Avensis 1.8, manual, Wagon. 120 km/h lekka górka (teren generalnie nizinny) gaz prawie w podłodze a prędkościomierz stoi w miejscu.
Nie traktuj tego co ci napiszę jako złośliwość
Nie napisałeś na którym biegu próbowałeś to robić.
Zakładam, że na 6-tce.
I spodziewałeś się że wciśnie cię wtedy w fotel ???
Po to producent włożył do tego samochodu skrzynię biegów żebyś wykorzystywał optymalne parametry pracy silnika (max Nm i max KM dla danej prędkości liniowej pojazdu i danych obrotów silnika) - czyli redukował biegi
PS
Czasami jeżdzę z kolegą Avensisem T25 1,8 ale z 5-cio biegową skrzynią (sam mam Aurisa 1.6 , 6-cio biegowego).
I to co wyprawia ten Avensis w porównaniu z Aurisem to aż "łeb urywa" (szczególnie w mieście)
Jeździmy po mieście tymi samymi trasami i tam gdzie jego Avensis (różne skrzyżowania , łuki drogi , włączanie się do ruchu , itp. gdzie trzeba max zwolnić ale się jeszcze nie zatrzymać) "dźwiga" się spokojnie na 3-ce z palcem w d... nosie to mój Auris na 2-ce ma problemy z w miarę dynamicznym potoczeniem się do przodu
Także on niespecjalnie przejmuje się redukcją biegów a ja raczej ciągle macham wajchą
I co ciekawe: jego Avensis pali po mieście wyraźnie mniej niż mój Auris
PS2
O komforcie podróżowania szczególnie w dłuższej trasie autostradowej (ilość miejsca w środku, wyciszenie, prowadzenie na drodze) w 10-cio letnim Avensisie w porównaniu z 2-u letnim Aurisem nawet nie wspominam
Jakość wykonania też nieporównywalna.
Jajpońce nadokładali mi telewizorów, wyświetlaczy a w starym Avensisie bez tych bajerów wszystko jest mięciutkie i przytulne, a w środku błoga cisza.
PS3
I tak lubię swojego Aurisa