letnie... nie widze roznicy!

Bo tego nie widać gołym okiem.
Różnica w zachowaniu na wodzie, w długości drogi hamowania...

Nadmieniem ze jezdze w wiekszosci przepisowo wiec nie poszukuje opon z kosmiczna technologia.

Pierwszy z brzegu test (dla tych, któzy w nie wierzą :) ):
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-205-55-r16-opony-caloczne-sa-coraz-doskonalsze/j6rkdh

10% różnicy w długości drogi hamowania...
Dla jednych mało dla drugich dużo, do wyboru do koloru...

Zeby bylo czuc roznice miedzy markowymi ze sredniej polki czy eko to trzeba kupic na prawde jakies g..no albo te nalewki co niektorzy robia nawet w osobowkach. Albo jezdzic wyczynowo.

Jasneee...

Taka ciekawostka, do Priusa IV wymagane są opony ze indeksem W (v max 270km/h), chodzi o rozmiar 17 cali ;)

Wygląda na jakąś bzdurę...
Prius puszczony swobodnie z około 280m (jeśli dobrze policzyłem) przepaści osiągnie taką prędkość tylko po co mu wówczas jakiekolwiek opony?
« Ostatnia zmiana: 12-11-2018, 18:56:07 wysłana przez Maciej Loret »

Offline blarau

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #14 dnia: 13-11-2018, 13:07:55 »
Duzo zalezy od stylu jazdy. Ja glownie miasto. Niskie predkosci, nie gonie od swiatel do swiatel. Nigdy w zyciu, a jezdze 17 lat nie mialem sytuacji zmuszajacej mnie do maxymalnego uzycia przyczepnosci z powodu brawury czy tez innej sytuacji. Kazdy powienien wiedziec ze opony mozgowe sa bezmarkowe i najwazniejsze na drogach. Wrzuccie sobie na yt filmiki polskie drogi itp. Tam w wielu przypadkach najlepsze opony by nie pomogly. Ja wiem na czym jezdze i wiem jak jezdzic aby nie musiec rownac swojej jazdy z maxymalnymi osiagami ani samochodu ani opon.
Wlasnie miedzy innymi dlatego jezdze priusem a nie golfem z jakims bi turbo.

Toyota Klub

Odp: Oponiarski dylemat
« Odpowiedź #14 dnia: 13-11-2018, 13:07:55 »